Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Sorry maar front row bij Tame Impala, dat vergeet ik nooit meer ? Aan de main kunt ge dan weer wel hebben bv bij de show van Rammstein, waar ge best iets verder staat. Goose zag ik bv in het tweede vak, we geraakten nl niet dichter en waren werkelijk de enigen die daar vollen bak aan het dansen waren. Hoe dichter hoe beter voor mij.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
577
185
Maar nu met die poortjes sta je toch niet meer zo opgepropt voorin dan of wel. Doet voor mij namelijk wel af aan de beleving als je helemaal wordt samengeperst.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Hangt af van het optreden en ook wel het weer. Bij Rammstein bijvoorbeeld stond ik vorige keer gewoon verschrikkelijk ongemakkelijk in het voorvak, soms laten ze veel te veel volk binnen in die ruimtes. En Rammstein fans hebben precies wat meer de neiging om zich toch tot het einde door te pushen.

Bij mooi weer, gaan veel mensen op de grond zitten, waardoor het voorvak een veel voller gevoel geeft en het volk minder makkelijk erbij kan. Bij regen is het anders, omdat de meeste mensen dan blijven rechtstaan in de voorvakken - daardoor krijgen ze ook veel meer mensen in het voorvak erbij. Mijn ervaring is ook wel dat het aangenamer is om gewoon uit die voorste vakken weg te blijven en ietsje verder op een comfortabelere manier naar het optreden te zien.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
418
103
Met die poortjes is het idd niet meer zo druk. 't is een beetje pushen om door het begin te geraken, maar het wordt dan breder en breder naarmate je naar het centrum gaat, en daar is het ideaal.

Voor mij is de ideale positie, rechts vooraan aan het podium, links achter.. ;) of te: zie oranje pijltjes


Tussen de optredens door kun je daar ook makkelijjk zitten, waardoor het dragelijker is om daar een enkele uren te verblijven.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Wij staan met ons groepje een meter of 10 links van de middentoog aan de main stage. Ik persoonlijk ben enkel nog maar voor Metallica, Maiden en Pearl Jam in het voorste vak gekropen. Het is een hels gedoe maar dat is net heerlijk bij zulke optredens.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.054
643
Met die poortjes is het idd niet meer zo druk. ’t is een beetje pushen om door het begin te geraken, maar het wordt dan breder en breder naarmate je naar het centrum gaat, en daar is het ideaal.

Voor mij is de ideale positie, rechts vooraan aan het podium, links achter.. ? of te: zie oranje pijltjes


Tussen de optredens door kun je daar ook makkelijjk zitten, waardoor het dragelijker is om daar een enkele uren te verblijven.
Ik vraag me altijd af: hoe doen jullie dat dan met eten en drinken? Uren achtereen niks?

Wij staan met ons groepje een meter of 10 links van de middentoog aan de main stage. Ik persoonlijk ben enkel nog maar voor Metallica, Maiden en Pearl Jam in het voorste vak gekropen. Het is een hels gedoe maar dat is net heerlijk bij zulke optredens.
Ha, hier staan wij ook (ongeveer) altijd! Dichtbij de bar, dichtbij de pisbakken en prima zicht en geluid.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.454
Voorste vak sta ik bij Dropkick Murphy's of zoiets. Heb ook geen zin om eerst bij een sub te staan die nauwelijks boeit, zodat ik vooraan sta bij een favoriete band.

Bij Rammstein kun je beter wat verder staan, dan zie je veel meer dan in het voorste vak.
En bij de grotere bands zitten de fans ook buiten het voorste vak.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En meezingen doe ik sowieso alleen met 20 bier in mijn mik, @wessel…

Gelukkig maar, Dave.


Ik vraag me altijd af: hoe doen jullie dat dan met eten en drinken? Uren achtereen niks?

Eten en drinken is eigenlijk niet zozeer het probleem. Goed eten van te voren en flesjes in de broekzakken. Het diepste wat ik ooit ben gegaan was Two Door Cinema Club - Phoenix - Kings of Leon afwachten voor een goeie spot bij Blur. Dat was het zeker waard maar ik zal zoiets nooit meerdere dagen doen en echt alleen voor een band die vrijwel nooit optreed.

Het echte probleem zit 'm in de capaciteit van je blaas.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.852
3.842
Haha ieder z'n eigen natuurlijk maar wat een gekkenwerk joh. Geef mij maar lekker een dagje van muziek en biertjes genieten. Met een beetje geluk krijg je toch wel een goeie plek en anders maar een iets mindere. Hopen op zulk weer als 2 jaar geleden!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Wij hebben vorig jaar 32 acts gezien waarvan 27 full set waren. Eten gebeurde tussen de acts door, dus wanneer ge van de main naar de barn ging bv daartussen aten we en drank zoals Wessel al zei. Gewoon in de zakken, met het weer van vorig jaar viel eten en drinken al bij al nog mee vond ik :p Op de camping was het eigenlijk daarna altijd te doen; chillen, biertje, muziekske etc :')
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Moet zelf zeggen dat de sfeer in het voorste vak mij het meeste bevalt. Vorig jaar viel me dat het beste op, op de zaterdag. We waren voor de Peppers al erg vroeg (eigen te vroeg) in het vak gegaan en ondanks dat die mannen niet meer de beste zijn, was het geweldig daar. Maar daarna heb ik met 1 van m'n vriendne op een afstandje Editors aangezien en als je dan op een afstandje staat voelt het bijna ongemakkelijk als je mee wilt doen eigenlijk.

Moet zelf overigens zeggen dat ik het gedrang bij Rammstein vond meevallen. Vond Pearl Jam in 2014 stukkie erger(al was dat ook mijn 1e festival pas).
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
611
457
Moet zelf zeggen dat de sfeer in het voorste vak mij het meeste bevalt. Vorig jaar viel me dat het beste op, op de zaterdag. We waren voor de Peppers al erg vroeg (eigen te vroeg) in het vak gegaan en ondanks dat die mannen niet meer de beste zijn, was het geweldig daar. Maar daarna heb ik met 1 van m’n vriendne op een afstandje Editors aangezien en als je dan op een afstandje staat voelt het bijna ongemakkelijk als je mee wilt doen eigenlijk.

Moet zelf overigens zeggen dat ik het gedrang bij Rammstein vond meevallen. Vond Pearl Jam in 2014 stukkie erger(al was dat ook mijn 1e festival pas).

Daar kan ik me goed in vinden.
Werchter 2014 was ook mijn eerste festival en we stonden ook in het voorste vak op die zaterdag.
Nu stonden wij er al vanaf triggerfinger (triggerfinger-black keys-Pearl Jam), maar het was nog steeds super druk en ook zeker niet tot aan de hekken geraakt.
Dag der na bij stromae uiteindelijk wel tot aan het hek geraakt (franz ferdinand-KoL-stromae). Toen zijn we maar blijven staan na Kings of leon (scheelt veel dat je dan ergens op kan leunen zeg, poeh) , mooi feestje wel.

Voorste vak geeft altijd toch wel veel sfeer.
Metallica in dat zelfde jaar van grote afstand gezien en dat stelde (denk mede daar door) toch wel een beetje teleur.

Maar goed, ook buiten het voorste vak kan je gewoon prima sfeer maken.

 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Wij doen het al jaren zo. Lang van te voren in voorste vak om je favoriete headliner te zien. Meestal 3 tot 4 artiesten lang. Eten mis je niet zo lang je van te voren goed eet. Drinken lossen we altijd op door 2 flesjes water te vullen en soms krijg je ook van de security water. Belangrijkste is dat je af en toe kan leunen en je blaas het houdt. Ook zijn leuke artiesten van belang. In 2011 eerst goed optreden Elbow gezien maar daarna zeer saaie show van Pj Harvey en Portishead was wel lastig om dan de verveling tegen te gaan. Mooiste moment was dat vriend van mij op een gegeven moment de krant ging lezen tijdens optreden haha.

Zwaarste was overigens onze eerste editie in 2008. Toen waren we nog jong en naïef. Deden we Counting Crows, Mika, Lenny Kravitz, REM en dachten we dat we Chemical Brothers ook aan konden maar dat hebben we 2 nummers vol gehouden

Ik verwacht dit jaar een zware vrijdag en vooral zondag haha. Bij Radiohead vind ik 2e vak ook goed en dat lukt makkelijk als je aan einde James Blake concert klaarstaat.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.442
11.371
Als ik de nieuwe namen van Pukkelpop vandaag zie binnenkomen bekruipt het gevoel me dat Mojo dit jaar bewust Pukkelpop een extra kwaliteitsimpuls heeft gegeven. De Line-ups begonnen daar wel erg bedroevend te worden natuurlijk. Dit jaar zetten ze naar mijn smaak weer een sterk affiche neer. Staan opvallend veel namen die we eigenlijk allemaal op Werchter hadden verwacht.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik ga maar heel soms naar het voorvak toe. Ik vind het over het algemeen prettiger dat ik wat ruimte om me heen heb en mijn blaas is niet zo groot dus kan eigenlijk nooit zo lang van te voren zo'n voorvak in. Ik houd er niet zo van als mensen staan te duwen en eigenlijk ook niet als ze de hele tijd staan te springen want dan zie ik niks meer. Zal wel liggen aan het feit dat ik zelf wat ouder aan het worden ben en echt niet meer kan springen na al de hele dag op mijn voeten te staan. Nee ik probeer over het algemeen een plekje te zoeken waar ik het goed kan zien en toch wel wat ruimte heb om me heen en als het ook nog kan niet te ver weg van de bar zodat ik ook wat te drinken kan halen als ik dorst heb.

En ja, wat is sfeer? Zoals ik al zei ik sta liever niet tussen allemaal springende mensen want die stoten steeds tegen je aan en zorgen dat je het minder goed kan zien. Iemand anders vind dat wellicht juist een toffe sfeer, ik irriteer me daar dus juist aan. Nee ik wil gewoon kunnen genieten van de muziek en van het optreden, rustig met een biertje in mijn hand of meezingend of beide. Ik vind het een goede sfeer als iedereen staat te genieten van de muziek en je kan zien dat ze het naar hun zin hebben en het liefst niet teveel gepraat wordt, nouja niet als dat boven de muziek uitkomt.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.054
643
Ik ga maar heel soms naar het voorvak toe. Ik vind het over het algemeen prettiger dat ik wat ruimte om me heen heb en mijn blaas is niet zo groot dus kan eigenlijk nooit zo lang van te voren zo’n voorvak in. Ik houd er niet zo van als mensen staan te duwen en eigenlijk ook niet als ze de hele tijd staan te springen want dan zie ik niks meer. Zal wel liggen aan het feit dat ik zelf wat ouder aan het worden ben en echt niet meer kan springen na al de hele dag op mijn voeten te staan. Nee ik probeer over het algemeen een plekje te zoeken waar ik het goed kan zien en toch wel wat ruimte heb om me heen en als het ook nog kan niet te ver weg van de bar zodat ik ook wat te drinken kan halen als ik dorst heb.

En ja, wat is sfeer? Zoals ik al zei ik sta liever niet tussen allemaal springende mensen want die stoten steeds tegen je aan en zorgen dat je het minder goed kan zien. Iemand anders vind dat wellicht juist een toffe sfeer, ik irriteer me daar dus juist aan. Nee ik wil gewoon kunnen genieten van de muziek en van het optreden, rustig met een biertje in mijn hand of meezingend of beide. Ik vind het een goede sfeer als iedereen staat te genieten van de muziek en je kan zien dat ze het naar hun zin hebben en het liefst niet teveel gepraat wordt, nouja niet als dat boven de muziek uitkomt.
Als ik het zo lees, klinkt het best suf, maar ik ben precies hetzelfde... :) Met uitzondering van mijn blaas, die is nog best redelijk getraind...
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Mojo heeft niets met PKP te maken? Ofwel?

Ik ben nooit ver naar voren gegaan tijdens een headlinershow. 2x is het me gelukt, maar daar had ik de omstandigheden met me mee:

- Faith No More toen ze de Foo Fighters vervingen; daar was gewoon amper iemand in geïnteresseerd.
- Rammstein vorig jaar: Iedereen was tijdens The Offspring naar de voetbal aan het kijken, dus ik had lekker genoeg tijd om naar voren te gaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.317
9.040
– Faith No More toen ze de Foo Fighters vervingen; daar was gewoon amper iemand in geïnteresseerd.

Ik vond toen dat het veld erg vol stond, en dat het publiek heel goed mee was voor een vervangende act. Veel sfeer. Had ik toen vooraf niet verwacht.

En wat waten ze goed ook.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Echt? In het eerste en tweede vak kon er gemakkelijk nog veel volk bij.

En ja, ze waren awesome! Had ze 4 dagen er voor ook nog gezien op Graspop, dubbel feest!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.317
9.040
Echt? In het eerste en tweede vak kon er gemakkelijk nog veel volk bij.

En ja, ze waren awesome! Had ze 4 dagen er voor ook nog gezien op Graspop, dubbel feest!

Nuja, wij stonden aan de eerste dranghekken achter de 2 voorste vakken. Daar, en tot ver naar achter, stond het heel vol naar mijn gevoel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken