Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.715
1.247
Rock Torhout wrote:

Thijs wrote:
Verder heb ik door de verwoording van Werchter toch goeie hoop dat er op zondag nog een naam komt die een tikkeltje groter is dan Cave.


Een grotere naam komt er niet die zondag. Populairder, dat misschien wel, maar groter, dat betwijfel ik.


Huh? Wat is het verschil? Is de ‘grootte’ van een naam niet afgeleid van z’n populariteit?

Bazart is momenteel populairder dan Iggy Pop... Maar groter dan Iggy Pop durf ik toch niet echt te zeggen? (om maar een voorbeeld te geven)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.715
1.247
neracroft wrote:

neracroft wrote:
Geruchten op een rijtje:

STERKE GERUCHTEN:
Head: Gorillaz, Nick Cave, Queens Of The Stone Age, Pearl Jam, The Killers, The XX
Others: Björk, The War On Drugs, The Prodigy, Volbeat, LCD Soundsystem, Nine Inch Nails, Rise Against, Phoenix, Beck, David Byrne, Liam Gallagher, Vince Staples, Justice, Fleet Foxes, Run The Jewels, MGMT, Black Rebel Motorcycle Club, Enter Shikari, Yeah Yeah Yeahs, Iggy Pop Pennywise, Real Estate, Kaleo, Yo La Tengo, Skunk Anansie, 30 Seconds To Mars, Hurts, At The Drive In, The Hives, Jack Johnson, First Aid Kit, Lorde, Deerhunter, Sampha, Mogwai, Lykke Li, Sleaford Mods, Grizzley Bear, Hollywood Undead, Slaves, Portugal The Man, Rudimental, Father John Misty, Wolf Alice, NOFX

VAGE GERUCHTEN:
Rolling Stones, Metallica, The Cure, Depeche Mode, The National, Arctic Monkeys, Kasabian, Florence & The Machine, Jack White, Noel Gallagher’s High Flying Birds

OUT:
Foo Fighters, Ed Sheeran, Bruno Mars, Ozzy Osbourne, Iron Maiden, Guns ’n Roses, Avenged, Sevenfold, Limp Bizkit, Massive Attack, A Perfect Circle, Pixies, Weezer, The Wombats


EDIT:
+++ Nick Cave
+ Pennywise, Massive Attack, Yo La Tengo
– The National, Depeche Mode verplaatst naar ‘vaag gerucht’ wegens nog altijd mogelijk!

EDIT 2:
+ Nine Inch Nails
– Massive Attack (en heel de ‘out’ lijn erbij gezet)

EDIT 3:
++ QOTSA, GORILLAZ
+ The Cure, The Killers, NOFX, Run The Jewels, Iggy Pop, Justice, Liam Gallagher, Portugal The Man, At The Drive In, Black Rebel Motorcycle Club
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
visdave34 wrote:

Rock Torhout wrote:

Thijs wrote:
Verder heb ik door de verwoording van Werchter toch goeie hoop dat er op zondag nog een naam komt die een tikkeltje groter is dan Cave.


Een grotere naam komt er niet die zondag. Populairder, dat misschien wel, maar groter, dat betwijfel ik.


Huh? Wat is het verschil? Is de ‘grootte’ van een naam niet afgeleid van z’n populariteit?

Bazart is momenteel populairder dan Iggy Pop… Maar groter dan Iggy Pop durf ik toch niet echt te zeggen? (om maar een voorbeeld te geven)

Dit.
Ik vind niet dat je kan zeggen van bv. The Xx dat dat een grotere naam is dan Nick Cave & The Bad Seeds, gewoon omdat ze meer media aandacht krijgen en op dit ogenblik populairder zijn. Als je populariteit gelijkstelt aan grootte, dan is The Chainsmokers een grotere naam dan Nick Cave...

Goed, ik geef toe dat de lijn misschien fijn is, maar ik wou maar zeggen dat het feit dat er wellicht nog een commerciëlere naam bij komt die dag, je die artiest niet groter kan noemen dan iemand als Nick Cave.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.501
2.015
Lekker hoor…

Mag gerust in het licht beginnen en in het donker eindigen (denk nu niet dat zij zo’n speciale lichtshow hebben)

<iframe src="http://www.youtube.com/embed/CAXA2PivgfA" style="margin: 1em auto; height: 169.875px;" width="100%" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
In het Sportpaleis was er toch een goeie lichtshow bij hoor. Geen overdreven visuals dat niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Voila, m'n mock maar eens geupdate met heel dat festival nieuws van tegenwoordig, er zitten nog een aantal vreemde dingen maar oké ja..
* Ik wilde De La Soul/Danny Brown er nog bij maar vond geen plekje (omwille van package met Gorillaz)
* Björk en Beck ook maar weggelaten, gewoon te veel keuze voor de Barn
* Arsenal en .Paak kunnen beide in de Barn, maar wederom geen plek gevonden haha
* Nine Inch Nails mag zoals aangevraagd ritueel de Barn afbreken :')

M: Slaves - Nothing But Thieves - MGMT - Franz Ferdinand - Kasabian - Queens Of The Stone Age - Gorillaz
KC: Blackwave. - Sigrid - Kelela - J. Bernardt - Oh Wonder - Vince Staples - Kölsch
B: Weyes Blood - Sylvan Esso - Romeo Elvis + Le Motel - Future Islands - HAIM - Phoenix - London Grammar

M: Equal Idiots - Wolf Alice - The Vaccines - Rise Against - Triggerfinger - The Killers - The Prodigy / Editors (?)
KC: Ulysse - Khalid - Sampha - Tears For Fears - Clean Bandit - Marshmello
B: Jasper Steverlinck - Tamino - First Aid Kit - Grizzly Bear - Fleet Foxes - LCD Soundsystem

M: The Sore Losers - Good Charlotte - Paramore - The Script - Volbeat - Pearl Jam
KC: Témé Tan - Petit Biscuit - Cigarettes After Sex - Intergalactic Lovers - Anderson .Paak - Arsenal
B: Hippo Campus - French Montana - Absynthe Minded - Mac DeMarco - David Byrne - The War On Drugs

M: Greta Van Fleet - Portugal .The Man - Air Traffic - Liam Gallagher - Thirty Seconds To Mars - Nick Cave - The XX
KC: Astrid S - School Is Cool - Post Malone - Jessie Ware - St. Vincent - Run The Jewels
B: Felix Pallas - Glass Animals - Millionaire - Father John Misty - Patti Smith - Nine Inch Nails
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Wil jij geen programma directeur worden Yannick? :p
Te moeilijk lijkt me, kiezen is werkelijk verliezen :lol:

TWOD pakt natuurlijk het beste uit in de Barn, maar volgens mij gaan die gewoon op de Main eindigen..
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.501
2.015
jefferke wrote:
Wil jij geen programma directeur worden Yannick? :p

Te moeilijk lijkt me, kiezen is werkelijk verliezen
1f606.svg


TWOD pakt natuurlijk het beste uit in de Barn, maar volgens mij gaan die gewoon op de Main eindigen..
In plaats van 30stm of the script zou ik dat niet erg vinden. Arsenal kan dan de Barn in ergens en een KluB C act erbij :p
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
632
Dizzee Rascal en Run DMC begin juli op NASS Festival.

Bij die eerste toch al twee keer losgegaan op LL en RW. Guilty pleasure.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.564
jefferke wrote:
Wil jij geen programma directeur worden Yannick? :p

Te moeilijk lijkt me, kiezen is werkelijk verliezen
1f606.svg


TWOD pakt natuurlijk het beste uit in de Barn, maar volgens mij gaan die gewoon op de Main eindigen..
kiezen js verliezen... wow mooie uitspraak voor een programma directeur ;)

vraag me wel af hoe de andere 2 dagen uitpakken qua headliners hoor.
Met Mars naar Boutique en GnR (o.a.) naar Graspop, hebben ze wel een duidelijke beslissing genomen op kantoor bij Herman?? Toch?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.260
3.195
Verder heb ik door de verwoording van Werchter toch goeie hoop dat er op zondag nog een naam komt die een tikkeltje groter is dan Cave.
In mijn originele post bedoelde ik met 'groter' wel degelijk hetzelfde als 'populairder'. In mijn ogen is dit hetzelfde.

Als je populariteit gelijkstelt aan grootte, dan is The Chainsmokers een grotere naam dan Nick Cave…
Net zoals jij zal ik nooit zeggen dat The Chainsmokers groter is dan Nick Cave, maar ik zal ook nooit zeggen dat ze populairder zijn. The Chainsmokers hun show in de Lotto Arena is bijlange niet uitverkocht, die zijn gewoon niet populairder dan Cave, simple as that. Meer radioplay zeker, maar niet populairder in mijn ogen. Voor RW echter is kaarten verkopen het belangrijkste en die maken hun geen zorgen over de definities van grootte en populariteit.

In de context van dit festivalforum (waar we discussiëren over de positie van acts en proberen denken zoals de organisatoren) gebruik ik daarom 'grootte' en 'populariteit' als synoniemen. Misschien is de reden waarom we hier soms discussies hebben over de positie van een act wel omdat we allemaal andere definities van deze termen hanteren. Ik vind het alleszins een boeiende discussie :)
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Met QOTSA is eindelijk de (voor mij) eerste goeie act voor Werchter aangekondigd. Compenseert de apen van later op de avond toch al een beetje. :p

En ik zou net wel veel zoeken achter de verwoording van Werchter. Vergeet niet dat die Facebook- en andere berichten zuivere marketing zijn en dat die berichten zorgvuldig woord voor woord geconstrueerd worden. Er wordt geen enkele keer "headliner" gebruikt in de communicatie over Nick Cave, terwijl de andere twee zeer duidelijk en telkens opnieuw als headliner bestempeld worden. 99% zeker dat Cave dus geen headliner is. En dat zou ik zeer positief vinden, want dat wil zeggen dat we nog minstens 3 headliners mogen verwachten.

Ik ga ook mee in de redenering dat Pearl Jam 4 december de tour aankondigt en dat Werchter daar bij zit (ik zou zelfs durven zeggen dat ze op zondag het festival afsluiten). En anders zal verwacht ik volgende week op z'n minst een naam die tegelijk met de laatste naam van Mad Cool aangekondigd wordt (dezelfde naam dus).

Mijn hoop voor de overige headliners is momenteel gevestigd op Pearl Jam, The Killers (kleine kans, maar je weet nooit) en Arctic Monkeys (nog een kleinere kans, maar je mag al eens hopen). The Cure zou ook nog mooi zijn. En Volbeat ergens als sub?

Bring it on, Werchter, ik krijg er langzaamaan weer zin in!
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik moet toegeven dat Nick Cave beter wordt, als je wat vaker naar hem luistert. Ik vind een aantal nummers ook wel wat weg hebben van Johnny Cash.

Nog bedankt voor de suggesties!
 

Bryan

Playlistbediener
28 okt 2017
14
0
Wat zijn eigenlijk de verwachtingen rondom de Arctic Monkeys?

Ik hoor nog niets over een tour van de Monkeys en hebben ze überhaupt al ergens officieel -niet tussen neus en lippen door- bevestigd dat ze in de studio zitten voor nieuw materiaal?

Ik hoop ze graag volgend jaar ergens te kunnen bewonderen. Liefst op Rock Werchter, want daar wil ik toch nog eens heen. Ik verkies toch Rock Werchter boven Lowlands. Pinkpop wordt hem sowieso al niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken