Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

@black-lies die van jou is dan wel weer optimistisch qua tijd, precies een vol uur aan muziek als je alles back to back afspeelt. Misschien Detonation of The Raven eraf… Maar ja, jij gaat er echt vanuit dat hij volop zijn laatste album gaat promoten? Ik denk dat hij ook wel wat ouder werk erbij pakt, alles wat ik opnoem zit in vrijwel elke set van zijn laatste tour. Er moet toch wel iets van Porcupine Tree in zitten? Maar wat ik zeg, ik ben niet goed in dit soort lijstjes maken.

Hm, lastig, maar ik zou toch zeker 4 of 5 nummers verwachten van To The Bone. Maar het is wat moeilijk te voorspellen omdat hij werkelijk nooit zo kort speelt.

Dr. Hannibal wrote:
@black-lies die van jou is dan wel weer optimistisch qua tijd, precies een vol uur aan muziek als je alles back to back afspeelt. Misschien Detonation of The Raven eraf… Maar ja, jij gaat er echt vanuit dat hij volop zijn laatste album gaat promoten? Ik denk dat hij ook wel wat ouder werk erbij pakt, alles wat ik opnoem zit in vrijwel elke set van zijn laatste tour. Er moet toch wel iets van Porcupine Tree in zitten? Maar wat ik zeg, ik ben niet goed in dit soort lijstjes maken.

Hm, lastig, maar ik zou toch zeker 4 of 5 nummers verwachten van To The Bone. Maar het is wat moeilijk te voorspellen omdat hij werkelijk nooit zo kort speelt.

Precies, ik denk dat Steven met hetzelfde probleem zit straks: "What the fuck ga ik doen in zo'n korte tijd!?"
Misschien heeft ie schijt aan alles en doet ie Raider II en The Sky Moves Sideways (Phase 1 &2). Heb je ook een uur vol.

Maar alle gekheid op een stokje, volgens setlist.fm zit Home Invasion/Regret #9 in elke setlist sinds hij die nummers heeft geschreven, dus dat zal wel een zekerheidje zijn. Dan toch Arriving eruit en meer To The Bone erin? Laatste poging:

Nowhere Now
Pariah
Home Invasion
Regret #9
Refuge
People Who Eat Darkness
Ancestral
(Speech over dat pop ook cool is)
Permanating
Sleep Together

Van alles wat, met name nieuwste album, en allemaal nummers die volgens de statistieken niet te missen zijn. Ik denk dat dit er aardig dicht bij zit. Misschien nog ergens Vermillioncore erbij inderdaad, heb zelf niet zoveel met dat nummer maar die doet het live altijd wel goed. Misschien in plaats van Permanating, maar volgens mij vind Steven dat nummer zelf veel te leuk om hem niet te doen :lol:

PS. totale tijd 57 minuten. Past weer net aan...

Wat doet Werchter eigenlijk voor de Rode Duivels Live ? en hoeveel mensen staan er straks daadwerkelijk bij een artiest te kijken. Je praat toch over zaterdag tussen 13:30 en 16:15...acts die hier iets van gaan voelen:
Main:
14:00 - 14:45 The Last Internationale
15:20 - 16:20 Stereophonics
Slope:
13:30 - 13:55 The Magic Gang
14:45 - 15:15 Emma Bale
Klub C:
13:55 - 14:30 Susanne Sundfør
15:20 - 16:05 JP Cooper
Barn:
13:00 - 13:55 Millionaire
14:30 - 15:15 Angèle
16:00 - 17:00 The Breeders
Volgens mij zag Dotan de WK-voetbal-bui al hangen......Ach het zal allemaal wel meevallen, daarbij als de Belgen winnen, dan wordt het een groot feestje....

Ik kies altijd voor de bands! Buiten als er echt niets boeiends speelt. Maar dat is op die momenten blijkbaar niet het geval: Millionaire >...pauze... > Stereophonics > The Breeders zal het voor mij worden.

Is het trouwens zeker dat België op zaterdag speelt (en in de namiddag), als ze door zouden zijn?

Hoe dan ook: ik kies ook sowieso voor de muziek. Het is een muziekfestival he. De laatste plek waar ik aan voetbal wil denken.

Is het trouwens zeker dat België op zaterdag speelt (en in de namiddag), als ze door zouden zijn?

Hoe dan ook: ik kies ook sowieso voor de muziek. Het is een muziekfestival he. De laatste plek waar ik aan voetbal wil denken.
Ofwel vrijdagavond.
Ofwel zaterdagnamiddag.
Als ze vrijdag spelen kan ik de eerste helft zien, daarna naar de Klub C, als ze zaterdag spelen ga ik vol voor de muziek.

Heb ze in maart in Köln gezien, ben helemaal weggeblazen. Kan niet wachten tot ik ze weer op Werchter zie.

Ik was er zelf bij in de Ziggo Dome. Wanneer je niet gruwelijk fan bent van deze band raad ik jullie aan gewoon lekker halverwege het veld bij een bar te gaan staan. Brandon blijft een top showman, ze hebben zoveel klassiekers die je lekker kunt meezingen en de rest van de setlist is ook dikke prima. Echter is het niet (meer) de band die je gaat wegblazen. Bij twijfel in je blokkenschema kun je dus best wel iets later aankomen. Fijne festivalshow gaat dat worden. Dat is zeker!

Iemand die Black Rebel Motorcycle Club al heeft gezien en mij kan vertellen of dit de moeite is? Want ik zou graag redelijk vooraan gaan staan bij Alice in Chanis, maar zou graag nog een stukje BRMC meepikken. Moest dit toch niet de moeite zijn, ga ik na Steven Wilson gewoon op het gemak naar de main stage en wat genieten van The Vaccines in de zon, klinkt ook niet slecht natuurlijk ;)

Ik ben al altijd naar de voetbal gaan kijken 2 en 4 jaar geleden en ondanks dat ze 2x verloren hebben, heb ik er nooit spijt van gehad. Nu spelen ze ofwel vrijdagavond om 20u of zaterdagmiddag om 16u. Dat is bij mij Franz Ferdinand of Stone Sour die wegvallen van de must see's. Wel jammer, maar als voetbalfan vrees ik dat ik het toch niet over mijn hart ga krijgen om een kwartfinale op het WK te missen ;) Moesten de Rode Duivels daar geraken uiteraard, maar we zijn optimistisch!

Iemand die Black Rebel Motorcycle Club al heeft gezien en mij kan vertellen of dit de moeite is? Want ik zou graag redelijk vooraan gaan staan bij Alice in Chanis, maar zou graag nog een stukje BRMC meepikken. Moest dit toch niet de moeite zijn, ga ik na Steven Wilson gewoon op het gemak naar de main stage en wat genieten van The Vaccines in de zon, klinkt ook niet slecht natuurlijk

Black Rebel Motorcycle Club is een prima bandje niks meer niks minder. Live blijft het allemaal prima overeind, twee zangers en een strakke vrouwelijk drummer. Heel spannend zal het echter niet worden. De laatste plaat is ook wat zwakker dan het vorige werk. Je zult dus niet zo veel geks missen als je wat later komt.

Diego123 wrote:
Iemand die Black Rebel Motorcycle Club al heeft gezien en mij kan vertellen of dit de moeite is? Want ik zou graag redelijk vooraan gaan staan bij Alice in Chanis, maar zou graag nog een stukje BRMC meepikken. Moest dit toch niet de moeite zijn, ga ik na Steven Wilson gewoon op het gemak naar de main stage en wat genieten van The Vaccines in de zon, klinkt ook niet slecht natuurlijk

Black Rebel Motorcycle Club is een prima bandje niks meer niks minder. Live blijft het allemaal prima overeind, twee zangers en een strakke vrouwelijk drummer. Heel spannend zal het echter niet worden. De laatste plaat is ook wat zwakker dan het vorige werk. Je zult dus niet zo veel geks missen als je wat later komt.

Aan de andere kant lijkt het me wel een leukere liveband dan Alice In Chains. Al kan ik alleen afgaan op de vorige keer dat ik ze op Werchter zag. (8 jaar geleden alweer, slik). Toen vond ik ze heel middelmatig en weinig sfeervol. Maar misschien heeft iemand ze al eens op een beter moment gezien? Moet ik deze band een herkansing geven?

Ik kijk zelf heel erg uit naar Alice in Chains, geweldige muziek. Maar ben toch wat voorzichtig geworden door de verschillende reacties op dit forum. Ik ga toch voor een mooi plekje en hoop van harte dat iedereen zeer verrast gaat worden! Lijkt me een perfecte band in de namiddagzon met een biertje. BRMC moet er helaas voor sneuvelen.

Aan de andere kant lijkt het me wel een leukere liveband dan Alice In Chains. Al kan ik alleen afgaan op de vorige keer dat ik ze op Werchter zag. (8 jaar geleden alweer, slik). Toen vond ik ze heel middelmatig en weinig sfeervol. Maar misschien heeft iemand ze al eens op een beter moment gezien? Moet ik deze band een herkansing geven?

Die heb ik dus nog nooit gezien...

Alice in Chains blijft voor mij toch één van de bands die ik altijd al eens wil hebben zien, dus zal me sowieso wel vermaken! Hopelijk kunnen ze deze verwachtingen waarmaken, maar wat ik van (recente) live-optredens gezien heb, moet dat wel goedkomen! Goed, de zanger is geen Layne Staley, maar doet het op zijn manier toch niet slecht imo! EN dat de rest van de band oud aan het worden is, tja, dat heb ik tegenwoordig bij mijn meeste favoriete bands ;)

Iemand die Black Rebel Motorcycle Club al heeft gezien en mij kan vertellen of dit de moeite is? Want ik zou graag redelijk vooraan gaan staan bij Alice in Chanis, maar zou graag nog een stukje BRMC meepikken.

Bij bands rond dat tijdstip (ik denk dan vooral aan Band Of Horses 2 jaar geleden) kon je nog perfect tijdens de band in het voorste vak gaan staan, dus zo veel op voorhand ga je er ook niet moeten zijn voor een band als Alice In Chains denk ik.

Wat doet Werchter eigenlijk voor de Rode Duivels Live ? en hoeveel mensen staan er straks daadwerkelijk bij een artiest te kijken. Je praat toch over zaterdag tussen 13:30 en 16:15…acts die hier iets van gaan voelen:
Main:
14:00 – 14:45 The Last Internationale
15:20 – 16:20 Stereophonics
Slope:
13:30 – 13:55 The Magic Gang
14:45 – 15:15 Emma Bale
Klub C:
13:55 – 14:30 Susanne Sundfør
15:20 – 16:05 JP Cooper
Barn:
13:00 – 13:55 Millionaire
14:30 – 15:15 Angèle
16:00 – 17:00 The Breeders
Volgens mij zag Dotan de WK-voetbal-bui al hangen……Ach het zal allemaal wel meevallen, daarbij als de Belgen winnen, dan wordt het een groot feestje….

Als de Belgen tijdens Werchter voetballen, verliezen ze altijd. Maar meestal maakt het voor de sfeer niet zoveel uit.

Ik kijk zelf heel erg uit naar Alice in Chains, geweldige muziek. Maar ben toch wat voorzichtig geworden door de verschillende reacties op dit forum. Ik ga toch voor een mooi plekje en hoop van harte dat iedereen zeer verrast gaat worden! Lijkt me een perfecte band in de namiddagzon met een biertje. BRMC moet er helaas voor sneuvelen.

Ik vond Alice in Chains dan juist wel een goed optreden geven. Stond de vorige keer dan ook in het voorste vak en grunge is de muziek uit mijn puberteit.

Wat doet Werchter eigenlijk voor de Rode Duivels Live ? en hoeveel mensen staan er straks daadwerkelijk bij een artiest te kijken. Je praat toch over zaterdag tussen 13:30 en 16:15…acts die hier iets van gaan voelen:
Main:
14:00 – 14:45 The Last Internationale
15:20 – 16:20 Stereophonics
Slope:
13:30 – 13:55 The Magic Gang
14:45 – 15:15 Emma Bale
Klub C:
13:55 – 14:30 Susanne Sundfør
15:20 – 16:05 JP Cooper
Barn:
13:00 – 13:55 Millionaire
14:30 – 15:15 Angèle
16:00 – 17:00 The Breeders
Volgens mij zag Dotan de WK-voetbal-bui al hangen……Ach het zal allemaal wel meevallen, daarbij als de Belgen winnen, dan wordt het een groot feestje….
Als de Rode Duivels eerste worden in hun groep spelen ze vrijdag avond (20h), anders zal het zaterdag middag (16h) zijn (indien ze zover graken). Wat opvalt is dat gat in de line up van zaterdag op de Slope, toevallig op dit uur. En de redelijk hoge positie van Todiefor en Faces on TV op vrijdag. Het zou me niets verbazen mochten deze laatste wisselen naar zaterdag van zodra bekend wordt dat de Rode Duivels de kwartfinale zullen afwerken op vrijdag.

Even iets helemaal anders, wat denken jullie van de ticketverkoop?
Zullen de combi's en dagtickets nog uitverkopen want vergeleken met vorige jaren gaat het wel heel sloom niet?
De donderdag had ik toch wel populairder verwacht en de vrijdag lijkt mij een moeilijke dag om aan veel mensen te verkopen.

Users who are viewing this thread