Ik ga Oscar & The Wolf hier ook nog eens ingooien. Ja, staat in het Sportpaleis, maar is volgens mij ook niet de eerste keer dat zo’n situatie voorvalt. Vvk is ook al bijna een maand bezig en hij heeft nog meer dan een half jaar om alles te vullen.
Ik kom bij hem terecht omdat hij als afsluitende party act meer in de doelgroep van The Killers/LG/Snow Patrol/Ben Howard/The Kooks past dan pakweg The Prodigy. Geen absolute uitschieter die dag, maar een grote samenhang doet eveneens tickets verkopen.
En het lijkt me waarschijnlijk dat met “RW afsluiten” eerder “een dag op RW afsluiten” bedoeld werd dan “voorprogramma zijn op Boutique”.
Ik betwijfel of Oscar ook maar een beetje invloed zou hebben op die kaartenverkoop, mocht hij erbij komen. Die stond vorig jaar al op RW en in het Sportpaleis, en dan nog eens dit jaar op Boutique... en weer in het Sportpaleis. Als de tickets nu niet vlot gaan voor die dag, dan zal Oscar daar weinig aan veranderen. Dan zijn ze volgens mij beter af met Tame Impala of The XX, acts die je nergens anders kan zien dit jaar.
Mijn Oscar theorie is dat hij inderdaad het festival ging afsluiten toen AM nog op vrijdag geprogrammeerd stond. Maar toen die naar zondag verschoven zijn, 'verviel' Oscar en hebben ze dat maar gecompenseerd met die tweede Sportpaleis show.