Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
446
61
Metallica zou een voor de hand liggende naam zijn om mee te starten vandaag, ivm hun concerten in Antwerpen. RW zou dan toch een primeur hebben voor de zomer festivals. Maar zouden die echt die na 8 maanden Europa ook nog een Europese festival tour doen?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.194
4.350
DennisvdBr wrote:

Martin wrote:

Joe wrote:
Lars zei gisteren; We see you very soon!

Das dan toch in de zomer neem ik aan.


Nee morgen terug in’t Sportpaleis
1f609.svg



aahh, spelbreker
1f609.svg


als hem dat vanavond nog eens zegt is het spel terug begonnen
1f609.svg


Bij elk concert van Metallica waar ik ben geweest (een stuk of 20), wordt dit na afloop gezegd. Dus ik hecht er weinig voorspellende waarde aan.
Maar als Lars er vanavond van maakt "see you next year", dan wordt het wel interessant.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.095
6.174
Ik hoop zo dat Zegut géén gelijk heeft.
Dat Metallica dus 'wel' door tourt met festivals in juni / juli.

Rock Werchter zal, mochten ze straks met de eerste naam komen, wel met 'iets' willen komen dat indruk maakt.
Toch?

Ik denk wel dat als er nieuws komt het een naam is die nog niet tussen de aangekondigde namen zit, maar bij de geruchten.
Of het zal in de lijn Gorillaz, 30 Seconds to Mars of QOTSA zitten, maar of dat de eerste harde klap gaat zijn? Daar heb ik persoonlijk mijn twijfels bij. Misschien dat men in België daar anders over denkt...

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.955
6.219
Wordt er vandaag nieuws om 16.00 verwacht voor RW?
Als Zégut gelijk heeft (Metallica) dan komt er vandaag geen nieuws. Maarja, ze kunnen langs de andere kant ook niet blijven wachten hé. BKS staat waarschijnlijk al weken te springen om aan te kondigen dat ze The National hebben ?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.098
8.758
Ik hoop zo dat Zegut géén gelijk heeft.
Dat Metallica dus ‘wel’ door tourt met festivals in juni / juli.

Rock Werchter zal, mochten ze straks met de eerste naam komen, wel met ‘iets’ willen komen dat indruk maakt.
Toch?

Ik denk wel dat als er nieuws komt het een naam is die nog niet tussen de aangekondigde namen zit, maar bij de geruchten.
Of het zal in de lijn Gorillaz, 30 Seconds to Mars of QOTSA zitten, maar of dat de eerste harde klap gaat zijn? Daar heb ik persoonlijk mijn twijfels bij. Misschien dat men in België daar anders over denkt…

30 Seconds To Mars als eerste naam zou wel een harde klap zijn...recht in iedereen zijn gezicht. :lol:

Gorillaz lijkt me wel een mooie om mee te starten, maar ik gok dat zij de tweede naam worden. En QOTSA als derde. Ik gok/vrees ook dat het eerder voor begin volgende week zal zijn, die eerste naam. Maandag of dinsdag. Maar we zien wel. Het wordt in ieder geval hoog tijd, en dat zullen ze bij RW ook wel aanvoelen.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Metallica heeft er nu 2 maanden Europa opzitten en komt dan nog ns terug van begin februari tot in mei. Ze gaan niet blijven "rondhangen" tot begin juli? En nog ns terug keren naar Europa voor n 3de serie in een tijdspanne van 10 maanden....dat houdt toch geen steek? Hebben zo ondertussen ook wel al genoeg op RW gestaan. Zit er overigens niet (meer) op te wachten, hun vorige passage op RW was - neem het me aub niet kwalijk- op z'n zachtst uitgedrukt niet echt memorabel.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.003
578
Metallica heeft er nu 2 maanden Europa opzitten en komt dan nog ns terug van begin februari tot in mei. Ze gaan niet blijven “rondhangen” tot begin juli? En nog ns terug keren naar Europa voor n 3de serie in een tijdspanne van 10 maanden….dat houdt toch geen steek? Hebben zo ondertussen ook wel al genoeg op RW gestaan. Zit er overigens niet (meer) op te wachten, hun vorige passage op RW was – neem het me aub niet kwalijk- op z’n zachtst uitgedrukt niet echt memorabel.

Volledig mee eens (what’s in a name...)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.423
1.925
Geen profielfoto veranderd, geen site die updates krijgt. Zelfs geen tik tok klok zoals bij radiohead vorig jaar. Verwacht niet al te veel momenteel.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.602
606
Geen profielfoto veranderd, geen site die updates krijgt. Zelfs geen tik tok klok zoals bij radiohead vorig jaar. Verwacht niet al te veel momenteel.

Dat lijkt me ook niet perse noodzakelijk..
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.003
578
jefferke wrote:
Geen profielfoto veranderd, geen site die updates krijgt. Zelfs geen tik tok klok zoals bij radiohead vorig jaar. Verwacht niet al te veel momenteel.

Dat lijkt me ook niet perse noodzakelijk..
Maar zojuist ook al een tweet/FB-bericht over de EFA's (in de 2017 huisstijl). Ik verwacht niks meer vandaag.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.955
6.219
Een zoveelste vrijdag 16u zonder nieuws en daarmee is een aantal lijstjes gemaakt om de tijd te doden ofso.. Also, Nine Inch Nails werd tijdens die livestream van Primavera vernoemd als moeilijk te boeken/ niet te komen.. Mogelijk dat ze in de VS blijven, dan? Of gewoon logischer dat ze op Mad Cool/Bilbao BKK zouden staan, ik zeg maar wat..

Headlinerlijstje; Arctic Monkeys - Gorillaz - Guns N Roses - Kendrick Lamar - Iron Maiden - Metallica - Neil Young - Nick Cave & The Bad Seeds - Oscar & The Wolf - Pearl Jam - Queens Of The Stone Age - The National - The Prodigy - The XX - U2

Andere grote namen lijstje; 30 Seconds To Mars - Anderson .Paak & The Free Nationals - Angus & Julia Stone - A Perfect Circle - Arsenal - Beck - Björk - Bon Iver - Chase & Status - Elbow - Fleet Foxes - Frank Ocean - Jack Johnson - Jack White - Jamiroquai - Justice - Kasabian - Lana Del Rey - LCD Soundsystem - Liam Gallagher - London Grammar - Morrissey - N*E*R*D - Nick Murphy - Nine Inch Nails - Noel Gallagher - Phoenix - Sigur Ros - St. Vincent - The Script - The War On Drugs - Triggerfinger - Vampire Weekend - Yeah Yeah Yeahs

Bekend van andere festivals tot nu toe:
Alma - Aurora - Cigarettes After Sex - Deerhunter - Enter Shikari - Father John Misty - Flying Lotus '3D' - Glass Animals - Good Charlotte - Greta Van Fleet - Kaleo - Lykke Li - Mogwai - Nothing But Thieves - Oh Sees - Popcaan - Rex Orange County - Richie Hawtin 'CLOSE' - Rise Against - Royal Republic - Sampha - Sleaford Mods - Stone Sour - Sylvan Esso - Tyler, The Creator - Vince Staples - Walking On Cars - Wilkinson

Naar GMM imo (voor wat tot nu toe bekend is van andere festivals): Avengend Sevenfold - Hollywood Undead - Jimmy Eat World - Marilyn Manson - Ozzy Osbourne - Parkway Drive ...

Out: Editors - Mura Masa - Pixies - Roger Waters - Sam Smith - The Killers - Weezer
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
446
61
A Perfect Circle zie ik niet als headliner.
Ik zou ze in jouw andere grote namen
lijstje zetten.
Evt. afsluiter in een tent?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.412
646
A Perfect Circle schrijf ik alvast op voor GMM. De reeds bekende tourdata wijzen toch in die richting.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.955
6.219
A Perfect Circle schrijf ik alvast op voor GMM. De reeds bekende tourdata wijzen toch in die richting.
Zo leek 't ook te gaan met Prophets Of Rage dit jaar, dacht ik. Daarbij, een band die na zoveel jaar weer samen komt met leden uit andere grote bands zal Werchter ook wel willen denk ik.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.194
4.350
Martin wrote:

DennisvdBr wrote:

Martin wrote:

Joe wrote:
Lars zei gisteren; We see you very soon!

Das dan toch in de zomer neem ik aan.


Nee morgen terug in’t Sportpaleis
1f609.svg



aahh, spelbreker
1f609.svg



als hem dat vanavond nog eens zegt is het spel terug begonnen
1f609.svg


Bij elk concert van Metallica waar ik ben geweest (een stuk of 20), wordt dit na afloop gezegd. Dus ik hecht er weinig voorspellende waarde aan.
Maar als Lars er vanavond van maakt “see you next year”, dan wordt het wel interessant.


Lars nam afscheid met "see you next year ... in Lisbon".
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken