Maar nu met die poortjes sta je toch niet meer zo opgepropt voorin dan of wel. Doet voor mij namelijk wel af aan de beleving als je helemaal wordt samengeperst.
Ik vraag me altijd af: hoe doen jullie dat dan met eten en drinken? Uren achtereen niks?Met die poortjes is het idd niet meer zo druk. ’t is een beetje pushen om door het begin te geraken, maar het wordt dan breder en breder naarmate je naar het centrum gaat, en daar is het ideaal.
Voor mij is de ideale positie, rechts vooraan aan het podium, links achter.. ? of te: zie oranje pijltjes
![]()
Tussen de optredens door kun je daar ook makkelijjk zitten, waardoor het dragelijker is om daar een enkele uren te verblijven.
Ha, hier staan wij ook (ongeveer) altijd! Dichtbij de bar, dichtbij de pisbakken en prima zicht en geluid.Wij staan met ons groepje een meter of 10 links van de middentoog aan de main stage. Ik persoonlijk ben enkel nog maar voor Metallica, Maiden en Pearl Jam in het voorste vak gekropen. Het is een hels gedoe maar dat is net heerlijk bij zulke optredens.
En meezingen doe ik sowieso alleen met 20 bier in mijn mik, @wessel…
Ik vraag me altijd af: hoe doen jullie dat dan met eten en drinken? Uren achtereen niks?
Moet zelf zeggen dat de sfeer in het voorste vak mij het meeste bevalt. Vorig jaar viel me dat het beste op, op de zaterdag. We waren voor de Peppers al erg vroeg (eigen te vroeg) in het vak gegaan en ondanks dat die mannen niet meer de beste zijn, was het geweldig daar. Maar daarna heb ik met 1 van m’n vriendne op een afstandje Editors aangezien en als je dan op een afstandje staat voelt het bijna ongemakkelijk als je mee wilt doen eigenlijk.
Moet zelf overigens zeggen dat ik het gedrang bij Rammstein vond meevallen. Vond Pearl Jam in 2014 stukkie erger(al was dat ook mijn 1e festival pas).
Als ik het zo lees, klinkt het best suf, maar ik ben precies hetzelfde...Ik ga maar heel soms naar het voorvak toe. Ik vind het over het algemeen prettiger dat ik wat ruimte om me heen heb en mijn blaas is niet zo groot dus kan eigenlijk nooit zo lang van te voren zo’n voorvak in. Ik houd er niet zo van als mensen staan te duwen en eigenlijk ook niet als ze de hele tijd staan te springen want dan zie ik niks meer. Zal wel liggen aan het feit dat ik zelf wat ouder aan het worden ben en echt niet meer kan springen na al de hele dag op mijn voeten te staan. Nee ik probeer over het algemeen een plekje te zoeken waar ik het goed kan zien en toch wel wat ruimte heb om me heen en als het ook nog kan niet te ver weg van de bar zodat ik ook wat te drinken kan halen als ik dorst heb.
En ja, wat is sfeer? Zoals ik al zei ik sta liever niet tussen allemaal springende mensen want die stoten steeds tegen je aan en zorgen dat je het minder goed kan zien. Iemand anders vind dat wellicht juist een toffe sfeer, ik irriteer me daar dus juist aan. Nee ik wil gewoon kunnen genieten van de muziek en van het optreden, rustig met een biertje in mijn hand of meezingend of beide. Ik vind het een goede sfeer als iedereen staat te genieten van de muziek en je kan zien dat ze het naar hun zin hebben en het liefst niet teveel gepraat wordt, nouja niet als dat boven de muziek uitkomt.
– Faith No More toen ze de Foo Fighters vervingen; daar was gewoon amper iemand in geïnteresseerd.
Echt? In het eerste en tweede vak kon er gemakkelijk nog veel volk bij.
En ja, ze waren awesome! Had ze 4 dagen er voor ook nog gezien op Graspop, dubbel feest!