Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.306
6.506
Brian wrote:
Dire straits reünie? Mark knopfler solo?

Kom op Brian, jij weet wel beter. Het enigste sprankje hoop op een Dire Straits reünie is dat ze enkele nummers gaan spelen wanneer ze begin april worden opgenomen in de rock and roll hall of fame. Dat alleen al zou zeer opvallend zijn. Mocht het zo zijn trekt hij (Knopfler) daarna meteen weer de stekker eruit.
Zijn nieuwe solo album wordt verwacht rond september. Tourdata misschien daarna of anders voor 2019.[/quote]

Hehe, natuurlijk weet ik beter. Maar Greg zei verwacht het onverwachte en toen kon ik het toch niet laten ;) Ik verwacht niet dat Knopfler ooit nog een Dire Straits reünie zal doen, helaas. Geluk daarbij is wel dat hij nog zeer interessant solo materiaal uitbrengt. Ik verwacht gewoon weer een solo tour in 2019 met 1 optreden in de ziggo dome.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.176
4.319
Irritant een 4e podium. Over het algemeen gaat dat ten koste van de line up. Sinds de Barn erbij id gekomen is affiche ook niet meer zo super als ervoor. Je moet immers van hetzelfde budget ook meer artiesten betalen

Daar komen beginnende bandjes op. Die kosten geen drol.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
967
291
robin78 wrote:
Irritant een 4e podium. Over het algemeen gaat dat ten koste van de line up. Sinds de Barn erbij id gekomen is affiche ook niet meer zo super als ervoor. Je moet immers van hetzelfde budget ook meer artiesten betalen

Daar komen beginnende bandjes op. Die kosten geen drol.

idd, verwacht er namen die een grote hebben van de openers van klubC en Barn vorige jaren, mss zelfs nog kleiner. Sam Fender lijkt mij een mooie naam voor the Slope
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Enorm blij met de nieuwe namen! Alice in Chains en Stone Sour zijn geweldig en ATDI heb ik een aantal jaar geleden moeten missen jammer genoeg! Ook The Vaccines, leuke middagopvulling! Nu dat ze de capaciteit van The Barn hebben opgedreven, vraag ik mij af of ze de totale capaciteit van het terrein hebben kunnen upgraden? Zodat ze meer inkomsten kunnen genereren en bijgevolg een betere line-up (in de breedte voorlopig (eigen mening uiteraard)), een extra podium en een grotere tent kunnen veroorloven?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.025
8.665
Clashfinder is duidelijk genaakt door iemand die niet van popachtige rockmuziek houdt. Snow Patrol of Ben Howard is gewoon sub voor de headliner. Ben Was dat paar jaar geleden toen ie moest afzeggen ook en SP laatste keer ook voor RHCP. Script staat gewoon op main stage voor QOTSA. Stonden paar jaar geleden ook op 2 na op de zondag op main.

En toch gaan The Script en Ben Howard in de Barn staan hoor. ?

Niet vergeten dat ze met die nieuwe Barn grotere acts kunnen neerzetten in die Barn he. Dus dat verandert de zaak wat. Die capaciteit (20.000) ligt nu hoger dan dat van het Sportpaleis(15.000), dus daarmee krijg je deze spot ook beter verkocht. The Script mag zelfs beide handjes kussen dat ze er effectief staan, die hun ticketverkoop is om te janken.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Had wel gehoopt dat Greta van Fleet en Rex Orange County te vinden zouden zijn op het lijstje van vandaag, maar ik kan niet wachten om Stone Sour te zien! Ook Ben Howard is een leuke toevoeging waarvan ik niet had verwacht dat hij nog snel ging touren. Al met al wordt het affiche dus gewoon steeds beter voor mij, dus klagen dat doe ik niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Clashfinder is duidelijk genaakt door iemand die niet van popachtige rockmuziek houdt. Snow Patrol of Ben Howard is gewoon sub voor de headliner. Ben Was dat paar jaar geleden toen ie moest afzeggen ook en SP laatste keer ook voor RHCP. Script staat gewoon op main stage voor QOTSA. Stonden paar jaar geleden ook op 2 na op de zondag op main.

Verder is Killers nog niet bekend gemaakt en ik denk dat we ook nog zeer weinig grote namen krijgen. Afgelopen 2 jaar dacht iedereen ook dat ze nog moesten komen en toen bleven ze ook uit. Ik hoop natuurlijk dat er nog meer goede bij komen maar ik vrees het ergste
Beetje zwart wit, niet? Alsof ik mijn persoonlijke muzieksmaak zou laten beïnvloeden over hoe ik denk dat een major zijn acts/bands zou programmeren? Snow Patrol staat op de al aangekondigde festivals (Mad Cool en NOS, maar kijk ter vergelijking toch maar iets meer richting Mad Cool) totaal niet zo hoog geprogrammeerd. De kans dat ze dus sub zouden staan (na een afwezigheid van bijna 10 jaar!) is best klein.
Ben Howard op de main zou een 'James Blake-geval' kunnen worden en zou totaal verzuipen, geef hem maar een tent waar hij z'n frêle en breekbare muziek kan tonen. Ten slotte, The Script; die hebben dacht ik nog steeds hun Vorst show niet uitverkocht en zijn volgens mij qua populariteit sindsdien niet meer gegroeid (zie hun Vorst-show als bevestiging.) In Nederland zijn die wél gigantisch doorgebroken, hier blijft 't uit. Het zou dus een beetje verkeerd zijn om The Script (ook al zijn er in het verleden al een pak mindere subs geweest) nogmaals te laten subben...

Als laatste staat The Killers in pole position om die vrijdag met een afsluitende dance-act te headlinen + is er nog een mooi gaatje in hun tourschema.

Be my guest om het zelf te doen. Ik kijk gewoon van hoe snel iemand z'n vorige show hier al dan niet uitverkocht heeft, hoe goed hun nieuwe album hier wordt onthaald en op welke plekken bepaalde acts op andere festivals in nemen. Dan krijg je nu eenmaal zoiets en volgens mij denken de mensen achter RW ook gewoon zo.

ps: Ik dacht altijd dat het maximum aantal plekjes in het Sportpaleis 23k was en minimum 18,5k..?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.306
6.506
https://clashfinder.com/s/rockwerchter18/?user=Chileera&

Mijn voorspelling/gedachtegang. Zal vast veel niet van kloppen ;)
 

Bert

Support act
14 nov 2014
848
779
https://clashfinder.com/s/rockwerchter18/?user=Chileera&

Mijn voorspelling/gedachtegang. Zal vast veel niet van kloppen
1f609.svg
correct ;)
Faces on TV is een leuke band, maar om gelijk 2 keer op te treden ?
Zal Balthazar weer bijeen komen? Mag van mij, maar de individuele successen van Bernard en Warhaus houden dit tegen ben ik bang
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.188
3.009
Brian wrote:
https://clashfinder.com/s/rockwerchter18/?user=Chileera&https://clashfinder.com/s/rockwerchter18/?user=Chileera&

Mijn voorspelling/gedachtegang. Zal vast veel niet van kloppen
1f609.svg


correct
1f609.svg

Faces on TV is een leuke band, maar om gelijk 2 keer op te treden ?
Zal Balthazar weer bijeen komen? Mag van mij, maar de individuele successen van Bernard en Warhaus houden dit tegen ben ik bang
Balthazar heeft al duidelijk gemaakt dat ze aan een nieuw album bezig zijn, maar dat zal niet tegen deze zomer klaar zijn dus ik schrijf ze gewoon op voor RW2019.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.362
5.951
Vreemd dat MGMT zo laag op het affiche staat van Werchter?

Valt wel mee toch? Zie ze zo Klub C headlinen met deze positie (onder een zootje mainstage en hoge barn acts). Is vergelijkbaar met Lowlands (Heineken 2016 als ik het goed heb).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.541
Eerste namen Lokerse Feesten hier nog niet voorbij zien komen: Arsenal en simple Minds. Arsenal kan nog wel naar RW maar Simple Minds een streep erdoor lijkt me. Jammer, had ik een mooie classic act gevonden!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.541
Eerste namen Lokerse Feesten hier nog niet voorbij zien komen: Arsenal en simple Minds. Arsenal kan nog wel naar RW maar Simple Minds een streep erdoor lijkt me. Jammer, had ik een mooie classic act gevonden!

Dat krijg je dus met een dag in de tuin werken waardoor je achterloopt. Namen waren al van vrijdagochtend haha. Ik loop dus achter

]
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik vind het opvallend dat er op vrijdag al 4 namen bekend zijn gemaakt die gevoelsmatig een hoge spot in de Barn kunnen krijgen. Dit doet mij toch vermoeden dat 1 van hen wellicht toch op de Main staat, London Grammar of Ben Howard. Anders staat Anderson .Paak in Klub C, maar die lijkt mij gezien zijn populariteit te klein toch?
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
London Grammar is fantastisch, maar zal niet werken als Sub. Zeker als je denkt dat ze the killers, muse, rolling stones (of andere die ik ben vergeten) moeten subben, wat toch te erg mismatcht denk ik.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Mijn vriendin en ik hadden de stellige overtuiging om eens naar Lowlands te gaan, maar die line-up van Werchter heeft ons toch te doen besluiten om voor de 5e keer naar België af te reizen. Het blijft een onweerstaanbaar festival, dat Rock Werchter ☺️
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken