Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Dr. Hannibal wrote:

xydroh wrote:

Fonske122 wrote:
Parkway Drive top! en verder zwakke lichting!

Our last night zeker ook eens checken. Pop punk covers van pop muziek

Dusss… het zoveelste 13 in een dozijn popgeluid? Ja nee geweldig
1f609.svg

Gewoon een beetje lol trappen op een festival. Klinkt best leuk eigenlijk.

Vind pop punk vaak al druipen van nep enthousiasme, als ze dan ook nog nummers gaan spelen van Ed Sheeran en Drake ben ik weg hoor...

Edit: vind het stukje op de site veelzeggend genoeg...

‘Shape of you’ van Ed Sheeran gehoord in een moshpitversie? Of ‘God’s plan’ van Drake met extra spierkracht? Dat moet ongetwijfeld Our Last Night zijn geweest. De Amerikaanse post-hardcore band houdt er namelijk van om heftige versies te maken van grote hits. Met succes want de filmpjes op YouTube zijn al miljoenen keren bekeken. ‘Dark horse’ van Kate Perry spant de kroon met 20 miljoen views. Our Last Night is gelukkig even sterk in zijn core business. De groep mengt emo met pret-punk en een beetje metal. Dat doet ze al heel lang. Voorman Trevor Wentworth was amper 14 toen het viertal werd getekend door het vermaarde Epitaph Records. Na drie albums gingen de heren voor eigen rekening rijden. Het groepsgeluid werd wel wat melodischer. Wat alleen maar voor extra feestvreugde heeft gezorgd.

Edje, Drake en "Kate" (?) Perry. Pret-punk. 14 jarige jochies.

Vermijden als de pest dus.

Opvallend is wel dat Balthazar maar 1 festivalshow gaat doen in België.
“Komende zomer slechts één keer te zien op de Belgische festivalpodia, jawel. Afspraak op de Main Stage van Rock Werchter.”

Waarom? Niet echt een band om exclusief op uw festival te laten spelen.. Geld? Andere festivals passen niet in hun agenda? ..?

RW: “we zetten jullie hoog op het affiche, maar dan moeten jullie niet op elk festival verschijnen.”
B: “ok”

Paddy wrote:

Dr. Hannibal wrote:

xydroh wrote:

Fonske122 wrote:
Parkway Drive top! en verder zwakke lichting!

Our last night zeker ook eens checken. Pop punk covers van pop muziek

Dusss… het zoveelste 13 in een dozijn popgeluid? Ja nee geweldig
1f609.svg

Gewoon een beetje lol trappen op een festival. Klinkt best leuk eigenlijk.

Vind pop punk vaak al druipen van nep enthousiasme, als ze dan ook nog nummers gaan spelen van Ed Sheeran en Drake ben ik weg hoor…

Zullen ergens begin van de middag op the slope staan. Dus vrij gemakkelijk te ontlopen.

https://m.youtube.com/watch?v=cKVknRFEhpc

Jazebel (insider op efestivals) over Balthazar bij de laatste 3 namen op mainstage: Most likely (and very deservedly) they will. Probably not Muse's sub though.

Jazebel (insider op efestivals) over Balthazar bij de laatste 3 namen op mainstage: Most likely (and very deservedly) they will. Probably not Muse’s sub though.

Stemt hoopvol. Maar "probably" is geen zekerheid. Insiders kunnen ook slachtoffer zijn van wishful thinking heh :wink:

Whispering Sons, De Staat, Balthazar en vooral Parkway Drive!!
De rest niet interessant of moet ik nog wat verder beluisteren op Spotify.

De Main Stage van de zondag begint er met De Staat, Parkway Drive, Balthazar en Muse toch ook beter en beter uit te zien in de veronderstelling dat er nog een sub moet bij komen.
En als die sub tegen valt kunnen we wie weet wel New Order gaan zien.

Enkel die donderdag blijft dus uitermate zwak.

mattman wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Maar wat Balthazar betreft, denk dat ze die als sub voor Muse gaan plaatsen als ik dit zo zie.

*proest koffie uit*

Kunnen ze echt niet maken toch.

Op de website staat het toch echt in deze volgorde:

Muse (headliner) Balthazar (sub?)
New Order (Barnheadliner) underworld (Klub C headliner)
Parkway Drive (main rond 19 uur?)

Gebaseerd waarop wordt New Order eigenlijk als Barnheadliner gezien? Stonden in 2016 al niet als barnheadliner(in de tenten is laatste act gewoon headliner toch? Dat was Years & Years toen) en weet eigenlijk geen reden waarom ze dat nu wel opeens zouden zijn dan? Misschien dat ik iets gemist heb hoor, maar anders zou ik die upgrade best raar vinden.

gezien de poster komt er nog een sub op zondag
https://pbs.twimg.com/media/Dy5Lyw8X0AA6m0s.jpg:large

Balthazar stond enkele jaren terug ook al hoog op de affiche, met hun comeback en daarbij Werchter als enige festival, ziet het er inderdaad naar uit dat ze sub worden onder Muse. Al bij al vind ik het een matig pakketje (opnieuw) en vind ik de globale affiche er nog steeds povertjes uitzien. Het ziet er toch wel naar uit dat Werchter heel veel mooie namen laat passeren deze editie.

Welke acts heeft RW dan al met zekerheid laten passeren? Want ik zie voornamelijk invulling in de kleinere posities vandaag, zegt niets over de kansen van een Thom Yorke, Vampire Weekend, dEUS, Interpol, Ghost, Raconteurs, ...

Aantal jaar terug stond Balthazar ook wel al als 3e laatste naam op de Main, voor Mumford & Sons en Pharrel, 2 'nieuwe' headliners. Was wel uit noodzaak na afzegging van Ben Howard

Beste Herman S.,
In de +35 jaar dat ik uw festivalletje bezoek, heb ik mij menigmaal kostelijk geamuseerd. En dat wil ik graag blijven doen!
De programmatie van uw weekend was bij momenten magistraal, waarvoor eeuwige dank.
Maar dit jaar ga je serieus uit de bocht... Er staan namen op de affiche die ronduit slaapverwekkend zijn. Ik begrijp écht niet wat "artiesten" als RY X of Tamino op uw wereldvermaarde podia verloren hebben. Maar er is nog hoop : de voorbije maanden leefden we misschien wel in een vervelende droom waarin je je best deed om ons (op Tool en The Cure na) verkeerde groepen/artiesten te programmeren en worden we plots wakker met een line-up waarvan we kippenvel krijgen.
Maar té negatief wil ik niet zijn, ik ga vooralsnog proberen te begrijpen dat slaapmuziekjes terecht hun plaats hebben op het beste muziekfestival ter wereld.

Zeer tevreden met Olafur Arnalds! Had ik hier, samen met Charlotte Gainsbourg, eens lange tijd geleden gepost als wens (waarvoor de kans dat die zou uitkomen zeer klein was), en kijk: ze staan er! Ook blij met All the Witches en Balthazar. Fan van deze laatste, maar hopelijk zijn ze geen subheadliner, dat zou toch wel wat te veel van het goede zijn. Maar ik zou er niet van opkijken, zeker met die "exclusieve Belgische festivalshow". Van Parkway Drive en De Staat op dit forum al veel positiefs gelezen, dus wel benieuwd naar!

Whispering Sons ken ik enkel van hun EP en album, die beiden top zijn! Jammer dat ze de mainstage zullen openen, die donkere muziek komt toch meer tot uiting in één van de tenten. Ik zie ze al binnenkort in het lokale muziekcentrum, dus dat compenseert dan wel.

Maribou State klinkt goed en ga ik zeker verder ontdekken.

Verder nog veel te ontdekken. De omschrijving van Snarky Puppy klinkt alleszins goed!

Mijn combiticket nog steeds niet gekocht... Er staan weliswaar al heel wat favorieten voor mij: The Cure, Tool, Charlotte Gainsbourg, The Good, the Bad and the Queen, Underworld, Olafur Arnalds, New Order, Miles Kane, Balthazar, Weezer, Jungle, Elbow, Paul Kalkbrenner, Mac DeMarco... Ik ga er ook van uit dat Thom Yorke, Interpol en Vampire Weekend er staan. The Raconteurs zou een supermooie surplus zijn. Hoe de affiche er op dit moment uitziet mis ik toch nog iets aan de bovenkant wat mij het geld helemáál waard maakt... Ik hoop dus nog op The Chemical Brothers, Tame Impala of Neil Young rond P!nk.

Beste Herman S.,
In de +35 jaar dat ik uw festivalletje bezoek, heb ik mij menigmaal kostelijk geamuseerd. En dat wil ik graag blijven doen!
De programmatie van uw weekend was bij momenten magistraal, waarvoor eeuwige dank.
Maar dit jaar ga je serieus uit de bocht… Er staan namen op de affiche die ronduit slaapverwekkend zijn. Ik begrijp écht niet wat “artiesten” als RY X of Tamino op uw wereldvermaarde podia verloren hebben. Maar er is nog hoop : de voorbije maanden leefden we misschien wel in een vervelende droom waarin je je best deed om ons (op Tool en The Cure na) verkeerde groepen/artiesten te programmeren en worden we plots wakker met een line-up waarvan we kippenvel krijgen.
Maar té negatief wil ik niet zijn, ik ga vooralsnog proberen te begrijpen dat slaapmuziekjes terecht hun plaats hebben op het beste muziekfestival ter wereld.

Herman S.? Een keer een line-up die jou niet bevalt en de beste man is gelijk crimineel? :lol:

Maar serieus, wat een zelfmedelijden. Ga lekker naar Graspop als je bij een beetje rustige indie in slaap valt. De line-up is zeker niet top, maar als je echt maar 2 namen leuk vindt en pareltjes als Tamino volledig afkraakt, moet je misschien op zoek naar een betere besteding van je geld!

Kan iemand de term slaapmuziek uitleggen, had nog geen weet van dat er een nieuw genre op til was gesprongen. Wel goed dat Werchter meteen op die kar is gesprongen! :lol: Serieus, toevallig gemist dat Parkway Drive, All Them Witches, De Staat etc in datzelfde pakketje zat, zeker? Jezus man.

Anyways, zeer blij met dit pakketje namen! Olafur Arnalds, Maribou State, Whispering Sons, Masego, Jessie Reyez, Alice Phoebe Lou, SYML, ATW, Parkway Drive, Balthazar, Laurel.. Ik pak ze allemaal graag mee. Clashfinder ook meteen een update geschonken, dus bij deze. Maar zit inderdaad ook een beetje met dezelfde vraag als Mattman met Thom Yorke. Tijdje terug werd hij nog aangekondigd voor DTRH, NOS etc en leek een passage eminent en nu bijna een dikke maand later zit hij er nog steeds niet tussen. Nog een beetje geduld hebben zeker?

Wat betreft acts waar RW dit jaar heeft achter gevist, Kereltje, is Bon Iver waarschijnlijk de voornaamste waar we concreet vanaf weten.

Beste Herman S.,
Maar dit jaar ga je serieus uit de bocht… Er staan namen op de affiche die ronduit slaapverwekkend zijn. Ik begrijp écht niet wat “artiesten” als RY X of Tamino op uw wereldvermaarde podia verloren hebben. Maar er is nog hoop : de voorbije maanden leefden we misschien wel in een vervelende droom waarin je je best deed om ons (op Tool en The Cure na) verkeerde groepen/artiesten te programmeren en worden we plots wakker met een line-up waarvan we kippenvel krijgen.
Geen idee wat de bedoeling is van je bericht (De Schuer ga je er alleszins niet mee bereiken) maar dit klinkt echt als 'er zijn 2 artiesten die ik niet leuk vind dus de lineup is kut'. Als je al 35 jaar gaat, weet je ook best wel dat je zeer makkelijk acts kan vermijden op Werchter en dan zou je ook moeten weten dat zo'n artiesten al jaren worden geprogrammeerd en ook gewoon thuishoren op Werchter. Ik ben zelf niet eens zo'n grote fan van dit soort muziek maar je kan toch niet zeggen dat bv. Ben Howard en Fleet Foxes vorig jaar de affiche verprutsten terwijl ze beide zeer geapprecieerde concerten hebben gegeven? Werchter gaat helemaal niet uit de bocht met deze namen.

Kan iemand de term slaapmuziek uitleggen, had nog geen weet van dat er een nieuw genre op til was gesprongen. Wel goed dat Werchter meteen op die kar is gesprongen!
1f606.svg
Serieus, toevallig gemist dat Parkway Drive, All Them Witches, De Staat etc in datzelfde pakketje zat, zeker? Jezus man.

Anyways, zeer blij met dit pakketje namen! Olafur Arnalds, Maribou State, Whispering Sons, Masego, Jessie Reyez, Alice Phoebe Lou, SYML, ATW, Parkway Drive, Balthazar, Laurel.. Ik pak ze allemaal graag mee. Clashfinder ook meteen een update geschonken, dus bij deze. Maar zit inderdaad ook een beetje met dezelfde vraag als Mattman met Thom Yorke. Tijdje terug werd hij nog aangekondigd voor DTRH, NOS etc en leek een passage eminent en nu bijna een dikke maand later zit hij er nog niet tussen.

Wat betreft acts waar RW dit jaar heeft achter gevist, Kereltje, is Bon Iver waarschijnlijk de voornaamste waar we concreet vanaf weten.

Slaap·mu·ziek (de; v)
1
geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van dat geluid zelf met als neveneffect dat luisteraars van verveling (figuurlijk) in slaap vallen: “he, Schuer, van deze muziek val ik in zzzzzlaap.”
2
genre verwant aan muzak of liftmuziek. Niet te verwarren met slaapliedjes.
3
Kent weinig ritme of tempowisselingen. Publiek bestaat vooral uit moeilijk kijkende pubers, die een existentiële crisis doormaken en alleen linksdraaiende hipsterthee sippen. Slecht voor de bieromzet.

Enkele Jaren terug als werchter met een aantal bands kwam aanzetten, dacht ja van een groot deel 'Uiteraard'! En van enkele anderen leuk om te ontdekken. Maar tegenwoordig is het precies andersom, wil niet naar Werchter (één van dé festivals ter wereld) om muziek te ontdekken, daarvoor ga ik wel naar een kleiner festivalletje. Naar Werchter ga ik voor de bands die al iets zijn en echt tot de hedendaagse top/subtop behoren.

Hier vind ik dat ze de bal wat mis slaan, en ja het gaat natuurlijk ook niet altijd zoals ze het zelf zouden willen. Vind het vooral jammer dat topbands à la Smashing Pumpkins, Strokes, Specials, Tenacious D voorlopig op deze line up ontbreken terwijl er bands staan waarvan ik me afvraag of ze hun eerste cd wel al gemaakt hebben.

Heb men ticket gekocht en mijn verwachting is dat er 10 groepen zullen staan die ik persoonlijk wil zien, met Parkway drive erbij is dit toch al bereikt!
Kwestie van dit gezeur toch enigszins positief af te sluiten :-)

Ik ken Parkway Drive dan weer niet. Of alleen van naam. ?

Er zitten zeker mooie namen in dit pakket, maar het is duidelijk dat ze nog moeten puzzelen met een paar van de zekerheidjes.

Users who are viewing this thread