Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Sinds 2003 is Werchter 4 dagen. Als je kijkt naar 2003 en 2004 zijn er op de eerste dag veel minder namen. ik ben bang dat het dan toch betekent dat de eerset dag later begint en misschien eerder eindigt?

Sinds 2003 is Werchter 4 dagen. Als je kijkt naar 2003 en 2004 zijn er op de eerste dag veel minder namen. ik ben bang dat het dan toch betekent dat de eerset dag later begint en misschien eerder eindigt?
Nog vroeger stoppen ?
Laatste jaren is het al voor 01u gedaan (vind 01u persoonlijk een perfect uur om te eindigen hoor)

Ik vind eerlijk gezegd dat je het als festival niet kan maken nu van die Donderdag opeens een kortere dag te maken, niet nu de verkoop al maanden open is. Je creëert de afgelopen jaren een bepaald verwachtingspatroon qua tijden die best wel steevast wordt aangehouden, en mocht het opeens nadrukkelijk korter zijn(waar praten we precies over als we het met 2003/2004 vergelijken qua tijden?) vind ik dat ronduit belachelijk. Ik ben tevreden met m'n kaartje en zal er persoonlijk geen probleem van maken, maar ik vind dat je als festival bezoeker dan wel echt oprecht een reden zou hebben tot klagen e.d. Zoiets hoor je voor je verkoop aan te kondigen dan namelijk zodat het bekend is met het kopen van je ticket, zowel weekend als dagticket.

Maar hey, er is nog niks qua tijden bekend dus voorlopig no stress. Ben benieuwd wat er straks allemaal bij komt.

visdave34 wrote:

festivalddictsam wrote:
<iframe width=”100%” height=”522″ src=”https://www.youtube.com/embed/E77RZcBMz4o?feature=oembed” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture” allowfullscreen=”” style=”height: 515.25px;”></iframe>

Als ik dit filmpje toch zie dan denk ik….wow wat was 2007 een goed jaar haha

Mijn eerste… <3

Prachtige line-up toen! Als je bedenkt dat op 29 juni Pearl Jam, Arctic Monkeys, Kings Of Leon en Queens Of The Stone Age op een dag stonden!
Bijna alle headliners van vorig jaar op 1 dag!

Verder had dat jaar ook Björk en Muse achter elkaar, Interpol op de mainstage, en Keane als co-headliner! (samen met the Chemical Brothers, met ook nog Snow Patrol en the Killers op diezelfde dag).

Kortom, wat een editie was dat

Vroeger begon de donderdag iets later, en ging het iets later door. Dus dat kan het misschien zijn? Ik gok maar mee hoor.

Benieuwd naar straks!! Nog een uurtje.

Vroeger begon de donderdag iets later, en ging het iets later door. Dus dat kan het misschien zijn? Ik gok maar mee hoor.

Nee, denk ook eerder in die richting.
Vele onder mijn vrienden komen pas donderdag na het werk richting de wei.
En in de begin jaren was het op donderdag meestal tot in de late uurtjes "dansen dansen"....

mattman wrote:

Nee, denk ook eerder in die richting.
Vele onder mijn vrienden komen pas donderdag na het werk richting de wei.
En in de begin jaren was het op donderdag meestal tot in de late uurtjes “dansen dansen”….

swedish house mafia? ze zijn nog steeds niet aangekondigd voor tomorrowland waar ze normaal geen reden hebben om te wachten.

Dr. Hannibal wrote:
Maar Pink zou toch afsluiten? Zou niet echt de act zijn om dot diep in de nacht door te laten gaan…

Ik verschiet dit jaar van niets meer….

Tja...

Als we er vanuit gaan dat de donderdag inderdaad die “ouderwetse” vorm aan zal nemen, kunnen we er in ieder geval vanuit gaan dat er nog een redelijk grote naam bij komt toch? Headliner + dansafsluiter is het klassieke donderdagrecept. Mocht Pink vreemd genoeg die “dans”afsluiter zijn (eerder van insiders het bericht dat zij zou afsluiten) krijgen we er wellicht toch nog een fatsoenlijke headliner voor? Lijkt me absoluut niet waarschijnlijk... Zeker niet in een pakket met de rest van de line up. Maarja, een van de insiders moet het fout hebben dan. Ofwel Pink is geen afsluiter, ofwel de donderdag lijkt toch niet echt op vroeger. Spannend...

ChiquitaChaser wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Maar Pink zou toch afsluiten? Zou niet echt de act zijn om dot diep in de nacht door te laten gaan…

Ik verschiet dit jaar van niets meer….

Tja…

Als we er vanuit gaan dat de donderdag inderdaad die “ouderwetse” vorm aan zal nemen, kunnen we er in ieder geval vanuit gaan dat er nog een redelijk grote naam bij komt toch? Headliner + dansafsluiter is het klassieke donderdagrecept. Mocht Pink vreemd genoeg die “dans”afsluiter zijn (eerder van insiders het bericht dat zij zou afsluiten) krijgen we er wellicht toch nog een fatsoenlijke headliner voor? Lijkt me absoluut niet waarschijnlijk… Zeker niet in een pakket met de rest van de line up. Maarja, een van de insiders moet het fout hebben dan. Ofwel Pink is geen afsluiter, ofwel de donderdag lijkt toch niet echt op vroeger. Spannend…

Optie is ook nog dat ze door de vele afzeggingen Paul Kalkbrenner toch nog na Pink laten spelen? Dan komt er weer een plekje vrij voor die Klub C spot en gaan we tóch dansend de nacht in? Dat zou ook weer een plan B zijn uiteraard, maar niet 100% uit te sluiten. Nog een paar minuutjes en we weten het.

Overigens is dit ook meer een hoop. Een maat van me is die-hard fan van Kalkbrenner en zijn vriendin een die-hard fan van Pink. Die clash zou voor hen echt een hel zijn

New for Thursday, June 27 are Richard Ashcroft, Raleigh Ritchie and Kidcutup. To the line-up for Friday, June 28, Robyn, The Twilight Sad (Official), Denzel Curry, SWMRS, YONAKA, Foxing and SEA GIRLS have been added. For Saturday, June 29, Bear's Den, Beirut, Tourist LeMC, Strand of Oaks, King Princess, Portland, The Marcus King Band, The Slow Readers Club, Donny Benet, The Murder Capital and John J Presley are new in. And performing on Sunday, June 30 are Dean Lewis, Mahalia Music, Lizzo, Grace Carter, Zeal & Ardor, Amyl and The Sniffers, Sports Team, Deaf Havana and Didirri.

Discover the full line-up on https://www.rockwerchter.be/en/line-up

Tickets to Rock Werchter 2019 are available from www.rockwerchter.be. #RW19

En daar is ie dan: de volledige line-up van Rock Werchter 2019! Vandaag worden er nog 30 namen aan de affiche toegevoegd. Nieuw voor donderdag 27 juni zijn Richard Ashcroft, Raleigh Ritchie en KidCutUp. Het programma van vrijdag 28 juni wordt aangevuld met Robyn, The Twilight Sad, Denzel Curry, SWMRS, Yonaka, Foxing en Sea Girls. Bear’s Den, Beirut, Tourist LeMC, Strand of Oaks, King Princess, Portland, The Marcus King Band, The Slow Readers Club, Donny Benét, The Murder Capital en John J. Presley vervolledigen de line-up van zaterdag 29 juni. Dean Lewis, Mahalia, Lizzo, Grace Carter, Zeal & Ardor, Amyl and The Sniffers, Sports Team, Deaf Havana en Didirri komen op zondag 30 juni naar het Festivalpark.

Dit is redelijk dramatisch. De vrijdag was al uitverkocht he? Echt de enige dag die de moeite is voor mij.

Users who are viewing this thread