Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het begint er in mijn ogen steeds meer op te lijken dat Arctic Monkeys pas in augustus festivals gaan doen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.483
11.536
Ik ben er klaar voor om zo kaartjes te kopen. Nu al drie topnamen en nog zoveel ruimte voor meer moois. Wordt weer een schitterende editie, kan niet anders!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.347
6.568
Succes.
Ook voor de rest die in de kaartverkoop duikt.
Ben benieuwd naar de reacties, laat maar weten als jullie voorzien zijn ! !
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.264
3.226
Voor de Belgen onder ons die dit nog niet wisten: als je toch zeker combi gaat, koop dan zeker het ticket voor Music For Life. Het kost even veel maar er gaat 5 euro naar het goede doel en je kan een rondleiding achter de schermen/andere prijzen winnen :) Ik ga denk ik mijn ticket kopen net voor de 'winterstop' als de meeste headliners bekend zijn.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
890
832
Voor de Belgen onder ons die dit nog niet wisten: als je toch zeker combi gaat, koop dan zeker het ticket voor Music For Life. Het kost even veel maar er gaat 5 euro naar het goede doel en je kan een rondleiding achter de schermen/andere prijzen winnen
als aanvulling
niet alleen de Belgen kunnen dit kopen,, volgens mij iedereen
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.264
3.226
Thijs wrote:
Voor de Belgen onder ons die dit nog niet wisten: als je toch zeker combi gaat, koop dan zeker het ticket voor Music For Life. Het kost even veel maar er gaat 5 euro naar het goede doel en je kan een rondleiding achter de schermen/andere prijzen winnen

als aanvulling
niet alleen de Belgen kunnen dit kopen,, volgens mij iedereen

Oh dat wist ik niet! Het persbericht was in het Nederlands dus ik veronderstelde dat het een niet-internationaal bericht was, bedankt voor de aanvulling!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.392
586
Reageren op de hoofdpagina kan niet meer? In elk geval, wat is dat voor raar bericht over de kaartverkoop van Rock Werchter? Ik snap dat je deals maakt met andere partijen en daar reclame voor maakt op de website, maar het is heel vies om dat in een nieuwsbericht te gieten zeg. Jullie hoofdbericht is dat het normaal is om er een busreis bij te kopen via een andere website (niet van Rock Werchter zelf), en uiteindelijk wordt er maar heel kort genoemd dat dat niet per se hoeft. Voor die bus betaal je zelfs nog best wat poen, terwijl het festival je een gratis treinticket geeft voor de Belgische treinen.

Wat een kansloze bedoeling.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
777
902
Reageren op de hoofdpagina kan niet meer? In elk geval, wat is dat voor raar bericht over de kaartverkoop van Rock Werchter? Ik snap dat je deals maakt met andere partijen en daar reclame voor maakt op de website, maar het is heel vies om dat in een nieuwsbericht te gieten zeg. Jullie hoofdbericht is dat het normaal is om er een busreis bij te kopen via een andere website (niet van Rock Werchter zelf), en uiteindelijk wordt er maar heel kort genoemd dat dat niet per se hoeft. Voor die bus betaal je zelfs nog best wat poen, terwijl het festival je een gratis treinticket geeft voor de Belgische treinen.

Wat een kansloze bedoeling.
Thanks voor je eerlijke feedback. Met een steeds verder groeiend Festileaks en daarmee steeds verder oplopende serverkosten, zijn we op zoek naar manieren om de schoorsteen te blijven laten roken. Dat is niet altijd makkelijk en af en toe een beetje zoeken. Het is nooit onze bedoeling om mensen op een verkeerd spoor te zetten, maar ik vind dat je hier een terecht punt aansnijdt. Het bericht is inmiddels aangevuld met meer verduidelijking en nuance.

Overigens zullen we nooit deals sluiten waar we zelf niet achterstaan of in geloven. Het Rock Werchter Package incl. busreis betreft gewoon officiële tickets via een officiële vervoerspartner (van als je het mij vraagt de meest relaxte manier om daar te komen, maar dat mag je uiteraard voor jezelf bepalen). Men betaalt nooit extra via de ticketlinks die wij delen, het enige verschil is dat je er Festileaks mee support.

Blijf het vooral melden als je iets vindt (positief of negatief) van alles dat we doen. Jullie feedback is van enorm belang voor ons. Daar is ook het 'Festileaks' deel van dit forum voor.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.199
1.232
Wat mij opvalt:

in 2017 was het telkens een langere tijd geleden dat de grotere namen nog in België stonden:
Imagine Dragons: was van 2015 geleden
Arcade Fire: was van 2014 geleden
Kings of Leon: was van 2014 geleden
Radiohead: was van 2012 geleden
Blink-182: was van 2014 geleden
System of a Down: was van 2015 geleden
Linkin Park: was van 2015 geleden
alt-J: was van 2015 geleden (dan reken ik de warm-up show in De Kreun even niet mee)
Foo Fighters: was van 2012 geleden

Dit lijkt soms niet 'zo lang', feit is dat het telkens jaren geleden was en vooral: met een nieuwe tour en bijgevolg nieuw album dat de eerste keer wordt voorgesteld op Rock Werchter.

De drie artiesten die nu al bekend gemaakt zijn (Nick Cave & the bad Seeds, Gorillaz, Queens of the Stone Age), hebben nog maar net een (grote) zaalshow achter de rug.
Ook de andere artiesten die zouden kunnen gebruikt worden in co-headlinercombinaties staan allemaal binnenkort in een grote zaalshow of hebben die net achter de rug:
The Killers, The War on Drugs, The National, Phoenix, Kasabian, Thirty Seconds to Mars, Kendrick Lamar, Editors... Zonder uitzondering. Enkel voor The xx gaat dit niet op, maar zij stonden met dit album en met deze tour wel al twee keer in Vorst Nationaal én afgelopen zomer op Pukkelpop. De trigger bij vele mensen om ze nog eens te gaan zien, kan dan kleiner zijn.

Hier gaat het dus niet om jaren sinds ze nog eens in België stonden, maar om maanden. En telkens met dezelfde tour en album. Dat dit bij Rock Werchter 2017 niet het geval was, leek mij zeker een reden voor de hype omtrent de grote namen dat jaar. Voor 2018 zal er (als alles goed gaat) slechts één zo'n naam al zeker staan: Pearl Jam.

Op basis hiervan, maken acts als Florence + the Machine, Volbeat, Kiss, The Prodigy misschien wel meer kans om geprogrammeerd te worden. Of vagere geruchten, zoals The Cure, Neil Young, Arctic Monkeys...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.132
Akkoord, maar Florence stond vorig jaar ook op RW, en toen op herhaling (waaruit bleek dat de koek even op was) . Dus echt 'honger' naar haar komst zullen velen ook weer niet hebben, neem ik aan/hoop ik. Lijkt me beter om daar, net zoals bij Editors, nog een jaartje mee te wachten.
 

arnordm

Nieuw lid
26 nov 2017
1
0
Ola!
Zeer tevreden met de huidige namen, maar vooral dat Gorillaz én QOTSA op één dag staan ingedeeld.
Namen die allebei, met een iets minder grote act, prima op verschillende dagen ingedeeld hadden kunnen worden. Ben benieuwd!
Anyways, er werd enige tijd geleden nog gesproken over een tour van Daft Punk in 2018, aangegeven door de directeur van Primavera.
De laatste tijd én in het overzicht van neracroft (hulde trouwens) zie ik ze niet meer terugkomen. Zijn ze in de tussentijd vergeten of zijn ze al uitgesloten?
Daarnaast viel me op dat Roger Hodgson (zanger Supertramp) op 28 en 29 in Carré staat in Amsterdam. Is dat een (classic) act die mogelijk zou zijn op Werchter, á la Robert Plant in 2016?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.224
2.173
een tour van Daft Punk in 2018

Een Daft Punk tour is zeg maar gewoon een jaarlijks gerucht dat keer op keer bullshit blijkt te zijn. Zo lang er niks concreets is moet je die geruchten gewoon niet serieus nemen.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Dat er maar drie acts bekend zijn en Rock Werchter wel al de kaartverkoop is begonnen lijkt me een goed teken.
Ik denk dat Werchter weet dat veel mensen dan een kaartje gaan kopen omdat de acts die ze nog moeten aankondigen goede namen zullen zijn.
Pearl Jam naar Werchter lijkt me helemaal top!
Prodigy, Volbeat , The XX, Thirty Seconds To Mars lijken me wel leuke toevoegingen voor aan de line-up.
Stiekem hoop ik op een Coldplay of U2 voor Werchter maar daar kunnen we wel een dikke streep door trekken denk ik.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.224
2.173
Vrijdag is 1 december, vanaf dan kan Pearl Jam dus komen met de bekendmaking. Eigenlijk zie ik maar twee data waarop Pearl Jam z'n tour bekend gaat maken en dat is op vrijdag 1 dec of op maandag 4 december (laatste Mad Cool naam). Hebben ze voorheen voorkeur gehad voor speciale dagen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.132
Pearl Jam zal wel voor 4 december zijn,

Deze week verwacht ik eigenlijk wel The XX.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken