Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Denk deze vrijdag nog een aantal Belgische namen waaronder ik vooral op Van Jets en Intergalactic Lovers hoop. Ben geen grote fan van the Killers en bij uitbreiding de ganse line up vrijdag maar als alles goed gaat in het WK spelen de Rode Duivels op die dag hun kwartfinale, een goeie affiche België Duitsland / België Brazilië is m.i. tevens een headliner.

Maar niet iets waar je een Werchter ticket voor koopt, je kan net zo goed thuis op de bank kijken.
 

Vincent Brouwers

Nieuw lid
3 mrt 2017
4
0
Vincent Brouwers wrote:
Denk deze vrijdag nog een aantal Belgische namen waaronder ik vooral op Van Jets en Intergalactic Lovers hoop. Ben geen grote fan van the Killers en bij uitbreiding de ganse line up vrijdag maar als alles goed gaat in het WK spelen de Rode Duivels op die dag hun kwartfinale, een goeie affiche België Duitsland / België Brazilië is m.i. tevens een headliner.

Maar niet iets waar je een Werchter ticket voor koopt, je kan net zo goed thuis op de bank kijken.

Een dagticket zou ik er inderdaad niet voor kopen. Maar aangezien ik de andere dagen wel top vind heb ik een combi gekocht. De sfeer van met 1000den naar een scherm te staan roepen vind ik ook wel leuker dan op de bank zitten. Maar uiteraard ieder z'n ding !
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
ik denk niet dat er een dance act na the killers (of welke headliner dan ook) komt. was vorig jaar al niet meer het geval. Verwacht ook dat the killers de headliner worden met snow patrol als sub. Ook al past het niet in de smaak van sommigen, hebben echt wel een grote achterban hoor.
 

krisclpjamim

Playlistbediener
8 dec 2017
21
0
Vincent Brouwers wrote:
Denk deze vrijdag nog een aantal Belgische namen waaronder ik vooral op Van Jets en Intergalactic Lovers hoop. Ben geen grote fan van the Killers en bij uitbreiding de ganse line up vrijdag maar als alles goed gaat in het WK spelen de Rode Duivels op die dag hun kwartfinale, een goeie affiche België Duitsland / België Brazilië is m.i. tevens een headliner.

Maar niet iets waar je een Werchter ticket voor koopt, je kan net zo goed thuis op de bank kijken.

Maar wel zalig qua sfeer op de wei! Maar dan wél winnen, en niet verliezen zoals vorige keer en daardoor The offspring en (deels) Rammstein missen haha
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
345
Abel wrote:
Ik denk toch dat jullie de internationale aantrekkingskracht van the Killers onderschatten. Als je Hyde park uitverkoopt kan je toch gewoon Werchter afsluiten? Overigens afgelopen zomer gezien en die zijn echt top live. Echt een festivalact.

Metallica kan ook prima een Werchter dag afsluiten, maar toch stond Skrillex erna. En zo nog vele voorbeelden. Het gaat er niet om dat ze het niet zouden kunnen, maar meer dat Werchter regelmatig dance afsluiters na de headliner programmeert. Bovendien is de UK een heel ander verhaal dan België, populariteit komt vaak niet overeen.

Ben blij dat ze van dat principe zijn afgestapt (alsook dat het om 01u gedaan is)...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Wat het voetbal betreft: ik snap zeker dat mensen het leuk vinden een wedstrijd op het festivalterrein te kijken, maar ik denk niet dat de organisatie hier rekening mee houdt bij het boeken van namen. Die suggestie wordt wel gewekt door het als "headline act" te beschrijven.

Ten eerste kun je er niet op rekenen dat België precies die dag een grote wedstrijd heeft, hangt er vanaf welke positie ze in de poule fase halen en hoe ver ze überhaupt komen. Ten tweede is Werchter een muziek festival en, hoewel ze voetbal kijken wel accomoderen, ligt daar hopelijk niet hun prioriteit. Dus zullen ze niet denken: "Oh, wellicht speelt België die dag een kwartfinale dus kunnen we best een minder sterk programma neerzetten." Mag ik hopen.

Niks tegen voetbal hoor, maar ik denk kortom dat het geen invloed heeft op de line up.
 

krisclpjamim

Playlistbediener
8 dec 2017
21
0
Wat het voetbal betreft: ik snap zeker dat mensen het leuk vinden een wedstrijd op het festivalterrein te kijken, maar ik denk niet dat de organisatie hier rekening mee houdt bij het boeken van namen. Die suggestie wordt wel gewekt door het als “headline act” te beschrijven.

Ten eerste kun je er niet op rekenen dat België precies die dag een grote wedstrijd heeft, hangt er vanaf welke positie ze in de poule fase halen en hoe ver ze überhaupt komen. Ten tweede is Werchter een muziek festival en, hoewel ze voetbal kijken wel accomoderen, ligt daar hopelijk niet hun prioriteit. Dus zullen ze niet denken: “Oh, wellicht speelt België die dag een kwartfinale dus kunnen we best een minder sterk programma neerzetten.” Mag ik hopen.

Niks tegen voetbal hoor, maar ik denk kortom dat het geen invloed heeft op de line up.

Nou, daarin volg ik je wel. Los daarvan, ik vind zowel donderdag, zaterdag als zondag top qua bands. Vrijdag is echt een ramp... Letterlijk niets voor mij, maar soit, gezelligheid met vrienden genoeg :)
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Interessante discussie over de volgorde van vrijdag + eventueel nog een extra naam op vrijdag.

My 2 cents: het zou mij niet verbazen dat de volgorde Snow Patrol - London Grammar - The Killers zou zijn aangezien London Grammar vorig jaar op Pukkelpop de Main Stage bezette van 20:45 tot 21:45. De reviews van dat concert waren onder de ganse lijn matig tot zeer positief.

Persoonlijk ben ik geen al te grote fan van LG. Ik zou ze veel liever de headliner van The Barn zien worden: ook nog altijd veel volk + hun sound zou daar meer tot hun recht komen. Indien dat het geval zou zijn dan zou ik ook meer dan tevreden zijn met The XX na The Killers. Waren vorig jaar ook weer ijzersterk op Pukkelpop.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vind vrijdag juist een top dag, terwijl The Killers misschien niet eens de meest bijzondere headliner is. Maar ik voorzie voor mij de meeste clashes hier met London Grammar, Angus & Julia Stone, Ben Howard, Snow Patrol en The Killers. Deze zijn voor mij allemaal must sees.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.144
790
dinofest wrote:
fantastische boeking. en sportpaleis wel of niet uitverkocht maakt niet uit, wordt een mooie afsluiter met hits en sfeer.

Afsluiter denk ik niet. Is toch de ‘kleinste’ headliner van het festival, dus ik verwacht er nog iets na. The Prodigy, Justice, Tame Impala, Jamiroquai zijn de grootste kanshebbers denk ik.
Eén van die laatste drie graag (of The XX). The Prodigy zou ik echt een hele vette tegenvaller vinden.

ik denk niet dat er een dance act na the killers (of welke headliner dan ook) komt. was vorig jaar al niet meer het geval. Verwacht ook dat the killers de headliner worden met snow patrol als sub. Ook al past het niet in de smaak van sommigen, hebben echt wel een grote achterban hoor.

Maar vorig jaar had je twee dagen met co-headliners en twee dagen met headliners die 2,5 kregen, dus daar was ook gewoon geen ruimte voor. Nu heb je op donderdag en zondag twee co-headliners (beide 1,5 uur? geen dance-afsluiter in ieder geval) en zaterdag een headliner die naar verwachting wel 2,5 uur gaat krijgen.
Ik zie het niet gebeuren dat The Killers 2,5 uur gaan krijgen, dus dat kan twee dingen betekenen: óf er komt een co-headliner bij, óf ze hebben weer eens ruimte voor een afsluitende dance-act. Van mij mogen ze dat laatste wel weer een keer doen.

Flogging Molly zie ik niet gebeuren (spijtig genoeg), maandag hebben ze hierover niets gezegd.
Dropkick Murphys zeiden wel: “See you soon”, maar die zullen pukkelpop aandoen aangezien ze vorige editie op werchter stonden.
Gogol Bordello: fingers crossed!

Helaas, Gogol Bordello net bekend gemaakt voor Dranouter 2018, dus die vallen ook af.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Ze hebben het in het stukje tekst op de website wel over een "bijzonder concert" met oude en nieuwe nummers, wat een beetje raar staat, maar zou kunnen betekenen dat ze een lange set krijgen, we kunnen alleen maar gissen denk ik. Ze zouden dit natuurlijk ook kunnen zeggen om het wat op te fleuren voor degenen die teleurgesteld zijn
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.888
9.844
Dr. Hannibal wrote:

Vincent Brouwers wrote:
Denk deze vrijdag nog een aantal Belgische namen waaronder ik vooral op Van Jets en Intergalactic Lovers hoop. Ben geen grote fan van the Killers en bij uitbreiding de ganse line up vrijdag maar als alles goed gaat in het WK spelen de Rode Duivels op die dag hun kwartfinale, een goeie affiche België Duitsland / België Brazilië is m.i. tevens een headliner.


Maar niet iets waar je een Werchter ticket voor koopt, je kan net zo goed thuis op de bank kijken.

Een dagticket zou ik er inderdaad niet voor kopen. Maar aangezien ik de andere dagen wel top vind heb ik een combi gekocht. De sfeer van met 1000den naar een scherm te staan roepen vind ik ook wel leuker dan op de bank zitten. Maar uiteraard ieder z’n ding !

Dat kan je op elk openbaar plein in België ook natuurlijk. ;-) Gratis. Met betaalbaar bier dat niet aangelengd is. Een festival lijkt me wel de laatste plek om naar de voetbal te kijken.

Nu is het hopen op The XX. Ik zie soms Justice passeren, maar die zijn niet groot genoeg om de main af te sluiten toch? Was in 2012 al geen voltreffer. Zie ze zeker komen, maar als KlubC act. Ook The Prodigy lijkt me niet voldoende om die dag genoeg gewicht te geven. The XX zou echt perfect zijn. Heb je die dag ook 2 echte main stage headliners, net zoals de andere dagen.

 

nummerke6

Nieuw lid
14 feb 2018
1
0
Allereerst, Ik volg dit forum al enkele jaren ( 5 ofzo) voor de namen en geruchten voor RW.
Speciaal om deze mening heb ik een account aangemaakt :

Ik snap niet waarom iedereen het hier over een kleine naam heeft wat betreft the killers.
Voor mij zijn bij een festivalnaam 2 dingen belangrijk en dat zijn de naam op zichzelf en de zeldzaamheid waarmee ze optreden (denk maar aan daft punk).
Ik kan begrijpen dat the killers op zich geen super grote naam is maar ze treden amper op op festivals.
Ook hun laatste concert in belgië is alweer 5 jaar geleden.

Sorry maar ik zie veel liever the Killers dan voor de 85ste keer Kings of Leon...
Want die weten tenminste wat een show geven is.

Voila, waarschijnlijk ga ik nu opnieuw 5 jaar wachten om nog eens een post te plaatsen.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Ik ben het met je eens nummerke6. En wat ook altijd opvallend is dat wanneer KOL komt het iedereen over de zoveelste keer heeft terwijl als een band als Pearl Jam of Metallica komt het niet erg is. Pj is nu ook 5e keer in 9 jaar.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.730
7.502
Kan snow patrol niet gewoon subben? In de andere landen waar ze zijn aangekondigd en lager op festivals staan (zoals mad cool), zijn ze toch altijd minder populair geweest dan in België en Nederland? Dus dat is misschien niet het beste vergelijkingsmateriaal.

London grammar zie ik toch echt als zekerheid in the barn. Waarschijnlijk met ben howard ervoor.

Opvallend trouwens dat alle grote vrijdag namen redelijk in het zelfde straatje vallen. Op de andere dagen vind ik ze iets meer verschillend qua genre.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.271
1.344
Allereerst, Ik volg dit forum al enkele jaren ( 5 ofzo) voor de namen en geruchten voor RW.
Speciaal om deze mening heb ik een account aangemaakt :

Ik snap niet waarom iedereen het hier over een kleine naam heeft wat betreft the killers.
Voor mij zijn bij een festivalnaam 2 dingen belangrijk en dat zijn de naam op zichzelf en de zeldzaamheid waarmee ze optreden (denk maar aan daft punk).
Ik kan begrijpen dat the killers op zich geen super grote naam is maar ze treden amper op op festivals.
Ook hun laatste concert in belgië is alweer 5 jaar geleden.

Sorry maar ik zie veel liever the Killers dan voor de 85ste keer Kings of Leon…
Want die weten tenminste wat een show geven is.

Voila, waarschijnlijk ga ik nu opnieuw 5 jaar wachten om nog eens een post te plaatsen.

Met 'klein' bedoel ik: een Werchterheadliner die (zwaar) moeite heeft om het Sportpaleis uit te verkopen (wat je niet kan zeggen van de andere (co-)headliners). Daarenboven bedoel ik met 'klein' ook het feit dat slechts twee leden mee op tour zijn, de lead-gitarist en bassist hebben doodleuk beslist om niet mee te touren (vreemd toch, blijft dan toch een The Killers-light-versie).

Voor de rest: niet mijn favoriete band, maar ik ga het ook niet erg vinden om ze te gaan bekijken hoor. Dat laatste album vind ik ook stukken beter dan hun 2 vorige. En negen jaar geleden dat ze nog eens op Rock Werchter stonden, dat maakt dat veel mensen wel naar het optreden zullen uitkijken. Ik heb ook iets van "amai, dat is lang geleden, nu wil ik ze (misschien, afhankelijk van het programma) wel eens meepikken".
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.888
9.844
Ik ben het met je eens nummerke6. En wat ook altijd opvallend is dat wanneer KOL komt het iedereen over de zoveelste keer heeft terwijl als een band als Pearl Jam of Metallica komt het niet erg is. Pj is nu ook 5e keer in 9 jaar.

PJ vind ikzelf persoonlijk ook overkill hoor. ;-) En van de 4 keren dat ik ze zag, vond ik ze maar 2 keer echt goed.

Maar gelukkig staan er genoeg grote namen die niet te vaak op de lineup stonden. Zo hebben ze met QOTSA en The Killers 2 grote bands die er al lang niet meer stonden. Nick Cave stond er voor het laatst pas in 2013 (en nu voor het eerst, eindelijk, als headliner) en Jack White is ook alweer 6 jaar geleden. Gorillaz heeft er zelfs nog nooit gestaan, zelfs nog nooit een festivalshow gegeven in België en überhaupt ooit nog maar 2 keer in ons land opgetreden.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
345
Vincent Brouwers wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Vincent Brouwers wrote:
Denk deze vrijdag nog een aantal Belgische namen waaronder ik vooral op Van Jets en Intergalactic Lovers hoop. Ben geen grote fan van the Killers en bij uitbreiding de ganse line up vrijdag maar als alles goed gaat in het WK spelen de Rode Duivels op die dag hun kwartfinale, een goeie affiche België Duitsland / België Brazilië is m.i. tevens een headliner.


Maar niet iets waar je een Werchter ticket voor koopt, je kan net zo goed thuis op de bank kijken.


Een dagticket zou ik er inderdaad niet voor kopen. Maar aangezien ik de andere dagen wel top vind heb ik een combi gekocht. De sfeer van met 1000den naar een scherm te staan roepen vind ik ook wel leuker dan op de bank zitten. Maar uiteraard ieder z’n ding !

Dat kan je op elk openbaar plein in België ook natuurlijk.
1f609.svg
Gratis. Met betaalbaar bier dat niet aangelengd is. Een festival lijkt me wel de laatste plek om naar de voetbal te kijken.

Nu is het hopen op The XX. Ik zie soms Justice passeren, maar die zijn niet groot genoeg om de main af te sluiten toch? Was in 2012 al geen voltreffer. Zie ze zeker komen, maar als KlubC act. Ook The Prodigy lijkt me niet voldoende om die dag genoeg gewicht te geven. The XX zou echt perfect zijn. Heb je die dag ook 2 echte main stage headliners, net zoals de andere dagen.
moeilijk te geloven maar in Werchter wordt er niet "geknoeid" met het bier
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken