Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
mattman wrote:

Paddy wrote:
In hoeverre maakt het carnaval in België nog uit of er wel of geen pakketje wordt gedropt?

Niet. Weet niet wat het een met het ander te maken heeft?

Omdat Werchter nog wel eens geen namen lost op een feestdag. Ik weet niet hoe het carnaval leeft in België, maar in Zuid Nederland ligt het openbare leven stil.

In België niet. Staat geen aankondiging in de weg.

Dit gezegd zijnde, wat zijn de nieuwe nummers van Foals (Sunday) en The Chemical Brothers (Got to keep on) zalige nummers zeg. Die eerste zal wel op RW staan, die tweede niet als we de 'insiders' op eFestivals mogen geloven... Jammer... die nieuwe single wordt veelvuldig gedraaid op Studio Brussel, die wetenschappelijke onderzoekers op de universiteit die als bijberoep The Chemical Brothers hebben, blijven relevant...

suomi65 wrote:
Al dat gegis en geschrap… Sommigen hebben misschien een glazen bol, ik geloof het pas als de officiële bekendmaking er is. Nog wél in de running : Rival Sons / Specials / Wolfmother ?

Ik snap dit soort opmerkingen niet zo. Gissen en raden is de hele lol van een festival forum toch? Daarnaast zijn er mensen die daadwerkelijk goed geïnformeerde bronnen zijn gebleken, daar is niks “glazen bol” aan. En dan als klap op de vuurpijl nog een naam als “in de running” opnoem die juist uitgesloten is op basis van een andere boeking. Man man man…
Ach, hij zegt toch niet dat we het niet meer mogen doen... Alleen dat ie het zelf nog niet gelooft. En er stond netjes een vraagteken achter zijn 'in the running' namen ;-)

mattman wrote:

xydroh wrote:
Jazebels hints afgaande mogen we Thom Yorke al helemaal vergeten, don’t get your hopes up

Heeft RW niet alleen een reeks flauwe headliners geboekt, maar ook nog eens de voor mij mooiste naam van het festivalseizoen mislopen.
1f641.svg

Mogen ze met ge-ni-ale namen komen straks en vrijdag.

Mooiste naam heeft Werchter al. Tool. Wat er verder nog bij komt is winst.

Wat Tool is voor jou, is Yorke voor mij. Dus stel je voor dat Tool een tour doet rond RW, 2 dagen na RW in Duitsland staat, nog geen datum in België heeft... en je favoriete festival ernaast grijpt (terwijl kleinere festivals ze wel hebben). Die leegte voel ik nu.

Yorke is met afstand mijn grootste muzikale held, met hem het festival afsluiten in de Barn, om zo dat akelige Muse te ontlopen, was een droomscenario. Het lijkt erop dat het een droom zal blijven. Volgend jaar misschien meer geluk... al is de kans dat Thom (ooit!) nog eens solo tourt rond RW bijzonder klein. :-(

Paddy wrote:

mattman wrote:

xydroh wrote:
Jazebels hints afgaande mogen we Thom Yorke al helemaal vergeten, don’t get your hopes up

Heeft RW niet alleen een reeks flauwe headliners geboekt, maar ook nog eens de voor mij mooiste naam van het festivalseizoen mislopen.
1f641.svg

Wat Tool is voor jou, is Yorke voor mij. Dus stel je voor dat Tool een tour doet rond RW, 2 dagen na RW in Duitsland staat, nog geen datum in België heeft… en je favoriete festival ernaast grijpt (terwijl kleinere festivals ze wel hebben). Die leegte voel ik nu.

Yorke is met afstand mijn grootste muzikale held, met hem het festival afsluiten in de Barn, om zo dat akelige Muse te ontlopen, was een droomscenario. Het lijkt erop dat het een droom zal blijven. Volgend jaar misschien meer geluk… al is de kans dat Thom (ooit!) nog eens solo tourt rond RW bijzonder klein.
1f641.svg

Ik kan wel begrijpen dat je grote fan bent, maar Thom Yorke is niet bepaald uniek om te zien, Je kan die man haast jaarlijks of om de 2 jaar zien in België.

edit: had de solo niet gelezen, dan kan het inderdaad wel een beetje langer duren.

Paddy wrote:

mattman wrote:

xydroh wrote:

1f641.svg

Wat Tool is voor jou, is Yorke voor mij. Dus stel je voor dat Tool een tour doet rond RW, 2 dagen na RW in Duitsland staat, nog geen datum in België heeft… en je favoriete festival ernaast grijpt (terwijl kleinere festivals ze wel hebben). Die leegte voel ik nu.

Yorke is met afstand mijn grootste muzikale held, met hem het festival afsluiten in de Barn, om zo dat akelige Muse te ontlopen, was een droomscenario. Het lijkt erop dat het een droom zal blijven. Volgend jaar misschien meer geluk… al is de kans dat Thom (ooit!) nog eens solo tourt rond RW bijzonder klein.
1f641.svg

Ja, soms vraag ik mij af waarom ze naar juni gegaan zijn ipv in juli te blijven... Als Thom Yorke echt pas vanaf 2 juli in Europa tourt, is dat echt wel pijnlijk. Nu lijkt ook Neil Young pas begin juli te touren. Met 4-5-6-7 juli zat je ook dichter bij de data van The Strokes... Maar ja, dan was Tool waarschijnlijk niet mogelijk en er zullen wel nog andere redenen zijn...

mattman wrote:

Paddy wrote:

mattman wrote:

xydroh wrote:

1f641.svg

1f641.svg

Ik kan wel begrijpen dat je grote fan bent, maar Thom Yorke is niet bepaald uniek om te zien, Je kan die man haast jaarlijks of om de 2 jaar zien in België.

Was het maar zo. Yorke heeft nog nooit solo op een festival gestaan in België. En überhaupt maar 1 keer ooit solo opgetreden in ons land, vorig jaar. Een concert dat een pure lotterij was om aan tickets te geraken.

Als je die Thom show al geen unieke boeking vindt, dan vraag ik me af wat wel.

1f641.svg
Mee eens, alleen is Matt Bellamy een van mijn andere muzikale helden, dus verander Muse maar in Pink :-P

Maar serieus, het zou echt een gemiste kans zijn en het zou een fantastische boeking zijn voor in de Barn. Lijkt me inderdaad niet dat ze snel weer zo'n kans zullen krijgen.

Greta van Fleet en Rosalia. Greta van Fleet erg vet maar wel heel groot op het affiche voor Muse, zouden die echt sub zijn? En die tweede nooit van gehoord..

Rosalía yessss!!! Zeer blij mee :)

Greta van Fleet en Rosalia. Greta van Fleet erg vet maar wel heel groot op het affiche voor Muse, zouden die echt sub zijn?
Maar wat? Dit kan echt niet waar zijn.

Greta van Fleet dus toch sub voor Muse.

Had ik echt niet verwacht om eerlijk te zijn, wist niet dat ze zo groot waren?

Leuke naampjes. Vreemd dat ze twee kleinere naampjes als deze los delen. Rosalia is leuk trouwens. Greta moet ik nog eens beluisteren, maar denk niet dat me dat boeit.

EDIT: nee, nu ik zo luister weet ik waarom ik ze niet ken. Verschikkelijke pastishe band is dat.

Hoe kan Greta nu sub zijn als er die dag ook Balthazar en Parkway Drive staan? Beetje logisch nadenken ondanks de volgorde op de site, dit wilt niets zeggen!

Hoe kan Greta nu sub zijn als er die dag ook Balthazar en Parkway Drive staan? Beetje logisch nadenken ondanks de volgorde op de site, dit wilt niets zeggen!
De poster op de site liegt er niet om

Kijk maar naar de grootte op de poster, Greta staat toch duidelijk groter en hoger op de poster. Ik vind het ook niet logisch, maar op basis van de poster kan ik er niets anders van maken.

Leuke naampjes. Vreemd dat ze twee kleinere naampjes als deze los delen. Rosalia is leuk trouwens. Greta moet ik nog eens beluisteren, maar denk niet dat me dat boeit.
Ik ben bang dat dat dus betekent dat het geen kleine naampjes zullen zijn in de lineup.
Het affiche doet nu in ieder geval al denken dat Greta toch echt die sub voor Muse zal zijn.

Users who are viewing this thread