Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.296
4.464
Voor mij redelijke namen, maar nog zeker niet top. QOTSA vond ik vorige keren niet echt mijn ding. Gorillaz heb ik halverwege wel gezien denk ik en Nick Cave ben ik ook een beetje bang voor. Maar er komen vast nog wat leukere namen bij.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Had Qotsa eigenlijk op vrijdag verwacht. Vraag me nu af wat er op vrijdag komt. Toch nog een verrassende grote naam? En op zaterdag Pearl Jam en zondag dan nog The Killers of The xx erbij? Of toch op vrijdag 2 co-headliners?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.126
2.318
Mooi. En Gorillaa mag afsluiten staat op de site. Hopelijk wel alletwee int donker.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Al 3 headliners. Lekkere donderdag zeg, oef.

Nick Cave is geen headliner.

FB Werchter:

"So far, three names for the upcoming festival have been announced. Queens Of The Stone Age will headline on Thursday 5 July. Werchter then parties into the night with the other headliner of day 1, Gorillaz. Nick Cave & The Bad Seeds is one of the top acts on Sunday 8 July."
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.075
mattman wrote:
Al 3 headliners. Lekkere donderdag zeg, oef.

Nick Cave is geen headliner.

FB Werchter:

“So far, three names for the upcoming festival have been announced. Queens Of The Stone Age will headline on Thursday 5 July. Werchter then parties into the night with the other headliner of day 1, Gorillaz. Nick Cave & The Bad Seeds is one of the top acts on Sunday 8 July.”

Co-headliner he. Net zoals QOTSA en Gorillaz. Zal nog wel een act als The XX achter komen denk ik. Geloof me: Cave komt voor niet minder dan een headlineplek (ofwel minstens anderhalf uur speeltijd).

Top act = act aan de top van de affiche. Ik zou de verwoording echt niet te veel analyseren.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:

mattman wrote:
Al 3 headliners. Lekkere donderdag zeg, oef.


Nick Cave is geen headliner.

FB Werchter:

“So far, three names for the upcoming festival have been announced. Queens Of The Stone Age will headline on Thursday 5 July. Werchter then parties into the night with the other headliner of day 1, Gorillaz. Nick Cave & The Bad Seeds is one of the top acts on Sunday 8 July.”

Co-headliner he. Net zoals QOTSA en Gorillaz. Zal nog wel een act als The XX achter komen denk ik. Geloof me: Cave komt voor niet minder dan een headlineplek (ofwel minstens anderhalf uur speeltijd).

Als Cave fan geloof ik je zeker! :wink:
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Waar was het voorspel spel? :wink:

Ik vind de donderdag momenteel erg goed, dit zijn 2 van de bands die ik deze zomer per se wil zien. Helaas kon ik afgelopen jaar niet gaan, want de 3e band die ik graag wil zien, zijn de Foo Fighters, en die gaan niet naar RW komen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
3 mooie namen, maar eigenlijk wel super voorspelbaar. In voorgaande jaren was het steeds zo dat er wel enkele onverwachte wendingen kwamen (bv. Foo Fighters vrij laat in het geruchtencircuit). Voorlopig is dat niet zo. Zouden we echt zo'n voorspelbare affiche krijgen?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.296
4.464
Land Graaf wrote:

mattman wrote:
Al 3 headliners. Lekkere donderdag zeg, oef.


Nick Cave is geen headliner.

FB Werchter:

“So far, three names for the upcoming festival have been announced. Queens Of The Stone Age will headline on Thursday 5 July. Werchter then parties into the night with the other headliner of day 1, Gorillaz. Nick Cave & The Bad Seeds is one of the top acts on Sunday 8 July.”

Co-headliner he. Net zoals QOTSA en Gorillaz. Zal nog wel een act als The XX achter komen denk ik. Geloof me: Cave komt voor niet minder dan een headlineplek (ofwel minstens anderhalf uur speeltijd).

Top act = act aan de top van de affiche. Ik zou de verwoording echt niet te veel analyseren.

Misschien een zelfde constructie als in 2016 met sterke namen op de main, maar niet een uitgesproken headliner? Al is Nick Cave meer een headliner dan FATM toen.

Maar goed wat Mattman zegt, ik zou het niet te veel analyseren. In het Werchter jargon is elke naam top. We kunnen er wel van uitgaan dat er nog een sterke naam voor of na Cave zal staan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Wat als ze Cave nu toch in de Barn hebben gekregen? Of wat als ie gewoon 'maar' als sub zou staan en PJ bv toch die zondag zou headlinen (ondanks dat dat lijstje zaterdag zei).
Het is idd zeer voorspelbaar maar het maakt 't daarom niet een mindere line up om. 3 zeer mooie headliners al, en het beste is dat we er nog minimum 3 bij krijgen :D Maandag dus waarschijnlijk weer nieuws, kan me nl niet voorstellen dat ze nu telkens gaan wachten tot vrijdag 8u haha
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.255
3.188
Tot nu toe tevreden met alle namen. Als er op donderdag nog een sterke sub en Barn namen komen, denk ik dat die dag zeker niet slechter zal verkopen dan vorig jaar.

Verder heb ik door de verwoording van Werchter toch goeie hoop dat er op zondag nog een naam komt die een tikkeltje groter is dan Cave. Wie weet was het tourschema met PJ op zondag toch correct ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Wie weet was het tourschema met PJ op zondag toch correct
1f609.svg

zaterdag 7e waarschijnlijk, zie laatst gelekte schema ( link )
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Wat als ze Cave nu toch in de Barn hebben gekregen? Of wat als ie gewoon ‘maar’ als sub zou staan en PJ bv toch die zondag zou headlinen (ondanks dat dat lijstje zaterdag zei).
Het is idd zeer voorspelbaar maar het maakt ’t daarom niet een mindere line up om. 3 zeer mooie headliners al, en het beste is dat we er nog minimum 3 bij krijgen ? Maandag dus waarschijnlijk weer nieuws, kan me nl niet voorstellen dat ze nu telkens gaan wachten tot vrijdag 8u haha
Of nogmaals woensdag en vrijdag, met the Killers en Editors?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.296
4.464
Eerder als coheadliner op een andere dag of als sub voor een sterke headliner (Pearl Jam ofzo).
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Eerder als coheadliner op een andere dag of als sub voor een sterke headliner (Pearl Jam ofzo).
Als sub voor een sterke headliner voegt dat toch weinig toe qua kaartverkoop? Ik zou juist een sterke sub op donderdag verwachten, omdat die dag altijd lastig uitverkoopt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.711
1.245
Ze zeggen wel heel expliciet dat zowel QOTSA als Gorillaz beide headliner zijn.
En ze zeggen wel heel droog Nick Cave is ook een grote naam. Dus zondag mogen we nog iets mooi verwachten denk ik.
Maar zeer knappe prestatie QOTSA + Gorillaz.

Let's say:
QOTSA + Gorillaz
The XX + Arctic Monkeys of The Killers
Volbeat + Pearl Jam
Nick Cave + The Cure

Dat lijkt me iets waar niemand iets op tegen kan hebben, toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken