Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.312
Zal Above and Beyond Main staan na Linkin Park of sluiten die toch echt Klub C of The Barn af?

Lijkt mij niet op de main te staan. Waarschijnlijk in een tent en ik denk in Klub C.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.914
6.145
Volgens mij zijn er redelijk wat mensen die afweten van clashfinder, al heb je wel een beetje gelijk. Gebruik je een app dan zullen vooral jongere acts naar voor komen denk ik.

Above & Beyond is niet echt mainstream genoeg voor de main en zou volgens mij qua genre ook niet echt passen aan het publiek naar waar RW zich die dag vooral naar richt. Volgens mij kan het qua namen nog steeds alle kanten op, je moet je niet zo blind staren dat het maar x-aantal namen meer zijn. Het verschilt elk jaar wanneer alle acts bekend zijn en dat zal nu niet anders zijn. Toch ben ik sceptisch als je de laatste aankondigingen zo op een rijtje zet.. Hm
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.312
Meestal vallen de laatste namen altijd wat tegen. Laten we hopen dat er nog wat leuks tussen zit in de laatste worp(en).
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.778
3.732
Hoop doet leven.

Ik heb er niet zoveel verstand van en heb totaal geen overzicht van wat nog wanneer mogelijk is, maar als ik zo naar de lijst op facebook kijk denk ik dat er in ieder geval op zaterdag (alleen blink 182 op rij 2 en op donderdag staan hier 4) nog wat moois bij komt. En op zondag ook nog een naam naast alt j en soulwax. Op 1 van die plaatsen hoop ik dan in ieder geval op kasabian (als dat mogelijk is)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
555
Heb mijn schemaatje weer eens bijgewerkt met de nieuwe namen en rekening houdend met de lettergrootte van de (ontbrekende) acts op de FB cover page Ik weet het, dat zegt niet alles, maar geeft mij wel een richtlijn. Op donderdag en zaterdag heb ik het aantal acts op main stage opgeschroefd naar 7. Bij de ontbrekende plekken wat hoger op de bill, heb ik (in bold) alvast wat suggesties gedaan... :)

Donderdag
Klub C: Warhola - Declan McKenna – Cigarettes After Sex – Xavier Rudd – Mura Masa – Lorde
Barn: Tout Va Bien – Whitney – Warpaint– Agnes Obel – Father John Misty- Imagine Dragons
Main: Zesde Metaal - Mark Lanegan Band – Savages – Prophets of Rage – Arcade Fire – Kings of Leon – The Chainsmokers

Vrijdag
Klub C: Tamino – Vuurwerk – XXX – Future Islands – Dua Lipa – James Blake
Barn: Maggie Rogers - Warhaus – Kaleo – Spoon - Birdy – Oscar & The Wolf
Main: XXX - White Lies - Nathaniel Rateliff – Bazart – Royal Blood – Radiohead

Zaterdag
Klub C: J. Bernardt – SOHN – Charlie XCX – Bonobo - Above & Beyond - Röyksopp
Barn: Blues Pills - Machine Gun Kelly – Glass Animals - Crystal Fighters – Passenger – A Tribe Called Quest
Main: Frank Carter – Seasick Steve - Jimmy Eat World – Biffy Clyro - Blink-182 - System of a Down - Linkin Park

Zondag
Klub C: XXX - Benjamin Clementine - Tourist LeMC - Rae Sremmurd – Fatima Yamaha - Soulwax
Barn: XXX - Rag ’n Bone Man - The Kills - G-Eazy – Fleet Foxes- Alt-J
Main: Nothing But Thieves - Cage The Elephant - Dropkick Murphys – The Lumineers - Kasabian – Foo Fighters
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Wat moet er vrijdag gebeuren (er vanuit gaande dat ze de overige namen in een worp bekend maken) voor mij? Wel, simpel:

1) Dinosaur Jr (Barn/Klub C op donderdag)
2) Rancid (Main Stage op donderdag)

3) Kasabian, The Killers of The Libertines (subheadliner op vrijdag)
4) Wilco (Barn/Klub C op vrijdag)

5) Gogol Bordello (Barn/Klub C op zaterdag)
6) Foals (Barn/KlubC op zaterdag)

7) Wolfmother (Main Stage op zondag)
8) Biffy Clyro (Main Stage op zondag)
9) Angel Olsen (Barn/Klub C op zondag)
10) Against Me! (Barn/Klub C op zondag)

...de rest mogen ze zelf kiezen


Met 2 van dit lijstje ga ik al heel tevreden mogen zijn denk ik :D
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Fleddy Melculy, Channel Zero, Wolfmother en The Pretenders op TW Classic.

Jammer van Wolfmother, maar viel wel te verwachten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Fleddy Melculy, Channel Zero, Wolfmother en The Pretenders op TW Classic.

Jammer van Wolfmother, maar viel wel te verwachten.

O dat valt nog mee! Ik begon bang te worden dat Biffy er ook zou staan. Die moeten dan volgende ronde aangekondigd worden.

Maar inderdaad jammer van Wolfmother, had ik wel op een mooi plekje mainstage verwacht. Maar verder verliezen we weinig aan TW Classic.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.914
6.145
Royal Blood haat toch echt niet subben? Sorry maar vergelijk dan even vrijdag met pakweg zondag, dat kan toch niet? ?
Ook zie ik telkens dat Biffy Clyro op zaterdag wordt geplaatst terwijl ze tourgewijs enkel donderdag kunnen, of heb ik gewoon verkeerd gekeken?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.512
3.003
Biffy Clyro staat 30 juni in Frankrijk en 2 juli in Zwitserland. Zaterdag 1 juli kan dus heel goed, aangezien België redelijk op de route ligt.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
555
Royal Blood haat toch echt niet subben? Sorry maar vergelijk dan even vrijdag met pakweg zondag, dat kan toch niet? ?
Ook zie ik telkens dat Biffy Clyro op zaterdag wordt geplaatst terwijl ze tourgewijs enkel donderdag kunnen, of heb ik gewoon verkeerd gekeken?

Biffy Clyro staat 30 juni in Frankrijk en 2 juli in Zwitserland. Zaterdag 1 juli kan dus heel goed, aangezien België redelijk op de route ligt.
Dit. En op donderdag zie ik geen plek meer voor ze op main stage.

En over Royal Blood: ik zie geen andere reden waarom ze op de tweede regel van de poster staan met James Blake en OATW... dus ik denk dat die drie een stoelendans gaan doen voor de sub en tent headline posities. Dit was mijn eerste ingeving....
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.914
6.145
Verkeerd dus, my bad. Dan ziet Biffy er wel heel dik in op zaterdag.

Dat Werchter der dan nog maar een paar stoelen bijzet want voor iemand die op herhaling komt en twee bands die nog geen tweede plaat zelfs uithebben, vind ik die vrijdag gene vetten. Dan mag uwe smaak nog perfect in lijn liggen met die dag (mij incluis), dit zou gewoon zwak zijn RW gewijs dan.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Tool Noor Amerika in mei en juni. Zou leuk zijn als ze erna in Europa Touren! Mooi voor Radiohead of foo fighters! Maar dat zal wel niet...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Ben wat groepen van de Mad Cool en Nos affiche aan het bekijken en hun tourschema's om te zien of die nog wel mogelijk zijn:
- Belle & Sebastian: 4 data in Europa vooral vanaf 6 juli (1 verloren datum op 15 juni).
- Catfish and the Bottleman: Buiten IOW pas vanaf 1 juli in Europa (3 data).
- Warpaint: Vanaf 25 juni (DTRH) in Europa (7 data).
- Trentemoller: idem Warpaint
- Wolf Alice: alleen Mad Cool, exclusief?
- Ryan Adams: tot 29 juni in Amerika, pas vanaf 7 juli in Europa.
- Royksopp: vanaf begin juni in europa, ieder weekend iets te doen buiten het Werchter weekend.
- Slowdive: 3 europese data, 2 keer UK en Spanje.
- Spoon: 1 maand in europa, rond RW op 30/06 in UK.
- Wilco: 2 europese data in juli.
- Foster the People: enkel data in Juli.
- Dinosaur JR.; Begin juni in europa, gat tussen 15 juni en 8 juli, erna naar de VS.
- Local Natives: Enkel in juli, 1 datum.
- Fleet Foxes: Vanaf 1 juli in europa.
- A Tribe Called Quest: Roskilde, dus beschikbaar.
- Angel Olson: in juni in europa
Wat me hier opvalt bij het opzoeken is dat er veel bands die overkomen van de States niet aanwezig zijn in het kantel weekend waarin RW zich bevind. Van bovenstaande zie ik enkel Warpaint, Trentemoller, Royksopp, Spoon, Dinosaur JR, ATCQ, Angel Olson en heel misschien Fleet Foxes als kanshebbers.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.148
1.182
Ben wat groepen van de Mad Cool en Nos affiche aan het bekijken en hun tourschema’s om te zien of die nog wel mogelijk zijn:
– Belle & Sebastian: 4 data in Europa vooral vanaf 6 juli (1 verloren datum op 15 juni).
– Catfish and the Bottleman: Buiten IOW pas vanaf 1 juli in Europa (3 data).
– Warpaint: Vanaf 25 juni (DTRH) in Europa (7 data).
– Trentemoller: idem Warpaint
– Wolf Alice: alleen Mad Cool, exclusief?
– Ryan Adams: tot 29 juni in Amerika, pas vanaf 7 juli in Europa.
– Royksopp: vanaf begin juni in europa, ieder weekend iets te doen buiten het Werchter weekend.
– Slowdive: 3 europese data, 2 keer UK en Spanje.
– Spoon: 1 maand in europa, rond RW op 30/06 in UK.
– Wilco: 2 europese data in juli.
– Foster the People: enkel data in Juli.
– Dinosaur JR.; Begin juni in europa, gat tussen 15 juni en 8 juli, erna naar de VS.
– Local Natives: Enkel in juli, 1 datum.
– Fleet Foxes: Vanaf 1 juli in europa.
– A Tribe Called Quest: Roskilde, dus beschikbaar.
– Angel Olson: in juni in europa
Wat me hier opvalt bij het opzoeken is dat er veel bands die overkomen van de States niet aanwezig zijn in het kantel weekend waarin RW zich bevind. Van bovenstaande zie ik enkel Warpaint, Trentemoller, Royksopp, Spoon, Dinosaur JR, ATCQ, Angel Olson en heel misschien Fleet Foxes als kanshebbers.

Trentemoller staat op Dour. Voor de rest plausibele namen. Ik zou gewoon al tevreden zijn met pakweg Dinosaur Jr en Royksopp! Die tour van Spoon, daar past Rock Werchter echt wel ongelofelijk perfect in...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
555
Verkeerd dus, my bad. Dan ziet Biffy er wel heel dik in op zaterdag.

Dat Werchter der dan nog maar een paar stoelen bijzet want voor iemand die op herhaling komt en twee bands die nog geen tweede plaat zelfs uithebben, vind ik die vrijdag gene vetten. Dan mag uwe smaak nog perfect in lijn liggen met die dag (mij incluis), dit zou gewoon zwak zijn RW gewijs dan.
Hmm, ik zie nu echter dat ik Kodaline ben vergeten in mijn schema... Dan ga ik toch beginnen vrezen voor Biffy. Tenzij de Klub C headliner al wel bekend is, maar op de poster in het derde rijtje staat ipv tweede (Kodaline? A&B? Bonobo?)
 

FMennen

Playlistbediener
22 nov 2014
41
1
Ben wat groepen van de Mad Cool en Nos affiche aan het bekijken en hun tourschema’s om te zien of die nog wel mogelijk zijn:
– Belle & Sebastian: 4 data in Europa vooral vanaf 6 juli (1 verloren datum op 15 juni).
– Catfish and the Bottleman: Buiten IOW pas vanaf 1 juli in Europa (3 data).
– Warpaint: Vanaf 25 juni (DTRH) in Europa (7 data).
– Trentemoller: idem Warpaint
– Wolf Alice: alleen Mad Cool, exclusief?
– Ryan Adams: tot 29 juni in Amerika, pas vanaf 7 juli in Europa.
– Royksopp: vanaf begin juni in europa, ieder weekend iets te doen buiten het Werchter weekend.
– Slowdive: 3 europese data, 2 keer UK en Spanje.
– Spoon: 1 maand in europa, rond RW op 30/06 in UK.
– Wilco: 2 europese data in juli.
– Foster the People: enkel data in Juli.
– Dinosaur JR.; Begin juni in europa, gat tussen 15 juni en 8 juli, erna naar de VS.
– Local Natives: Enkel in juli, 1 datum.
– Fleet Foxes: Vanaf 1 juli in europa.
– A Tribe Called Quest: Roskilde, dus beschikbaar.
– Angel Olson: in juni in europa
Wat me hier opvalt bij het opzoeken is dat er veel bands die overkomen van de States niet aanwezig zijn in het kantel weekend waarin RW zich bevind. Van bovenstaande zie ik enkel Warpaint, Trentemoller, Royksopp, Spoon, Dinosaur JR, ATCQ, Angel Olson en heel misschien Fleet Foxes als kanshebbers.

Catfish and the Bottlemen zou het voor mij helemaal goed maken, wat vind ik dat wen top band!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken