Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik hoop echt heel erg op een andere naam dan Muse. Al vaak genoeg gezien, en de muziek vind ik eerlijk gezegd ook niet zo heel bijzonder.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
The Gaslight Anthem kondigt net wat shows aan. Lijkt erop dat het hierbij zal blijven dus geen RW! Allemaal naar Tilburg dan maar...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Ik weet dat het 'weer zo'n discussie is', maar als je op de lineup kijkt, staan Arctic Monkeys en Nick Cave in dezelfde lettergrootte (en beide net iets kleiner dan Gorillaz en Pearl Jam). Kan/zal dus wijzen op het feit dat ze beide co-headlinen, en dan zie ik ze beide wel een anderhalf uur speeltijd krijgen.

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Ik weet dat het ‘weer zo’n discussie is’, maar als je op de lineup kijkt, staan Arctic Monkeys en Nick Cave in dezelfde lettergrootte (en beide net iets kleiner dan Gorillaz en Pearl Jam). Kan/zal dus wijzen op het feit dat ze beide co-headlinen, en dan zie ik ze beide wel een anderhalf uur speeltijd krijgen.

Ik denk dat Arctic Monkeys sowieso niet veel langer als anderhalf uur zou/wil spelen.

Momenteel zie ik alleen maar Pearl Jam hier (ver) boven gaan!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.863
1.793
The Gaslight Anthem kondigt net wat shows aan. Lijkt erop dat het hierbij zal blijven dus geen RW! Allemaal naar Tilburg dan maar…

Klopt! 013 is een Benelux exclusive
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik vermoed dat de grootte van het lettertype op de omslagafbeelding veel meer te maken heeft met de lay-out, dan met hun effectieve grootte op de affiche. Gorillaz staat groter dan QOTSA omdat 'Queens of the stone age' in een groter lettertype te ver zou komen. Idem voor Arctic Monkeys en Nick Cave, die ze wel beiden als headliner boeken, en dus op één lijntje willen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
27066940_10156035741760699_959541870624910752_n.png
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.346
5.894
Waar zien jullie die omslagafbeelding? Ik krijg die niet gevonden.

De banner bovenaan de facebook pagina.

Ik vermoed dat de grootte van het lettertype op de omslagafbeelding veel meer te maken heeft met de lay-out, dan met hun effectieve grootte op de affiche. Gorillaz staat groter dan QOTSA omdat ‘Queens of the stone age’ in een groter lettertype te ver zou komen. Idem voor Arctic Monkeys en Nick Cave, die ze wel beiden als headliner boeken, en dus op één lijntje willen.

QOTSA zou sowieso niet verder komen dan AM en Nick Cave dat onderaan doen, dus ik denk dat zij daadwerkelijk als kleinere act geboekt staan dan Gorillaz. Lijkt mij ook dat die laatste afsluiten. AM en Cave komen wel echt in ruimtegebrek, dus die lettergrootte zal daar ook mee te maken hebben. Mijn gokje voor speeltijden:
-QOTSA 1,5u
-Gorillaz 2u
-PJ 2,5 of 3u
-Nick Cave 1,5u
-AM 1,5 of 2u
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.990
2.030
Amai die zondag.
Voor mij zou het ideaal zijn mochten ze NIN - Cave - Monkeys zetten op het hoofdpodium, Eels past perfect in de Barn.

Zou toch een formidabele main stage zijn dan.
 

hawksley

Nieuw lid
29 jan 2018
3
0
Nu al mooie affiche met Pearl Jam, Arctic Monkeys, Nine Inch Nails, Fleet Foxes, Eels, Nick Cave, David Byrne, Queens of the stone age, Gorillaz, Jack White, Anderson Paak...maar, ajb, bespaar me ajb bombastische stadionacts als Muse, Killers, Editors....dan liever een feestje met, pakweg, Prodigy, Depeche Mode of Kendrick
Verder duim ik voor Fink, Alice in chains, the Van Jets, Tjens Matic, Goose, Frank Turner....ach, eigenlijk maakt het niet veel meer uit, het is al mooi zo...en we moeten nog tijd hebben om gewoon te kletsen en te feesten met de vrienden :)
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Amai die zondag.
Voor mij zou het ideaal zijn mochten ze NIN – Cave – Monkeys zetten op het hoofdpodium, Eels past perfect in de Barn.

Zou toch een formidabele main stage zijn dan.

Alleen wel een beetje zonde van de lichtshow bij NiN? Dacht altijd mee te hebben gekregen dat die wel een lekkere lichtshow bij hebben, maar ben daar niet zeker van.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Denk dat Nine Inch Nails ook niet voor de headliner wil spelen en dus de Barn af zal sluiten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Gokje! Vul gerust aan…
Sgoed! Heb nu toch tijd genoeg want examens zijn gedaan.. :lol:
fiyH9X1g.jpg


M: Millionaire > Stereophonics > Gojira > HAIM > Kasabian > Queens Of The Stone Age > Gorillaz
KC: Roméo Elvis + Le Motel > Superorganism > First Aid Kit > Vince Staples > MØ > De La Soul > Marshmello
B: Yungblud > Portugal. The Man > The Breeders > At The Drive-In > The Script > Justice

M: Equal Idiots > Air Traffic > Stone Sour > Snow Patrol > Tame Impala > The Killers > The xx
KC: Témé Tan > Curtis Harding > Perfume Genius > Loïc Nottet > Anderson .Paak & TFN > Arsenal
B: Faces On TV > Vance Joy > Jungle > Liam Gallagher > Angus & Julia Stone > London Grammar

M: Blossoms > Nothing But Thieves > Alice In Chains > Triggerfinger > Franz Ferdinand > Jack White > Pearl Jam
KC: Sigrid > Glass Animals > Sampha > Khalid > CHVRCHES > Petit Biscuit
B: Friendly Fires > Absynthe Minded > Fever Ray > MGMT > Fleet Foxes > Jack Johnson

M: Greta Van Fleet > Wolf Alice > Kaleo > Vampire Weekend > Noel Gallagher's HFB > Nick Cave & TBS > Arctic Monkeys
KC: Angèle > J. Bernardt > Post Malone > St. Vincent > Migos > The Black Madonna
B: Felix Pallas > Rodriguez > Leon Bridges > David Byrne > Eels > Nine Inch Nails
 

frans

Nieuw lid
18 jan 2018
3
0
AM goeie afsluiter. Hier graag nog even bij: Robert Plant, Jack Johnson, Lenny Kravitz, Gary Clark, Black Rebel Motorcycle Club, Greta van Fleet, the XX en Damian Marley en dan is de cirkel rond.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken