Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Hoe groot is Fleet Foxes eigenlijk in België? Kheb zo nooit echt een goed zicht op bepaalde bands omdat ze bv in Amerika echt gigantisch kunnen zijn en hier op pakweg de middag zouden staan.. Prophets Of Rage zou perfect zijn net onder SOAD - LP en ik verwacht ze eigenlijk wel op die plaats, op GMM zouden ze waarschijnlijk toch maar verdwijnen onder de vele acts van het hetzelfde genre terwijl dit nu een soort van exclusiefje toch is wat op RW zou kunnen staan, verwacht ze wel eigenlijk :)
Op Placebo en Soulwax zou ik niet rekenen, er zijn best genoeg Klub C afsluiters die de ronde doen en Placebo zou een hoge spot innemen waar er al genoeg keuze is maar het kan zo maar hé, het concert van dit weekend is toch afgelopen en als verjaardagsconcertje, who knows..
Ik ga van de week wel effe m'n ticket halen, toch niet zo'n stormloop op die vrijdag en zondag, wat ik wel ergens had verwacht maar ja dat weet je ook nooit echt zeker hoe snel het gaat met zo'n dingen tenzij ze het je zeggen.. Ik hoop gewoon eigenlijk op Nick Murphy, The XX, Sigur Ros, The Avalanches en Bon Iver, zou best vet zijn mochten die er allemaal staan :)

@oliblan The National tourt niet, jammer genoeg
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Fleet Foxes lijkt me iet voor in de loop van de avond in de Barn.

Komt daar perfect tot zijn recht.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het huidige record staat op goed anderhalve maand, met Foo Fighters, Florence en Chemical Brothers reeds bekend voor die dag bij aanvang van de ticketverkoop. Om maar te tonen dat het ook zo’n vaart niet zal lopen

Ohh shit dat wist ik niet. Heb ook geen idee hoe de ticketverdeling bij Werchter is.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Als ik de setlist van de opwarmshows van Green Day bekijk, vind ik het toch spijtig dat ze niet naar Rock Werchter komen: http://www.setlist.fm/setlist/green-day/2016/the-pageant-st-louis-mo-33fa9c11.html

Maar goed, ze zullen wel op een ander festival geplaatst worden (hoop ik).
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Dan zal Green Day wel naar Pukkelpop gaan zeker? Die hebben ook nog wel wat goed te maken na vorig jaar.

Dour kan misschien ook nog of zijn ze daar net te groot voor?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Dan zal Green Day wel naar Pukkelpop gaan zeker? Die hebben ook nog wel wat goed te maken na vorig jaar.

Dour kan misschien ook nog of zijn ze daar net te groot voor?

Ik denk niet dat Pukkelpop voldoende is om Green Day terug te laten keren aan het einde van de zomer. En voor de andere grote festivals in die periode (Leeds/Reading, Lowlands, ...) zijn ze al uitgesloten. Ik zie ze eigenlijk nog gewoon een Sportpaleis doen in juni, tussen hun festivalshows in.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Green Day kan volgens mij nog perfect voor Arcade Fire staan. Ik zag op de rolkrant van de vrt vrijdag dat Arcade Fire de afsluiter van de eerste dag is. Ik weet niet of dit een vrije interpretatie van een journalist was. Kan altijd dat ze nog een hele mooie naam achter de hand houden, om de verkoop nog een extra boost te geven tegen kerstmis
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Green Day kan volgens mij nog perfect voor Arcade Fire staan. Ik zag op de rolkrant van de vrt vrijdag dat Arcade Fire de afsluiter van de eerste dag is. Ik weet niet of dit een vrije interpretatie van een journalist was. Kan altijd dat ze nog een hele mooie naam achter de hand houden, om de verkoop nog een extra boost te geven tegen kerstmis

Appart verhaal dat Green Day... Die festival data volgen maar heel langzaam, alsof er iets niet helemaal lekker verloopt lijkt wel.
Ik zie zomaar gebeuren dat ze een zaalshow doen ipv dat ze op een Belgisch festival komen staan.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Tja ik denk dat greenday nog steeds de grootste kanshebber is, als je ook naar hun data kijkt.
Het lijkt me niet, als ze kunnen kiezen tussen kol of greenday, dat ze dan kol kiezen, mja we zullen het zien.
Misschien hebben ze wel een band geboekt die nog geen data heeft staan?!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Tja ik denk dat greenday nog steeds de grootste kanshebber is, als je ook naar hun data kijkt.
Het lijkt me niet, als ze kunnen kiezen tussen kol of greenday, dat ze dan kol kiezen, mja we zullen het zien.
Misschien hebben ze wel een band geboekt die nog geen data heeft staan?!

Dat laatste zal mooi zijn, ik verwacht bij Pinkpop ook nog wel 1 verrassing eigenlijk.
Zou alleen niet durven zeggen of dat bij Rock Werchter de zelfde is, of dat in Belgie Pinkpop eenzelfde headliner gaat delen met Graspop of TW?
Is nog geduldig afwachten...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Green Day komt niet, al zou ik wel nog een grote naam erbij verwachten op donderdag. Metallica is trouwens ook weg geketst.

Maar deze week worden we wellicht niet wijzer, aangezien ze met een handjevol namen zullen komen ipv een headliner.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Green Day kan volgens mij nog perfect voor Arcade Fire staan. Ik zag op de rolkrant van de vrt vrijdag dat Arcade Fire de afsluiter van de eerste dag is. Ik weet niet of dit een vrije interpretatie van een journalist was. Kan altijd dat ze nog een hele mooie naam achter de hand houden, om de verkoop nog een extra boost te geven tegen kerstmis

Ik denk een vrije interpretatie van de koppenmaker. Donderdag heeft eigenlijk altijd een (grote) danceafsluiter. Lijkt mij sterk dat dat dit jaar anders is.
In het artikel wordt gesproken dat arcade fire de hoofdact is van de donderdag. Dat lijkt mij beter kloppen, maar ik hoop / verwacht dat er nog wel een grote naam bijkomt.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/muziek/1.2821721
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Hoe denken jullie over Gnr voor de donderdag?
Of zouden die echt naar Graspop gaan? Lijkt me sterk als metallica en raamstein bijv te duur zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Hoe denken jullie over Gnr voor de donderdag?
Of zouden die echt naar Graspop gaan? Lijkt me sterk als metallica en raamstein bijv te duur zijn.

GnR lijkt me echt wat voor TW of GMM.
Misschien Marilyn Manson ergens tussen voor GMM of RW?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken