Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.754
1.338
Ik denk dat iedereen hier wel door heeft dat The Killers een goede headliner is... Maar we verwachten gewoon een sterkere sub of een leuke afsluiter. Omdat de andere dagen Gorillaz, Jack White en Nick Cave de namen er rond zijn... Dan kom je er echt niet met een London Grammar.

Ik heb nog niemand horen zeggen The Killers zijn niet headlinerwaardig... Allen The Killers is de minst grote headliner van de 4!
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Prachtig nieuws om mee wakker te worden vanochtend. Maar ik ben er ook wel van overtuigd dat er nog een grote naam naast moet komen. Een dance-act hoeft echt niet van mij, maar een sterke subheadliner is best wel welkom. Franz Ferdinand? Kasabian? Noel/Liam? Live?
 

dropbox

Playlistbediener
14 feb 2018
7
0
een sterke subheadliner is best wel welkom. Franz Ferdinand? Kasabian? Noel/Liam? Live?

Of een act die op zichzelf in België zowat evenveel tickets verkoopt als Franz Ferdinand, Kasabian, Noel, Liam en Live samen?
Ik zeg maar wat... London Grammar bijvoorbeeld. Die gaan gewoon subben hoor.
 

jswa

Playlistbediener
17 okt 2015
33
0
Kan snow patrol niet gewoon subben? In de andere landen waar ze zijn aangekondigd en lager op festivals staan (zoals mad cool), zijn ze toch altijd minder populair geweest dan in België en Nederland? Dus dat is misschien niet het beste vergelijkingsmateriaal.

London grammar zie ik toch echt als zekerheid in the barn. Waarschijnlijk met ben howard ervoor.

Opvallend trouwens dat alle grote vrijdag namen redelijk in het zelfde straatje vallen. Op de andere dagen vind ik ze iets meer verschillend qua genre.

Ik ben het met je eens. Snow Patrol heeft jaren geleden Pinkpop gespeeld als headliner. Niet dat het een grote headliner is, maar toch.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
pretparkfan wrote:
een sterke subheadliner is best wel welkom. Franz Ferdinand? Kasabian? Noel/Liam? Live?

Of een act die op zichzelf in België zowat evenveel tickets verkoopt als Franz Ferdinand, Kasabian, Noel, Liam en Live samen?
Ik zeg maar wat… London Grammar bijvoorbeeld. Die gaan gewoon subben hoor.

Als ze dan toch op mainstage moeten, dan liever als afsluiter na The Killers. Komt het qua sfeer nog een beetje tot zijn recht. En de vergelijking met The XX is snel gemaakt, die mensen hier als andere mogelijke afsluiter noemen. Zo gek klinkt het niet, op deze manier.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
pretparkfan wrote:
een sterke subheadliner is best wel welkom. Franz Ferdinand? Kasabian? Noel/Liam? Live?

Of een act die op zichzelf in België zowat evenveel tickets verkoopt als Franz Ferdinand, Kasabian, Noel, Liam en Live samen?
Ik zeg maar wat… London Grammar bijvoorbeeld. Die gaan gewoon subben hoor.

Ik denk dat London Grammar beter tot hun recht komen in The Barn ;)
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Beetje overdreven, denk je niet? ;)

Stel je voor... Rammstein in The Barn... 't zou een dure brandverzekering worden...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
IEDEREEN komt beter tot zijn recht in de Barn.
1f644.svg

Daar zit wel wat in haha. En het is sowieso bekend dat Werchter hier niet bijzonder veel rekening mee houdt. Ik begin steeds meer te geloven dat London Grammar in de Barn wishfull thinking is. Maar we gaan het zien, een Kasabian of The XX erbij op de vrijdag zou het weer een stuk waarschijnlijker maken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
Beetje overdreven, denk je niet?
1f609.svg


Stel je voor… Rammstein in The Barn… ’t zou een dure brandverzekering worden…

Maar wel een hele vette show! Heb eens op GMM een Rammstein coverband overdekt gezien, inclusief volle pyro techniek. Kan prima en is heel gaaf!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.374
2.718
Toffe band maar daar blijft het bij wat mij betreft.
Ook de andere namen die dag doen mij helemaal niets, vrij zwakke dag tot nu toe voor mij maar zo is er elk jaar wel eentje dus geen problemen mee.

Ik had me voorgenomen om na de teleurstellingen van afgelopen kampioenschappen geen bands die ik graag zou zien meer over te slaan voor het WK maar mochten de heren voetballers op vrijdag aantreden denk ik dat ik me toch maar weer naar de containers van Arne Quinze begeef.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.754
1.338
Doe mij maar
MAIN: Snow Patrol - London Grammar - The Killers
als dit betekent dat we het volgende die avond ook krijgen:
BARN: Biffy Clyro - The Libertines - Tame Impala
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Zoals verwacht dus The Killers erbij op vrijdag. Prima naam die ik wel een keer live wil zien en waar ik zelf nooit heen zou gaan. Wel vind ook ik de vrijdag nog wat zwakjes. Heb het idee dat er op de main nog een grote naam bij moet. Dat kan een sub zijn, een co-head of een party act(of een act voor de sub), maar een rijtje Snow Patrol - London Grammar - Killers heb ik m'n twijfels over. Al met al denk ik daarom dat of de barn headliner of de sub nog mist, afhankelijk van de positie die London Grammar krijgt.

Ben Howard vind ik ietswat lastig in te schatten, zou hij de sub of barnhead anders ook kunnen zijn? Anderson paak zal Klub C lijkt me wel headlinen. Best case scenario voor mij persoonlijk is in ieder geval dat London Grammar in de barn staat en Kasabian en 1 vd 2 gallaghers er op de main bij, waardoor je een rijtje Snow Patrol - Liam/Noel - Kasabian - Killers kan krijgen. Wishfull thinking hier. Dit zou ik persoonlijk ook een prima aansluitend programma voor op de main vinden. Liam/Noel en Kasabian zou je nog door de eerder genoemde Franz Ferdinand kunnen vervangen eventueel, maar dan heb je met 4 niet al te grote namen wel een erg sterk dagprogramma alsnog.

In de barn dan Ben Howard & London Grammar achter elkaar en zoals hierboven gezicht Anderson Paak in Klub C. Kom op Werchter, maak het mogelijk.

Oja en over dat voetbal. Dat betreft ben ik blij een Nederlander te zijn komende editie, doen lekker toch niet mee dus heb niks te missen haha.
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Zalig om te horen als je favoriete band naar Werchter komt! :)
Fantastische line-up voorlopig en voor iedereen wat wils denk ik.
Voor mij is voorlopig net vrijdag de beste dag, maar kijk, smaken verschillen (en gelukkig maar).
En wie weet wat er nog allemaal bijkomt (niet noodzakelijk op vrijdag): The XX, Tame Impala, Kasabian,...
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
VRT nieuws en DeMorgen beweren btw dat The Killers af zullen sluiten.
Ik vermoed dat ze dat gewoon gokken uit het feit dat ze headliner zijn, want in Werchter communicatie zie ik daar toch geen aanwijzing voor.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
VRT nieuws en DeMorgen beweren btw dat The Killers af zullen sluiten.
Ik vermoed dat ze dat gewoon gokken uit het feit dat ze headliner zijn, want in Werchter communicatie zie ik daar toch geen aanwijzing voor.

Ja dat is iets wat we vaker hebben gezien, media gebruiken de woorden headliner en afsluiter vaak als uitwisselbaar. Geen aandacht aan schenken dus.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.272
1.344
willem wrote:
VRT nieuws en DeMorgen beweren btw dat The Killers af zullen sluiten.
Ik vermoed dat ze dat gewoon gokken uit het feit dat ze headliner zijn, want in Werchter communicatie zie ik daar toch geen aanwijzing voor.

Ja dat is iets wat we vaker hebben gezien, media gebruiken de woorden headliner en afsluiter vaak als uitwisselbaar. Geen aandacht aan schenken dus.

Mmm De Morgen is wel altijd/meestal juist in die details... Dan gok ik nog op Tame Impala voor The Killers.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.272
1.344
Dr. Hannibal wrote:

willem wrote:
VRT nieuws en DeMorgen beweren btw dat The Killers af zullen sluiten.
Ik vermoed dat ze dat gewoon gokken uit het feit dat ze headliner zijn, want in Werchter communicatie zie ik daar toch geen aanwijzing voor.


Ja dat is iets wat we vaker hebben gezien, media gebruiken de woorden headliner en afsluiter vaak als uitwisselbaar. Geen aandacht aan schenken dus.

Mmm De Morgen is wel altijd/meestal juist in die details… Dan gok ik nog op Tame Impala voor The Killers.

Alhoewel. Enkel al die eerste alinea bij De Morgen is zo amateuristisch geschreven. Die eerste zin! En dan de laatste zin, waar is 'er'...

"The Killers braken in 2004 met hun album 'Hot Fuss'. Vandaag hebben ze meer dan 25 miljoen albums verkocht wereldwijd. Hun nieuwste studio album 'Wonderful Wonderful' kwam in september 2017 uit. Ze braken daarmee een indrukwekkend record. Als eerste groep ooit prijken ze er met hun eerste vijf albums op de hoogste plek van de hitparade."
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Ik ga Oscar & The Wolf hier ook nog eens ingooien. Ja, staat in het Sportpaleis, maar is volgens mij ook niet de eerste keer dat zo'n situatie voorvalt. Vvk is ook al bijna een maand bezig en hij heeft nog meer dan een half jaar om alles te vullen.

Ik kom bij hem terecht omdat hij als afsluitende party act meer in de doelgroep van The Killers/LG/Snow Patrol/Ben Howard/The Kooks past dan pakweg The Prodigy. Geen absolute uitschieter die dag, maar een grote samenhang doet eveneens tickets verkopen.

En het lijkt me waarschijnlijk dat met "RW afsluiten" eerder "een dag op RW afsluiten" bedoeld werd dan "voorprogramma zijn op Boutique".
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.808
12.528
Na de positieve reacties hier over de recente liveshows van The Killers en weer eens wat geluisterd te hebben, moet ik mijn mening toch enigszins bijstellen. Toch leuk om The Killers weer eens te zien, in het verleden hebben ze me ook nooit teleurgesteld. Een eerste negatieve reactie kwam denk ik vooral voort uit andere (hogere??) verwachtingen met Stones en Muse. Iets harders eraan toevoegen op de vrijdag zou ik echter wel fijn vinden, Prodigy zou mooi zijn maar met Kasabian ben ik ook al blij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken