Oké, nu we weer wat namen bijgekregen hebben (hopelijk een groot stuk van de onderkant) en we net iets over de helft zitten, maak ik even de tussentijdse balans op.
Donderdag
Must-see: Charlotte Gainsbourg
Graag zien: Elbow, Brockhampton, Ólafur Arnalds, Maribou State
Vrijdag
Must-see: The Cure, Janelle Monae, Kurt Vile, Weezer
Graag zien: Tool, Khruangbin, Jungle, Snarky Puppy, Whispering Sons, Kylie?
Zaterdag
Must-see: The Good The Bad and The Queen
Graag zien: All Them Witches? Florence?
Zondag
Must-see: New Order
Graag zien: Balthazar, Mac Demarco, Underworld?
Dus tot nu toe 7 must-sees, dat mogen er toch iets meer zijn ;-). Vooral de zaterdag en zondag zijn nog mager. En amper bands op de main stage. De donderdag begint een leuke undercard te krijgen, maar ik hoop dat daar nog wat leuks op de main verschijnt voor of na Pink, anders wordt het wel een vroeg einde van die openingsdag. Ik heb het gevoel dat de laatste namen een 'laatste drop pakket' had kunnen geweest zijn, al zet er vorig jaar in het échte laatste pakket wel nog een Noel Gallagher, Breeders, Post Malone, Parov Stelar bijzaten. Dus ik denk dat de volgende lading een stuk meer gewicht zal hebben.
Wil wel nog even zeggen dat de undercard er tot nu toe behoorlijk begint uit te zien, en eigenlijk strakker zit dan 95% van de festivals in 2019. Maar met zulke slappe headliners mag het toch nog ietsje meer zijn qua countergewicht. Heb het gevoel dat het goed komt hoor. Eén pakket met namen als die van uit het vorige 10-namen pakket, kan de lineup in er in een klap sterk doen uitzien, maar dan mogen die verwachte namen (Greta Van Fleet, Interpol, Christine, Vampire Weekend, dEUS, Thommy Yorke, isschien Chance The Rapper) er wel eens aan komen.