Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.541
6.484
Beetje off topic. Pink 2 extra concerten in Duitsland Keulen en Munchen. Das 100.000 man. 9 concerten in totaal. Had haar graag op Pinkpop gezien. Ruilen met Kensington als die op Pinkpop komen?

Je mag haar gratis hebben hoor.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
De mensen die zeggen dat Tool nooit headliner zal zijn, zijn dat dezelfde die dat zeiden van P!nk of vorig jaar System of a Down?

In mijn geval wel. Ik blijf erbij: er komt nog een grotere naam na P!nk! én System Of A Down was toch ook geen headliner? Dat was Linkin Park toen.

Overigens was ik vorig jaar één van de weinige die op dit forum zei dat Nick Cave niet dé headliner was...
Ook was ik diegene die zei dat Arcade Fire niet dé headliner v/d dag was... Wat de meeste hier wel dachten.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Paleis 12 is een iets moderner alternatief met 15.000 plekken (tegenover 17.000 Ziggo Dome en 23.000 Sportpaleis). Het geluid is daar volgens de verhalen een stuk beter, maar ik ben er zelf nog niet geweest.

In 2006 heb ik overigens Tool in Vorst gezien, een zaal die ook bekend staat om z’n slechte geluid. Vreemd genoeg is het optreden van Tool het enige wat ik daar ooit gezien heb waar ik het geluid wél goed vond. Sindsdien vraag ik me af hoe belangrijk de zaal is en hoe belangrijk de geluidstechnici zijn die een band mee heeft.
Het schijnt nogal aan de geluidstechnici te liggen. De Arena heeft bijvoorbeeld flinke investeringen gedaan, en sindsdien schijnt het geluid beter te zijn, maar zijn er nog steeds artiesten bij wie het geluid erg matig is.

https://www.metronieuws.nl/nieuws/showbizz/2016/06/galmbak-arena-vecht-tegen-reputatie

http://www.sergejulien.nl/roger-waters-imponeert-met-visueel-hoogstandje-in-arena/
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
97
50
De mensen die zeggen dat Tool nooit headliner zal zijn, zijn dat dezelfde die dat zeiden van P!nk of vorig jaar System of a Down?

Nee, ik alvast niet. Hangt ook af hoe je headliner interpreteert (co/sub/...). Maar die discussie is hier elk jaar al weleens gevoerd dacht ik.
P!nk kan als (echte) headliner op RW main staan, Tool niet.
SOAD was sub voor Linkin Park.
Wat niet wegneemt dat SOAD een pletwals was en hun FOH mixer 7 niveaus hoger speelde dan die van Blink net er voor (met uitbreiding van de groep zelf).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
Morgenvroeg 8 uur weer een naam dus...

Muse?
Kendrick Lamar?
Foo Fighters?
Tool?
Rammstein?
Coldplay?
...totale verassing?

Ik denk een van de eerste 2!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.373
9.115
Morgenvroeg 8 uur weer een naam dus…

Muse?
Kendrick Lamar?
Foo Fighters?
Tool?
Rammstein?
Coldplay?
…totale verassing?

Ik denk een van de eerste 2!

Florence?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.374
4.347
SOAD Sub? Dan was Nick Cave zeker ook een sub. En wie TOOL hier vergelijkt met Nine Inch Nails, TOOL is vele malen groter.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.756
2.447
Werchter spreekt over alarm clocks in hun bericht, wie heeft er een liedje genaamd clocks? Juist ja...Coldplay! :wink:
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.374
4.347
Muse in Goffert is nog niet officieel toch? Morgen is daar een mooie dag voor..
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
594
233
Werchter spreekt over alarm clocks in hun bericht, wie heeft er een liedje genaamd clocks? Juist ja…Coldplay!
1f609.svg

Kesha zingt ook over tikkende klokken. Al eens eerder op RW gezien, een episch schouwspel volgde.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.373
9.115
SOAD Sub? Dan was Nick Cave zeker ook een sub. En wie TOOL hier vergelijkt met Nine Inch Nails, TOOL is vele malen groter.

SOAD was een headliner. Nick Cave ook. Net zoals Linkin Park en AM. We weten toch allemaal dat RW met meerdere headliners per dag werkt. Dus Pink en Mumford zijn ook headliners (geen subs) en de kans is groot dat er nog een headliner bij komt (die ongeveer even groot is). Vorig jaar waren er ook 8 headliners, als je Jack White even meerekent (wat wel mag, want dat was hij overal ter wereld). Voor The Cure verwacht ik er trouwens ook nog eentje. Zelfs voor de echt grote acts zie je trouwens meestal een headlinewaardige naam. 3 headliners binnen dus, nog ongeveer 5 te gaan.

That is how Werchter rolls. :)
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
eloelo wrote:
SOAD Sub? Dan was Nick Cave zeker ook een sub. En wie TOOL hier vergelijkt met Nine Inch Nails, TOOL is vele malen groter.

SOAD was een headliner. Nick Cave ook. Net zoals Linkin Park en AM. We weten toch allemaal dat RW met meerdere headliners per dag werkt. Dus Pink en Mumford zijn ook headliners (geen subs) en de kans is groot dat er nog een headliner bij komt (die ongeveer even groot is). Vorig jaar waren er ook 8 headliners, als je Jack White even meerekent (wat wel mag, want dat was hij overal ter wereld). Voor The Cure verwacht ik er trouwens ook nog eentje.

That is how Werchter rolls.
1f642.svg

Voor The Cure vrijdag dacht ik misschien hetzelfde als The Killers dit jaar, stond ook geen echte co-headliner naast (in ieder geval niet zoals de andere dagen)? Of Radiohead vrijdag in 2017. Het is een heel grote naam en misschien geven ze ze gewoon 2,5 uur.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.541
6.484
eloelo wrote:
SOAD Sub? Dan was Nick Cave zeker ook een sub. En wie TOOL hier vergelijkt met Nine Inch Nails, TOOL is vele malen groter.

SOAD was een headliner. Nick Cave ook. Net zoals Linkin Park en AM. We weten toch allemaal dat RW met meerdere headliners per dag werkt. Dus Pink en Mumford zijn ook headliners (geen subs) en de kans is groot dat er nog een headliner bij komt (die ongeveer even groot is). Vorig jaar waren er ook 8 headliners, als je Jack White even meerekent (wat wel mag, want dat was hij overal ter wereld). Voor The Cure verwacht ik er trouwens ook nog eentje. Zelfs voor de echt grote acts zie je trouwens meestal een headlinewaardige naam. 3 headliners binnen dus, nog ongeveer 5 te gaan.

That is how Werchter rolls.
1f642.svg

Om afgelopen editie tot 8 te komen moet je London Grammar ook meetellen, lijkt mij toch wat teveel van het goede. Ik bedoel, ze zijn groot, maar geen Werchter headliner formaat. Denk zelf dat er bij Pink en M&S nog wel grote namen bij gaan komen, bij The Cure reken ik alleen nog op een sub en dan een lange show voor hen. Zondag moeten we afwachten wat het wordt, maar er zitten nog vrij veel grote namen in de poel. Als het zoiets wordt:

Do: Pink - Kendrick Lamar
Vr: Tame Impala - The Cure
Za: M&S - Muse
Zo: Ghost - Rammstein

Zou ik 6 headliners tellen. Ghost en Tame Impala niet. Maar het blijft een beetje gezeur over labeltjes. Het belangrijkste is voor mij dat er elke avond interessante artiesten staan eigenlijk, of dat nou op mainstage of ergens anders is!
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
En anders gooi je gewoon Editors of Oscar and the Wolf er nog eens tussen, goedkope oplossing, vrij grote naam :p
 

kelkelove

Nieuw lid
18 okt 2018
1
0
Morgenochtend wordt Coldplay aangekondigd. Meerdere klokken slaat op Clocks. Het batterijpercentage is 98%, de band nam de naam Coldplay in 1998 aan. Wellicht sluiten ze Werchter af, als je de 15 van 07:15, de 5 van 08:05 en de 10 van 08:10 optelt kom je uit op 30. 30 juni is uiteraard de laatste dag van Werchter.




#conspiracy
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.470
11.475
Morgenochtend wordt Coldplay aangekondigd. Meerdere klokken slaat op Clocks. Het batterijpercentage is 98%, de band naam de naam Coldplay in 1998 aan. Wellicht sluiten ze Werchter af, als je de 15 van 07:15, de 5 van 08:05 en de 10 van 08:10 optelt kom je uit op 30. 30 juni is uiteraard de laatste dag van Werchter.

#conspiracy

Lekker bezig, lijkt wel wat in te zitten.

Met die klokken denk ik ook gelijk aan Coldplay, Roger Waters was de tweede. De eerste lijkt me een stuk waarschijnlijker.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.416
2.541
kelkelove wrote:
Morgenochtend wordt Coldplay aangekondigd. Meerdere klokken slaat op Clocks. Het batterijpercentage is 98%, de band naam de naam Coldplay in 1998 aan. Wellicht sluiten ze Werchter af, als je de 15 van 07:15, de 5 van 08:05 en de 10 van 08:10 optelt kom je uit op 30. 30 juni is uiteraard de laatste dag van Werchter.

#conspiracy

Lekker bezig, lijkt wel wat in te zitten.

Met die klokken denk ik ook gelijk aan Coldplay, Roger Waters was de tweede. De eerste lijkt me een stuk waarschijnlijker.

Klinkt logisch. Je zou ook nog aan Muse kunnen denken ('Time is running out'). Voor Muse verwacht iedereen op korte termijn een aankondiging, na dat lijstje met steden. Voor Coldplay zijn de berichten een stuk onduidelijker.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.541
6.484
Morgenochtend wordt Coldplay aangekondigd. Meerdere klokken slaat op Clocks. Het batterijpercentage is 98%, de band nam de naam Coldplay in 1998 aan. Wellicht sluiten ze Werchter af, als je de 15 van 07:15, de 5 van 08:05 en de 10 van 08:10 optelt kom je uit op 30. 30 juni is uiteraard de laatste dag van Werchter.

#conspiracy

Heh verdomme, lijkt wel te toevallig om niet waar te zijn inderdaad. Scherp gezien! Maar wel weer een naam waar ik zeer weinig in zie. Begin steeds meer te twijfelen of Werchter dit jaar wel iets voor mij is...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken