Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.528
11.701
Loveless wrote:

Zwennes wrote:
Even over iets anders. Wij irriteerden, en met ons vele anderen, ons aan de verschrikkelijke rijen bij de ingang. Ik ga al jaren naar Werchter en normaal gesproken gaat dit redelijk vloeiend, maar de afgelopen editie sloeg werkelijk alles. Waar we normaal gesproken nu al blind kaarten zouden kopen (QOTSA en Gorillaz!!!!) willen we eerst weten of de organisatie het komend jaar anders gaat aanpakken. We zijn absoluut niet van plan om daar weer in de rij te gaan staan. Ik kan me nog een paar warme edities herinneren…….Dat gaat niet goed komen.

Vorig jaar ook op Lowlands geweest. Hier hoefde je werkelijk nog geen seconde in de rij te staan……Heerlijk.

Weet iemand hier iets over te vertellen?

Ik zie trouwens nergens dat Eric Clapton naar BKS gaat???


Lees het nieuws eens, iets met aanslagen enzo.

Bij Lowlands sta je vaak uuuuuuuuuuren voor de poort, maar daar is verder het voordeel dat de campings en festivalterrein niet vrij toegankelijk zijn en je dus daarna vanaf camping > festivalterrein maar minimale controle toe hoeft te passen.

De invloed van Werchter is hier ook beperkt in, vanuit de overheid is men gewoon als de dood dat er op zo’n happening (met 80k+ bezoekers) wat gebeurd a la Bataclan, dus die willen iedereen door een detectiepoortje etc.

Ik vond het afgelopen jaar wel meevallen met de rij. Gewoon het drukste moment met een biertje elders afwachten en een uurtje later naar binnen, we hebben max 20 minuutjes in de rij gestaan. Heb ik graag over voor een beetje extra veiligheid.

Mee eens. We zijn er over het algemeen vrij vroeg. Rondom open gaan poorten of maximaal een uur later, nooit problemen gehad.
 

Zwennes

Playlistbediener
11 dec 2013
36
0
Zwennes wrote:
Even over iets anders. Wij irriteerden, en met ons vele anderen, ons aan de verschrikkelijke rijen bij de ingang. Ik ga al jaren naar Werchter en normaal gesproken gaat dit redelijk vloeiend, maar de afgelopen editie sloeg werkelijk alles. Waar we normaal gesproken nu al blind kaarten zouden kopen (QOTSA en Gorillaz!!!!) willen we eerst weten of de organisatie het komend jaar anders gaat aanpakken. We zijn absoluut niet van plan om daar weer in de rij te gaan staan. Ik kan me nog een paar warme edities herinneren…….Dat gaat niet goed komen.

Vorig jaar ook op Lowlands geweest. Hier hoefde je werkelijk nog geen seconde in de rij te staan……Heerlijk.

Weet iemand hier iets over te vertellen?

Ik zie trouwens nergens dat Eric Clapton naar BKS gaat???

Lees het nieuws eens, iets met aanslagen enzo.

Joh, nee niks van meegekregen......zucht...

In de rij ben je tevens ook gewoon sitting duck, zo voelde ik het. Als er daar iets zou gebeuren kan je geen kant op. Ik snap best dat er maatregelen genomen moeten worden, maar voor mij tast dit de festivalbeleving dusdanig aan dat ik er over nadenk om Werchter over te slaan. Het maakte ook niet uit hoe laat ik de weide op ging. Zelfs om 18.00 uur hebben we ruim 30 min gestaan. Het moet toch anders kunnen.

Op Lowlands kwam ik pas om 20.00 aan en konden we zo doorlopen. Dat het overdag heel druk was geloof ik wel. Dat is bij Werchter ook. Maar dan nog is het eenmalig en niet 5 x. Bij Pinkpop kon ik ook zo doorlopen.

Maar goed, ik wacht het nog wel af wat de organisatie met de beveiliging gaat doen.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
183
6
Op m'n vrije dag toch maar eens een clashfinder gemaakt.

https://clashfinder.com/s/rwerchter18/

Optimistisch, maar goed. Laat die volgende headliners maar komen deze week :)
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
Op m’n vrije dag toch maar eens een clashfinder gemaakt.

https://clashfinder.com/s/rwerchter18/

Optimistisch, maar goed. Laat die volgende headliners maar komen deze week
1f642.svg

Fan van triggerfinger? :p
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
@Magical12 clashfinder ziet er goed uit!
Alleen...Harry Styles maar drie kwartier in de middag?
Die doet het alleen voor sub of headliner.....en dat zie ik Werchter niet doen...
AFAS Live dik uitverkocht... maar die mag van mij Werchter overslaan!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.232
2.184
Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk nieteens zo'n heel gek idee vindt om Harry Styles op zo'n festival als sub te zetten. Snap dat er genoeg mensen niet echt op zitten te wachten maar hij is tegenwoordig wel iemand die gewoon heel veel doelgroepen aan spreekt en tegelijkertijd nog vrij nieuw is.

Overigens zeg ik hier niet dat ik denk dat Harry Styles op Werchter komt, maar in het geval dat hij tourt (die kans is niet heel groot denk ik zo) zou het zeker geen slechte boeking zijn.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
183
6
Magical12 wrote:
Op m’n vrije dag toch maar eens een clashfinder gemaakt.

https://clashfinder.com/s/rwerchter18/

Optimistisch, maar goed. Laat die volgende headliners maar komen deze week
1f642.svg


Josh Homme is grote fan van Millionaire… Gaan ze sowieso niet samen zetten denk ik!
Franz Ferdinand, School Is Cool en Balthazar wel wat hoog vind ik persoonlijk

Wat Millionaire betreft: akkoord, zelfde dag maar niet samen. :)

School is Cool heb ik gezet op de positie van oa. Tourist Le MC, goedkoop alternatief van de grote Headliner.
Franz Ferdinand is 1 plaatsje te hoog, maar omdat ik twee grote headliners had, heb ik geen 2 grote subs erbij gezet. :) James Blake stond vorig jaar tenslotte ook voor Radiohead als "sub". (al was dat wel een package deal natuurlijk)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.350
6.570
Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk nieteens zo’n heel gek idee vindt om Harry Styles op zo’n festival als sub te zetten. Snap dat er genoeg mensen niet echt op zitten te wachten maar hij is tegenwoordig wel iemand die gewoon heel veel doelgroepen aan spreekt en tegelijkertijd nog vrij nieuw is.

Overigens zeg ik hier niet dat ik denk dat Harry Styles op Werchter komt, maar in het geval dat hij tourt (die kans is niet heel groot denk ik zo) zou het zeker geen slechte boeking zijn.
ik weet zeker dat hij niet komt in 2018 naar Rock Werchter... Maar Seattle is een mooie stad bijvoorbeeld.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.232
2.184
https://clashfinder.com/s/rwerchter18/

Hele mooie namen, denk alleen dat Harry Styles en The Script op compleet de verkeerde plek staan.

Ook denk ik niet dat Brand New geboekt wordt voor festivals op dit moment. Ze zouden volgend jaar hun laatste jaar touren, maar ze hebben nu al meerdere shows afgezegd vanwege het #metoo gebeuren rond de band. Zou me niks verbazen als ze nu gewoon kappen met de band.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.232
2.184
Joris wrote:
Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk nieteens zo’n heel gek idee vindt om Harry Styles op zo’n festival als sub te zetten. Snap dat er genoeg mensen niet echt op zitten te wachten maar hij is tegenwoordig wel iemand die gewoon heel veel doelgroepen aan spreekt en tegelijkertijd nog vrij nieuw is.

Overigens zeg ik hier niet dat ik denk dat Harry Styles op Werchter komt, maar in het geval dat hij tourt (die kans is niet heel groot denk ik zo) zou het zeker geen slechte boeking zijn.

ik weet zeker dat hij niet komt in 2018 naar Rock Werchter… Maar Seattle is een mooie stad bijvoorbeeld.

Got it. https://hstyles.co.uk/tour
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Harry Styles is beter dan 1D oké hahaha maar nah past niet echt bij Werchter....na Bieber vorig jaar op Pinkpop kijk ik nergens meer van op.
Maar dat gaat toch niet gebeuren ...volgens tourschema op zijn website is hij gewoon nog in Amerika dan !
Gelukkig !
https://hstyles.co.uk/tour
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Stereophonics op 29 juni in Glasgow, zijn daar samen headliner met o.a. Liam Gallagher. Perfecte 5u in de namiddag act op de main stage.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
380
58
Heb hier nog geen reacties gezien op het de line-up van Rock on The Range...
Headliners Tool - Avenged Sevenfold - Alice In Chains

Avenged Sevenfold staat al op Graspop, dus misschien wel een kans dat Werchter Tool weet te strikken.
*Voor de pessimisten die zeggen dat Maynard James Keenan al tourt met A Perfect Circle, Zowel Tool als A Perfect Circle staan op RotR ^^
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken