Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Ik vind het opvallend dat er op vrijdag al 4 namen bekend zijn gemaakt die gevoelsmatig een hoge spot in de Barn kunnen krijgen. Dit doet mij toch vermoeden dat 1 van hen wellicht toch op de Main staat, London Grammar of Ben Howard. Anders staat Anderson .Paak in Klub C, maar die lijkt mij gezien zijn populariteit te klein toch?

Een puzzeltje ja. Maar, onder voorbehoud (!), wil ik toch een voorspelling doen. Ben Howard staat op de website onder Snow Patrol. Laten we er nu vanuit gaan dat dit iéts te betekenen heeft. Snow Patrol zal waarschijnlijk geen Barn spelen, en een plekje onder de main stage sub (ze staan op geen enkel festival écht bovenaan, en terecht). Anderson Paak is inderdaad populair, dus die ik de KlubC subben of zelfs headlinen. En met London Grammar en Ben Howard hebben ze een héél geschikte combo om de Barn af te sluiten. Nogmaals: vergeet niet dat ze met die grotere Barn nu ook grotere acts willen/kunnen programmeren daar. Na zo'n investering gaan ze typische Barn acts als deze (en pakweg NiN) niet plots op de main droppen.

Maak ik er dit van:

MAIN: Snow Patrol - (Tame Impala) - (The Killers) - (The XX)
BARN: Ben Howard - London Grammar
KlubC: Anderson.Paak - ('iets')

Komt goed overeen met de groottes op de website. En de haakjes zijn maar mijn voorspellingen. :) Als daar plots een Rolling Stones staat, zal er wel een act minder komen na SP. En ik ben er ook van overtuigd dat we naast dit vrijdag'mysterie' nog geen sub kennen voor QOTSA en Nick Cave.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Ik vermoed ook dat we niet te veel grote namen meer hoeven te verwachten. Donderdag, zaterdag en zondag liggen de headliners vast, op vrijdag misschien nog The Killers. Barn headliner ontbreekt misschien enkel nog op zaterdag maar dat kan Fleet Foxes ook invullen. Qua subs verwacht ik The Script gewoon voor QOTSA en London Grammar/Snow Patrol voor The Killers. Zaterdag en zondag heb je eigenlijk ook al 2 headliners dus verwacht ik ook niet te groots meer..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Ik vermoed ook dat we niet te veel grote namen meer hoeven te verwachten. Donderdag, zaterdag en zondag liggen de headliners vast, op vrijdag misschien nog The Killers. Barn headliner ontbreekt misschien enkel nog op zaterdag maar dat kan Fleet Foxes ook invullen. Qua subs verwacht ik The Script gewoon voor QOTSA en London Grammar/Snow Patrol voor The Killers. Zaterdag en zondag heb je eigenlijk ook al 2 headliners dus verwacht ik ook niet te groots meer..

Ik denk dat die Barn headlinerplek daar weggelegd is voor Jack Johnson. Met Fleet Foxes ervoor, en MGMT daarvoor. Wat uiteindelijk een veel sterker Barn rijtje is dan die zaterdag van vorig jaar. :) (voor mij)

Volgens mij kennen we met The Script/London Grammar/Jack Johnson/Nine Inch Nails alle vier de Barnheadliners...
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
167
87
London Grammar is fantastisch, maar zal niet werken als Sub. Zeker als je denkt dat ze the killers, muse, rolling stones (of andere die ik ben vergeten) moeten subben, wat toch te erg mismatcht denk ik.

Alt-J als sub voor Foo Fighters vorig jaar kon ook volgens de organisatie. Kwa populariteit zijn LG en Alt-J gelijk denk ik. Mocht het een Co-headline constructie worden is LG zeker te klein ja. Maar voor een grote naam past het denk ik wel.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.545
835
Het is wel echt de moeite om een een kijkje te komen nemen jn Biddinghuizen. Maar ik snap dat je de line up van Werchter heel mooi vind. Werchter is voor mij altijd heel lastig ivm mijn werk in het onderwijs.

Werchter blijft het festival met de mooiste namen maar de vibe van lowlands moet je echt een keer meemaken.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Het is wel echt de moeite om een een kijkje te komen nemen jn Biddinghuizen. Maar ik snap dat je de line up van Werchter heel mooi vind. Werchter is voor mij altijd heel lastig ivm mijn werk in het onderwijs.

Werchter blijft het festival met de mooiste namen maar de vibe van lowlands moet je echt een keer meemaken.

Als meermaals RW en LL ganger kan ik dit volledig beamen. RW heeft vaak de grote lineup, maar Lowlands is qua opzet, sfeer en algeheel festivalgevoel voor mij ongeëvenaard. Zeker een keer heen gaan!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
The Smashing Pumpkins website telt af naar donderdag 18u?!

Als die er ook nog bij komen heeft Werchter met Stone Sour en Alice in Chains toch een setje flinke harde namen. Maar ik verwacht eerder album nieuws dan tour nieuws: http://diymag.com/2018/02/05/billy-corgan-details-new-smashing-pumpkins-album
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.321
Yannick wrote:
The Smashing Pumpkins website telt af naar donderdag 18u?!

Als die er ook nog bij komen heeft Werchter met Stone Sour en Alice in Chains toch een setje flinke harde namen. Maar ik verwacht eerder album nieuws dan tour nieuws: http://diymag.com/2018/02/05/billy-corgan-details-new-smashing-pumpkins-album

Het één sluit het ander niet uit. Sterker, meestal volgt het één uit de ander. Ik zou het in ieder geval erg leuk vinden. Nooit live gezien en luisterde ze vroeger erg vaak. Op Rockpalast (Duitse tv) wel live optredens gezien met iedereen aan het springen op ‘today’.

https://www.youtube.com/watch?v=KQZ6Cz3cwu8
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Gelukkig. 30 seconden naar Mars vliegen terug via Amerika. Smashing Punpkins zijn meer dan welkom. Eigenlijk ook een retro act.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Dr. Hannibal wrote:

Yannick wrote:
The Smashing Pumpkins website telt af naar donderdag 18u?!


Als die er ook nog bij komen heeft Werchter met Stone Sour en Alice in Chains toch een setje flinke harde namen. Maar ik verwacht eerder album nieuws dan tour nieuws: http://diymag.com/2018/02/05/billy-corgan-details-new-smashing-pumpkins-album

Het één sluit het ander niet uit. Sterker, meestal volgt het één uit de ander.

Dat is zeker waar. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat ze niet zullen komen, maar eerder dat ze niet gelijk aangekondigd zullen worden. Of ze moeten al het nieuws in een keer bekend maken. Misschien vrijdag direct.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Hoewel ik nog altijd denk aan The Killers begin ik nu wel te dromen: vrijdag en co-constructie The Strokes + The Smashing Pumpkins
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Dit weekend mijn combi gekocht. Ze zijn echt wel sterk bezig dit jaar.
Vorige jaren wou ik zoveel acts zien:
2017: 22
2016: 21
2015: 20
2014: 29
2013: 29
2012: 29

Kortom na 2014 zijn ze heel wat zwakker beginnen booken vond ik persoonlijk maar dit jaar zitten ze daar al bijna over en nog niet eens de helft is al bekend!
2018: 22 (AKA al beter als de laatste 3 jaren voor mij, alleen de vrijdag nog ondermaats)

Mijn wensen momenteel:
- Tame Impala
- FIDLAR
- geen te belangrijkeclashes met Eels en At The Drive In (die ik beide niet op de Main verwacht)
- Vrijdag-headliner zijn alle geruchten oké buiten The XX! (maar The Strokes zouden onwaarschijnlijk mooi zijn)
 

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
Mijn wensen momenteel:
– Tame Impala
– FIDLAR
– geen te belangrijkeclashes met Eels en At The Drive In (die ik beide niet op de Main verwacht)
– Vrijdag-headliner zijn alle geruchten oké buiten The XX! (maar The Strokes zouden onwaarschijnlijk mooi zijn)

Laten we dan samen maar hopen op FIDLAR
 

SMN_HLVT

Randprogramma
4 jan 2014
116
0
Interpol heeft voorlopig ook nog maar weinig festivaldata. Werchter mag hier alleszins wel nog bijkomen!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Nog niet gereageerd op de aankondigingen van afgelopen vrijdag. Zeer blij met Alice in Chains en At the Drive In! Als Britpopfan ook verheugd met de komst van The Vaccines! Stone Sour zal ik meer dan waarschijnlijk ook gaan bekijken, al moet ik me daar nog meer in verdiepen.

Ben Howard was vroeger een naam die ik in hetzelfde rijtje als James Bay, Tom Odell en Passenger zou zetten, maar na zijn recentste album ben ik bijgedraaid: "I forget where we were" was echt een klassealbum. Toch zou het een typische naam zijn die ik oversla om iets anders te checken, maar als hij op zijn volgend album nog 'dieper' gaat dan op "I forget where we were", dan ga ik hem toch met plezier bekijken.

The Barn vergroten betekent toch wat meer comfort. Overdag is het geen probleem om er binnen te geraken, maar bij de (laat)avondacts was dit soms problematischer. Een vierde podium mag, zeker als dit een kleiner podium is én in openlucht is. Dan is dit echt complementair met het huidige aanbod aan podia. En wat zijn onbekendere namen dezer dagen, via Spotify kan je zo op voorhand ontdekken of het iets voor jou is of niet. Mooi dus.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Ik lees hier ook dingen over The Strokes. Ik geloof best dat ze op Super Bock Rock (Portugal) kunnen staan. Maar om daar uit te concluderen dat er een heuse Europese tour volgt... Niet noodzakelijk. Hun laatste "tour" in Europa was in 2015 (Primavera Sound en British Summer Time, twee optredens dus). De laatste 'echte' tour dateert van 2011, dan hadden ze twaalf Europese data (waaronder Super Bock Rock). Van mij mag het hoor, nog nooit gezien en ik kan ze wel waarderen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken