Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
ik denk dat we jammergenoeg moeten zoeken in de richting marshmello& khalid die een gelijknamig nummer hebben

ik denk dat we jammergenoeg moeten zoeken in de richting marshmello& khalid die een gelijknamig nummer hebben

Die stem van Khalid....als ik dat hoor krijg ik echt zwaar jeuk

Please. Niet doen dit. ;-)

Morgen moet een mooie dag worden, na een lange lijdensweg. (lichtjes overdreven, maar niet eens zo heel erg hard)

xydroh wrote:

Please. Niet doen dit.
1f609.svg

Morgen moet een mooie dag worden, na een lange lijdensweg. (lichtjes overdreven, maar niet eens zo heel erg hard)

Drama queen :wink:

Bob Dylan en Paul Simon hebben een versie van Sound Of Silence...
Bob Dylan werd vandaag aangekondigd voor Roskilde...
Main Stage heeft wel niet echt plaats meer voor Bob Dylan denk ik. Van zijn 3 laatste Belgische passages waren er 2 "maar" in Vorst.

Ik zeg: Bob Dylan Tijdens Muse in de Barn :-P (al geloof ik dat zelf niet echt hoor, maar zou me wel wat zijn ;) )

Ik zeg: Bob Dylan Tijdens Muse in de Barn ? (al geloof ik dat zelf niet echt hoor, maar zou me wel wat zijn ? )

Dan heb je in ieder geval geen last van muizen in de Barn met dat kattegejank.

Supermooie naam Bob Dylan, maar wat viel dat tegen zeg. In 2012 op Benicassim gezien met veel verwachting.
Schermen naast het podium lieten on-ingezoomde camerabeelden zien, wat er op neerkomt dat je wat gebrabbel hoort wat vermoedelijk van dat af en toe bewegende hoedje achter die piano vandaan kwam. Glorie is er wel vanaf...

Hebben we Thom Yorke nou al 100% afgeschreven trouwens? Alleen op basis van het berichtje op eFestivals dat we er niet op moeten rekenen, maar misschien ging dat alleen over gisteren of deze week?

Hoe zit het trouwens met Editors? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze België zouden overslaan, en met hun nieuwe album hebben ze nog niet op Werchter gestaan. Bovendien is het ook niet echt een band waarvan ik me kan voorstellen dat de onderhandelingen met Werchter zijn misgelopen :-P
Wellicht "silence" = No Sound But The Wind?

Bob Dylan moet je echt niet meer willen. Men klaagt hier over de slijtage op de zang van Axl, Sir Macca of Kiss, maar de stem van Bob Dylan is pas echt naar de klote.

xydroh wrote:

Please. Niet doen dit.
1f609.svg

past perfect in het tourschema van marshmello, ik vrees dat ik slecht nieuw heb voor je.

Plan c? Dan nog. Je gaat dan toch schuiven in de namen? Nu zou het Parkway-Balthazar-Greta-Muse zijn in plaats van Greta-Parkway-Balthazar-Muse (kan je zelfs Parkway en Balthazar nog wisselen). Maar je maakt Greta van Fleet geen subheadliner, simpel zelfs niet als plan c.
Dat zou je wel denken, maar dan zul je moeten heronderhandelen met de artiesten. Een band komt niet opeens een half uur langer spelen voor hetzelfde kostenplaatje. En als je als booker voor een festival naderhand nog moet komen kwispelen bij de tourmanager van een band, dan zal die ook wel de hoofdprijs gaan vragen.

Ik wil hier maar mee aangeven dat de simpel ogende oplossing lang niet altijd zo simpel is als wij denken. Ik ben het overigens helemaal eens met de gedachte dat dit voor de band Greta Van Fleet helemaal niet zo handig is. Veel mensen zullen deze groep al gaan afschrijven op basis van die ene subheadlinerpositite, terwijl de potentie er wel degelijk is. Het is dat ik alleen op de vrijdag ga, maar persoonlijk vind ik Greta Van Fleet een veel betere sub dan James Blake, Alt-J etc. Maar ja, sub....

Nou laat ik ook maar eens reageren op de namen van gisteren.

De andere act Rosalia ken ik niet echt, dus kan ik vrij weinig over kwijt. Greta van Fleet ken ik echter wel en in eerste instantie was ik hartstikke blij hiermee. Lekkere band waarbij ze goed kunnen spelen en gewoon lekkere rockmuziek maken, die inderdaad aardig wat weg heeft van Led Zeppelin. Prima muziek voor ergens in de (na)middag. Toen las ik echter dit topic door en tot mijn allergrootste verbazing lijkt het er inderdaad op dat ze hoogstwaarschijnlijk de Subheadliner zullen zijn.

Laat ik voorop stellen dat Werchter er niks aan kan doen als plan A en plan B inderdaad niet mogelijk was, echter, dan is het nog belachelijk dat deze band subheadliner is in mijn optiek. Veel eerder had daar Parkway Drive of ja, zelfs Balthazar dan moeten staan. Tuurlijk, internationaal is Greta van Fleet bekender(dan Balthazar), maar niemand denkt toch echt dat Greta van Fleet veel meer bezoekers opeens gaat trekken naar Werchter door hun geroemde internationale status? Greta van Fleet is een band die men graag wilt zien misschien(en ik ook), maar niet als act zijnde zo belangrijk dat je daarvoor je overtocht naar België gaat maken(want daar draait het uiteindelijk om als de internationale status zo sterk een rol speelt). Balthazar zou dus veel logischer zijn vind ik, want volgens mij staan die exclusief in België op Werchter en ik denk dat de hoeveelheid Belgen die daarmee extra naar Werchter worden getrokken best groter kan zijn dan dat Greta van Fleet internationaal extra fans gaat trekken. Dat deze 2 misschien dicht bij elkaar staan qua welke nou beter is als subheadliner zie ik ook wel in.

Parkway Drive spreekt dat betreft echter voor zich vind ik. Menig metalfestival hebben ze al minstens als subheadliner gestaan, dus die weten wat het inhoudt om zo'n spot te vullen. Hebben ook veruit genoeg materiaal om 75 of 90 minuten te vullen, wat een subheadliner wel hoort te krijgen, itt Greta van Fleet die ongeveer beide platen integraal zouden moeten gaan spelen.

Het nieuws wat ik tussen de lijntjes heb gelezen over Thom Yorke en Interpol is wel echt zeer jammerlijk helaas. Ik heb een kaartje en ben ook wel tevreden dit jaar, maar als ik het met sommige jaren vergelijk maakt Werchter wel wat rare beslissingen dit jaar.

Oja, Marshmello zou voor mij wel een nieuw dieptepunt zijn dat betreft.

Oké marshmello heeft toevallig een liedje dat Silence heet, maar hij stond er vorig jaar ook al. Dus ik snap niet waarom je dat zou geloven... Het was nu niet echt dat hij een goede show heeft neergezet of een grote doorbraak wat een snelle terugkeer zou rechtvaardigen.

Seems like you should grab a time machine back to the early 90s as well ?

Puzzles will fall into place soon enough.

Jazebel zojuist op eFestivals. Morgen dusssssss

Seems like you should grab a time machine back to the early 90s as well ?

Dan toch Depeche Mode? Dat zou een nette zet zijn hoor.

Kom maar op dan, ik kan wel portie lekker namen gebruiken nadat deze week de ene na de andere naam verdween uit mijn hotlist.

Pis echt van Interpol, had Christine en Maxima graag gezien en niet te vergeten the National naar PKP.

Oftewel doe maar the Raconteurs, Wolfmother, Foals en dEUS morgen !

Kirsch wrote:
Seems like you should grab a time machine back to the early 90s as well
1f644.svg

Dan toch Depeche Mode? Dat zou een nette zet zijn hoor.
Hoe kun je Depeche Mode uit die opmerking opmaken?

Users who are viewing this thread