Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Parkway Drive is wel vet. Ff lekker beuken. Whispering Sons en Balthazar te verwachten, maar beide zeer welkom. Leuk ook voor De Staat. Verder ook best wat onbekende voor mij.

xydroh wrote:

Paddy wrote:
Parkway Drive op de main stage
1f633.svg
1f44a.svg
1f60f.svg
1f918.svg

waar vind je dit wel terug? had ze graag ergens laat in een tent gezien

Stages staan bij alle artiesten vermeld op de line-up pagina.
Misschien beetje biased maar ik vind Balthazar eigenlijk geen grotere artiest dan Parkway drive. Vind het dan ook zonde dat ze in het zonlicht een kortere set zullen spelen.

Op het eerste oog een mooi rijtje vind ik!

Zit nog niet zo heel veel main stage spul ook tussen, dus daarvan moet zeker nog wat komen. Zelf erg blij met Parkway Drive, Balthazar, De Staat en Snarky Puppy wel. Olafur Arnalds en Whispering Sons ook benieuwd naar en op de eerste luister beurt klinkt All Them Withces ook zeer fijn. Rest nog wat ontdekken of is niet m'n ding. Zolang er 5 acts ongeveer per pakketje bijkomen die ik nice vind, ben ik tevreden wel.

Misschien beetje biased maar ik vind Balthazar eigenlijk geen grotere artiest dan Parkway drive. Vind het dan ook zonde dat ze in het zonlicht een kortere set zullen spelen.

Op Werchter zeker wel, het genre van Balthazar past beter binnen de doelgroep en komt bovendien van eigen bodem. Parkway staat op Graspop natuurlijk hoger dan op meer "algemene" festivals.

Maar wat Balthazar betreft, denk dat ze die als sub voor Muse gaan plaatsen als ik dit zo zie. Exclusieve festivalshow in België? Daar moet toch iets moois voor hen tegenover staan, want ze zouden met gemak op een handvol andere festivals kunnen staan.

Mooi lijstje waarin veel te ontdekken valt voor mij. Vind persoonlijk dat vooral zaterdag (Aurora, Alice Phoebe Lou) en zondag (Balthazar, De Staat en Ry X) er erg mooie namen hebben bijgekregen. Begin nu toch wel een combi ticket te overwegen hoor.

Ik vind het best tegenvallen eerlijk gezegd. Voor mij alleen Aurora en Balthazar top. Olafur Arnalds en Whispering Sons wel benieuwd naar. De Staat leuk en de rest minder of nog niet bekend. Had er neer van verwacht eerlijk gezegd. Vooral de donderdag blijft mager.

Dr. Hannibal wrote:
Maar wat Balthazar betreft, denk dat ze die als sub voor Muse gaan plaatsen als ik dit zo zie.

*proest koffie uit*

Kunnen ze echt niet maken toch.

Op de website staat het toch echt in deze volgorde:

Muse (headliner) Balthazar (sub?)
New Order (Barnheadliner) underworld (Klub C headliner)
Parkway Drive (main rond 19 uur?)

Misschien niet wat we verwacht hadden na zo lang wachten, maar rekening houdend met de posities die deze acts gaan innemen, ben ik zeker tevreden. Een rijtje met o.a. Maribou State, Whispering Sons, Aurora, Alice Phoebe Lou en De Staat als kleinere namen, daar ga ik niet over klagen. Ook leuk dat we al wat Slope namen hebben. En Balthazar was natuurlijk een inkopper maar nog steeds zeer welkom.

Maar wat Balthazar betreft, denk dat ze die als sub voor Muse gaan plaatsen als ik dit zo zie. Exclusieve festivalshow in België? Daar moet toch iets moois voor hen tegenover staan, want ze zouden met gemak op een handvol andere festivals kunnen staan.

No way dat er niets meer tussen Balthazar en Muse komt. Derde laatste verdienen ze zeker maar in 2015 stonden ze zelfs origineel nog gewoon als derde laatste in The Barn geprogrammeerd, terwijl ze toen ook al een Vorst Nationaal konden uitverkopen.

Balthazar stond enkele jaren terug ook al hoog op de affiche, met hun comeback en daarbij Werchter als enige festival, ziet het er inderdaad naar uit dat ze sub worden onder Muse. Al bij al vind ik het een matig pakketje (opnieuw) en vind ik de globale affiche er nog steeds povertjes uitzien. Het ziet er toch wel naar uit dat Werchter heel veel mooie namen laat passeren deze editie.

mattman wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Maar wat Balthazar betreft, denk dat ze die als sub voor Muse gaan plaatsen als ik dit zo zie.

*proest koffie uit*

Kunnen ze echt niet maken toch.

Parkway Drive (1e naam voor de sub)

Ja mijn keuze zou het ook niet zijn, maar het is inderdaad die positionering boven New Order en Underworld op de site die voor mij doorslaggevend werkt. Succes met koffie wegpoetsen Matt :roll:

Niet per se, kijk bijvoorbeeld naar de vrijdag. Derde laatste mainstage naam (BMTH) staat daar ook boven de Barn headliner. Ik denk dat dat meer op gevoel is en we sowieso nog een naam kunnen verwachten van die grootte op zondag.

Er is trouwens al meer reactie op de parkway drive post dat ze naar werchter gaan dan de officiële post. Hebben een hele trouwe fanbase, mag werchter wel veel volk van verwachten

Er is trouwens al meer reactie op de parkway drive post dat ze naar werchter gaan dan de officieële post. Hebben een hele trouwe fanbase, mag werchter wel veel volk van verwachten

Heb nu al medelijden met de act die voor hen op Mainstage gaat staan haha

Paddy wrote:

Niet per se, kijk bijvoorbeeld naar de vrijdag. Derde laatste mainstage naam (BMTH) staat daar ook boven de Barn headliner. Ik denk dat dat meer op gevoel is en we sowieso nog een naam kunnen verwachten van die grootte op zondag.

Tja, we zullen zien. Ik zou er niet te hard op hopen.

Opvallend is wel dat Balthazar maar 1 festivalshow gaat doen in België.
"Komende zomer slechts één keer te zien op de Belgische festivalpodia, jawel. Afspraak op de Main Stage van Rock Werchter."

Waarom? Niet echt een band om exclusief op uw festival te laten spelen.. Geld? Andere festivals passen niet in hun agenda? ..?

Die donderdag wordt wel een indrinkdag. Hopelijk komt daar nog wat aansprekends bij, anders wordt het een dure Werchter zo de hele dag in de Apero.

De enige vraag die mij natuurlijk bezighoudt: waar blijft Thom Yorke?

Users who are viewing this thread