Ik vind het opvallend dat er op vrijdag al 4 namen bekend zijn gemaakt die gevoelsmatig een hoge spot in de Barn kunnen krijgen. Dit doet mij toch vermoeden dat 1 van hen wellicht toch op de Main staat, London Grammar of Ben Howard. Anders staat Anderson .Paak in Klub C, maar die lijkt mij gezien zijn populariteit te klein toch?
Een puzzeltje ja. Maar, onder voorbehoud (!), wil ik toch een voorspelling doen. Ben Howard staat op de website onder Snow Patrol. Laten we er nu vanuit gaan dat dit iéts te betekenen heeft. Snow Patrol zal waarschijnlijk geen Barn spelen, en een plekje onder de main stage sub (ze staan op geen enkel festival écht bovenaan, en terecht). Anderson Paak is inderdaad populair, dus die ik de KlubC subben of zelfs headlinen. En met London Grammar en Ben Howard hebben ze een héél geschikte combo om de Barn af te sluiten. Nogmaals: vergeet niet dat ze met die grotere Barn nu ook grotere acts willen/kunnen programmeren daar. Na zo'n investering gaan ze typische Barn acts als deze (en pakweg NiN) niet plots op de main droppen.
Maak ik er dit van:
MAIN: Snow Patrol - (Tame Impala) - (The Killers) - (The XX)
BARN: Ben Howard - London Grammar
KlubC: Anderson.Paak - ('iets')
Komt goed overeen met de groottes op de website. En de haakjes zijn maar mijn voorspellingen. Als daar plots een Rolling Stones staat, zal er wel een act minder komen na SP. En ik ben er ook van overtuigd dat we naast dit vrijdag'mysterie' nog geen sub kennen voor QOTSA en Nick Cave.