Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
fantastische boeking. en sportpaleis wel of niet uitverkocht maakt niet uit, wordt een mooie afsluiter met hits en sfeer.

Afsluiter denk ik niet. Is toch de 'kleinste' headliner van het festival, dus ik verwacht er nog iets na. The Prodigy, Justice, Tame Impala, Jamiroquai zijn de grootste kanshebbers denk ik.
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Ik denk dat het klaar is wat betreft headlining op de vrijdag. Killers sluiten af met daarvoor Snow P. London Grammar zal de Barn afsluiten. Nogmaals, voor mij alles te soft, maar ben dan ook wel verwend met de andere dagen. Vrijdag wordt een toogdagje dan maar. Ook niet verkeerd.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.196
The Killers. Oké. Wel inderdaad de minste headliner (zelf de mees subs/co's van de andere dagen zijn meer mijn ding). Maar gaat toch eens leuk zijn om gezien te hebben.

Zowel de headliner als de daginvulling van vrijdag is gewoon nog een pak zwakker als de andere dagen! Daar mag echt nog wel een Tame Impala of Kasabian bij!
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Volgens mij worden ze op social media goed ontvangen. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren totdat de weekendtickets uitverkopen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.015
Ik denk dat het klaar is wat betreft headlining op de vrijdag. Killers sluiten af met daarvoor Snow P.
Komaan, we hebben QOTSA-Gorillaz, Jack White-PJ en Cave-AM en dan zouden we voor vrijdag ineens een sub krijgen die op elk ander festival lager staat en een headliner die na maanden het Sportpaleis nog niet uitverkoopt? Nee, ik verwacht toch nog steeds dat The XX de dag afsluit na The Killers, die zijn tegenwoordig toch even populair.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
dinofest wrote:
fantastische boeking. en sportpaleis wel of niet uitverkocht maakt niet uit, wordt een mooie afsluiter met hits en sfeer.

Afsluiter denk ik niet. Is toch de ‘kleinste’ headliner van het festival, dus ik verwacht er nog iets na. The Prodigy, Justice, Tame Impala, Jamiroquai zijn de grootste kanshebbers denk ik.

En inderdaad, zoals Thijs zegt, The xx uiteraard.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.196
deplaat wrote:
Ik denk dat het klaar is wat betreft headlining op de vrijdag. Killers sluiten af met daarvoor Snow P.

Komaan, we hebben QOTSA-Gorillaz, Jack White-PJ en Cave-AM en dan zouden we voor vrijdag ineens een sub krijgen die op elk ander festival lager staat en een headliner die na maanden het Sportpaleis nog niet uitverkoopt? Nee, ik verwacht toch nog steeds dat The XX de dag afsluit na The Killers, die zijn tegenwoordig toch even populair.

The XX verwacht ik niet meer. Maar ik verwacht sowieso nog iets tussen Snow Patrol en The Killers.

Normaal hecht ik hier niet te vele belang aan maar ga het toch vermelden: London Grammar staat naast The Killers. Die worden dus als groter beschouwt als Snow Patrol?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.362
5.951
Thijs wrote:

deplaat wrote:
Ik denk dat het klaar is wat betreft headlining op de vrijdag. Killers sluiten af met daarvoor Snow P.


Komaan, we hebben QOTSA-Gorillaz, Jack White-PJ en Cave-AM en dan zouden we voor vrijdag ineens een sub krijgen die op elk ander festival lager staat en een headliner die na maanden het Sportpaleis nog niet uitverkoopt? Nee, ik verwacht toch nog steeds dat The XX de dag afsluit na The Killers, die zijn tegenwoordig toch even populair.

The XX verwacht ik niet meer. Maar ik verwacht sowieso nog iets tussen Snow Patrol en The Killers.

Normaal hecht ik hier niet te vele belang aan maar ga het toch vermelden: London Grammar staat naast The Killers. Die worden dus als groter beschouwt als Snow Patrol?

Tja, wat is groter? Kan mij wel goed voorstellen dat het voor de organisatie een relevantere naam is. En ik denk dat ze meer bezoekers trekken.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.306
6.506
Mwoah, wordt er niet heel enthousiast van. Hopen op een mooie act erna ( doe idd maar the xx). Blokkenschema afwachten of ik ze zie maar voorkeur gaat uit naar london grammar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.196
neracroft wrote:

Thijs wrote:

deplaat wrote:
Ik denk dat het klaar is wat betreft headlining op de vrijdag. Killers sluiten af met daarvoor Snow P.


Komaan, we hebben QOTSA-Gorillaz, Jack White-PJ en Cave-AM en dan zouden we voor vrijdag ineens een sub krijgen die op elk ander festival lager staat en een headliner die na maanden het Sportpaleis nog niet uitverkoopt? Nee, ik verwacht toch nog steeds dat The XX de dag afsluit na The Killers, die zijn tegenwoordig toch even populair.


The XX verwacht ik niet meer. Maar ik verwacht sowieso nog iets tussen Snow Patrol en The Killers.

Normaal hecht ik hier niet te vele belang aan maar ga het toch vermelden: London Grammar staat naast The Killers. Die worden dus als groter beschouwt als Snow Patrol?

Tja, wat is groter? Kan mij wel goed voorstellen dat het voor de organisatie een relevantere naam is. En ik denk dat ze meer bezoekers trekken.

Zoals ik zeg van die 'voorlopige' volgorde op de site ga ik nooit te rap conclusies trekken MAAR je kan zeggen dat een subheadliner sowieso niet onder een Barn headliner zou staan toch?
En aangezien iedereen er hier blind van overtuigd is dat London Grammar de Barn headlinet kunnen we dus veronderstellen dat Snow Patrol geen sub is?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.362
5.951
Dat London Grammar zo groot staat zet mij trouwens wel aan het denken. Wat als zij helemaal niet in de Barn staan, maar na The Killers main afsluiten? En dan Ben Howard als Barn headliner. Het is ook niet wat ik zou verwachten, maar ze staan inderdaad groter dan Snow Patrol die wij allemaal als sub zien. Barn headliners zijn toch geen grotere namen dan subs of co-headliners? Het zou echt een zwakkere dag zijn, maar het is volgens mij niet ondenkbaar:
|
Main:
... - Snow Patrol - The Killers - London Grammar
|
Of klets ik nu uit mijn nek?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.362
5.951
Zoals ik zeg van die ‘voorlopige’ volgorde op de site ga ik nooit te rap conclusies trekken MAAR je kan zeggen dat een subheadliner sowieso niet onder een Barn headliner zou staan toch?
En aangezien iedereen er hier blind van overtuigd is dat London Grammar de Barn headlinet kunnen we dus veronderstellen dat Snow Patrol geen sub is?

Dat is misschien een logischere conclusie dan wat ik hierboven voorstel ja. Maar vreemd is het wel.
 

Abel

Playlistbediener
19 jan 2017
22
0
Ik denk toch dat jullie de internationale aantrekkingskracht van the Killers onderschatten. Als je Hyde park uitverkoopt kan je toch gewoon Werchter afsluiten? Overigens afgelopen zomer gezien en die zijn echt top live. Echt een festivalact.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.029
8.667
The Killers is een fantastische liveact. Gaat heel goed werken op die wei. En jullie moeten maar eens kijken naar die enorme productie die ze meenemen op deze 2018 tour.

Dat gezegd hebbende... denk ik dat die vrijdag toch nog niet (zo makkelijk) zal uitverkopen met dit rijtje namen. Op de website zien we dat bovenaan steeds de twee (co)-headliners staan, en gok dat daar nog The XX moet bijkomen voor vrijdag. Of anders tenminste nog Tame Impala voor tussen Snow Patrol en Killers. The Killers verschuiven in België gewoonweg minder tickets dan een Arctic Monkeys, Pearl Jam, Gorillaz en Nick Cave.

En The XX vind ik in bepaalde opzichten zelfs een grotere naam geworden dan The Killers. Dus hen er nog bij binnen halen, zou wel een mooie prestatie zijn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.362
5.951
Ik denk toch dat jullie de internationale aantrekkingskracht van the Killers onderschatten. Als je Hyde park uitverkoopt kan je toch gewoon Werchter afsluiten? Overigens afgelopen zomer gezien en die zijn echt top live. Echt een festivalact.

Metallica kan ook prima een Werchter dag afsluiten, maar toch stond Skrillex erna. En zo nog vele voorbeelden. Het gaat er niet om dat ze het niet zouden kunnen, maar meer dat Werchter regelmatig dance afsluiters na de headliner programmeert. Bovendien is de UK een heel ander verhaal dan België, populariteit komt vaak niet overeen.
 

Vincent Brouwers

Nieuw lid
3 mrt 2017
4
0
Denk deze vrijdag nog een aantal Belgische namen waaronder ik vooral op Van Jets en Intergalactic Lovers hoop. Ben geen grote fan van the Killers en bij uitbreiding de ganse line up vrijdag maar als alles goed gaat in het WK spelen de Rode Duivels op die dag hun kwartfinale, een goeie affiche België Duitsland / België Brazilië is m.i. tevens een headliner.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Ben ervan overtuigd dat London Grammar wordt doorgeschoven naar de "kleinere" rij namen bij de volgende aankondigingen, verwacht Kasabian of The XX op die plek. Verder denk ik voor a.s. vrijdag een pakket met Jungle, Kasabian, Sampha, Portugal the man, Wolf Alice en Slaves. Ik word niet helemaal warm van The Killers dus het liefst zie ik vrijdag gewoon Muse verschijnen na verschijning van de nieuwe single :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken