Is deze reactie serieus of satire? Eerst en vooral GVF de rocksensatie van dit moment noemen, is al belachelijk want die krijgen wel vaker bakken kritiek. Ze worden zeker niet als de redders van rock'n roll gezien ofzoiets, ondanks dat sommigen dat wel durven zeggen.Dat de plaats die ze hebben te hoog is en moeilijk serieus te nemen, valt zeker wat voor te zeggen maar mensen die denken dat Balthazar (vind ik ook heerlijke en goeie muziek) groter is dan DÉ rocksensatie van het moment Greta van Fleet kan ik misschien nog wel minder serieus nemen…
Om toch maar aan te nemen dat je vraag serieus is: het grootste probleem lijkt me vooral dat de band nog maar amper muziek heeft uitgebracht en bovendien nog helemaal niets heeft bewezen qua zo'n grote festivals subben. Dit is helemaal geen natuurlijke groei, eerder puur inspelen op hype.
En om toch nog even te vergelijken met Balthazar, die hebben al Vorst uitverkocht (groter dan de Lotto Arena van GFV) en staan zeker in België al jaren bekend als ijzersterke liveband die ook muzikaal al iets betekend heeft.