Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.347
6.568
Vrijdag is 1 december, vanaf dan kan Pearl Jam dus komen met de bekendmaking. Eigenlijk zie ik maar twee data waarop Pearl Jam z’n tour bekend gaat maken en dat is op vrijdag 1 dec of op maandag 4 december (laatste Mad Cool naam). Hebben ze voorheen voorkeur gehad voor speciale dagen?
vrijdag is een mooie dag
2014 tour was op vrijdag 13 december
2012 tour was op vrijdag 9 december
;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.485
11.539
Eric Clapton, Santana, Steve Winwood en Gary Clark Jr. op BST op zondag 8 juli.

Dat is een mooie lijst zeg. Eric Clapton wil ik heel graag nog eens zien, ik acht de kans klein op Werchter maar wat zou dat een mooie en unieke naam zijn.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.031
354
ik verwacht deze week nog 1 headliner en een groepje grotere als bv. Rise Against, Major Lazer, Nothing But Thieves, Kaleo, Enter Shikari, Triggerfinger en als headliner The XX

Weet niet wat de kansen zijn van Major Lazer, maar ging die nieuwe plaat niet komen?

 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
ik verwacht deze week nog 1 headliner en een groepje grotere als bv. Rise Against, Major Lazer, Nothing But Thieves, Kaleo, Enter Shikari, Triggerfinger en als headliner The XX

Weet niet wat de kansen zijn van Major Lazer, maar ging die nieuwe plaat niet komen?

Vorig jaar dropten ze eerst alle headliners, en toen pas pakketjes.. Dus ook dit jaar verwacht ik dat. Nothing But Thieves lijkt me trouwens sowieso uitgesloten, die stonden er vorig jaar namelijk.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Nothing But Thieves zou ik toch niet helemaal uitsluiten. Werchter heeft ieder jaar wel enkele acts op herhaling. Een plek rond 16 a 17 uur zou zomaar kunnen. Verder zie ik ook Warhaus en Benjamin Clementine eventueel wel terugkomen met hun nieuwe album.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.417
Dat ze nu nog maar 3 namen bekend hebben gemaakt kan ook gewoon betekenen dat 't bij enkele bands is misgelopen. (Depeche Mode, Metallica, The National..) die hadden er alle 3 kunnen staan en al zijn aangekondigd maar zullen er wss niet staan.
RW is niet vies van een herhaling meer of minder, NBT is hier trouwens stevig aan het doorbreken en zou een goeie boeking zijn.
Ik verwacht net zoals Mattman The XX gewoon deze week en de week erna Pearl Jam. Vreemd dat 't dit jaar zo voorspelbaar allemaal is. Vorig jaar kwamen de Foo's nog uit het niets naar RW.

Edit: Eric Clapton zou btw echt een heerlijke boeking zijn, stuur maar door
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Nothing But Thieves zou ik toch niet helemaal uitsluiten. Werchter heeft ieder jaar wel enkele acts op herhaling. Een plek rond 16 a 17 uur zou zomaar kunnen. Verder zie ik ook Warhaus en Benjamin Clementine eventueel wel terugkomen met hun nieuwe album

Hoop het niet, vorig jaar op de main was echt helemaal niet goed (vond ik..). Misschien dat het in The Barn beter werkt, maar in de namiddag op Main hoop ik toch op net iets beters.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Paddy wrote:
Uit het niets? De Foo’s zag je van ver aankomen.

vond ik ook…
maar veel (ook hier) hielden vast aan een ‘hiatus’dingetje

De aankondiging voor Werchter kwam inderdaad niet uit het niets, maar de tour aankondiging(of in ieder geval de opbouw erna) kwam toch best wel uit het niets? Had zelf in ieder geval een maand voordat de eerste aankondigingen van de Foo's kwamen geen enkele rekening met hen als headliner gehouden(en vreesde toen nog voor Green Day ofzo). Meestal voel je de headliners wel aankomen door een nieuwe plaat(Linkin Park afgelopen jaar bijvoorbeeld) of een arena tour die net geweest is/bezig is(zoals nu bij Qotsa & Gorillaz).
 

Zwennes

Playlistbediener
11 dec 2013
36
0
Even over iets anders. Wij irriteerden, en met ons vele anderen, ons aan de verschrikkelijke rijen bij de ingang. Ik ga al jaren naar Werchter en normaal gesproken gaat dit redelijk vloeiend, maar de afgelopen editie sloeg werkelijk alles. Waar we normaal gesproken nu al blind kaarten zouden kopen (QOTSA en Gorillaz!!!!) willen we eerst weten of de organisatie het komend jaar anders gaat aanpakken. We zijn absoluut niet van plan om daar weer in de rij te gaan staan. Ik kan me nog een paar warme edities herinneren.......Dat gaat niet goed komen.

Vorig jaar ook op Lowlands geweest. Hier hoefde je werkelijk nog geen seconde in de rij te staan......Heerlijk.

Weet iemand hier iets over te vertellen?

Ik zie trouwens nergens dat Eric Clapton naar BKS gaat???
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.132
Gokje: deze week een dag met de aankondiging van The XX, en eentje met een pakketje. En dan volgende week maandag Pearl Jam en da, woensdag/vrijdag nog een headliner.

Klinkt dit aannemelijk? :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
Gokje: deze week een dag met de aankondiging van The XX, en eentje met een pakketje. En dan volgende week maandag Pearl Jam en da, woensdag/vrijdag nog een headliner.

Klinkt dit aannemelijk?


Wie is die laatste headliner....*drumroll please*
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.392
586
Black Lies wrote:
Reageren op de hoofdpagina kan niet meer? In elk geval, wat is dat voor raar bericht over de kaartverkoop van Rock Werchter? Ik snap dat je deals maakt met andere partijen en daar reclame voor maakt op de website, maar het is heel vies om dat in een nieuwsbericht te gieten zeg. Jullie hoofdbericht is dat het normaal is om er een busreis bij te kopen via een andere website (niet van Rock Werchter zelf), en uiteindelijk wordt er maar heel kort genoemd dat dat niet per se hoeft. Voor die bus betaal je zelfs nog best wat poen, terwijl het festival je een gratis treinticket geeft voor de Belgische treinen.

Wat een kansloze bedoeling.

Thanks voor je eerlijke feedback. Met een steeds verder groeiend Festileaks en daarmee steeds verder oplopende serverkosten, zijn we op zoek naar manieren om de schoorsteen te blijven laten roken. Dat is niet altijd makkelijk en af en toe een beetje zoeken. Het is nooit onze bedoeling om mensen op een verkeerd spoor te zetten, maar ik vind dat je hier een terecht punt aansnijdt. Het bericht is inmiddels aangevuld met meer verduidelijking en nuance.

Overigens zullen we nooit deals sluiten waar we zelf niet achterstaan of in geloven. Het Rock Werchter Package incl. busreis betreft gewoon officiële tickets via een officiële vervoerspartner (van als je het mij vraagt de meest relaxte manier om daar te komen, maar dat mag je uiteraard voor jezelf bepalen). Men betaalt nooit extra via de ticketlinks die wij delen, het enige verschil is dat je er Festileaks mee support.

Blijf het vooral melden als je iets vindt (positief of negatief) van alles dat we doen. Jullie feedback is van enorm belang voor ons. Daar is ook het ‘Festileaks’ deel van dit forum voor.

Dank voor de reactie! Goede oplossing. Zoals gezegd snap ik het zeker dat je als website samenwerkingen aangaat, maar het werd gebracht als nieuws. En niet iedereen herkent de sluikreclame in zo'n stukje tekst.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Even over iets anders. Wij irriteerden, en met ons vele anderen, ons aan de verschrikkelijke rijen bij de ingang. Ik ga al jaren naar Werchter en normaal gesproken gaat dit redelijk vloeiend, maar de afgelopen editie sloeg werkelijk alles. Waar we normaal gesproken nu al blind kaarten zouden kopen (QOTSA en Gorillaz!!!!) willen we eerst weten of de organisatie het komend jaar anders gaat aanpakken. We zijn absoluut niet van plan om daar weer in de rij te gaan staan. Ik kan me nog een paar warme edities herinneren…….Dat gaat niet goed komen.

Vorig jaar ook op Lowlands geweest. Hier hoefde je werkelijk nog geen seconde in de rij te staan……Heerlijk.

Weet iemand hier iets over te vertellen?

Ik zie trouwens nergens dat Eric Clapton naar BKS gaat???

Lees het nieuws eens, iets met aanslagen enzo.

Bij Lowlands sta je vaak uuuuuuuuuuren voor de poort, maar daar is verder het voordeel dat de campings en festivalterrein niet vrij toegankelijk zijn en je dus daarna vanaf camping > festivalterrein maar minimale controle toe hoeft te passen.

De invloed van Werchter is hier ook beperkt in, vanuit de overheid is men gewoon als de dood dat er op zo'n happening (met 80k+ bezoekers) wat gebeurd a la Bataclan, dus die willen iedereen door een detectiepoortje etc.
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Zwennes wrote:
Even over iets anders. Wij irriteerden, en met ons vele anderen, ons aan de verschrikkelijke rijen bij de ingang. Ik ga al jaren naar Werchter en normaal gesproken gaat dit redelijk vloeiend, maar de afgelopen editie sloeg werkelijk alles. Waar we normaal gesproken nu al blind kaarten zouden kopen (QOTSA en Gorillaz!!!!) willen we eerst weten of de organisatie het komend jaar anders gaat aanpakken. We zijn absoluut niet van plan om daar weer in de rij te gaan staan. Ik kan me nog een paar warme edities herinneren…….Dat gaat niet goed komen.

Vorig jaar ook op Lowlands geweest. Hier hoefde je werkelijk nog geen seconde in de rij te staan……Heerlijk.

Weet iemand hier iets over te vertellen?

Ik zie trouwens nergens dat Eric Clapton naar BKS gaat???

Lees het nieuws eens, iets met aanslagen enzo.

Bij Lowlands sta je vaak uuuuuuuuuuren voor de poort, maar daar is verder het voordeel dat de campings en festivalterrein niet vrij toegankelijk zijn en je dus daarna vanaf camping > festivalterrein maar minimale controle toe hoeft te passen.

De invloed van Werchter is hier ook beperkt in, vanuit de overheid is men gewoon als de dood dat er op zo’n happening (met 80k+ bezoekers) wat gebeurd a la Bataclan, dus die willen iedereen door een detectiepoortje etc.

Ik vond het afgelopen jaar wel meevallen met de rij. Gewoon het drukste moment met een biertje elders afwachten en een uurtje later naar binnen, we hebben max 20 minuutjes in de rij gestaan. Heb ik graag over voor een beetje extra veiligheid.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken