Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.202
4.357
visdave34 wrote:
Stone Sour self-confirmed op twitter.

Dat is al de 5é band die zichzelf bevestigd voor de aankondiging. Lijkt me dat ze nogal slordig zijn daar bij Werchter met hun afspraken en overeenkomsten.

Maar hey, wel een leuke naam!

Andere tijdzones, blijft lastig blijkbaar.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
980
300
YESYESYES!! eindelijk namen die ik wil zien :D enorm blij met Ben Howard, Stone Sour, Alice In Chains en een nieuw podium! :D geweldig nieuws dit!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.114
8.786
Teleurstellend rijtje dit.

Denken dat je Tame Impala krijgt, maar dan blijkt het Stone Sour (wie?), James Bay, George Ezra en co te zijn.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.603
607
Ondertussen kruipt de line-up van Werchter toch best wel richting line-up van Mad Cool...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Stone Sour en Alice In Chains zijn best goeie namen, maar de rest is toch niet zo boeiend.

Al bij al heeft Werchter wel al een zeer mooie line-up, maar naast die fantastische zondag vind ik het er per dag eigenlijk nog niet zo 'wauw' uit zien. Ligt sowieso aan mijn persoonlijke smaak ook, maar bv. de vrijdag is nog altijd echt maar een heel zwakke festivaldag hoor. Zelfs met een mooie headliner gaat dit volgens mij een moeilijke dag worden om uit te verkopen. Of ze zouden met pakweg The Rolling Stones moeten komen, maar dat betwijfel ik toch ten zeerste.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
980
300
Greg wrote:
Verwacht het onverwachte!

En dan veelal ‘mainstream’ artiesten, ik verwachte iets onverwachters haha

een extra podium + upgrade van the Barn is toch redelijk onverwacht :) Met een upgrade van the Barn (tot 20000 man!) krijgen ze NIN daar wel in :)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.215
3.040
'Verwacht het onverwachte', ja dit zag ik niet aankomen, hype voor het 4de podium en de gigantische Barn (benieuwd hoe dit de altijd geweldige sfeer daar zal beïnvloeden). De namen zijn wel oke, niet allemaal mijn ding, maar dit lijken mij vooral geen subs ofzo dus we gaan sowieso nog een pak mooie namen krijgen de komende weken! Trouwens, na de trage start gaat RW wel hard met weeral 11 namen. Als ze zo doorgaan, hebben we volgende maand de hele line-up.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.114
8.786
‘Verwacht het onverwachte’, ja dit zag ik niet aankomen, hype voor het 4de podium en de gigantische Barn (benieuwd hoe dit de altijd geweldige sfeer daar zal beïnvloeden). De namen zijn wel oke, niet allemaal mijn ding, maar dit lijken mij vooral geen subs ofzo dus we gaan sowieso nog een pak mooie namen krijgen de komende weken! Trouwens, na de trage start gaat RW wel hard met weeral 11 namen. Als ze zo doorgaan, hebben we volgende maand de hele line-up.

Nuja, een vierde stage betekent ook meer namen. Dus valt plots moeilijk in te schatten. Als er 5 acts op die Slope spelen, betekent dat een kleine 100 namen nu.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Irritant een 4e podium. Over het algemeen gaat dat ten koste van de line up. Sinds de Barn erbij id gekomen is affiche ook niet meer zo super als ervoor. Je moet immers van hetzelfde budget ook meer artiesten betalen
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.959
6.237
Dit betekent dus dat de Barn bijna dubbel zo groot gaat worden, was denk ik 10/12k? Nu naar 20k is een gigantische (maar nodige stap)..

Van dit rijtje pak ik dus zowieso Ben Howard mee sinds Mad Cool een pijnhoop vol clashes zal zijn haha, voor de rest doet 't me idd niet zoveel. Alice In Chains had ik nu toch verwacht op de PJ dag?


Zoiets tot nu toe?
Main: xxx - The Vaccines - Alice In Chains - James Bay - sub - QOTSA - Gorillaz
Klub C: xxx - xxx - xxx - xxx - Vince Staples - Anne-Marie - Marshmello
Barn: xxx - BRMCC - xxx - At The Drive-In - The Script - xxx

Main: xxx - xxx - The Kooks - Snow Patrol - sub - xxx - xxx
Klub C: xxx - IAMDDB - xxx - xxx - xxx - Anderson .Paak - xxx
Barn: xxx - xxx - xxx - Angus & Julia Stone - Ben Howard - London Grammar

Main: xxx - Stereophonics - Stone Sour - xxx - Jack White - Pearl Jam
Klub C: xxx - JP Cooper - Petit Biscuit - xxx - Khalid - xxx
Barn: xxx - xxx - xxx - MGMT - Fleet Foxes - Jack Johnson

Main: xxx - xxx - Kaleo - xxx - xxx - Nick Cave - AM
Klub C: PVRIS - Romeo Elvis - xxx - Fever Ray - Rone - xxx
Barn: xxx - xxx - George Ezra - David Byrne - Eels - NiN
 

Greg

Campingartiest
5 jun 2017
88
0
The Slope is vooral bedoeld om opkomende artiesten zoals IAMDDB een plek te geven... Bovendien is The Barn vergroot om er grotere producties en dus grotere acts te kunnen plaatsen.
'Verwacht het onverwachte' was dus meer voor dit nieuws bedoeld ipv onverwachte namen... maar kijk maar uit naar de komende weken...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.426
1.928
4de podium waarom niet he? Budget dat hetzelfde blijft? Ticketprijzen zijn sinds de komst van de barn al redelijk wat gestegen alsook de prijs van eten enen drinken.
Maar dus wat moeten we verwachten van the Slope? Staan er al namen op de affiche? Komt deze line up apart? Hoeveel namen per dag en wat zal de grote/populariteit van deze zijn?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.114
8.786
Het zou me niet verbazen als die indeling van Yannick 90% juist is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.114
8.786
Nuja, we wisten al dat het terrein onder handen werd genomen toch? Er komen meer bomen enzo. Dus goed dat ze de boel eens helemaal omgooien/verbeteren en hopelijk weer iets groter maken.
 

simtje

Playlistbediener
27 jan 2018
40
0
The Slope is vooral bedoeld om opkomende artiesten zoals IAMDDB een plek te geven… Bovendien is The Barn vergroot om er grotere producties en dus grotere acts te kunnen plaatsen.
‘Verwacht het onverwachte’ was dus meer voor dit nieuws bedoeld ipv onverwachte namen… maar kijk maar uit naar de komende weken…

F*CK GREG,
laat je ons terug een hele week met vraagtekens zitten...
Gelieve te wachten tot de dag zelf om zoiets te posten ... :wink:
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.426
1.928
The Slope is vooral bedoeld om opkomende artiesten zoals IAMDDB een plek te geven… Bovendien is The Barn vergroot om er grotere producties en dus grotere acts te kunnen plaatsen.
‘Verwacht het onverwachte’ was dus meer voor dit nieuws bedoeld ipv onverwachte namen… maar kijk maar uit naar de komende weken…
Greg gewoon uit interesse. Je hebt al laten zien dat je duidelijk connecties hebt met je dour voorspellingen nu dit. En dat je dit nieuws mysterieus verpakt vind ik zo fantastisch, blijf dit doen. Maar dus, hoever gaat je kennis of heb je ergens een functie? ;)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.463
6.213
Greg wrote:
The Slope is vooral bedoeld om opkomende artiesten zoals IAMDDB een plek te geven… Bovendien is The Barn vergroot om er grotere producties en dus grotere acts te kunnen plaatsen.
‘Verwacht het onverwachte’ was dus meer voor dit nieuws bedoeld ipv onverwachte namen… maar kijk maar uit naar de komende weken…

F*CK GREG,
laat je ons terug een hele week met vraagtekens zitten…
Gelieve te wachten tot de dag zelf om zoiets te posten …
1f609.svg

Meer voorpret toch? Thanks Greg :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken