Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
KoL als "party act"? ? Ik bedoel, het is best plausibel.. Waarom is het zo erg dat de ene voor de andere speelt? Clashes vallen toch mee?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
926
89
Geen idee wie Fatima Yamaha, Blue Pills en JAIN zijn. Cage The elephant en Dua Lisa kunnen ook wel leuk zijn denk ik, maar ik mis wederom een aantal echt grote leuke undercard namen :/

Zoals hier boven al aangegeven is dit Bas Bron. Als je van Electronische muziek houdt (Denk aan Techno/House/Techhouse) Ga je dit echt ZO ERG WAARDEREN!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
KoL als “party act”?
1f602.svg
Ik bedoel, het is best plausibel.. Waarom is het zo erg dat de ene voor de andere speelt? Clashes vallen toch mee?

Ja, maar zolang Arcade Fire volledig in het donker speelt is het goed.

Ik kan me niet voorstellen dat KUL de eerste dag afsluit. Dan is Arcade Fire wel een stuk energieker. Maar ik neem aan dat RW ook wel een beetje verstandig is daarin.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.237
3.111
Ik heb mn clashfinder geupdate: http://clashfinder.com/s/rw21017/

Ik heb eens even gekeken en het enige dat me echt opviel is dat je Savages als Klub C headliner zet? Vorig jaar stonden ze als tweede naam in Klub C dus ik denk niet dat ze ineens tentheadliner zijn geworden, zeker ook omdat ze op herhaling komen. Volgens mij gaat Lorde de Klub C headlinen en dan krijgt Imagine Dragons of Prophets Of Rage The Barn. Ze kunnen ook allebei op main maar dan verwacht ik The Chainsmokers in Klub C en Lorde in The Barn.

Verder wil ik gewoon niet geloven dat G-Eazy de Klub C gaat headlinen op zondag en op donderdag hebben de headliners iets meer dan 30min nodig om alles op te stellen. Voor de rest ziet het er wel oke uit :)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.460
1.961
Yannick wrote:
KoL als “party act”?
1f602.svg
Ik bedoel, het is best plausibel.. Waarom is het zo erg dat de ene voor de andere speelt? Clashes vallen toch mee?


Ja, maar zolang Arcade Fire volledig in het donker speelt is het goed.

Ik kan me niet voorstellen dat KUL de eerste dag afsluit. Dan is Arcade Fire wel een stuk energieker. Maar ik neem aan dat RW ook wel een beetje verstandig is daarin.
Rock Werchter? Verstandig? Na Iron Maiden - A-Trak - Black Eyed Peas verschiet ik van niks meer.
 

CORTEZ

Nieuw lid
11 feb 2017
3
0
is er eigenlijk nog kans dat bon iver komt naar werchter? of the libertines? of zitten die hun tourschema's al volboekt?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.060
2.161
Toch een aantal fijne namen in deze lichting.

Savages was een fijne ontdekking vorig jaar en verder kijk ik ook wel uit naar Blues Pills, Cage the elephant en Seasick Steve.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Savages was vorig jaar erg vet, wil ik nog wel eens zien. Seasick Steve ook heel erg blij mee. Blues Pills, Cage the Elephant en Declan McKenna ook leuk. Dua Lipa, Jain en Kodaline zie ik nog wel of ik die meepik. Sohn, Above and Beyond en Fatima Yamaha vind ik niks.

Niet de grote klappers die ik had gehoopt helaas. Wel weer fijne kleine namen. Als Biffy Clyro komt, waarom zijn ze nog niet aangekondigd? Ben bang voor dat ze niet meer komen nu het zo lang duurt, zou toch zonde zijn.
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Kleine(re) namen dat ik bijna geen een van ken, maar 't zitten een paar coole dingen tussen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
http://clashfinder.com/s/rw2017

Voila se;

Het Zesde Metaal - Savages - Biffy Clyro - Mark Lanegan Band - Imagine Dragons - Kings Of Leon - Arcade Fire
Declan McKenna - Warhola - Xavier Rudd - Mura Masa - Lorde - The Chainsmokers
Cigarettes After Sex - Whitney - Tout Va Bien - Agnes Obel - Belle & Sebastian / Wilco - Prophets Of Rage

Circa Waves - Warhaus - Nathaniel Rateliff & The Night Sweats - Bazart - Royal Blood - Kasabian - Radiohead
Maggie Rogers - JAIN - Kaleo - Birdy - James Blake - Dua Lipa
Tamino - Vuurwerk - Future Islands - White Lies - Fleet Foxes / Warpaint - Van Morrison - Oscar & The Wolf

Frank Carter & The Rattlesnakes - Jimmy Eat World - Seasick Steve - Live - Blink-182 - System Of A Down - Linkin Park
J Bernardt - SOHN - Machine Gun Kelly - Charli XCX - Bonobo - Tom Odell - Above & Beyond
Blues Pills - Glass Animals - Crystal Fighters - Kodaline - Passenger - A Tribe Called Quest

Nothing But Thieves - De Staat - Dropkick Murphys - Lukas Graham - The Lumineers - The Weeknd - Foo Fighters
Fatima Yamaha - Cage The Elephant - Rae Sremmurd - Rag 'N Bone Man - G-Eazy - Soulwax
Benjamin Clementine - Dinosaur Jr - Tourist Lemc - The Kills - Ryan Adams - Alt-J

We missen dus nog 2 acts op donderdag, 3 op vrijdag, 3 op zaterdag en 5 op zondag. Sommige acts die ik denk dat nog gaan komen zijn pretty straight forward, andere zijn waarschijnlijk wat té positief bedacht.. Passenger kan bv ook Klub C head zijn net voor Above & Beyond waardoor er ruimte is in de Barn voor nog 2 sterkere acts. Ryan Adams kan bv niet komen en worden vervangen door een minder sterke act waardoor The Kills en Tourist lemc een plaats opschuiven.. Fleet Foxes en Van Morrison op vrijdag zijn natuurlijk guesses maar objectief gezien mist die dag echt wel nog een paar kleppers..
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
http://clashfinder.com/s/rw2017

Voila se;

Het Zesde MetaalSavages – Biffy Clyro – Mark Lanegan BandImagine DragonsKings Of LeonArcade Fire
Declan McKennaWarholaXavier RuddMura MasaLorde The Chainsmokers
Cigarettes After SexWhitneyTout Va BienAgnes Obel – Belle & Sebastian / Wilco – Prophets Of Rage

Circa Waves – WarhausNathaniel Rateliff & The Night SweatsBazartRoyal Blood – Kasabian – Radiohead
Maggie RogersJAINKaleo Birdy James BlakeDua Lipa
Tamino Vuurwerk Future IslandsWhite Lies – Fleet Foxes / Warpaint – Van Morrison – Oscar & The Wolf

Frank Carter & The RattlesnakesJimmy Eat WorldSeasick Steve – Live – Blink-182System Of A DownLinkin Park
J BernardtSOHNMachine Gun KellyCharli XCXBonobo – Tom Odell – Above & Beyond
Blues PillsGlass AnimalsCrystal FightersKodaline Passenger – A Tribe Called Quest

Nothing But Thieves – De Staat – Dropkick Murphys – Lukas Graham – The Lumineers – The Weeknd – Foo Fighters
Fatima YamahaCage The ElephantRae SremmurdRag ‘N Bone ManG-EazySoulwax
Benjamin Clementine – Dinosaur Jr – Tourist LemcThe Kills – Ryan Adams – Alt-J

We missen dus nog 2 acts op donderdag, 3 op vrijdag, 3 op zaterdag en 5 op zondag. Sommige acts die ik denk dat nog gaan komen zijn pretty straight forward, andere zijn waarschijnlijk wat té positief bedacht.. Passenger kan bv ook Klub C head zijn net voor Above & Beyond waardoor er ruimte is in de Barn voor nog 2 sterkere acts. Ryan Adams kan bv niet komen en worden vervangen door een minder sterke act waardoor The Kills en Tourist lemc een plaats opschuiven.. Fleet Foxes en Van Morrison op vrijdag zijn natuurlijk guesses maar objectief gezien mist die dag echt wel nog een paar kleppers..
Prophets Of Rage gaat echt niet in de Klub C spelen. Ofwel mainstage, ofwel Barn headliner.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.407
Paddy wrote:
mattman wrote:
Mijn grootste vrees nu: ze gaan het toch echt niet in hun hoofd halen om fucking KOL na Arcade Fire te laten spelen?


Told you so.


Gebaseerd op?

Productie van Kol is groter. Kol is al vaker headliner geweest. Om maar eens wat te noemen.
Kol is imo ook de commerciëlere, bij het grote publiek de bekendere naam.


Overigens onzin om kol dan the partyact te noemen of AF sub. Beide zijn headliner in welke volgorde ze ook spelen. Qua speeltijd zal het niet uitmaken. Hoogstens of ze in de schemering spelen of in het donker.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
mattman wrote:
Paddy wrote:
mattman wrote:
Mijn grootste vrees nu: ze gaan het toch echt niet in hun hoofd halen om fucking KOL na Arcade Fire te laten spelen?


Told you so.


Gebaseerd op?


Productie van Kol is groter. Kol is al vaker headliner geweest. Om maar eens wat te noemen.
Kol is imo ook de commerciëlere, bij het grote publiek de bekendere naam.

Overigens onzin om kol dan the partyact te noemen of AF sub. Beide zijn headliner in welke volgorde ze ook spelen. Qua speeltijd zal het niet uitmaken. Hoogstens of ze in de schemering spelen of in het donker.

Ja, maar bij een co-headliner constructie is KoL ook al twee keer de eerste van de 2 acts geweest. Wat ik altijd terecht vind, want KOL is niet de energiekste act.

Nuja, als er geen dance afsluiter is, dan is er geen probleem, want dan spelen beide acts in het donker. En ergens kan ik me voorstellen dat beide acts dat eisen, waardoor er geen main dance afsluiter is.

Arcade Fire NIET in het donker zetten zou wel een stuk van de beleving wegnemen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Populariteit op m'n clashfinder (op 490 mensen.)
1. Radiohead - 339
2. Arcade Fire - 329
3. Kings Of Leon - 280
4. Blink-182 - 263
5. SOAD - 262
6. Foo's - 257
7. Linkin Park - 243
8. Biffy Clyro - 242 (en zeggen dat ze geen AB uitverkocht krijgen)
9. Royal Blood - 233
10. PoR - 211
11. JET - 195
12. Imagine Dragons - 195
13. Fleet Foxes - 144
14. Alt-J - 143 (Foo's effect?)
15. White Lies - 140
16. Cage The Elephant - 126
17. The Lumineers - 126
18. Future Islands - 125
19. Nathaniel Rateliff - 123
20. Kasabian - 118

Grootste afwezigen, Oscar & The Wolf (58) en Bazart (82) al zal dat publiek wel voldoende aanwezig zijn op RW. Maar toch vreemd, idk.
Tot nu toe 490 mensen die al dingen hebben aangeduid wat iet of wat representatief begint te worden denk ik. Zeker als je dit moest samen leggen met andere clashfinders.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken