Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
[video]https://www.youtube.com/watch?v=7NuaK29J1fM[/video]
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Oh nu een melding over de concerten van Bazart. Want die treden nog niet genoeg op, dus moeten ze het maar extra benadrukken...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.442
11.371
Oke, ik noem Massive Attack, Anderson Paak en Bon Iver als afzeggingen van dit jaar.

Dat denk ik ook. Die namen hadden het affiche net wat meer body gegeven. Waarschijnlijk geen goede vervangers kunnen vinden en daarom die paar kleine Belgische acts als vervanging. Of Savages op mainstage, naar mijn idee de meest vreemde positionering dit jaar.

Blijf een dubbel gevoel houden over het affiche dit jaar. De dagopvulling is zonder meer niet Werchter waardig. Dat stelt me wel teleur want had acts als Biffy Cliro, Placebo en Wolfmother graag gezien. Aan de andere kant staat er een berg grote namen die ik er graag wil zien en de hoeveelheid clashes is overzichtelijk. Alleen White lies en Birdy vind ik balen, van Lorde kan ik het meeste gelukkig nog zien. Ik had er flink van gebaald als bijvoorbeeld tijdens radiohead Wilco in the Barn had gestaan. Dan staat die band wel op het affiche maar vervolgens heb je er nog steeds niets aan. Door een G-Eazy tijdens Foo Fighters te zetten maak je tenminste twee doelgroepen blij.

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Oke, ik noem Massive Attack, Anderson Paak en Bon Iver als afzeggingen van dit jaar.
Yep, dat denk ik ook of ze konden hem gewoon echt niet strikken. Glastonbury heeft hem nl ook niet terwijl hij wel op Forbidden Fruit en Primavera staat. Waar had Bon Iver overigens moeten staan als Massive Attack barn head was voor zaterdag? Vrijdag tegenover Radiohead? Zondag tegenover Alt-J/Foo's? Donderdag tov KoL/AF, dat zouden nog 's clashes zijn geweest haha
Dat Paak afzegt voor DTRH maar in het zelfde weekend wel op Glastonbury staat gaat er voor mij eerlijk gezegd niet in.. Kan Frank Ocean daar btw ook bij dat lijstje?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.988
jefferke wrote:
Oke, ik noem Massive Attack, Anderson Paak en Bon Iver als afzeggingen van dit jaar.

Yep, dat denk ik ook of ze konden hem gewoon echt niet strikken. Glastonbury heeft hem nl ook niet terwijl hij wel op Forbidden Fruit en Primavera staat. Waar had Bon Iver overigens moeten staan als Massive Attack barn head was voor zaterdag? Vrijdag tegenover Radiohead? Zondag tegenover Alt-J/Foo’s? Donderdag tov KoL/AF, dat zouden nog ’s clashes zijn geweest haha
Dat Paak afzegt voor DTRH maar in het zelfde weekend wel op Glastonbury staat gaat er voor mij eerlijk gezegd niet in.. Kan Frank Ocean daar btw ook bij dat lijstje?
Wat als Massive Attack dance afsluiter was op donderdag? De anderen op de andere 2 dagen stonden en dat diede zaterdag gewoon zo gepland was.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.454
Yannick wrote:
jefferke wrote:
Oke, ik noem Massive Attack, Anderson Paak en Bon Iver als afzeggingen van dit jaar.


Yep, dat denk ik ook of ze konden hem gewoon echt niet strikken. Glastonbury heeft hem nl ook niet terwijl hij wel op Forbidden Fruit en Primavera staat. Waar had Bon Iver overigens moeten staan als Massive Attack barn head was voor zaterdag? Vrijdag tegenover Radiohead? Zondag tegenover Alt-J/Foo’s? Donderdag tov KoL/AF, dat zouden nog ’s clashes zijn geweest haha
Dat Paak afzegt voor DTRH maar in het zelfde weekend wel op Glastonbury staat gaat er voor mij eerlijk gezegd niet in.. Kan Frank Ocean daar btw ook bij dat lijstje?


Wat als Massive Attack dance afsluiter was op donderdag? De anderen op de andere 2 dagen stonden en dat diede zaterdag gewoon zo gepland was.

Kol en Arcade Fire zijn toch al tijden aangekondigd. Denk dat ze het festivalterrein eerder dicht willen hebben ter promotie van het feestje op de Hive.
 

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
Antwoord op Facebook pagina van RW17 :
Rock Werchter
--> Still a few spots to be filled in for Friday 30 June and Sunday 2 July. Stay tuned
 

Rob1617899554

Playlistbediener
12 nov 2015
6
0
Heeft iemand enig idee tot hoe laat het feest in the hive feesttent door gaat? In 2014 vonden wij dat een behoorlijke deceptie. En nu er dit jaar geen dance afsluiters zijn mogelijk begin ik mij wel zorgen te maken ;)
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Heeft iemand enig idee tot hoe laat het feest in the hive feesttent door gaat? In 2014 vonden wij dat een behoorlijke deceptie. En nu er dit jaar geen dance afsluiters zijn mogelijk begin ik mij wel zorgen te maken
1f609.svg

No worries, in 2015 was dat al stuk beter. Ik meende tot 4 uur. In 2014 was het een aanfluiting: o.a. middenin 'Killing in the name of' afkappen omdat het tijd was. Nota bene op het moment dat de tent vol stond met uitzinnige NL'ers nadat het Nederlands Elftal door was op het WK. Met gevolg: iedereen baldadig, een groot fluitconcert en mensen die in de nok van de tent wilden klimmen haha. Voor diegene die er vorig jaar was: was The Hive in 2016 hetzelfde als in 2015?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
mensen die in de nok van de tent wilden klimmen haha.

Zo, dat was een partijtje gevaarlijk zeg. Dat daar geen ongelukken mee zijn gebeurt, al die dronken lui die echt 15 meter in de lucht hingen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Kasabian dus in november in Vorst Nationaal. Was wel te verwachten dat ze toch ergens in België zouden spelen dit jaar.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Hmm, interessant inderdaad! Kan ik wel heel moeilijk plaatsen eigenlijk. Kan zowel main stage opener worden (hoewel die wss te groot zijn), of eventueel KlubC headliner tijdens Radiohead... dat zou wel serieus balen zijn :eek:

Edit: gezien de beperkte plaatsen die nog vrij zijn voor Werchter, geef ik ze wel meer kans op een ander festival, of zelfs een zaaloptreden.
Edit2: Ze spelen blijkbaar in juni in de Botanique in Brussel... maakt de kans dat ze op Werchter spelen niet meteen groter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.317
9.040
Hmmm. Ik denk dan spontaan aan Pukkelpop. In Limburg kunnen ze een thuismatch spelen. Zou me zelfs verwonderen als ze daar NIET staan nu.

Leuk nieuws wel!
 

Medic92

Playlistbediener
1 jun 2015
31
0
Ik zat eens even naar het tourschema van Biffy Clyro te kijken. Die gasten staan 30 juni in Frankrijk op 200 km van Werchter af en hebben daarvoor alleen Glastonbury wat op z'n laatst de 25ste kan zijn. Na de 30ste hebben ze dan 2 juli weer een optreden in Zwitserland. Toch ongeloofelijk als ze niet voor Werchter zijn geboekt terwijl ze zo dicht in de buurt zijn en dan makkelijk de 29ste zouden kunnen optreden. Het is ook niet zo dat ze niet 2 dagen achter elkaar willen optreden, want op 8 augustus staan ze in Duitsland en de 9de in Zweden. Fingers crossed?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.988
Ik zat eens even naar het tourschema van Biffy Clyro te kijken. Die gasten staan 30 juni in Frankrijk op 200 km van Werchter af en hebben daarvoor alleen Glastonbury wat op z’n laatst de 25ste kan zijn. Na de 30ste hebben ze dan 2 juli weer een optreden in Zwitserland. Toch ongeloofelijk als ze niet voor Werchter zijn geboekt terwijl ze zo dicht in de buurt zijn en dan makkelijk de 29ste zouden kunnen optreden. Het is ook niet zo dat ze niet 2 dagen achter elkaar willen optreden, want op 8 augustus staan ze in Duitsland en de 9de in Zweden. Fingers crossed?
29ste en 1ste zijn volzet volgens de organisatie. Er komen enkel nog namen op vrijdag en zondag. Uitgesloten dus.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Als je als band kan kiezen op een zoveelste middagspot in België of een iets hogere spot in Zwitserland of wherever dan ja, is de keuze volgens mij niet zo moeilijk.
 

maxim devos

Nieuw lid
4 apr 2017
2
0
Iemand die weet of er nog tickets zouden bijkomen voor de zaterdag?
Door omstandigheden zou ik nu toch kunnen gaan, enkel die dag...
 

Spdrlnd

Playlistbediener
4 apr 2017
16
1
@mxmdvs er is een wachtlijst, staat wel op de site van Werchter zelf, meestal komen vlak voor het festival nog wel wat tickets beschikbaar van mensen die opeens niet meer kunnen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken