Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Een concert van Muse in voorste vak of andere stevige rock groep is stuk heftiger dan Radiohead haha
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Vooral Muse in 2010 bij meer dan 30 graden. Ieder jong meisje viel flauw. Enige manier om ruimte te krijgen was springen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.317
9.040
Vooral Muse in 2010 bij meer dan 30 graden. Ieder jong meisje viel flauw. Enige manier om ruimte te krijgen was springen.

Vorig jaar zag ik, zonder overdrijven, 7 meisjes flauwvallen tijdens RH in Berlijn. Stond aan de dranghekken dus kon het goed volgen. Hun fans zijn nogal... fanatiek. Ik ook hoor, maar bij het binnen lopen (om 11u) zag ik al RH fans met vlaggen en maskers in de vorm van hun berenlogo voor de main bivakkeren. Die moesten dan nog 6 bands inclusief Years en Years doorstaan... Zo fanatiek ben ik dan weer niet, zelfs niet bij m'n lievelingsgroep. Maar dat is bij elke grote groep wel het geval denk ik.

Was in 2008 ook niet door bewegingen of het jumpen, maar vooral door het veel te grote aantal mensen in het voorval dat de sfeer wat omsloeg. De dranghekken hebben het toen begeven. Dat nooit meer.

Tijdens Muse had ik ik 2010 een mooi plekje. Was een goed concert, herinner ik me.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Heb meestal de indruk dat, wanneer je voor de main staat en er naar kijkt, het rustiger is aan de rechterkant (kant north west walls). Vanwege het volk dat van tenten komt en zich meestal links opstelt.
Die had ik ook, ja. Stond tijdens Paul McCartney en Florence + The Machine aan de rechterkant en kon tot heel dicht komen ookal waren we respectievelijk pas een uur later en nadat Jamie xx was gedaan naar daar gegaan. Bij Rammstein kon je geen poot dichter komen, de verste speaker, maar dichter. Nope. Ik denk dus voor RH en Foo's opnieuw hetzelfde te doen, rechts.

Zeker omdat James Blake vorig jaar op Lolla Berlijn (ook voor RH) zo tegenviel op de main. Iedereen leek opgelucht dat het afgelopen was.
Was daar ook, as you know misschien. Stond op zowat de 10e rij toen, wat bij Werchter waarschijnlijk middenin het voorvak zou zijn en Blake zette volgens mij een heerlijk optreden neer. Hij bleef zijn charmante zelve en zijn indie/dance soft electronica werd vergezeld door hevige bassen, je voelde ze letterlijk. Ik vond het best een aannemelijke set toen, zeker met de ondergaande zon :') Al hangt alles natuurlijk af van de plaats waar je staat natuurlijk. Het eerste halfuur van RH werd ik zowat vergezeld door stoners, leuk is anders natuurlijk...
Fun fact, we stonden toen Y&Y aan het spelen was letterlijk naast een Vlaams koppel, ben nu nog steeds aan het twijfelen of gij het effectief waart @mattman :D
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heb meestal de indruk dat, wanneer je voor de main staat en er naar kijkt, het rustiger is aan de rechterkant (kant north west walls). Vanwege het volk dat van tenten komt en zich meestal links opstelt.

Dit doen wij ook altijd. Werk op elk festival!

Pinkpop Main: Linksvoor
Werchter Main: Rechtsvoor
Werchter Barn: Rechtsvoor

Scheelt altijd een heel stuk.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
Werchter Barn: Rechtsvoor

Hier valt wel over te discussiëren. Denk dat het in The Barn niet echt heel erg uitmaakt. Rechts, kant van mainstage, en links kant van Klub C. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.389
581
Barn maakt niet zo veel uit denk ik inderdaad, maar PP Main en Werchter Main ben ik wel met je eens. BKS Main probeer ik ook altijd aan de rechterkant (waterkant) te gaan staan, is een stuk rustiger.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.317
9.040
@Yannick, Neen ik was toen nog bij Roisin Murphy dacht ik. Ben daar halverwege de set vertrokken omdat ik te veel stress had voor een goede plek Haha. Had nog nooit zoveel Radiohead shirts gezien als toen. Blake was inderdaad opvallend sympathiek en halverwege de set kwam er wat 'vaart' in de set, maar het voelde echt aan als een soort voorprogramma (als op een zaalconcert), Het RH optreden was 1 van de verste, meest sfeervolle festivaloptrens die ik ooit meemaakte.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.317
9.040
Ohja, laten we de linker-en rechterkant van de main op de vrijdag gewoon de Ed en Jonny kant noemen voor het gemak. ?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Hup, de kogel is door de kerk, tickets voor de Werchter vrijdag zijn binnen! Uiteraard omwille van Radiohead, wordt denk ik voor het gemak zelfs gewoon een main stage dagje. Enige wat ik dan echt mis, zijn The Pretenders, maar ik zou graag wat dicht staan bij Radiohead en dan heb ik dat er wel voor over. Wel zin in moet ik zeggen! Wat me over de streep trok: het feit dat ze 2u30 (dat is 150 minuten!) spelen.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Besloten na lang mee te hebben gelezen toch ook maar besloten eens een account aan te maken om lekker mee te 'lullen' hier.

Moet zeggen dat ik vorig jaar overdreven vroeg al in het vak ging(zeker bij voor de Peppers). In 2014 deden we dat niet en konden we makkelijk 1 a 2 acts van te voren het vak in om een goede spot te vinden.
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Wessel wrote:
Werchter Barn: Rechtsvoor

Hier valt wel over te discussiëren. Denk dat het in The Barn niet echt heel erg uitmaakt. Rechts, kant van mainstage, en links kant van Klub C. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.

Rechts mainstage? Kan je doorsteken dan dat je niet via Klub C hoeft te lopen?

Mocht dat zo zijn ben ik 2 jaar lang compleet omgelopen :roll:
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Wanneer je in het voorste vak wilt staan tijdens een headliner kun je het beste voor de sub-headliner begint in het voorste vak gaan staan. Vaak kun je (afhankelijk van de headliner en sub-headliner) tot vlak voor het optreden nog wel in het eerste vak komen. Vervolgens gaan de poortjes dicht en begint er weer een groep mensen voor de poortjes te vormen, daar kun je ook tussen gaan staan maar dan sta je tijdens de hele sub-headliner voor dat poortje in een drukke massa en moet je vervolgens wachten tot alle mensen die de headliner niet willen zien uit het vak zijn voor je erin mag.

Volgens mij past die mensen massa die zich weer voor de poortjes vormt er meestal nog wel in maar als je later komt sta je helemaal aan de zijkant en kun je beter gaan voor een spot achter het voorste vak maar dan in het midden.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Laten we hier aub over ophouden. Je brengt zo ook andere mensen op ideeën dus wordt het alleen maar drukker dus kun je dan weer beter links gaan staan dan rechts etc.
Bij Paul McCartney was er trouwens 1 groot vak. Wel zo handig want kon je nog dichter bij het podium komen. Nadeel is dat ik het vuurwerk niet kon zien op 3 dagen want stond te ver voorraan haha
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.317
9.040
In het allereerste vak is het ook minder tof vind ik. Snap niet dat je daar als fan het liefst wil staan, aangezien je minder ziet (minder overzicht) en slechter (luid, vervormd) geluid hebt dan wat meer achterin. Gewoon redelijk vooraan (tweede vak, vlak voor de PA toren) is het best vind ik.

Tenzij je iets als Bruce Springsteen gaat zien en hoopt je idool 'aan te raken' wanneer deze naar het publiek loopt, haha. Maar dat doet een Dave Grohl, Thom Yorke, Serj Tankian en Caleb Followil niet. Win Butler misschien.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
In het allereerste vak is het ook minder tof vind ik. Snap niet dat je daar als fan het liefst wil staan, aangezien je minder ziet (minder overzicht) en slechter (luid, vervormd) geluid hebt dan wat meer achterin. Gewoon redelijk vooraan (tweede vak, vlak voor de PA toren) is het best vind ik.

Voorin krijg je veel meer energie mee van de band en van de andere fans ben ik van mening.
Ook het meezingen is vooral stukken leuker terwijl het achterin eerder awkward is tenzij je zelf 20 bier in je nek hebt.

Ik sta in ieder geval bij energieke bands altijd vooraan!! Bandjes waar ik wat minder mee heb check ik lekker met een biertje in de hand achteraan in het veld (King of Leon bijvoorbeeld).
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Eerste vak is veel meer beleving. Als je geen fan bent maar tussen enthousiaste fans staat dan ga ik het zelf ook leuker vinden.
Maar ja iedereen zijn persoonlijke mening natuurlijk.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.054
643
In het allereerste vak is het ook minder tof vind ik. Snap niet dat je daar als fan het liefst wil staan, aangezien je minder ziet (minder overzicht) en slechter (luid, vervormd) geluid hebt dan wat meer achterin. Gewoon redelijk vooraan (tweede vak, vlak voor de PA toren) is het best vind ik.

Tenzij je iets als Bruce Springsteen gaat zien en hoopt je idool ‘aan te raken’ wanneer deze naar het publiek loopt, haha. Maar dat doet een Dave Grohl, Thom Yorke, Serj Tankian en Caleb Followil niet. Win Butler misschien.
Ik zit in team @mattman, wat dit betreft. Het overizicht van het gehele podium en mogelijk lichtshow, met daarbij beter geluid, vind ik een stuk belangrijker dan de beleving van de mensen om me heen. Bij een sterk optreden zit ik toch al snel in mijn eigen wereldje... Bovendien, bij de grote artiesten staan in het 'tweede vak' ook altijd genoeg fans.

En meezingen doe ik sowieso alleen met 20 bier in mijn mik, @Wessel... ;-)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken