Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.196
Als je naar dagtickets kopen gata op de website + Rock Werchter zelf heeft het bevestigd toen iemand er naar vroeg op Twitter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
Misschien is het ineens snel gegaan?

AL kan ik me niet inbeelden dat Stone Sour of JP Cooper daar veel mee te maken heeft, alhoewel vorige vrijdag was een flinke announcement. Veel mensen waren er tevreden mee + het nieuws van het nieuwe podium heeft veel mensen misschien aangespoord om toch een ticketjs te kopen. Ik heb de mijn ook na vorige vrijdag gekocht! Al was dat wel een combi!

Op zich is die zaterdag line up zeer goed maar geen bijzondere naam zoals Nine Inch Nails, Gorillaz,… die al jaren niet meer op een Belgisch festival stonden. Dus zal voornamelijk door het goede brede programma zijn die dag + het feit dat het gewoon een zaterdag is!

Ik denk dat die dag al bijna uitverkocht was voor die aankondiging hoor. Op zich vrij logisch, want een zaterdag verkoopt bijna altijd veruit het vlotst en Pearl Jam plus Jack White zijn wel publiekstrekkers.

Na de zaterdag zal het wel de beurt zijn aan die zondag.
 

GraagGedaniel

Playlistbediener
23 feb 2015
11
0
Childish Gambino & N.E.R.D. staan 13/14 juli op Lovebox in Londen. Misschien nog opties voor Werchter? Toch allebei wel grote namen voor de hip hop liefhebbers.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Rolling stones komen binnenkort met een aankondiging volgens hun facebook…

Interessant. Even hardop denken:
1. We wachten nog steeds op de vrijdag headliner.
2. Normaal gesproken zijn de headliners rond deze tijd al bekend. Uitzonderingen daargelaten.
3. The Rolling Stones zijn dusdanig groot dat ze hun eigen moment van bekendmaken timen.
4. Bewust lang gewacht met bekendmaken, omdat anders het hele festival vol zit met Stones-fans die in de gelegenheid zijn om een hele vracht aan combi-tickets te kopen alleen voor de Stones = niet bevorderlijk voor de sfeer.
5. Vandaag op Facebook laten weten dat ze met een aankondiging komen. In 2016 nog met een nieuw album gekomen. De Stones lijkt mij niet de band die om de 2 jaar met nieuwe muziek komt. Dus dan blijft er mogelijk niet veel over dan een tour aankondiging.
6. Het logo van de Stones dat een paar maanden terug geplaatst is hier op het forum, van iemand die eerder betrouwbaar is gebleken.
7. Het andere gerucht: The Killers wordt al tijden bekend gemaakt op allerlei festivals. Waarom wachten? Ze willen die vrijdag toch z.s.m. uitverkopen? Het is een werkdag, dus is het handig om z.s.m. de headliner bekend te maken. Gezien hun dalende populariteit mogen The Killers dankbaar zijn dat ze mogen headlinen op Werchter. Dat zullen vermoedelijk niet de zwaarste onderhandelingen zijn.

Wishfull thinking? Dat zou het affiche wel afmaken zeg. Al zal het budget technisch gezien wellicht ten koste gaan van de undercard.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
Childish Gambino & N.E.R.D. staan 13/14 juli op Lovebox in Londen. Misschien nog opties voor Werchter? Toch allebei wel grote namen voor de hip hop liefhebbers.

Allebei door graag.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.689
2.350
randy wrote:
Rolling stones komen binnenkort met een aankondiging volgens hun facebook…

Interessant. Even hardop denken:
1. We wachten nog steeds op de vrijdag headliner.
2. Normaal gesproken zijn de headliners rond deze tijd al bekend. Uitzonderingen daargelaten.
3. The Rolling Stones zijn dusdanig groot dat ze hun eigen moment van bekendmaken timen.
4. Bewust lang gewacht met bekendmaken, omdat anders het hele festival vol zit met Stones-fans die in de gelegenheid zijn om een hele vracht aan combi-tickets te kopen alleen voor de Stones = niet bevorderlijk voor de sfeer.
5. Vandaag op Facebook laten weten dat ze met een aankondiging komen. In 2016 nog met een nieuw album gekomen. De Stones lijkt mij niet de band die om de 2 jaar met nieuwe muziek komt. Dus dan blijft er mogelijk niet veel over dan een tour aankondiging.
6. Het logo van de Stones dat een paar maanden terug geplaatst is hier op het forum, van iemand die eerder betrouwbaar is gebleken.
7. Het andere gerucht: The Killers wordt al tijden bekend gemaakt op allerlei festivals. Waarom wachten? Ze willen die vrijdag toch z.s.m. uitverkopen? Het is een werkdag, dus is het handig om z.s.m. de headliner bekend te maken. Gezien hun dalende populariteit mogen The Killers dankbaar zijn dat ze mogen headlinen op Werchter. Dat zullen vermoedelijk niet de zwaarste onderhandelingen zijn.

Wishfull thinking? Dat zou het affiche wel afmaken zeg. Al zal het budget technisch gezien wellicht ten koste gaan van de undercard.

De undercard op dit moment is al zeer sterk met oa: Eels, Byrne, NIN,... (+ een 4de podia) om daar nu nog een Stones (als headliner) bij te verwachten zou ofwel ijdele hoop zijn (waar ik voor vrees) ofwel zou Werchter financieel veel sterker moeten staan als de afgelopen jaren (Wat ook te betwijfelen valt aangezien ze net het hele terrein hebben aangepast). De reden waarom ze zouden wachten met The Killers is waarschijnlijk ivm hun Sportpaleis-optreden, dat maar niet uitverkocht raakt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Heemstock wrote:

randy wrote:
Rolling stones komen binnenkort met een aankondiging volgens hun facebook…


Interessant. Even hardop denken:
1. We wachten nog steeds op de vrijdag headliner.
2. Normaal gesproken zijn de headliners rond deze tijd al bekend. Uitzonderingen daargelaten.
3. The Rolling Stones zijn dusdanig groot dat ze hun eigen moment van bekendmaken timen.
4. Bewust lang gewacht met bekendmaken, omdat anders het hele festival vol zit met Stones-fans die in de gelegenheid zijn om een hele vracht aan combi-tickets te kopen alleen voor de Stones = niet bevorderlijk voor de sfeer.
5. Vandaag op Facebook laten weten dat ze met een aankondiging komen. In 2016 nog met een nieuw album gekomen. De Stones lijkt mij niet de band die om de 2 jaar met nieuwe muziek komt. Dus dan blijft er mogelijk niet veel over dan een tour aankondiging.
6. Het logo van de Stones dat een paar maanden terug geplaatst is hier op het forum, van iemand die eerder betrouwbaar is gebleken.
7. Het andere gerucht: The Killers wordt al tijden bekend gemaakt op allerlei festivals. Waarom wachten? Ze willen die vrijdag toch z.s.m. uitverkopen? Het is een werkdag, dus is het handig om z.s.m. de headliner bekend te maken. Gezien hun dalende populariteit mogen The Killers dankbaar zijn dat ze mogen headlinen op Werchter. Dat zullen vermoedelijk niet de zwaarste onderhandelingen zijn.

Wishfull thinking? Dat zou het affiche wel afmaken zeg. Al zal het budget technisch gezien wellicht ten koste gaan van de undercard.

De undercard op dit moment is al zeer sterk met oa: Eels, Byrne, NIN,… (+ een 4de podia) om daar nu nog een Stones (als headliner) bij te verwachten zou ofwel ijdele hoop zijn (waar ik voor vrees) ofwel zou Werchter financieel veel sterker moeten staan als de afgelopen jaren (Wat ook te betwijfelen valt aangezien ze net het hele terrein hebben aangepast). De reden waarom ze zouden wachten met The Killers is waarschijnlijk ivm hun Sportpaleis-optreden, dat maar niet uitverkocht raakt.

Niet zo realistisch doen jij he. Het verhaal van Heemstock vind ik veel leuker.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Zo mijn tickets nu maar even besteld. Stel dat Stones komen dan heb ik dadelijk geen kaarten omdat al die fans onze kaarten inpikken dan. Zal mooi zijn als ze komen maar ik verwacht gewoon The Killers.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Rolling stones komen binnenkort met een aankondiging volgens hun facebook…
XV4wmwh.gif
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
The Killers dus headliner op vrijdag. Ben niet erg enthousiast hierover. Headlining wat mager, maarnzullen anderen wrs anders over oordelen. Tot nu toe de vrijdag de minste dag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
The Killers dus headliner op vrijdag. Ben niet erg enthousiast hierover. Headlining wat mager, maarnzullen anderen wrs anders over oordelen. Tot nu toe de vrijdag de minste dag.

Akkoord. Vroeger wel fan van The Killers maar de afgelopen jaren hebben die ook niets goeds meer uitgebracht. na dat gedrocht van een nummer Human is het eigenlijk berg afwaarts gegaan. Verwacht nog wel een sterke naam ernaast vrijdag want anders is het geen sterke bovenkant.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Hier nog wat namen, waar ik op hoop en die min of meer op RW zouden kunnen staan:

Deftones
Flogging Molly
Good Charlotte
Greta van Fleet
Muse
Halestorm
Gogol Bordello (Pukkelpop?)
Last Internationale
Glen Hansard (nieuw album)
The Struts
The Offspring
Steel Panther (GMM?)
Sevendust (in de VS?)
Myles Kennedy (waarschijnlijk niet)
Nightwish (nog niet op GMM, doen vooral metalfestivals)
Five Finger Death Punch (eerder GMM)
Bush (in de VS)

Mooi rijtje....
 

simtje

Playlistbediener
27 jan 2018
40
0
Paddy wrote:
Hier nog wat namen, waar ik op hoop en die min of meer op RW zouden kunnen staan:

Deftones
Flogging Molly
Good Charlotte
Greta van Fleet
Muse
Halestorm
Gogol Bordello (Pukkelpop?)
Last Internationale
Glen Hansard (nieuw album)
The Struts
The Offspring
Steel Panther (GMM?)
Sevendust (in de VS?)
Myles Kennedy (waarschijnlijk niet)
Nightwish (nog niet op GMM, doen vooral metalfestivals)
Five Finger Death Punch (eerder GMM)
Bush (in de VS)

Mooi rijtje….

Flogging Molly zie ik niet gebeuren (spijtig genoeg), maandag hebben ze hierover niets gezegd.
Dropkick Murphys zeiden wel: "See you soon", maar die zullen pukkelpop aandoen aangezien ze vorige editie op werchter stonden.
Gogol Bordello: fingers crossed!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.948
Nou dat Rolling Stones gerucht kan definitief begraven worden. Ik vind het wel prima want dan heb ik nog ff de tijd om mijn ticket te halen. En hopelijk kan ik tijdens The Killers lekker in The Barn naar London Grammar. Win-win.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.948
Nou dat Rolling Stones gerucht kan definitief begraven worden. Ik vind het wel prima want dan heb ik nog ff de tijd om mijn ticket te halen. En hopelijk kan ik tijdens The Killers lekker in The Barn naar London Grammar. Win-win.

Edit: mooie formulering ook op de Werchter site: "staan in een quasi uitverkocht Sportpaleis". Quasi uitverkocht is gewoon niet uitverkocht, haha.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Zo super mooie act erbij. Super vrijdag met SP en Killers. En ook nog Ben Howard. Helaas moet ik hierdoor wel London Grammer missen opnieuw. Ook leuk dat er een wat softere RW dag is.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
fantastische boeking. en sportpaleis wel of niet uitverkocht maakt niet uit, wordt een mooie afsluiter met hits en sfeer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken