Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.888
9.844
Ik ga Oscar & The Wolf hier ook nog eens ingooien. Ja, staat in het Sportpaleis, maar is volgens mij ook niet de eerste keer dat zo’n situatie voorvalt. Vvk is ook al bijna een maand bezig en hij heeft nog meer dan een half jaar om alles te vullen.

Ik kom bij hem terecht omdat hij als afsluitende party act meer in de doelgroep van The Killers/LG/Snow Patrol/Ben Howard/The Kooks past dan pakweg The Prodigy. Geen absolute uitschieter die dag, maar een grote samenhang doet eveneens tickets verkopen.

En het lijkt me waarschijnlijk dat met “RW afsluiten” eerder “een dag op RW afsluiten” bedoeld werd dan “voorprogramma zijn op Boutique”.

Ik betwijfel of Oscar ook maar een beetje invloed zou hebben op die kaartenverkoop, mocht hij erbij komen. Die stond vorig jaar al op RW en in het Sportpaleis, en dan nog eens dit jaar op Boutique... en weer in het Sportpaleis. Als de tickets nu niet vlot gaan voor die dag, dan zal Oscar daar weinig aan veranderen. Dan zijn ze volgens mij beter af met Tame Impala of The XX, acts die je nergens anders kan zien dit jaar.

Mijn Oscar theorie is dat hij inderdaad het festival ging afsluiten toen AM nog op vrijdag geprogrammeerd stond. Maar toen die naar zondag verschoven zijn, 'verviel' Oscar en hebben ze dat maar gecompenseerd met die tweede Sportpaleis show.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.754
1.338
Min of meer realistisch wishlistje voor morgen:

DO: + Tame Impala, Girls In Hawai
VR: + Kasabian, Sevdaliza, Fat White Family, Equal Idiots
ZA: + Glass Animals, Temples
ZO: + Liam Gallagher, Princess Nokia
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Childish Gambino naar Bilbao BBK live, misschien een optie voor RW? Zou goed passen bij de rij vince staples en anderson paak
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.144
791
Childish Gambino naar Bilbao BBK live, misschien een optie voor RW? Zou goed passen bij de rij vince staples en anderson paak
Heel graag...
En Florence + The Machine als laatste headliner trouwens. Die zou ook nog heel goed naast de Killers kunnen komen te staan (mochten ze op vrijdag ook voor een co-headline constructie gaan).
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Rudy190 wrote:
Childish Gambino naar Bilbao BBK live, misschien een optie voor RW? Zou goed passen bij de rij vince staples en anderson paak

Heel graag…
En Florence + The Machine als laatste headliner trouwens. Die zou ook nog heel goed naast de Killers kunnen komen te staan (mochten ze op vrijdag ook voor een co-headline constructie gaan).
Helemaal mee eens, die zie ik nog eens liever verschijnen dan The XX, die heb ik al gezien haha. Verwacht het alleen niet, Childish Gambino zou nog een kleine kans voor zijn maar ik vrees dat Staples en Paak die plekken al hebben bezet..
 

Dweezzill

Campingartiest
25 feb 2017
52
15
Land Graaf wrote:

Paddy wrote:
Hier nog wat namen, waar ik op hoop en die min of meer op RW zouden kunnen staan:

Deftones
Flogging Molly
Good Charlotte
Greta van Fleet
Muse
Halestorm
Gogol Bordello (Pukkelpop?)
Last Internationale
Glen Hansard (nieuw album)
The Struts
The Offspring
Steel Panther (GMM?)
Sevendust (in de VS?)
Myles Kennedy (waarschijnlijk niet)
Nightwish (nog niet op GMM, doen vooral metalfestivals)
Five Finger Death Punch (eerder GMM)
Bush (in de VS)


Mooi rijtje….

Flogging Molly zie ik niet gebeuren (spijtig genoeg), maandag hebben ze hierover niets gezegd.
Dropkick Murphys zeiden wel: “See you soon”, maar die zullen pukkelpop aandoen aangezien ze vorige editie op werchter stonden.
Gogol Bordello: fingers crossed!

Dropkick Murphys staan op de Lokerse...
 

simtje

Playlistbediener
27 jan 2018
40
0
Flogging Molly zie ik niet gebeuren (spijtig genoeg), maandag hebben ze hierover niets gezegd.
Dropkick Murphys zeiden wel: “See you soon”, maar die zullen pukkelpop aandoen aangezien ze vorige editie op werchter stonden.
Gogol Bordello: fingers crossed!

Dropkick Murphys staan op de Lokerse…

waar heb je dit gevonden?
op hun site staat nog niets
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
454
158
Everyknight wrote:

Dr. Hannibal wrote:

willem wrote:
VRT nieuws en DeMorgen beweren btw dat The Killers af zullen sluiten.
Ik vermoed dat ze dat gewoon gokken uit het feit dat ze headliner zijn, want in Werchter communicatie zie ik daar toch geen aanwijzing voor.


Ja dat is iets wat we vaker hebben gezien, media gebruiken de woorden headliner en afsluiter vaak als uitwisselbaar. Geen aandacht aan schenken dus.


Mmm De Morgen is wel altijd/meestal juist in die details… Dan gok ik nog op Tame Impala voor The Killers.

Alhoewel. Enkel al die eerste alinea bij De Morgen is zo amateuristisch geschreven. Die eerste zin! En dan de laatste zin, waar is ‘er’…

“The Killers braken in 2004 met hun album ‘Hot Fuss’. Vandaag hebben ze meer dan 25 miljoen albums verkocht wereldwijd. Hun nieuwste studio album ‘Wonderful Wonderful’ kwam in september 2017 uit. Ze braken daarmee een indrukwekkend record. Als eerste groep ooit prijken ze er met hun eerste vijf albums op de hoogste plek van de hitparade.”

Nope:
https://www.rockwerchter.be/nl/blog/the-killers-op-vrijdag-6-juli
The Killers komen naar Rock Werchter. De band uit Las Vegas zal op vrijdag 6 juli headlinen.
Ze zijn dus headliner.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.144
791
Everyknight wrote:

Everyknight wrote:

Dr. Hannibal wrote:

willem wrote:
VRT nieuws en DeMorgen beweren btw dat The Killers af zullen sluiten.
Ik vermoed dat ze dat gewoon gokken uit het feit dat ze headliner zijn, want in Werchter communicatie zie ik daar toch geen aanwijzing voor.


Ja dat is iets wat we vaker hebben gezien, media gebruiken de woorden headliner en afsluiter vaak als uitwisselbaar. Geen aandacht aan schenken dus.


Mmm De Morgen is wel altijd/meestal juist in die details… Dan gok ik nog op Tame Impala voor The Killers.


Alhoewel. Enkel al die eerste alinea bij De Morgen is zo amateuristisch geschreven. Die eerste zin! En dan de laatste zin, waar is ‘er’…

“The Killers braken in 2004 met hun album ‘Hot Fuss’. Vandaag hebben ze meer dan 25 miljoen albums verkocht wereldwijd. Hun nieuwste studio album ‘Wonderful Wonderful’ kwam in september 2017 uit. Ze braken daarmee een indrukwekkend record. Als eerste groep ooit prijken ze er met hun eerste vijf albums op de hoogste plek van de hitparade.”

Nope:
https://www.rockwerchter.be/nl/blog/the-killers-op-vrijdag-6-juli
The Killers komen naar Rock Werchter. De band uit Las Vegas zal op vrijdag 6 juli headlinen.
Ze zijn dus headliner.
Dat was ook niet de vraag, dat ze headliner zijn was iedereen het wel over eens. De vraag is: zijn ze ook afsluiter (oftewel, komt er nog een act na of niet).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.888
9.844
Everyknight wrote:

Everyknight wrote:

Dr. Hannibal wrote:

willem wrote:
VRT nieuws en DeMorgen beweren btw dat The Killers af zullen sluiten.
Ik vermoed dat ze dat gewoon gokken uit het feit dat ze headliner zijn, want in Werchter communicatie zie ik daar toch geen aanwijzing voor.


Ja dat is iets wat we vaker hebben gezien, media gebruiken de woorden headliner en afsluiter vaak als uitwisselbaar. Geen aandacht aan schenken dus.


Mmm De Morgen is wel altijd/meestal juist in die details… Dan gok ik nog op Tame Impala voor The Killers.


Alhoewel. Enkel al die eerste alinea bij De Morgen is zo amateuristisch geschreven. Die eerste zin! En dan de laatste zin, waar is ‘er’…

“The Killers braken in 2004 met hun album ‘Hot Fuss’. Vandaag hebben ze meer dan 25 miljoen albums verkocht wereldwijd. Hun nieuwste studio album ‘Wonderful Wonderful’ kwam in september 2017 uit. Ze braken daarmee een indrukwekkend record. Als eerste groep ooit prijken ze er met hun eerste vijf albums op de hoogste plek van de hitparade.”

Nope:
https://www.rockwerchter.be/nl/blog/the-killers-op-vrijdag-6-juli
The Killers komen naar Rock Werchter. De band uit Las Vegas zal op vrijdag 6 juli headlinen.
Ze zijn dus headliner.

Dat ze headliner zijn, daar twijfelde niemand aan hoor. ;-) Maar welke andere headliner er nog bij komt, ALS er nog één bijkomt, da's maar de vraag.
 

korneel

Playlistbediener
12 mrt 2015
10
0
Is bastille nog een mogelijkheid voor de vrijdag? Zou de naam goed vinden passen bij de rest van de dag!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.272
1.344
Is bastille nog een mogelijkheid voor de vrijdag? Zou de naam goed vinden passen bij de rest van de dag!

Oeps. Inderdaad, zou zeker in het tourschema passen en een band die we nog niet veel vermeld hebben. Het kan, ook die doelgroep mag nog iets hebben natuurlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.267
6.761
Bastille is vooral vrij passé.. :lol:

Met de aankondiging van Childish Gambino voor Bilbao BBK begin ik nu stillekes aan te hopen dat ie op Werchter gaat staan, ik ben de afgelopen dagen ff in het setlist archief gedoken en het zou slechts de 2e keer zijn dat Glover in België zou te zien zijn (eerste keer was Couleur Café in 2012, als ik juist ben). Van een opportuniteit gesproken!
 

korneel

Playlistbediener
12 mrt 2015
10
0
Passė zou ik ze niet noemen. Zijn nog altijd heel populair, vaak te horen op de radio en kunnen veel tickets verkopen volgens mij!
 

Sb12

Playlistbediener
6 jan 2017
47
0
Met Bastille lok je wel een bepaald soort volk naar de main :)
Ik hoop vooral dat het Kasabian of The XX wordt, maar met Kasabian zal je niet zo veel kaartjes extra verkopen natuurlijk.

Misschien kunnen The Spice Girls langskomen nu die terug gaan touren :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.808
12.528
Bah, alsjeblieft niet zeg, geen Bastille erbij op vrijdag. Of eigenlijk op geen enkele dag. Maar vermoed dat we daar niet onderuit komen. Zet maar voor Nick Cave neer, ga ik lekker naar Eels in de Barn kijken :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.754
1.338
Ik zou nog niet zo zeker zijn dat Eels in de Barn staat hoor, kan ook perfect op de Main in het zonnetje vrij perfect!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=r4aXBVKWzhU[/video]
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.808
12.528
Ik zou nog niet zo zeker zijn dat Eels in de Barn staat hoor, kan ook perfect op de Main in het zonnetje vrij perfect!

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/r4aXBVKWzhU" style="margin: 1em auto; height: 537.75px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

Helemaal prima ook! Eels en Nick Cave achter elkaar teken ik voor. Daarna even helemaal door het lint bij NiN in de tent en een afsluitende proost bij AM. Mooi schema.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.699
6.893
neracroft wrote:
Ik zou nog niet zo zeker zijn dat Eels in de Barn staat hoor, kan ook perfect op de Main in het zonnetje vrij perfect!

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/r4aXBVKWzhU” style=”margin: 1em auto; height: 537.75px;” width=”100%” height=”286″ frameborder=”0″ allowfullscreen=””></iframe>

Helemaal prima ook! Eels en Nick Cave achter elkaar teken ik voor. Daarna even helemaal door het lint bij NiN in de tent en een afsluitende proost bij AM. Mooi schema.

Dat zou ook precies mijn planning zijn haha. Let's hope!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken