Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.652
705
@shotvgn ik gebruikte Pinkpop als vb om een punt te maken. Hetzelfde doet de Lokerse Feesten vandaag. Festival-ganger die kritisch is, blijkbaar niet hé?

Gelukkig zijn er maar 30.000 van de 40.000 verkocht plus voor de zondag en maandag zijn nog voldoende kaarten over. lees dat er voor de zondag en maandag nog wel 10.000 kaarten per dag over zijn.

Het is dus echt dat de zaterdag (huppelkutjesdag) en de zondag (zoooo zwak) plus de maandag (wel goed) er niet voor zorgen dat het uitverkocht is. Ik hoop dat ze zich nu echt gaan bedenken hoe en wat te programmeren.

Even mbt het punt dat de Pinkpopforum leden niet kritisch zijn; ik denk dat 90% echt wel kritisch is op de line-up..:)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Even mbt het punt dat de Pinkpopforum leden niet kritisch zijn; ik denk dat 90% echt wel kritisch is op de line-up..:)
Waar heb ik dat gezegd? Ik sprak over "de festivalganger" niet over de forumleden hier wut? Dat heeft er niets mee te maken. ?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het Werchter forum kent dit jaar bijna net zoveel als het Pinkpop gedeelte..... Heerlijk!!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.652
705
@shotgvn.... Klopt Yannick Mea Culpa De quote was van Everyknight We moeten hier toch niet gaan doen zoals in het Pinkpoptopic? Daar wordt een kritische houding liever vermeden en wordt dat aanzien als ‘vervelend’.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.063
654
Ook maar even een voorlopige route gemaakt. Tussen haakjes = 'bij gebrek aan beter', 'als ik op tijd binnen ben' of 'pak ik een stukje van mee'. Bold = must see
Moet hier en daar nog wel een keuze maken (tips zijn welkom!) en moet er nog een paar inluisteren (tips wederom welkom!), but here goes:

Donderdag
(Tout Va Bien) - (Declan McKenna) - (Cigarettes After Sex) - Savages/Whitney - Mark Lanegan - (PoR) - Agnes Obel - (Imagine Dragons) - Lorde - Arcade Fire - Kings of Leon

Vrijdag
Kaleo/Warhaus - Maggie Rogers - Nathaniel Rateliff/Future Islands - White Lies - Royal Blood - The Pretenders - Radiohead

Zaterdag
J. Bernardt - Glass Animals - (SOHN) - ................................ - (SOAD) - Bonobo - (Linkin Park)

Zondag
Cage the Elephant - Thurston Moore - (Fatima Yamaha) - The Kills/(Benjamin Clementine) - Warpaint - Soulwax/Alt-J - Foo Fighters
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.631
625
Clash van Nathaniel / Future Islands zou ik Nathaniel pakken (aangezien je ook al naar LL gaat).
Clash Soulwax/Alt-J zou ik Soulwax meepakken, zelfde reden als eerdere clash.

Maar goed je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.063
654
Clash van Nathaniel / Future Islands zou ik Nathaniel pakken (aangezien je ook al naar LL gaat).
Clash Soulwax/Alt-J zou ik Soulwax meepakken, zelfde reden als eerdere clash.

Maar goed je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
Ha, dat noem ik nog een meedenken, thanks!
Thing is: op Lowlands zal ik de zondag er niet meer zijn, dus zullen FI en Alt-J wel op vrijdag of zaterdag moeten komen. Daarbij is Alt-J natuurlijk veel beter in een tent te bekijken, dus die keuze ben ik met je eens. Alleen denk ik dat de rest van mijn groep niet naar Soulwax zal gaan... En laat ik Soulwax nu ook nog kunnen zien op de BKS zondag... Wordt een last minute keuze denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.328
9.053
Nieuwe cd van Soulwax vind ik persoonlijk geen “festival plaat”.
ik ga voor ALT-J kiezen

Tja. Alt-J is nog stukken minder festival vriendelijk dan het dansbare Soulwax. Op BKS heeft Alt-J mijn geduld danig op de proef gezet in 2015...

Nieuwe Alt-J single is wel goed, maar ook weer helemaal geen festivalplaat.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Ook voor de zekerheid hier maar even een oproepje plaatsen:

Vanaf vandaag ben ook ik opzoek naar een combiticket of een ticket voor de zaterdag en zondag. Ik weet dat het onbegonnen werk is maar door onvoorziene omstandigheden kan mijn zusje nu toch wel mee naar Werchter. Alle tips zijn welkom, en mocht je in je omgeving nog iets horen over iemand die een ticket kwijtwil: let me know!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Het verbaast me overigens hoeveel mensen op Ticketswap tickets kopen voor donderdag en vrijdag. Ik zie er staan die verkocht zijn aan 110 euro - wie is nu zo onnozel? Honderden mensen ook die aangeven op zoek te zijn naar een ticket voor donderdag of vrijdag, dat begrijp ik toch ook niet hoor.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Het verbaast me overigens hoeveel mensen op Ticketswap tickets kopen voor donderdag en vrijdag. Ik zie er staan die verkocht zijn aan 110 euro – wie is nu zo onnozel? Honderden mensen ook die aangeven op zoek te zijn naar een ticket voor donderdag of vrijdag, dat begrijp ik toch ook niet hoor.
Staat het jaartal erbij? Misschien zoekt men nu al tickets voor 2018 :)
Ik zal trouwens verwachten dat zo lang het niet is uitverkocht een ticket wordt aangeboden onder de vraagprijs
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Nou dat viel me nog reuze mee zeg, na een half uurtje om de paar minuten ticketswap refreshen, 1 zondagticket kunnen kopen. Even afwachten of we het hierbij laten of toch nog de combi gaan proberen.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Vandaag even wat meer muziek van James Blake geluisterd. Best goede muziek maar echt niet voor Main Stage. Of we moeten allemaal lekker gaan zitten en gezellig pintje anders val ik denk ik in slaap haha.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.119
2.304
Vandaag even wat meer muziek van James Blake geluisterd. Best goede muziek maar echt niet voor Main Stage. Of we moeten allemaal lekker gaan zitten en gezellig pintje anders val ik denk ik in slaap haha.
Of je drinkt je pintjes in de KBC bij The Pretenders. :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.328
9.053
Over The Pretenders gesproken. Die wil ik eigenlijk heel graag zien, maar ik wil ook een heel goed plekje bij Radiohead (midden, redelijk vooraan). Tussen het einde van Pretenders en het aanvangsuur van RH zit exact een uur. Zou dat voldoende zijn om nadien nog een goede spot te hebben bi RH? Want die band is de hoofdreden waarom ik een (combi)ticket kocht.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Ik zie ook graag The Pretenders. Denk dat 2e vak eventueel moet lukken dan bij Radiohead als je bij The Pretenders eerder weggaat. Denk dat ik toch maar vanaf Royal Blood blijf hangen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.188
1.214
Een uur tussentijd is normaal ruim voldoende voor "midden, redelijk vooraan". Voorvak zal veel moeilijker zijn natuurlijk.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.488
1.995
Heb meestal de indruk dat, wanneer je voor de main staat en er naar kijkt, het rustiger is aan de rechterkant (kant north west walls). Vanwege het volk dat van tenten komt en zich meestal links opstelt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.328
9.053
Een uur tussentijd is normaal ruim voldoende voor “midden, redelijk vooraan”. Voorvak zal veel moeilijker zijn natuurlijk.

In het voorvak (de poortjes) ga ik normaal niet. M'n vriendin is nogal claustrofobisch daar en ikzelf heb het Radiohead incidentje in 2008 aan levende lijve ondervonden als jonge festivalsrookie indertijd.

Volgens mij is dat RH concert de reden waarom we sindsdien poortjes hebben. Het gaat sowieso retedruk zijn bij RH... Enkele mensen die ik ken gaan ook al voor de main bivakkeren tijdens JB.

En toch wil ik Pretenders precies niet missen. Zou zonde zijn om in een al magere lineup zon naam niet te zien. Zeker omdat James Blake vorig jaar op Lolla Berlijn (ook voor RH) zo tegenviel op de main. Iedereen leek opgelucht dat het afgelopen was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken