Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Greta is grootte Yungblud hoor. Hype bandje met één plaat waarop ze Led Zep clichématig coveren.

Lijkt me echt geen sub voor RW. ;-)

Op basis van de affiche lijkt het er inderdaad sterk op dat Greta Van Fleet sub is.

Zie ik twee redenen voor:
1) een megagroep als Muse, die nota bene haar enige Europese festivalshow speelt op Rock Werchter, wil geen grote naam als sub voor zich
2) om Greta Van Fleet toch nog die zondag vanuit Scandinavië naar hier te halen, waren toegevingen nodig

Maar, ondanks dat dit een mooie, passende en relevante boeking is voor Rock Werchter, is hun positie belachelijk natuurlijk. Mijn conclusie begint meer en meer te worden: ze zijn veel te ver gegaan om P!nk en Muse exclusief binnen te halen.

Greta was te verwachten en ben daar uiteraard wel blij om. Mooie Main stage die dag hoor.
Die andere ken ik niet.

Greta Van Fleet en Muse. Da's voor mij serieus even erg/nog erger dan Bastille voor Pink of Macklemore en Florence voor Mumford.

Zal wel zoiets zijn, niet? De Staat - Yungblud - Greta Van Fleet - Parkway Drive - Balthazar - XXX - Muse. Lijkt me de enige logische volgorde.

Op basis van de affiche lijkt het er inderdaad sterk op dat Greta Van Fleet sub is.

1) een megagroep als Muse, die nota bene haar enige Europese festivalshow speelt op Rock Werchter, wil geen grote naam als sub voor zich
2) om Greta Van Fleet toch nog die zondag vanuit Scandinavië naar hier te halen, waren toegevingen nodig

Maar, ondanks dat dit een mooie, passende en relevante boeking is voor Rock Werchter, is hun positie belachelijk natuurlijk. Mijn conclusie begint meer en meer te worden: ze zijn veel te ver gegaan om P!nk en Muse exclusief binnen te halen.
Denk dat je gelijkt hebt, maar dat is toch best wel triest. Dan mag ik toch in ieder geval hopen dat Muse ook uitgebreid de ruimte krijgt om hun stadionshow neer te zetten.

Greta Van Fleet en Muse. Da’s voor mij serieus even erg/nog erger dan Bastille voor Pink of Macklemore en Florence voor Mumford.

Zal wel zoiets zijn, niet? De Staat – Yungblud – Greta Van Fleet – Parkway Drive – Balthazar – XXX – Muse. Lijkt me de enige logische volgorde.
Op de poster staat Greta toch echt even groot en apart onder Muse als dat Bastille onder Pink staat.

Everyknight wrote:

Denk dat je gelijkt hebt, maar dat is toch best wel triest. Dan mag ik toch in ieder geval hopen dat Muse ook uitgebreid de ruimte krijgt om hun stadionshow neer te zetten.

Dat verwacht ik wel. Hetzelfde met P!nk. Zullen volwaardige shows zijn.

Greta Van Fleet en Muse. Da’s voor mij serieus even erg/nog erger dan Bastille voor Pink of Macklemore en Florence voor Mumford.

Zal wel zoiets zijn, niet? De Staat – Yungblud – Greta Van Fleet – Parkway Drive – Balthazar – XXX – Muse. Lijkt me de enige logische volgorde.
De ontkenningsfase, we've all been there...

Die donderdag en zondag worden zo eigenlijk 2 'Werchter Boutique'-dagen, mega-act op het einde en ervoor een uitgebreid voorprogramma....

Met dit verschil -gelukkig- dat er op Rock Werchter nog een programma in de tenten/de Slope is.

Greta Van Fleet als subheadliner op Rock Werchter, serieus, wat een onwaarschijnlijk belachelijk hoge plek voor zo'n groepje. Zet ze als sub op Rock Zottegem en zelfs daar zal je opmerkingen krijgen dat die plek niet terecht is, maar op Werchter? Wat een grap.

Werchter: Lorde, Nine Inch Nails, Oscar & The Wolf, Tame Impala, die passen allemaal wel in The Barn. 2-3 Sportpaleis bands op 1 dag, why not. En Post Malone krijgen we tegen 14h ook wel uit zijn bed.
Ook Werchter: Greta Van Fleet? Anderhalf album en verkopen de Lotto Arena uit. Die kunnen wel subben op de laatste dag van ons festival.

Zelfs los van het feit dat het een halve coverband is, is dit onbegrijpelijk. Zelfs Balthazar als sub is logischer dan dit.

Wat een mooie laatste lentedag van de week had moeten worden...

Interpol valt af. Thom Yorke blijkt er niet te staan. En Werchter: "hey, hier is de grote mysterieuze sub die we voor die andere band zetten die een tienbeurtenkaart komt stempelen: een groepje pubers met één plaat waarop ze rock N roll clichés nadoen!".

Het zal allemaal wel z'n redenen hebben hoor. Thom tourt niet in juni. Zottegem heeft ook z'n namen nodig. De rattenkoppen van Muse vinden dat hun ego het voorprogramma moet spelen en laten daarom niets deftigs toe voor hen. Maar toch. Als we vrijdag geen gouden lading krijgen weet ik niet of ik dit festival nog de moeite moet vinden dit jaar. :-(

ik blijf er bij dat greta van fleet wel degelijk een heel goeie groep is. maar je kan toch moeilijk een band met 1 ep en 1 cd wat in totaal 18 nummers geeft een sub headline geven op een festival als werchter?

Op zich ben ik blij met GVF hoor maar wat een bizarre positie! Had ze onder balthazar en parkway drive verwacht!

Belachelijke spot voor Greta van Fleet, maar daar zijn we het geloof ik wel allemaal mee eens. Ergens halverwege de middag lijkt meer op zijn plaats.
Over 5 jaar zou dit wel eens zo’n bandje kunnen zijn uit de categorie ‘herinneren jullie je deze nog?’. Echt totaal misplaatst. Balthazar en Parkway Drive zijn toch veel groter?

Aan de ene kant snap ik wel dat de grote stadionacts die Werchter exclusief aandoen geen grote sub meer krijgen, maar toch is het jammer dat Werchter dan meegaat in de jammerlijke hype rond Greta van Fleet door ze te promoveren tot 'best of the rest'. En trouwens, vorig jaar kreeg een megaheadliner als Pearl Jam ook gewoon een gigantische sub met Jack White (ik weet dat PJ niet zo exclusief was als Muse en Pink nu zijn, maar toch deden ze ook een stadiontour en stonden ze zeker niet op elk festival).

Dat de plaats die ze hebben te hoog is en moeilijk serieus te nemen, valt zeker wat voor te zeggen maar mensen die denken dat Balthazar (vind ik ook heerlijke en goeie muziek) groter is dan DÉ rocksensatie van het moment Greta van Fleet kan ik misschien nog wel minder serieus nemen...

ik blijf er bij dat greta van fleet wel degelijk een heel goeie groep is. maar je kan toch moeilijk een band met 1 ep en 1 cd wat in totaal 18 nummers geeft een sub headline geven op een festival als werchter?

Eens. Lijkt me voor de ontwikkeling van die groep ook helemaal niet goed. Op een middagspot kan je bezoekers positief verrassen en ontstaat er een buzz en positieve vibe rondom zo'n band. Een hoge spot in de tent kan dan ook werken: 'dat optreden had je bij moeten zijn'. Nu staan ze op een spot waar je moet leveren en eigenlijk geen fillers meer in je set kan gebruiken. Ik denk dat ze hier nog lang niet zijn qua show en setlist, ook al vind ik het een erg goede band. De kans is nu aanwezig dat het tegen gaat vallen en mensen teleurgesteld op zoek gaan naar de volgende hype. Erg jammer dat deze band geen tijd gegund wordt om meer te rijpen voordat deze boekingen gedaan worden. Manager zal wel een geldwolf zijn.

Users who are viewing this thread