Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Even iets helemaal anders, wat denken jullie van de ticketverkoop?
Zullen de combi’s en dagtickets nog uitverkopen want vergeleken met vorige jaren gaat het wel heel sloom niet?
De donderdag had ik toch wel populairder verwacht en de vrijdag lijkt mij een moeilijke dag om aan veel mensen te verkopen.

welkom amichi

ik meen dat donder en vrijdag doorgaans qua vvk iets trager gaan, zaterdag doorgaans de snelste is.
Maar misschien dat de RW-kenners hier antwoord op je vraag kunnen geven?

Een mogelijke reden is misschien ook dat het nu een weekend later is. Hierdoor zijn er veel meer gezinnen die op vakantie gaan die periode en/of veel jeugdbewegingen ook hun kampen inplannen waardoor grote scouts/chirogroepen dit jaar moeten overslaan? Het is maar een mogelijke theorie! Maar voor mij zou het ook wel eens mogen uitverkopen: beste line-up in jaren, met elke dag een band of 10 die ik wel wil gaan bezien!

De donderdag verkoopt bijna nooit uit. Vorig jaar niet, het jaar ervoor ook niet. Eigenlijk heb ik dat sinds ik naar RW ga nog maar 1 keer meegemaakt. Verder denk ik eigenlijk dat alle combi's er gewoon weer uit gaan zijn tegen dat het festival begint. (Gewoon even giswerk hoor)

Bedenk wel dat een uitverkochte RW neerkomt op een kleine 90K per dag. Da's een pak natuurlijk, zeker in een kleiner landje als België.

Diego123 wrote:
Maar voor mij zou het ook wel eens mogen uitverkopen: beste line-up in jaren, met elke dag een band of 10 die ik wel wil gaan bezien!

Laat maar… Hoe minder druk, hoe beter!

Ben het met beide meningen eens en dat is juist mijn spagaat. Ik gun RW een uitverkocht huis vanwege de sterke, redelijke alternatieve, line-up die zij neergezet hebben. Deze lijn/keuze moet van mij beloond worden met een goede kaartverkoop. Des te groter de kans dat dit vastgehouden wordt. Tegelijkertijd gun ik mezelf rustige wandelpaden wanneer ik snel van NIN naar Nick Cave moet om niets te missen..

Tegelijkertijd gun ik mezelf rustige wandelpaden wanneer ik snel van NIN naar Nick Cave moet om niets te missen..

Laat dat nu net een dag zijn die redelijk snel vol zat.

Een mogelijke reden is misschien ook dat het nu een weekend later is. Hierdoor zijn er veel meer gezinnen die op vakantie gaan die periode en/of veel jeugdbewegingen ook hun kampen inplannen waardoor grote scouts/chirogroepen dit jaar moeten overslaan? Het is maar een mogelijke theorie! Maar voor mij zou het ook wel eens mogen uitverkopen: beste line-up in jaren, met elke dag een band of 10 die ik wel wil gaan bezien!

Maar voor leerlingen/studenten en leerkrachten is het nu veel beter, volledig in juli.

Donderdag is inderdaad altijd het moeilijkst om uit te verkopen. Ze proberen dan ook de 'grootste' headliner op donderdag te zetten (in het verleden al Pearl Jam/Paul McCartney, Muse (x2), Oasis, Metallica... Dit lukt niet altijd, vorig jaar niet en dit jaar ook niet. Volgens mij zou de organisatie Pearl Jam liever op donderdag zien staan hebben, dan heeft die dag een veel grotere kans op uitverkoop, en op zaterdag zetten ze dan QOTSA of The Killers... Die zaterdag verkoopt toch sowieso uit... Helaas is het niet steeds mogelijk een grote band te plaatsen op exact de dag die je als festival wil.

Toch al twee festivaldagen uitverkocht, The Hive volledig uitverkocht... Dan zal het in het algemeen (met de combi's) ook wel OK gaan denk ik dan.

Setlist eerste festival show Nick Cave:

https://www.setlist.fm/setlist/nick-cave-and-the-bad-seeds/2018/parc-del-forum-barcelona-spain-1bed7958.html

Uitstekende setlist. Ik had niet gedacht dat ze die zo gingen omgooien voor de festivals. Veel meer directe songs (Deanna en Loverman!). Het is wat dubbel natuurlijk, aan de ene kant werkte die 'trage, meer ingetogen' zo goed in die arena's, maar aan de andere kant hoopte ik dat ze die niet 100% gingen overnemen voor festivals. Uiteindelijk blik dat het een soort greatest hits wordt.

Op RW graag exact deze set graag, al denk in dat ze m nu elke avond gaan omgooien.

Ben het met beide meningen eens en dat is juist mijn spagaat. Ik gun RW een uitverkocht huis vanwege de sterke, redelijke alternatieve, line-up die zij neergezet hebben. Deze lijn/keuze moet van mij beloond worden met een goede kaartverkoop. Des te groter de kans dat dit vastgehouden wordt. Tegelijkertijd gun ik mezelf rustige wandelpaden wanneer ik snel van NIN naar Nick Cave moet om niets te missen..

Verwacht u Zondag maar aan een ultra drukke festivaldag.
Misschien hopen op slecht weer zodat er al wat volk naar huis gaat...

Joslittel wrote:

Verwacht u Zondag maar aan een ultra drukke festivaldag.
Misschien hopen op slecht weer zodat er al wat volk naar huis gaat…
Ach, zolang de combi's niet weg zijn, is het in ieder geval niet drukker dan vorig jaar...

Als de combi's nog niet weg zijn vlak voor het festival zullen ze wel wat extra dagkaarten verkopen aan mensen in de wachtrij gok ik.

Die Cave show van gisteren heeft nu al 2 geweldige videos opgeleverd.

Edit: die tweede, met Push The Sky Away, is eigenlijk nog vetter. :wink:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=eTw0VaUQ5xk[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=y-JuzteiNdc[/video]

Fun fact het is nu confirmed dat Ace (een powerpuff girls karakter). Nu in Gorillaz zit.
Er waren al wat hints dat de werelden misschien gedeeld waren.
Ook heeft Gorillaz altijd wel een Cartoon Network achtige stijl gehad.
In een nieuwe clip is Jack Black te zien. Hopelijk komt hij mee op tour zoals Snoop Dogg destijds.
Dat zou toch wel supertof zijn.

Die Cave show van gisteren heeft nu al een parel van een video opgeleverd.
Wel ff cringe halfweg de video bij dat meisje dat naast Cave het podium op klom en met 'm wilde dansen, totaal uit het ritme ook nog. Herinner me in het Sportpaleis ook zo'n meisje die alle aandacht naar zich wou :lol:

mattman wrote:
Die Cave show van gisteren heeft nu al een parel van een video opgeleverd.

Wel ff cringe halfweg de video bij dat meisje dat naast Cave het podium op klom en met ‘m wilde dansen, totaal uit het ritme ook nog. Herinner me in het Sportpaleis ook zo’n meisje die alle aandacht naar zicht wou
1f606.svg

Haha, idd. Dat nummer zorgt altijd voor een cringemomentje op het podium. Sta er ook altijd van te kijken hoeveel volk hij op het podium laat tijdens dat nummer.

Allemaal mooie dingen. Ik heb intussen steeds meer en meer zin in deze gekte:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=RT3CXj7-t_k[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=VODKZxsRa_E[/video]

Deze boze gekken hebben ook weer een nieuw nummer uit! :D

Zalig die video's van Nick Cave, alleen Werchter gewijs is het afwachten hoeveel AM bakvissen er al in de voorste regionen staan, wat nefast voor de sfeer zal worden vrees ik.

Op RW graag exact deze set graag, al denk in dat ze m nu elke avond gaan omgooien.

Prachtige setlist inderdaad zeg. Wat mij betreft speelt hij deze set ook op DTRH (ik ga niet naar Werchter). Ik hoop in ieder geval dat Loverman een blijvertje is, lijkt me echt een geweldig nummer om live mee te maken

Users who are viewing this thread