Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
donderdag
Must See: Elbow, Charlotte Gainsbourg
Graag zien: Brockhampton, Ólafur Arnalds
Als er niets anders is: Maribou State

vrijdag
Must See: The Cure, Janelle Monáe, Jungle
Graag zien: Weezer, The 1975, Snarky Puppy, Kurt Vile, Whispering Sons
Als er niets anders is: Masego, Kylie, Khruangbin, Nothing But Thieves, Jessie Reyez

zaterdag
Must See: Florence + The Machine, Aurora, Alice Phoebe Lou
Graag zien: The Good, The Bad & The Queen
Als er niets anders is: Mumford & Sons, The Blaze, Miles Kane, SYML, All Them Witches

Zondag
Must See: Balthazar, New Order
Graag zien: Underworld, Mac DeMarco, Ry X, De Staat
Als er niets anders is: Laurel

donderdag
Must see: Olafur Arnalds
Graag zien: Maribou State
Als er niets anders is: Brockhampton

vrijdag:
Must see: Tool, Nothing But Thieves, Bring Me The Horizon (hopelijk niet te veel van hun nieuwe nummers)
Graag zien: Our Last Night
Als er niets anders is: Tom Misch, The Cure, Weezer

zaterdag:
Must see: /
Graag zien: The Blaze
Als er niets anders is: All Them Witches, The Good, The Bad & The Queen, Mumford & Sons, Barns Courtney, Two Door Cinema Club

zondag:
Must see: Parkway Drive, Yungblud
Graag zien: Balthazar, Muse, Tamino
Als er niets anders is: Lewis Capaldi, Black Honey

Ry X is misschien wel de beste act die ik als openingsact is de ochtend heb gehad. Was een paar jaar geleden heerlijk wakker worden op de lowlands zondag. We stonden op 3 kwart van de tent en iedereen stond betoverd te kijken. Het is vanaf de eerste tot de laatste minuut muisstil.
Slaapmuziek dus? :p

Wil als eerste melden dat dit NIET mijn clashfinder is en ik er geen credits voor verdien. Maar in het kader van clashfinders wil ik jullie deze niet onthouden. De maker heeft m nog niet geupdated sinds de nieuwe namen vandaag maar zou 100% voor deze line up tekenen. https://clashfinder.com/m/rockwerchter2017/?user=0hpcgm.u5
Ik zou het toch wel erg jammer vinden als Interpol tijdens The Cure speelt en Thom Yorke tijdens Muse. Ik weet niet hoeveel rekening Werchter houdt met de overlap van fanbases, maar ik ben vast niet de enige die ze veel liever op de zaterdag of donderdag avond in een van de tenten zou zien. Overigens zijn het wel twee artiesten waarvan ik erg hoop dat ze naar Werchter komen (maar als het een clash van must-sees oplevert heb je er natuurlijk niet zoveel aan).

Verder hoop ik persoonlijk heel erg op Keane, nu ze eindelijk weer bij elkaar zijn en hebben aangekondigd deze zomer op tour te gaan. Tot nu toe hebben ze drie festivals in juli aangekondigd, al zijn dit voor zover ik weet wel allemaal headline posities op kleinere festivals. Misschien een mainstage plek op donderdag of zaterdag? Wat denken jullie?

Voor mij tot nu toe het volgende, maar ik zeg erbij dat ik nog een hoop in moet luisteren!

donderdag
Must see: Elbow
Als er niets anders is: Charlotte Gainsbourg, Olafur Arnalds

vrijdag
Must see: The Cure, Tool, Nothing But Thieves, Weezer
Graag zien: Whispering Sons, Khruangbin
Als er niets anders is: Kurt Vile & The Violators, Snarky Puppy

zaterdag
Must see: The Good The Bad & The Queen
Graag zien: All Them Witches, Miles Kane, Two Door Cinema Club
Als er niets anders is: Aurora
Als er écht niets anders is: Mumford & Sons, Florence & The Machine

zondag
Must see: Muse, De Staat
Graag zien: New Order, Black Honey
Als er niets anders is: Mac Demarco, Balthazar, Yungblud

Ry X is misschien wel de beste act die ik als openingsact is de ochtend heb gehad. Was een paar jaar geleden heerlijk wakker worden op de lowlands zondag. We stonden op 3 kwart van de tent en iedereen stond betoverd te kijken. Het is vanaf de eerste tot de laatste minuut muisstil.

ik stond toen op een meter of 5 van het podium, was zo mooi, tranen in mijn ogen van geluk!

RubenFrusciante wrote:
Wil als eerste melden dat dit NIET mijn clashfinder is en ik er geen credits voor verdien. Maar in het kader van clashfinders wil ik jullie deze niet onthouden. De maker heeft m nog niet geupdated sinds de nieuwe namen vandaag maar zou 100% voor deze line up tekenen. https://clashfinder.com/m/rockwerchter2017/?user=0hpcgm.u5

.... Ik weet niet hoeveel rekening Werchter houdt met de overlap van fanbases, ...

Werchter liet Pixies tijdens Pearl Jam spelen.

Bart wrote:

RubenFrusciante wrote:

…. Ik weet niet hoeveel rekening Werchter houdt met de overlap van fanbases, …

2014 inderdaad en vorig jaar David Byrne en Eels

Donderdag:
Wil ik zien: P!nk

Vrijdag:
Must see: Tool
Wil ik zien: nothing but thieves, weezer,
Als er niets anders is: the Cure, bring me the horizon, Kylie

Zaterdag:
Wil ik zien: Mumford & sons
Als er niets anders is: all them witches, Miles Kane, Florence and the Machine

Zondag:
Must see: de staat, Parkway drive, Muse
Wil ik zien: yungblud
Als er niets anders is: Balthazar, underworld

Vort met de geit dan

donderdag
Must see: Elbow,
Graag zien: Charlotte Gainsbourg,, Bastille, Vance Joy
Als er niets anders is: Pink

vrijdag:
Must see: the Cure, Kurt Vile, Nothing But Thieves, the 1975
Graag zien: Bring Me The Horizon, Tool, Weezer
Als er niets anders is: Y&Y

zaterdag:
Must see: Two Door Cinema Club, Mumford & Sons
Graag zien: Miles Kane,
Als er niets anders is: The Good, The Bad & The Queen, SYML

zondag:
Must see: De Staat, Balthazar, Muse,
Graag zien: New Order, Tamino
Als er niets anders is: Yungblud

Herman graag nog toevoegen aan Line Up (je weet maar niet :wink: ) Foals, Interpol, DMA's, Biffy Clyro, White Lies, Greta van Fleet en The Raconteurs !!!

Vrijdag:
Must see: Tool, The Cure, Weezer, The 1975, Nothing But Thieves, Whispering Sons

Als er niks anders is en als het eten op is: Bring Me The Horizon

Donderdag:
Must see: P!nk, Brockhampton
Graag zien: Charlotte Gainsbourg, Elbow, Bastille, Vance Joy

Vrijdag:
Must see: Weezer
Graag zien: Snarky Puppy, Kylie, The Cure, Tool

Zaterdag:
Must see: Macklemore

Zondag:
Must see: Muse
Graag zien: New Order, MacdeMarco, Parkway Drive, de Staat, Yungblud

Ga alleen de vrijdag maar wou de rest ook wel doen, om gewoon nog eens te beseffen hoe die line up me dit jaar totaal niet ligt.

DONDERDAG:
Als er niets anders is: Elbow, Olafur Arnalds

VRIJDAG:
Must see: The Cure, Tool, Kurt Vile, Weezer
Als er niets anders is: Whispering Sons, Khruangbin, Nothing But Thieves

ZATERDAG:
Als er niets anders is: Mumford & Sons, The Good The Bad & The Queen, Miles Kane, Two Door Cinema Club

ZONDAG:
Must see: Mac DeMarco
Als er niets anders is: Muse, Balthazar, New Order, Ry X

Eigenlijk gewoon heel blij dat ze al het écht boeiende op de vrijdag hebben gezet.

Eigenlijk gewoon heel blij dat ze al het écht boeiende op de vrijdag hebben gezet.

Mja, Charlotte Gainsbourg, New Order en The Good The Bad and The Queen zijn toch namen die ik het komende seizoen niet wil missen. Raad je ook Janelle Monae aan, als je alleen vrijdag komt. Gaat misschien wel de show van deze editie spelen. ;-)

Ik denk trouwens dat we met Bang Bang Romeo, Whispering Sons, All Them Witches en De Staat wel alle 4 de main openers hebben. Dus da's wel goed nieuws. :-)

donderdag
Must see: Elbow
Graag zien: Charlotte Gainsbourg,
Als er niets anders is: Vance Joy

vrijdag
Must see: Tool, The Cure, Weezer
Graag zien: Whispering Sons, Bring me the horizon
Als er niets anders is: Kurt Vile & The Violators, Nothing but thieves

zaterdag
Must see: The Good The Bad & The Queen
Graag zien: Miles Kane, Two Door Cinema Club, Mumford and sons
Als er niets anders is: Barns Courtney, Syml

zondag
Must see: Parkway Drive, Balthazar
Graag zien: New Order, Muse, De Staat(gaan waarschijnlijk te vroeg spelen)
Als er niets anders is: Tamino

Ik denk trouwens dat we met Bang Bang Romeo, Whispering Sons, All Them Witches en De Staat wel alle 4 de main openers hebben. Dus da’s wel goed nieuws.
1f642.svg

Hmm, wel goed dat er dan nog grotere namen in de pijpleiding zitten inderdaad, maar verder vind ik de plaatsing van zowel Whispering Sons als All Them Witches als main opener een beetje jammer. En bij De Staat is het jammer dat er overal hekken staan en we dus niet met z'n allen een grote cirkelpit op Witch Doctor kunnen doen. Maarja daar ontkom je bijna niet aan. Of is Klub C nog helemaal vrij van hekjes? Komt er op neer dat ik alle drie die bands eigenlijk liever eind vd dag op de Slope zou zien haha, al is dat niet echt realistisch.

Nog geen idee of ik er dit jaar bij ben, maar ook een overzicht gemaakt:

DONDERDAG
Must-see: /
Graag zien: Charlotte Gainsbourg, Olafur Arnalds
Als er niets anders is: Elbow

VRIJDAG
Must-see: The Cure
Graag zien: Weezer, JUNGLE, Kurt Vile, Tool, Janelle Monae, Whispering Sons
Als er niets anders is: The 1975

ZATERDAG
Graag zien: Mumford & Sons, The Good, The Bad & The Queen, Barns Courtney
Als er niets anders is: All Them Witches

ZONDAG
Graag zien: Balthazar, Ry X
Als er niets anders is: Yungblud, Laurel

mattman wrote:
Ik denk trouwens dat we met Bang Bang Romeo, Whispering Sons, All Them Witches en De Staat wel alle 4 de main openers hebben. Dus da’s wel goed nieuws.
1f642.svg

En bij De Staat is het jammer dat er overal hekken staan en we dus niet met z’n allen een grote cirkelpit op Witch Doctor kunnen doen. Maarja daar ontkom je bijna niet aan. Of is Klub C nog helemaal vrij van hekjes?

Zowel de klub als de barn zijn volledig hekkenloos. Ik kan toch wel iedereen Vance Joy aanraden. 2 hele leuke cd's en toen ik ze vorig jaar heb gezien was het echt een heel gezellig en sfeervol optreden. Leuk in het zonnetje meezingen om het begin van een prachtig weekend in te zetten.

Bart wrote:

RubenFrusciante wrote:

…. Ik weet niet hoeveel rekening Werchter houdt met de overlap van fanbases, …

Tja, ik snap dat ze niet overal rekening mee kunnen houden. Maar vooral Interpol tijdens The Cure zou ik echt vreemd vinden (denk dat dat voor veel Interpol-fans een pijnlijke keuze zou zijn). Thom Yorke tijdens Muse is qua stijl iets logischer, maar zou voor mij persoonlijk dan weer erg pijnlijk zijn.

Users who are viewing this thread