Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.323
4.533
Kans op Tool lijkt klein, jammer genoeg.


Ennnnnn uit met de pret
1f609.svg


“Following last year’s amazing festival, we knew we had to deliver,” said Gary Spivack, executive producer for Rock On The Range. “We have one of the only shows from TOOL in 2018, a band the Rangers have been wanting for years — and also having A PERFECT CIRCLE on the same festival is something special.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.350
6.570
Ik drop het ook even hier.
i-Days, Rock in Roma en Mad Cool hebben al aangegeven maandag 4 december met de lineup te komen.
De kans is zeer groot dat Pearl Jam vlak voor, of rond die tijd met het gehele tourschema zal komen.
Volgens de laatste 'gelekte' tourdata zal Rock Werchter op zaterdag 7 juli aangedaan worden.
Zie ook het Pearl Jam topic ...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.528
11.708
Ik drop het ook even hier.
i-Days, Rock in Roma en Mad Cool hebben al aangegeven maandag 4 december met de lineup te komen.
De kans is zeer groot dat Pearl Jam vlak voor, of rond die tijd met het gehele tourschema zal komen.
Volgens de laatste ‘gelekte’ tourdata zal Rock Werchter op zaterdag 7 juli aangedaan worden.
Zie ook het Pearl Jam topic

Ik kijk uit naar de aankondiging! PJ is de nummer 1 op mijn lijstje met bands die ik nog live wil zien. Werchter heeft dit jaar mijn nummer 2 in vervulling laten gaan (Radiohead blijft een van de meest magische optredens die ik ooit gezien heb). Komend jaar PJ zou heel mooi zijn.

Ben benieuwd wanneer we deze week nog een naam mogen verwachten, of zal gewacht worden tot maandag?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
Van DTRH zie ik Franz Ferdinand, Portugal The man, Sampha en David Byrne wel komen.

Ik hoop dat ze een band als Oh Sees durven boeken!
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
178
94
Ook is de kans dat J.Bernardt en/of Tamino terugkomen reëel. Artiesten die groeien in populariteit, uit België komen en geen al te hoge spots eisen. J.Bernardt vorig jaar steengoed in Klub C en bij Tamino hing er ook wel een intiem sfeertje.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.203
1.250
Er is dus een grote kans dat The Cure tourt en dat we ze mogen schrappen voor Rock Werchter. Festileaks postte vandaag een artikel over de twitteruitspraken van Lol Torhulst over The Cure en hun mogelijke 40ste verjaardagstour. In de reacties zegt iemand dat hij weet op welk festival ze gaan staan. Iemand die een cateringbedrijf runt en als je wat verder scrollt merk je... iemand met duidelijke connecties met Rock Zottegem. Hij doet er alleszins de catering voor de VIPS en de artiesten.

(al merk ik bij het verder scrollen dat hij ook op Pukkelpop en Lokerse Feesten was... maar de connectie is toch het overduidelijkst met Rock Zottegem).

Nu weet ik dat Rock Zottegem steeds grotere namen weet te strikken, maar The Cure... ik hoop alleszins nog vurig dat ze op Rock Werchter staan! Dat ze gaan touren en komende zomer in België staan, lijkt me een zekerheid.

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Rock Zottegem kan die 1) niet betalen en 2) RW zou wel met The Cure gaan lopen als ze dat zouden kunnen (tenzij ze wat van strategie zijn veranderd mbt tot zeer dure classic headliners en nieuwere headliners). Met het publiek dat PKP tegenwoordig probeert aan te trekken lijken de Lokerse Feesten me het nog meest aannemelijk.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.035
359
Enkele dagen gelden bracht BBC hun Music Sound of 2018 longlist uit: http://www.bbc.co.uk/programmes/articles/1cV3lC483qtKJq7SXWdr1qL/the-longlist

uit vorige jaren blijkt dat er altijd wel enkele artiesten uit de Music Sound of '' op rock werchter staan.
2017: Rag'n Bone man, Declan McKenna en Maggie Roggers
2016 : 3
2015 : 3
2014 : 3
2013 : 5
=> ik denk dat we wel kunne stellen dat er ook dit jaar enkele van de 15 op RW zullen staan.

Ik hoop in ieder geval op Sam Fender.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
=> ik denk dat we wel kunne stellen dat er ook dit jaar enkele van de 15 op RW zullen staan.
Khalid, Sigrid, Billie Ellish, Pale Waves en Alma lijken me wel wat uit dat lijstje.

Macklemore op 3 juli in Italië, die laten we best ver weg van Werchter zeker? :lol:
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.633
632
Volgens mij nog niet vernoemd hier.

Maar Nightwish, Action Bronson, Gogol Bordello half juli naar Ilosaarirock in Finland. Die tweede lijkt me best interessant.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Het blijft verrassend stil vanuit Werchter. Ik had toch wel tussentijds nog wat kleinere namen verwacht.
Inderdaad. Vreemd. Je zou toch denken als the XX geboekt is dat ze deze asap bekend maken aangezien de ticketverkoop al gestart is en the XX al aangekondigd is op enkele europese festivals. Dat ze moeten wachten op de "grote kleppers" a la Pearl Jam (of Rolling Stones?)... ok, kan ik inkomen dat die zelf beslissen wanneer wat wordt bekend gemaakt. Maar ze gaan toch geen 3 kleppers (vrij-,zater-en zondag) meer aankondigen? En The Killers staan eind juni in portugal maar hun optreden int sportpaleis is (nog) niet uitverkocht. Da's echter pas in maart. zo lang gaan ze ook nie wachten dus waarom nu niet aankondigen als die ook vastliggen? Nu ja, Rock Werchter weet wel wat ze doen, en komt vast allemaal weer goed met die line-up, maar blijft toch vreemd.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ouwe Rockert wrote:
Het blijft verrassend stil vanuit Werchter. Ik had toch wel tussentijds nog wat kleinere namen verwacht.

Inderdaad. Vreemd. Je zou toch denken als the XX geboekt is dat ze deze asap bekend maken aangezien de ticketverkoop al gestart is en the XX al aangekondigd is op enkele europese festivals. Dat ze moeten wachten op de “grote kleppers” a la Pearl Jam (of Rolling Stones?)… ok, kan ik inkomen dat die zelf beslissen wanneer wat wordt bekend gemaakt. Maar ze gaan toch geen 3 kleppers (vrij-,zater-en zondag) meer aankondigen? En The Killers staan eind juni in portugal maar hun optreden int sportpaleis is (nog) niet uitverkocht. Da’s echter pas in maart. zo lang gaan ze ook nie wachten dus waarom nu niet aankondigen als die ook vastliggen? Nu ja, Rock Werchter weet wel wat ze doen, en komt vast allemaal weer goed met die line-up, maar blijft toch vreemd.
Misschien hebben ze deze week 1 grote headliner (PJ) en kondigen ze volgende week weer 2 iets kleinere aan (the XX + the Killers?).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.397
9.155
Best kans dat ze gewoon wachten tot vrijdag.

Inderdaad, vrijdag is gewoon hun vaste namendag. En soms kan daar nog een tweede naambekendmaking bijkomen, zoals vorige week (voor de ticketverkoop) en volgende week (Pearl Jam op maandag).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.072
667
visdave34 wrote:
Pff, ik word er ook een beetje moe van… Ben veel meer benieuwd naar welke headliner NOS en Mad Cool nog meer delen. Zou ook zomaar bij Werchter op de affiche kunnen komen.

The Cure?
Deze discussie hier maar even verder voeren. The Cure lijkt me zeker één van de kanshebbers. Het zou volgens de community manager van Mad Cool in ieder geval gaan om een act die nog geen data voor 2018 bekend gemaakt heeft. Ik denk dan in eerste instantie aan The Cure of Arctic Monkeys. Maar er valt vast nog meer te verzinnen. Arcade Fire zou bijvoorbeeld ook nog Europese festivals doen komende zomer, zo zou hun Twitter-fanaccount ArcadeFireTube opgetekend hebben uit de mond van bandlid Tim Kingsbury. Ik hoop dat zij in 2018 de augustus festivals aandoen (Lowlands please). Radiohead "is looking at some dates for 2018" aldus Ed O'Brien in een interview met NME, maar of Europa daarbij zit, is maar de vraag. Lijkt mij niet. Verder nog suggesties?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.203
1.250
De 'plannen' rond het 40-jarige bestaan van The Cure zouden op 1 december onthuld worden, volgens de geruchten. Er worden dan speciale verjaardagskalenders verzonden en de merchandise die nu nog te vinden is op de website (van de laatste tour), zou dan verdwijnen en vervangen worden door ???.

Het blijven geruchten, maar dat er iets (een (festival)tour) zit aan te komen is meer dan duidelijk. Echt hopelijk op Rock Werchter, misschien een naam waar ik (als headliner) nog meer zou naar verlangen dan naar Pearl Jam.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken