Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Zo de knetter, ik had het niet zien aankomen dat Gorillaz en Qotsa samen op 1 dag zouden staan. Beide onlangs in de Ziggo Dome gezien en dat waren echt 2 top shows die beide in mijn top 5 concerten komen van dit jaar. Had ze toch beide met een iets zwakkere act op een aparte dag verwacht. Heerlijk nieuws dit. 2 uit 3 voor mij waar ik heel blij mee ben, en de ander(Cave) erg benieuwd naar. Nu hoeft van mij alleen Pearl Jam er nog bij te komen en dan ben ik qua headliners wel tevreden en is alles extra mooi meegenomen. Kan toch nooit 4 dagen perfect aansluitende headliners hebben(al deden ze dat vorig jaar wel muv KOL).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Let’s say:
QOTSA + Gorillaz
The XX + Arctic Monkeys of The Killers
Volbeat + Pearl Jam
Nick Cave + The Cure
Zou zomaar is kunnen dat je ze daar allemaal hebt, maar denk dat Volbeat richting GMM zou gaan. Wat brengt het op om nog een hardere rock/metal dag in te richten als die doelgroep waarschijnlijk al 4 dagen richting Dessel trekt?
AM is tot nu toe het minst voorspelbaar en dus misschien het minst aannemelijk. Toch is Turner een graag geziene gast, dus wie weet maar ik denk dat The Killers nog een streepje voor heeft door de aankondiging van Rock in Lisboa
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.715
1.247
neracroft wrote:
Let’s say:
QOTSA + Gorillaz
The XX + Arctic Monkeys of The Killers
Volbeat + Pearl Jam
Nick Cave + The Cure


Zou zomaar is kunnen dat je ze daar allemaal hebt, maar denk dat Volbeat richting GMM zou gaan. Wat brengt het op om nog een hardere rock/metal dag in te richten als die doelgroep waarschijnlijk al 4 dagen richting Dessel trekt?

Er zit dit jaar ook 2 weken tussen RW en GMM dus misschien dat mensen sneller toch beide zullen gaan doen.

En een hardere naam boeken doen ze niet alleen om tegen GMM te "vechten" qua metalheads binnenhalen denk ik. Dat is ook een goede naam om de gemiddelde "oude rocker" tevreden te stellen, die voor Pearl Jam sowieso al komt. Want die gaat een Arcade Fire, The XX, Editors... minder waarderen maar een band als Volbeat eerder wel denk ik.

Kortom denk ik ook dat de gemiddelde metalfan het een beetje gehad heeft met Volbeat, wegens te commercieel geworden en dergelijke. Daarom dat ik ze wel weer op RW zie verschijnen ipv Graspop.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
In plaats van Volbeat misschien Kasabian voor Pearl Jam? Of (hopelijk niet) The Script, alt-J voor Foo Fighters kon blijkbaar ook.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
Paddy wrote:
Eerder als coheadliner op een andere dag of als sub voor een sterke headliner (Pearl Jam ofzo).

Als sub voor een sterke headliner voegt dat toch weinig toe qua kaartverkoop? Ik zou juist een sterke sub op donderdag verwachten, omdat die dag altijd lastig uitverkoopt.

Omdat Volbeat ook zijn eisen en wensen heeft.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
Ze zeggen wel heel expliciet dat zowel QOTSA als Gorillaz beide headliner zijn.
En ze zeggen wel heel droog Nick Cave is ook een grote naam. Dus zondag mogen we nog iets mooi verwachten denk ik.
Maar zeer knappe prestatie QOTSA + Gorillaz.

Let’s say:
QOTSA + Gorillaz
The XX + Arctic Monkeys of The Killers
Volbeat + Pearl Jam
Nick Cave + The Cure

Dat lijkt me iets waar niemand iets op tegen kan hebben, toch?

Zou het wel een waardeloze depri zondag vinden. Eerst Nick Cave en dan the Cure. Ik kamp al met depressies, wil je me dood hebben ofzo?
De zaterdag is voor mij dan wel een topdag. En The Killers kan ik ook wel waarderen.

Maar goed: zet op de zondag Skunk Anansie weer als afsluiter in Klub C en Nightwish op de donderdag in the Barn en ik ben ook tevreden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
Yannick wrote:

neracroft wrote:
Let’s say:
QOTSA + Gorillaz
The XX + Arctic Monkeys of The Killers
Volbeat + Pearl Jam
Nick Cave + The Cure


Zou zomaar is kunnen dat je ze daar allemaal hebt, maar denk dat Volbeat richting GMM zou gaan. Wat brengt het op om nog een hardere rock/metal dag in te richten als die doelgroep waarschijnlijk al 4 dagen richting Dessel trekt?

Er zit dit jaar ook 2 weken tussen RW en GMM dus misschien dat mensen sneller toch beide zullen gaan doen.

En een hardere naam boeken doen ze niet alleen om tegen GMM te “vechten” qua metalheads binnenhalen denk ik. Dat is ook een goede naam om de gemiddelde “oude rocker” tevreden te stellen, die voor Pearl Jam sowieso al komt. Want die gaat een Arcade Fire, The XX, Editors… minder waarderen maar een band als Volbeat eerder wel denk ik.

Kortom denk ik ook dat de gemiddelde metalfan het een beetje gehad heeft met Volbeat, wegens te commercieel geworden en dergelijke. Daarom dat ik ze wel weer op RW zie verschijnen ipv Graspop.

Volbeat stond de laatste jaren al zo vaak op Graspop, dat ik die eerder op Werchter zie staan. Op Werchter staan sowieso altijd wel wat stevige namen, die ook op Graspop hadden kunnen staan. Vorig jaar SOAD en Prophets of Rage. Ook niet de goedkoopste namen.
 

Erni

Playlistbediener
17 dec 2016
34
0
de donderdag is voor mij nu al geslaagd .
nick cave heb ik niet zo veel mee ben dus benieuwd wat daar nog bij komt
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Blij met QOTSA. Mooi ook dat ze op dezelfde dag van Gorillaz staan zodat die mindere headliner al is gecompenseerd door een leuke headliner. Ook goed om te lezen dat Nick Cave dus geen headliner is, ofwel er komt nog een grote naam bij of wellicht staan ze wel in de barn af te sluiten.

Arctic Monkeys nog niks aangekondigd, ik ga die steeds meer verwachten op Lowlands, Pukkelpop, Reading & Leeds.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.103
Ook goed om te lezen dat Nick Cave dus geen headliner is, ofwel er komt nog een grote naam bij of wellicht staan ze wel in de barn af te sluiten.

Hoe vet ik dat ook zou vinden, dat zit er niet (meer) in. Sinds de man in een vingerknip Sportpaleizen kan uitverkopen zal hij alleen headlinerplekken (mogen) opeisen, en dat op main stages. De show die hij nu neerzet is een main stage show, geen Barn show. Pas op: ik zou het niet erg vinden, zo in de Barn. Is waarschijnlijk nog stukken intenser. Maar er zal wel nog een grote co-headliner voor of (waarschijnlijk) erna spelen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
662
Nick Cave gaat gewoon co-headliner zijn, denk ik. Ik vind in ieder geval dat we op basis van de bewoordingen niet kunnen concluderen dat ie het NIET is. Op Twitter noemt RW QOTSA namelijk ook een 'top-act' van de donderdag (zonder 'headliner'), dus waarom zou Nick Cave, ("één van de topacts op zondag") dan geen co-headliner zijn.

Bovendien bestempelt StuBru alle drie de tot nu toe bekende namen als headliner. Je kunt je afvragen in hoeverre zij zijn ingelicht natuurlijk, maar het geeft wel iets aan over de status van Cave op dit moment.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.103
Ik zet mij geld op Nick Cave - The XX, voor die zondag. Dus allebei als headliner. The XX is mega populair (publiek op Pukkelpop was massaal) en best geschikt als 'afsluiter'. En dan met iets als War On Drugs/Franz Ferdinand/Noel Gallagher ervoor.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Ik zet mij geld op Nick Cave – The XX, voor die zondag. Dus allebei als headliner. The XX is mega populair (publiek op Pukkelpop was massaal) en best geschikt als ‘afsluiter’. En dan met iets als War On Drugs/Franz Ferdinand/Noel Gallagher ervoor.

Is Franz Ferdinand uberhaupt nog een sub anno 2018? Ik zou ze eerder als barnheadliner verwachten.

Mooi nieuws voor de headliners wel. Voorlopig 3/3 en nog flink wat leuke namen in de geruchtenmolen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik verwacht een festivalact als Franz Ferdinand echt wel op een mainstage hoor. Heel veel mensen vinden dat wel leuk, dus zou me enorm verbazen als ze in een tent staan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.715
1.247
Zo'n typische zomerse indieband met een enorm meezinggehalte en 1 'festivalanthem' zet je beter op de Main den in een tent medunkt!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
Zou het wel een waardeloze depri zondag vinden. Eerst Nick Cave en dan the Cure. Ik kamp al met depressies, wil je me dood hebben ofzo?

Tourt My Dying Bride eigenlijk?
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
175
88
Franz Ferdinand een plekje voor de sub op de main lijkt me het beste. Dezelfde plek als een Royal Blood of een Blink-182 vorig jaar is denk ik perfect. In een tent zouden ze erg misplaatst zijn naar mijn mening
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Verder heb ik door de verwoording van Werchter toch goeie hoop dat er op zondag nog een naam komt die een tikkeltje groter is dan Cave.
Een grotere naam komt er niet die zondag. Populairder, dat misschien wel, maar groter, dat betwijfel ik.

Wat betreft Franz Ferdinand: als die komen, dan staan die bij een co-headline constructie (zoals de donderdag, of verwacht wordt van de zondag) gewoon als sub. Reken daar maar op, en is ook wel terecht.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
662
Thijs wrote:
Verder heb ik door de verwoording van Werchter toch goeie hoop dat er op zondag nog een naam komt die een tikkeltje groter is dan Cave.

Een grotere naam komt er niet die zondag. Populairder, dat misschien wel, maar groter, dat betwijfel ik.
Huh? Wat is het verschil? Is de 'grootte' van een naam niet afgeleid van z'n populariteit?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.715
1.247
Lekker hoor...

Mag gerust in het licht beginnen en in het donker eindigen (denk nu niet dat zij zo'n speciale lichtshow hebben)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=CAXA2PivgfA[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken