Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Lijkt me toch niet dat Arcade Fire headliner is donderdag hoor. Wordt ook nergens vermeld in de post die Werchter plaatste toen ze hen bevestigden, terwijl dit bij Foo Fighters, Radiohead en Linkin Park wel het geval was. En laat ons eerlijk zijn, Arcade Fire is ook gewoon geen headlinermateriaal. Donderdag is de moeilijkste dag om uit te verkopen, dat kan die band niet trekken. Die zijn sowieso sub. Ik ben vrij zeker dat het Green Day wordt. Ik snap niet goed dat er hier mensen zijn die denken dat die eventjes in juni/juli naar een zaal gaan komen. Ze staan in februari al Vorst. 2 verschillende zaalshows op 4 maanden, dat lijkt me zeer onrealistisch. KoL zou ook kunnen, maar of ze dat durven betwijfel ik. De hoeveelste keer zou dat al niet zijn op korte tijd? En ze hebben daar de laatste keer veel kritiek op gehad. Dus mijn gok blijft Green Day op donderdag.

Guns’n Roses/Rammstein, Aerosmith, Prophets Of Rage, Sabaton en Slipknot zullen dan wel de eerste namen voor GMM worden.

Green Day werd door een insider op Graz al afgeschreven, daarom dat we er geen rekening meer mee houden. En mattman zegt nu dat we vrijdag iets kleinere namen krijgen. Ik zie geen reden om nog langer met GD te wachten dus...
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Als we vrijdag geen Green Day krijgen kunnen we die wel afschrijven. Misschien dat ze op Pukkelpop staan?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
De combinatie KoL - AF is gewoon te zwak om die dag te dragen.. Daarom is het waarschijnlijker dat we GD krijgen ondanks de berichten hier opgenoemd..
En wat als we nu eens een andere headliner krijgen ipv KoL of GD?
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
247
6
AF is sowieso wel headliner met nog dance act erna.

En ze kunnen dat zeker trekken. Hun populariteit wordt hier redelijk onderschat.
Ik ken 20 vrienden die onmiddellijk voor AF zouden gaan. En misschien eentje die voor GD zou gaan

Ofwel ligt het aan mij vrienden? Zijn wel +23 natuurlijk :)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
AF is sowieso wel headliner met nog dance act erna.

En ze kunnen dat zeker trekken. Hun populariteit wordt hier redelijk onderschat.
Ik ken 20 vrienden die onmiddellijk voor AF zouden gaan. En misschien eentje die voor GD zou gaan

Ofwel ligt het aan mij vrienden? Zijn wel +23 natuurlijk
1f642.svg

Ik ken 0 vrienden die naar AF zouden willen gaan. Dus die conclusie kun je uit je eigen vriendenkring niet trekken.
Persoonlijk zou ik AF heel graag zien, maar voor het echt grote publiek zijn ze niet groot genoeg. Jammer genoeg. Moet dus echt nog wel iets bijkomen om die dag uitverkocht te krijgen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
AF is sowieso wel headliner met nog dance act erna.

En ze kunnen dat zeker trekken. Hun populariteit wordt hier redelijk onderschat.
Ik ken 20 vrienden die onmiddellijk voor AF zouden gaan. En misschien eentje die voor GD zou gaan

Ofwel ligt het aan mij vrienden? Zijn wel +23 natuurlijk
1f642.svg

Maar hoeveel vrienden "kennen" Arcade Fire tegenover Green Day...? Dan zal het rap 30 vs. 100 zijn denk ik!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Arne wrote:
AF is sowieso wel headliner met nog dance act erna.

En ze kunnen dat zeker trekken. Hun populariteit wordt hier redelijk onderschat.
Ik ken 20 vrienden die onmiddellijk voor AF zouden gaan. En misschien eentje die voor GD zou gaan

Ofwel ligt het aan mij vrienden? Zijn wel +23 natuurlijk
1f642.svg



Maar hoeveel vrienden “kennen” Arcade Fire tegenover Green Day…? Dan zal het rap 30 vs. 100 zijn denk ik!

Wat maakt dat nu uit? Het zijn de mensen die willen gaan die tellen hé.

Ik ken Nickelback, Marco Borsato en Celine Dion ook, maar ik zou er niet heen willen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Arne wrote:
AF is sowieso wel headliner met nog dance act erna.

En ze kunnen dat zeker trekken. Hun populariteit wordt hier redelijk onderschat.
Ik ken 20 vrienden die onmiddellijk voor AF zouden gaan. En misschien eentje die voor GD zou gaan

Ofwel ligt het aan mij vrienden? Zijn wel +23 natuurlijk
1f642.svg



Maar hoeveel vrienden “kennen” Arcade Fire tegenover Green Day…? Dan zal het rap 30 vs. 100 zijn denk ik!

Denk je echt dat Arne zoveel vrienden heeft? :p

Maar denk inderdaad dat Green Day meer volk trekt dan Arcade Fire. Al denk ik dat ze beiden de dag niet kunnen dragen zonder een goede sub-headliner en/of dance afsluiter. KoL - Arcade Fire - Grote dance act zie ik nog wel gebeuren. Green Day heeft normaal een redelijk lange show dus dan wordt het nogal krap om er nog een dance act achter te krijgen want Arcade Fire zal ook wel een fatsoenlijke tijd slot krijgen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
AF is sowieso wel headliner met nog dance act erna.

En ze kunnen dat zeker trekken. Hun populariteit wordt hier redelijk onderschat.
Ik ken 20 vrienden die onmiddellijk voor AF zouden gaan. En misschien eentje die voor GD zou gaan

Ofwel ligt het aan mij vrienden? Zijn wel +23 natuurlijk
1f642.svg

Argument van niks. En met die 20 vrienden van jou verkoopt die donderdag niet uit hé. Green Day is gewoon een pak populairder dan Arcade Fire, persoonlijke smaak speelt daar geen rol in.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Grote dance act, wie dan behalve Justice, Major Lazer of Netsky?
1f604.svg

Chase & Status?


AF kan echt wel een dag dragen hoor. Beste live-act die ik in jaren gezien heb, terwijl ik niet echt een superfan of zelfs liefhebber ben. Los daarvan denk ik dat ze ofwel ervoor Blink 182 zullen zetten, ofwel erna een dance-act. Green Day nog bij op die dag zou natuurlijk mooi zijn maar net te veel van het goede vrees ik. The National voor Foo Fighters lijkt me ook nog wel een kanshebber.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Blink kan die dag niet.
Die zullen er de vrijdag of de zaterdag staan denk ik.
Arcade fire is cker een hele goede live band, maar niet zo populaire om de donderdag te dragen ben ik bang.
Als je bijvoorbeeld ziet wat er de afgelopen jaren altijd heeft gestaan..
Kol,AF en een dance act met een goed dag programma lijkt me wel goed zat om redelijk te verkopen
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik denk dat veel mensen het vermogen om kaartjes te verkopen en een goede live act met elkaar verwarren. Arcade Fire is zeker dat laatste maar om een donderdag te dragen komen ze nog wat populariteit te kort. Als je kijkt naar wat er afgelopen jaren op donderdag stond kunnen we er nog wel wat moois bij verwachten. Florence - Foo Fighters - Chemical Borthers, Placebo - Metallica - Skrillex, The National - Greenday - Netsky zijn allemaal grote namen.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Een combi headliner naast Arcade Fire hoeft wat mij betreft geen Green Day te zijn. Hoop liever op iets anders. Deze act kan ook zomaar in januari bekend worden gemaakt. Paul McCartney werd vorig jaar ook pas laat bekend.
Ik hoop daarom op een reünie van REM of Oasis. Is Daft Punk al 100% afgeschreven?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Een combi headliner naast Arcade Fire hoeft wat mij betreft geen Green Day te zijn. Hoop liever op iets anders. Deze act kan ook zomaar in januari bekend worden gemaakt. Paul McCartney werd vorig jaar ook pas laat bekend.
Ik hoop daarom op een reünie van REM of Oasis. Is Daft Punk al 100% afgeschreven?

Daft Punk komt niet naar Rock Werchter...

Niet naar Rock Werchter.

Zeker niet.

Naar Rock Werchter.

En Michael Stipe van REM heeft net (deze week in denHUMO) nog eens gezegd dat ze echt nooit ofte nimmer meer nog samen gaan komen.
 

Laurens

Playlistbediener
17 dec 2014
18
0
Wat met Ed Sheeran voor donderdag? Betting is suspended voor Ed Sheeran op Glastonbury. Dus de kans is groot dat hij daar zal headlinen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Wat met Ed Sheeran voor donderdag? Betting is suspended voor Ed Sheeran op Glastonbury. Dus de kans is groot dat hij daar zal headlinen.
Ed Sheeran headlinen op Glastonbury??

Die komt op Werchter toch niet verder dan 18uur? Of max 20uur.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Ed Sheeran mag van mij de vogeltjes metgezellen die 's ochtends vroeg beginnen met zingen. Iedere spot hoger dan dat is misplaatste grootheidswaanzin.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Hou er maar rekening mee dat als Ed Sheeran komt hij sub is. Zal net zo groot, of groter zijn dan Bastille.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken