Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Als RW 2 grote headliners zou moeten hebben dan blijven er niet veel over toch? RW vind het niet zo erg om eens te herhalen en als ze Guns kunnen krijgen dan gaan ze die echt wel neerzetten lijkt me of het moeten alle dagen headlinerconstructies zijn.
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Als RW een headliner deelt met Pinkpop lijkt me Pearl Jam de meest logische naam. Twee dagen met co-headline constructie lijkt me te komen uit de volgende rits namen:
The National - The Killers - Gorillaz - QOTSA - Arctic Monkeys - The XX
En dan nog één groot konijn uit de hoed, met als kanshebbers Guns & Roses - Metallica - Rolling Stones - Bruce Springsteen (Italie gerucht)?
Stones en Springsteen uiteraard ook kanshebbers voor TW Classic.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Maar er is ook geen ongeschreven regel dat er minstens 2 grote headliners moeten staan. RW moet uiteindelijk ook gewoon roeien met de riemen die ze op dat moment hebben. En als je meer dan ooit interessante coheadlinercombinaties voorhanden hebt, zie ik niet waarom je uitzonderlijk hoge bedragen zou gaan neertellen om Rolling Stones of U2 exclusief te hebben.

QOTSA, Nick Cave, Gorillaz, The National, The XX en potentieel ook Depeche Mode, Arctic Monkeys, The Killers en Kendrick Lamar. Combineer 6 of 7 van dit type namen over 3 dagen, gooi Pearl Jam er nog bij, en je hebt gewoon een mooie affiche hoor.

Laat Guns 'n' Roses maar aan Graspop, kunnen die een zoveelste keer Iron Maiden op herhaling vermijden. Rolling Stones naar TW Classic en U2 gaat Belgie gewoon overslaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
Yannick wrote:
RW heeft altijd 2 grote headliners, met het waarschijnlijke uitvallen van Metallica en PJ in de molen voor december, wie kunnen we dan verwachten als 2e grote headliner? Dan toch Guns N Roses, U2…? Eens die tweede headliner vastligt zullen ze waarschijnlijk wel de namen droppen die al de ronde doen nu; The National, Gorillaz, Nick Cave etc etc tot in december voor Pearl Jam en dan de kerstvakantie in met het gros van de bovenkant bekend.

30 Seconds to Mars zou ik toch mee nemen in dat verhaal hoor. Denk ik althans…

30STM is helemaal geen sub voor RW. Volgens mij zijn die zelfs niet zo groot in België (ze staan in Vorst en de ticketverkoop verloopt allesbehalve vlotjes). Is, als ze nog mogen komen, gewoon een naam voor in één van de pakketjes volgend jaar.

Wat die eerste RW headliner betreft, zou ik mijn adem nog niet inhouden. Gewoon een voorgevoel.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Doe mij deze Main Stage maar:

The Horrors - Kaleo - Paramore - Live - Arctic Monkeys - Gorillaz
Alvvays - Mac Demarco - Biffy Clyro - Beck - The National - The XX
Lemon Twigs - Millionaire - Franz Ferdinand - Triggerfinger - Nick Cave - Queens Of The Stone Age
Equal Idiots - Hollywood Undead - Bear's Den - Rise Against - The War On Drugs - Pearl Jam
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
PJ wrote:
Ik vermoed dat ze gewoon QOTSA droppen een dezer dagen…

Vermits het concert van 16/11 in sportpaleis nog niet uitverkocht is gok ik net van niet).
Gaan ze daar nog op wachten?
Wat is er mis met "binnenkort" = volgende week vrijdag, geen punt toch?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
Werchter vraagt ons via facebook om nog een nacht te wachten.

Tenminste dat maak ik er toch uit op.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Werchter vraagt ons via facebook om nog een nacht te wachten.

Tenminste dat maak ik er toch uit op.
Zou dat?
Misschien is de post van Isle of Wight Festival dan ook een hint voor morgen?

Zal wel toevallig zijn.
 

Stevie

Playlistbediener
16 jan 2016
17
0
Ik dacht net hetzelfde, morgen eerste naam? Als het niet morgen is dan sowieso deze week. :)
 

Bert

Support act
14 nov 2014
847
778
"Can we work it out?
We scream and shout till we work it out" zijn de eerste twee regels van afterlife van Arcade fire
Can it last another night? komt uit her zelfde nummer

kan natuurlijk ook duiden op het leven na RW17
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
Een beetje vreemd om nog steeds met RW17 af te komen, zo in november.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.807
Een beetje vreemd om nog steeds met RW17 af te komen, zo in november.

Maar wel raar dat ze dan specifiek het nummer Afterlife pakken...

Ik ben benieuwd of we hier morgen iets uit op kunnen maken in het geval dat we een naam krijgen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Iron Maiden maakt vrijdag zijn tour bekend lees ik in het Iron Maiden-topic. ... Niet dat de headliners per sé op vrijdag kenbaar gemaakt zullen worden, maar...

als Metallica toch helemaal niet zou touren op Europese festivals, kan Iron Maiden toch op Werchter staan (of Guns N' Roses, maar ik lees in het GNR-topic dat er nog veel onduidelijkheid is of ze überhaupt zullen touren). Waarschijnlijk meer wens dan realiteit, want er is nog steeds Graspop.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Iron Maiden maakt vrijdag zijn tour bekend lees ik in het Iron Maiden-topic. … Niet dat de headliners per sé op vrijdag kenbaar gemaakt zullen worden, maar…

als Metallica toch helemaal niet zou touren op Europese festivals, kan Iron Maiden toch op Werchter staan (of Guns N’ Roses, maar ik lees in het GNR-topic dat er nog veel onduidelijkheid is of ze überhaupt zullen touren). Waarschijnlijk meer wens dan realiteit, want er is nog steeds Graspop.

Graspop start volgende week (en niet deze week) haar ticketverkoop, dus er volgen met zekerheid nog namen de komende dagen. 1+1=2?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Everyknight wrote:
Iron Maiden maakt vrijdag zijn tour bekend lees ik in het Iron Maiden-topic. … Niet dat de headliners per sé op vrijdag kenbaar gemaakt zullen worden, maar…

als Metallica toch helemaal niet zou touren op Europese festivals, kan Iron Maiden toch op Werchter staan (of Guns N’ Roses, maar ik lees in het GNR-topic dat er nog veel onduidelijkheid is of ze überhaupt zullen touren). Waarschijnlijk meer wens dan realiteit, want er is nog steeds Graspop.

Graspop start volgende week (en niet deze week) haar ticketverkoop, dus er volgen met zekerheid nog namen de komende dagen. 1+1=2?

Ik zie trouwens in het Iron Maiden-topic dat er 'volgende week' staat voor de aankondiging, en niet 'vrijdag'.

Ja, meer dan waarschijnlijk Graspop he, moeten 2 mainstages weten te vullen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken