Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Op stubru net de nieuwe namen, heb ze maar half gehoord maar leek allemaal Belgisch te zijn, wel Deus, amenra en Tessa dixon gehoord.

Edit: absoluut niet goed geluisterd dus.

Amenra op werchter zou wel mijn weekend goed maken, maar zie het niet direct gebeuren. Denk dat je de rock herk aankondiging hebt gehoord

Hopen op een pakketje vanmiddag met o.a. The Raconteurs, Liam Gallagher, dEUS, en, al laat het tourschema het niet toe denk ik, Robert Plant. Denk dat Liam Gallagher de laatste subheadliner, of voor Bastille, wordt.

Zou de kans op dEUS nog bestaande zijn als die ook al op Cactus en Rock Herk spelen? Zou voor mij toch een serieuze bummer zijn als die er niet staan...

Zou de kans op dEUS nog bestaande zijn als die ook al op Cactus en Rock Herk spelen? Zou voor mij toch een serieuze bummer zijn als die er niet staan…

Mag het hopen. Denk niet dat ze dEUS nog kunnen missen nu. Mogelijk dat ze er met een reguliere set staan denk ik, ipv 'plays Ideal Crash.' Gokje hoor. Moeten ze hen wel vandaag aankondigen, na vandaag zie ik het niet meer gebeuren.

Hetzelfde met Vampire Weekend. Wordt weleens tijd dat zij worden bekend gemaakt.

Wensenlijstje: dEUS, Vampire Weekend, Solange, Patti Smith, Robert Plant, The Specials, The Roots. Of een complete verrassing zoals Jonsi.

Raconteurs zie ik helaas niet gebeuren, hun tour begint te vroeg.

Was toch al erg lang duidelijk dat tourschema gewijs Robert Plant niet mogelijk is voor RW?
Denk dat je bij deze afstanden binnen Europa een band nooit volledig kan uitsluiten behalve als hij elke dag van het festival al een optreden heeft, of in mindere mate als het duidelijk is dat hij (bijvoorbeeld) nooit 3, 4 dagen achter elkaar speelt. Maar is ook meer een persoonlijke wens dan een voorspelling of verwachting :)

zero wrote:
Zou de kans op dEUS nog bestaande zijn als die ook al op Cactus en Rock Herk spelen? Zou voor mij toch een serieuze bummer zijn als die er niet staan…

Mag het hopen. Denk niet dat ze dEUS nog kunnen missen nu. Mogelijk dat ze er met een reguliere set staan denk ik, ipv ‘plays Ideal Crash.’ Gokje hoor. Moeten ze hen wel vandaag aankondigen, na vandaag zie ik het niet meer gebeuren.

Akkoord. Zelf hoop ik wel op 'plays Ideal Crash'. Wat mij betreft het beste Belgische album ooit gemaakt, zou ik gerust integraal live willen horen! :)

Tourschema Robert Plant rond Werchter:
Jun 25, 2019 TROMSØ, TROMS
Jun 27, 2019 Svalbard Kulturhuset LONGYEARBYEN, SVALBARD
Jun 29, 2019 Svalbard Kulturhuset LONGYEARBYEN, SVALBARD
Jul 2, 2019 Fredriksten Fortress HALDEN, OSTFOLD

Tuurlijk in theorie kan hij de 30ste op Werchter staan. Maar van Spitsbergen naar België is best een stukje reizen (ca 6 1/2 uur vliegen met overstap), dus in de praktijk lijkt mij de kans nihil. Zeker als hij de tweede al weer in Noorwegen staat.

Tuurlijk in theorie kan hij de 30ste op Werchter staan. Maar van Spitsbergen naar België is best een stukje reizen (ca 6 1/2 uur vliegen met overstap), dus in de praktijk lijkt mij de kans nihil. Zeker als hij de tweede al weer in Noorwegen staat.

Dat kon alleen als er grote beloftes gemaakt werden, beloftes van formaat subheadliner op zondag die nu dus uit de venster gesmeten is. Zie het dus niet gebeuren.

zero wrote:

Mag het hopen. Denk niet dat ze dEUS nog kunnen missen nu. Mogelijk dat ze er met een reguliere set staan denk ik, ipv ‘plays Ideal Crash.’ Gokje hoor. Moeten ze hen wel vandaag aankondigen, na vandaag zie ik het niet meer gebeuren.

Hetzelfde met Vampire Weekend. Wordt weleens tijd dat zij worden bekend gemaakt.

Wensenlijstje: dEUS, Vampire Weekend, Solange, Patti Smith, Robert Plant, The Specials, The Roots. Of een complete verrassing zoals Jonsi.

Door dEUS kan toch gewoon een streep, als je ze al op 2 andere Belgische festivals kunt zien?

mattman wrote:

zero wrote:

Door dEUS kan toch gewoon een streep, als je ze al op 2 andere Belgische festivals kunt zien?

Ik begin ook te vrezen voor dEUS. Anders had Rock Werchter ze ook vóór Rock Herk en Cactus Festival bekend gemaakt... Heel pijnlijk dit... Hopelijk ben ik fout.

Paddy wrote:

Dat kon alleen als er grote beloftes gemaakt werden, beloftes van formaat subheadliner op zondag die nu dus uit de venster gesmeten is. Zie het dus niet gebeuren.

Zelfs dan. Robert Plant is 70 jaar. Heeft de afgelopen jaren ook al regelmatig op RW gestaan. Enige reden dat er dit soort kunst- en vliegwerk wordt uitgehaald zou bij een lastminute afzegging zijn.

Paddy wrote:

mattman wrote:

zero wrote:

Ik begin ook te vrezen voor dEUS. Anders had Rock Werchter ze ook vóór Rock Herk en Cactus Festival bekend gemaakt… Heel pijnlijk dit… Hopelijk ben ik fout.

Als ze ook vandaag komen is het geen probleem natuurlijk. Moet het natuurlijk wel vandaag gebeuren.

Everyknight wrote:

Paddy wrote:

mattman wrote:

zero wrote:

Ik begin ook te vrezen voor dEUS. Anders had Rock Werchter ze ook vóór Rock Herk en Cactus Festival bekend gemaakt… Heel pijnlijk dit… Hopelijk ben ik fout.

Als ze ook vandaag komen is het geen probleem natuurlijk. Moet het natuurlijk wel vandaag gebeuren.

Ik hoop heel hard met je mee! (al is mijn voorgevoel negatief...)

Wat ik nog zou willen, het één al realistischer dan het andere:

ZEER GRAAG ERBIJ:
Liam Gallagher
Johnny Marr
Lana Del Rey
Suede
Dream Theater
Patti Smith
Grace Jones
Mogwai
The Specials
Foals
Kamasi Washington
The Raconteurs
Richard Ashcroft
Primal Scream
Vampire Weekend

GRAAG ERBIJ:
Hot Chip
Papa Roach
Shame
Garbage
Ben Harper & the innocent Criminals
Keane
Robyn
The Roots
Rival Sons
The Comet is coming
Metronomy

En ik vergeet dan alvast nog wat... Een hele lijst toch nog, hopelijk kunnen er daarvan een aantal nog komen...

Dit gezegd zijnde: mijn aanvoelen: dEUS komt helaas niet, geen nieuwe namen vandaag.

Wat ik nog zou willen, het één al realistischer dan het andere:

ZEER GRAAG ERBIJ:
Liam Gallagher
Johnny Marr
Lana Del Rey
Suede
Dream Theater
Patti Smith
Grace Jones
Mogwai
The Specials
Foals
Kamasi Washington
The Raconteurs
Richard Ashcroft
Primal Scream
Vampire Weekend

GRAAG ERBIJ:
Hot Chip
Papa Roach
Shame
Garbage
Ben Harper & the innocent Criminals
Keane
Robyn
The Roots
Rival Sons
The Comet is coming
Metronomy

En ik vergeet dan alvast nog wat… Een hele lijst toch nog, hopelijk kunnen er daarvan een aantal nog komen…

Dit gezegd zijnde: mijn aanvoelen: dEUS komt helaas niet, geen nieuwe namen vandaag.
Beste Schuer, hier wordt het hele lijstje gewoon voor U neergezet, dit zou zó chill zijn. Gevalletje copy paste naar het affiche, zou schitterend zijn. Fingers crossed.

Daarop komt het dus neer, Smashing Pumpkins de vrijdag na Werchter op Open'er. Op een week na die 2de leg van de tour gemist.

Users who are viewing this thread