Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345

Ook nog vergeten ja, die naam. Als headliner zie ik niet gebeuren, maar een vooravondspot op Rock Werchter of TW Classic zie ik zeker gebeuren. Ze moeten toch nog een Europese-reünietour doen.
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
De ‘plannen’ rond het 40-jarige bestaan van The Cure zouden op 1 december onthuld worden, volgens de geruchten. Er worden dan speciale verjaardagskalenders verzonden en de merchandise die nu nog te vinden is op de website (van de laatste tour), zou dan verdwijnen en vervangen worden door ???.

Het blijven geruchten, maar dat er iets (een (festival)tour) zit aan te komen is meer dan duidelijk. Echt hopelijk op Rock Werchter, misschien een naam waar ik (als headliner) nog meer zou naar verlangen dan naar Pearl Jam.

Zou een mooie aankondiging zijn voor vrijdag....
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Everyknight wrote:
De ‘plannen’ rond het 40-jarige bestaan van The Cure zouden op 1 december onthuld worden, volgens de geruchten. Er worden dan speciale verjaardagskalenders verzonden en de merchandise die nu nog te vinden is op de website (van de laatste tour), zou dan verdwijnen en vervangen worden door ???.

Het blijven geruchten, maar dat er iets (een (festival)tour) zit aan te komen is meer dan duidelijk. Echt hopelijk op Rock Werchter, misschien een naam waar ik (als headliner) nog meer zou naar verlangen dan naar Pearl Jam.

Zou een mooie aankondiging zijn voor vrijdag….

Ja. In een ideale wereld is het vrijdag de aankondiging van The Cure en maandag die van Pearl Jam :)
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Ouwe Rockert wrote:

Everyknight wrote:
De ‘plannen’ rond het 40-jarige bestaan van The Cure zouden op 1 december onthuld worden, volgens de geruchten. Er worden dan speciale verjaardagskalenders verzonden en de merchandise die nu nog te vinden is op de website (van de laatste tour), zou dan verdwijnen en vervangen worden door ???.

Het blijven geruchten, maar dat er iets (een (festival)tour) zit aan te komen is meer dan duidelijk. Echt hopelijk op Rock Werchter, misschien een naam waar ik (als headliner) nog meer zou naar verlangen dan naar Pearl Jam.


Zou een mooie aankondiging zijn voor vrijdag….

Ja. In een ideale wereld is het vrijdag de aankondiging van The Cure en maandag die van Pearl Jam
1f642.svg

Helemaal ideaal qua headliners zou voor mij zijn:
Donderdag Qotsa - Gorillaz (in willekeurige volgorde)
Vrijdag The Cure
Zaterdag Pearl Jam
Zondag Nick Cave en z'n slecht zaad gevolgd door een (metal-?) knalband...........................(ik heb trouwens Metallica nog steeds niet afgeschreven)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Als de derde headliner nou The Cure is ipv PJ. Gaan we dan juichen? Ik wel. hahaha

Edit...verkeerde Topic.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.855
Nou van the Cure ga ik in ieder geval niet juichen. 2x gezien op Werchter en 2x tegenvallend.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.868
Nou van the Cure ga ik in ieder geval niet juichen. 2x gezien op Werchter en 2x tegenvallend.

The Cure, heerlijke band. Veel classics en de laatste keer op RW erg goed vind ik. Maar niet zo goed als in het Sportpaleis vorig jaar. Mag wel van mij! Zou me een tikkeltje blijer maken dan Pearl Jam, maar Pearl Jam is ook prima. Why not both?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Paddy wrote:
Nou van the Cure ga ik in ieder geval niet juichen. 2x gezien op Werchter en 2x tegenvallend.

The Cure, heerlijke band. Veel classics en de laatste keer op RW erg goed vind ik. Maar niet zo goed als in het Sportpaleis vorig jaar. Mag wel van mij! Zou me een tikkeltje blijer maken dan Pearl Jam, maar Pearl Jam is ook prima. Why not both?
zou wel een mooie New Wave a gogo worden hé
The Cure, David Byrne (Talking Heads) en Morrissey (Smiths).... Nou New Order nog er bij?

(of Morrissey niet zo)
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Bij The Cure zal misschien nog een co-headliner bij kunnen, zoals in 2016 met RHCP en Editors. Zou The Cure er graag bij hebben in ieder geval.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Co-headliners krijgen echter maar 1,5 uur. Denk dat Robert dat te weinig vindt, gezien hun normale setlengte.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.669
2.287
Bij The Cure zal misschien nog een co-headliner bij kunnen, zoals in 2016 met RHCP en Editors. Zou The Cure er graag bij hebben in ieder geval.
Een co bij een groep die gemiddeld 2,5 tot 3h muziek speelt? Denk het niet. PJ en The Cure krijgen, als ze komen, er gewoon een sub bij. Zoals The Cure Elbow kreeg in 2012 en PJ dEUS 2012, Arcade Fire in 2010 en the Black Keys in 2014.
Enkel Arcade Fire is gegroeid in al die jaren als je het zo bekijkt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Zo lang Rolling Stones niet bevestigd worden zou ik The Cure ook niet afschrijven voor TW Classic.

Al zou ik ze met open armen verwelkomen op RW.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.868
En hoe realistisch zou een TWC met zowel The Cure als Depeche Mode zijn? Twee grootheden uit dezelfde tijd, met een redelijk soortgelijk publiek die beide op tour zijn. En waarvan DM niet op RW zelf staat.

Wegdromen, heet dit. Maar zal helaas wel bij dat dromen blijven. Die bands zijn gewoon te groot en kan me niet voorstellen welke van de twee als eerste/'sub' zou moeten fungeren.

En anders vind ik het voorzetje van Dennis ook niet mis. Hoop vooral op Byrne. Kan haast niet mislopen toch?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
In Belgie heb je geen BS en DTRH achtige dingen. RW heeft dus op zich alles om te varieren dus RW loopt dan ook niet vaak acts mis omdat de andere festivals te klein zijn of een andere invulling willen hebben.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
RW loopt gewoon geen acts mis, puur omdat "zij" de acts van de andere bepalen (en tour data van de band zelf natuurlijk).
In België ligt het festival landschap al enkele jaren vast en is er geen concurrentie tussen elkaar. Puur omdat productie/management grotendeels uit dezelfde personen bestaat...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Zo lang Rolling Stones niet bevestigd worden zou ik The Cure ook niet afschrijven voor TW Classic.

Al zou ik ze met open armen verwelkomen op RW.
The Cure is ook mooi voor TW, RS is een mooie verrassing voor RW toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken