Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
daanvandingenen wrote:
Bands betalen om exclusief te komen vind ik echt een slag in het gezicht van alle festivalgangers. Ik snap tot op zekere hoogte dat ze het doen, maar ik kan het echt op geen enkele manier goedpraten. Ja zo verkopen ze misschien meer tickets maar met zo’n rotaffiche moet je daar nu niet echt trots op zijn.

Bart wrote:
Uiteraard zal Muse niet goedkoop geweest zijn, maar het is nog steeds gewoon een goede boeking wat mij betreft. Anders hadden ze België waarschijnlijk moeten overslaan dit jaar. Het voelt ook wel echt als iets exclusiefs, omdat de meeste grote festivals ze waarschijnlijk dolgraag ook zouden programmeren. Ze hebben toch een soort speciale band met Werchter volgens mij.

Grootste probleem voor mij is dat exclusiviteit veel minder werkt als je dezelfde band al om de paar jaar op hetzelfde festival kan zien. Ik durf nu al te wedden dat Muse volgend jaar gewoon een festivaltour gaat doen en was het het dan waard om zoveel extra te betalen om ze per se dit jaar al te hebben en dat ten koste van de rest van het programma? Volgens mij niet, Muse zou volgend jaar evenveel tickets verkocht hebben als dit jaar.
Maar het verschil is dat ze volgend jaar gewoon met een standaard festivaltour zouden komen, en nu met hun stadiontour exclusief op Werchter staan (tenminste, dat mogen we hopen als het inderdaad zoveel gekost heeft). Het gaat dan dus niet zo zeer om de band maar om de tour, die anders niet in België te zien was (en voor een band als Muse is een tour zeker iets speciaals op zich).

Verder vraag ik me dus af of de boeking van Muse überhaupt wel de reden is voor het mindere affiche, want zoals net gezegd waren er ook gewoon een hoop afzeggingen en foutgelopen onderhandelingen, waar Muse niet per se iets mee te maken heeft.

Thomas wrote:

Yannick wrote:
Rosalia
1f496.svg

Heb me een beetje ingeluisterd voor DTRH, maar ben nog niet volledig overtuigd. Welke nummers zou je aanraden?

Beluisteren met video clips! Ik schrijf er wel eens wat over als ik wat tijd heb, dit weekend ofzo.
1f642.svg

Alsof Werchter voor jou alleen wordt georganiseerd, Paddy. De posities van Bon Iver en Interpol zijn al duidelijk ingenomen door respectievelijk Greta Van Fleet en Angèle. Ik geloof dat Christine & The Queens (en Thom Yorke, @mattman jij weet daar blijkbaar meer over?) in de Barn hadden moeten staan, waar nu dus Mac DeMarco en Tamino onder New Order staan. De vervanger van Tame Impala weten we in principe nog niet, er vanuitgaande dat er tussen Bastille en P!NK nog iets komt. Ja man… Top vervangers, lol.

Klopt Werchter wordt niet alleen voor mij georganiseerd, maar ik denk dat ik straks niet als enige bij Muse sta.

Klopt Werchter wordt niet alleen voor mij georganiseerd, maar ik denk dat ik straks niet als enige bij Muse sta.
Daar gaat het niet over. Het gaat over het mislopen (zie lijstje hierboven) dat ervoor zorgt dat RW op zoek moet naar vervangende acts die zich tevreden moeten stellen met de positie die ze krijgen en er tegelijkertijd voor zorgt dat er hoogstwaarschijnlijk moet geschoven worden in het uurrooster, achter de schermen dan (waar agents dan ook weer akkoord mee moeten gaan etc etc.). De vrij alternatieve acts die geboekt waren dan al dan niet gaan vervangen (want uiteindelijk gissen we ook maar) door Bastille, Angèle, Greta Van Fleet etc. is dan ook weer dat niet, hoewel er waarschijnlijk wel een uitleg voor zal zijn waarom bepaalde acts geboekt werden voor andere etc.

Heb dat album van GvF nog maar eens opgezet, ken hun eerdere singles wel maar dat album nog nooit een kans gegeven. Had t ook niet hoeven doen. Wat een uiterst saaie en inspiratieloze autopilot rock is dat zeg... Kwam niet eens door dat album heen, terwijl ik die singles nog best kon pruimen. Absolute misser wat mij betreft.

Rosalía dan maar gaan luisteren, veel minder mijn straatje maar klinkt toch gelijk al een stuk interessanter. Das wel een prima boeking imo.

Vreemde bekendmaking op deze manier. Als ze GvF zo’n big deal willen doen lijken, geef ze dan een eigen aankondiging. Weet niet waarom ze nou Rosalía daar bij moesten gooien...

Yannick wrote:

Thomas wrote:

Yannick wrote:
Rosalia
1f496.svg

Heb me een beetje ingeluisterd voor DTRH, maar ben nog niet volledig overtuigd. Welke nummers zou je aanraden?

Beluisteren met video clips! Ik schrijf er wel eens wat over als ik wat tijd heb, dit weekend ofzo.
1f642.svg

Alsof Werchter voor jou alleen wordt georganiseerd, Paddy. De posities van Bon Iver en Interpol zijn al duidelijk ingenomen door respectievelijk Greta Van Fleet en Angèle. Ik geloof dat Christine & The Queens (en Thom Yorke, @mattman jij weet daar blijkbaar meer over?) in de Barn hadden moeten staan, waar nu dus Mac DeMarco en Tamino onder New Order staan. De vervanger van Tame Impala weten we in principe nog niet, er vanuitgaande dat er tussen Bastille en P!NK nog iets komt. Ja man… Top vervangers, lol.

Tuurlijk gaat er veel volk (lees: een volle wei) bij Muse staan, maar dat is toch helemaal niet het punt van Yannick?

Ken19 zegt net op eFestivals dat geld voor Werchter niet het probleem is en dat ze ook niet wilden wachten tot Muse en Pink hun dag op eigen kracht zouden uitverkopen. Dus nogmaals, lijkt me dat de boeking van Muse of Muse zelf niets te verwijten valt. Neemt natuurlijk niet weg dat het erg jammer is als er inderdaad geen grotere sub meer komt op zondag en/of Thom niet kan of wil komen.

Verder zegt hij dat een van de afvallers (voor de positie van Greta) wel in Europa speelt maar niet beschikbaar is tijdens Werchter. Is dat wellicht The Strokes?

Paddy wrote:

Yannick wrote:

Thomas wrote:

Yannick wrote:
Rosalia
1f496.svg

1f642.svg

Tuurlijk gaat er veel volk (lees: een volle wei) bij Muse staan, maar dat is toch helemaal niet het punt van Yannick?

De letterlijke quote waar ik op reageer is “Alsof Werchter voor jou alleen wordt georganiseerd, Paddy. ”.
Gezien de laatste aankondigingen, lijkt het overigens wel zo. ?

Hoop nog een beetje op Robert Plant (vanmorgen nog aangekondigd voor Roskilde), maar die staat 27 en 29 al in Scandinavië (zelfde venue). Zal dus 28 ook niet tussendoor even naar België komen. Wellicht nog op de zondag erbij, tegelijk met GvF in The Barn ofzo :lol: maar ook daarop kleine kans, hij lijkt geen 2 dagen achter elkaar te spelen. We zullen het met het slappe aftreksel moeten doen ben ik bang.

Is Vampire Weekend nog een kanshebber?

Ik mag hopen van wel! Als ze die ook al mislopen...

Nee, denk dat we Vampire Weekend stilaan een zekerheid mogen noemen, staat nog nergens anders in België en past eigenlijk ook gewoon het allerbeste op RW. Zeker met een nieuw album op zak.

Hopelijk kunnen we morgen met Vampire Weekend, dEUS, The Specials, Beirut, Parquet Courts en misschien The Roots/Suede de Greta nasmaak (en de no show van Thommy, Interpol en Christine) wegspoelen.

Kan me wel voorstellen dat er vandaag nog iets dropt, en dan morgen weer een pakketje ja. dEUS vandaag misschien?

Dropping a little bomb in 5...4...3...2...1...
Voor mij hoefden Interpol, Chrsitine en Thom York niet.

Maar aub geef die vrijdag nog een Rolling Blackouts Coastal Fever, Parquet Courts, Yak, The Twilight Sad of FIDLAR (of een totale verassing zoals Modest Mouse, The Distillers,...)

Ken19 zegt net op eFestivals dat geld voor Werchter niet het probleem is en dat ze ook niet wilden wachten tot Muse en Pink hun dag op eigen kracht zouden uitverkopen. Dus nogmaals, lijkt me dat de boeking van Muse of Muse zelf niets te verwijten valt. Neemt natuurlijk niet weg dat het erg jammer is als er inderdaad geen grotere sub meer komt op zondag en/of Thom niet kan of wil komen.

Verder zegt hij dat een van de afvallers (voor de positie van Greta) wel in Europa speelt maar niet beschikbaar is tijdens Werchter. Is dat wellicht The Strokes?
klopt gewoon allemaal.
Rock Werchter heeft heel veel pech dit jaar met de bookings (Afzeggingen, volledige tour afgelast, stadion tour in eigen beheer, op Tour met de concurrent, .......)
En normaal ging Muse niet op Rock Werchter staan maar op een afzonderlijke dag, dusja.

Users who are viewing this thread