Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Maar als ik de aankondigingen van de overige namen in mijn mailbox snel overloop: daar wordt nooit het woord 'headliner' gebruikt hoor. Dat zegt niets. Al verwacht ik nog een co-headliner zoals Kings of Leon.

Verder: superblij mee! Dit was dé naam waar ik op hoopte! Fantastische band dit! Al 5 namen, en 5 namen die ik wil zien!
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
61
Volgens mij ben je in het verkeerde topic, Daarnaast is Bastille geen headliner en Biffy zeker geen sub
Ik ben niet in het verkeerde forum aangezien iemand suggereert dat Aerosmith kanshebber is voor werchter
Bastille is weldegelijk een mogelijk headliner (zie Pukkelpop 2015)
En biffy is wel degelijk een mogelijke sub
hangt er van af waar het festival ze wil neer zetten, zo was Bastille tot iedere verbazing gepromoveerd tot headliner op Pukkelpop 2015
En bestaat de kans dus ook dat ze dit op een dag op werchter ook zullen zijn (al is vandaag gelukkig maar Arcade Fir toegevoegd)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Maar als ik de aankondigingen van de overige namen in mijn mailbox snel overloop: daar wordt nooit het woord ‘headliner’ gebruikt hoor. Dat zegt niets. Al verwacht ik nog een co-headliner zoals Kings of Leon.

Verder: superblij mee! Dit was dé naam waar ik op hoopte! Fantastische band dit! Al 5 namen, en 5 namen die ik wil zien!
Dit, ik heb juist hetzelfde gevoel..! Ik verwacht wel moest RW ze aankondigen dat er een eerste shitstorm zal zijn aan reacties van mensen met de "Weeral?"-gedachte.. Denk dat niet veel mensen eigenlijk op hen zitten te wachten ondanks dat ze toch vaak op de radio worden gedraaid

Bastille is weldegelijk een mogelijk headliner (zie Pukkelpop 2015)
En biffy is wel degelijk een mogelijke sub

Alt-J, Ellie Goulding en Major Lazer waren ook headliners en geen haan die er naar kraait om ook maar één van die drie als headliner te promoveren, Ellie Goulding was trouwens sub vorig jaar onder Sir Paul.. Rock Werchter is en blijft nog steeds een maatje groter dan PKP en als je dan toch de referentie van PKP wilt nemen die zou gelijklopen met RW.. Biffy speelde dit jaar van 17:50-18:45 op de main van PKP waarna nog BMTH stond die ook op Werchter hebben gestaan maar dan ipv 19:35-20:30 wel van 15:50 tot 16:50 hebben gespeeld..
Met de logica van Werchter spelen ze dus als 2e naam op de main en volgens jouw logica, die van PKP dus net onder de sub.. Dus nogmaals, Biffy is geen sub
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Tof, Arcade Fire. Zou ik graag willen zien. Blij dus al met 4/5 namen! Nu maar hopen dat het mijn kameraad morgen lukt kaartjes te kopen, want zelf heb ik morgen geen tijd.

Er komt zog wel een co-headliner bij die meehelpt de dag dragen die donderdag. Neil Young zou voor mij een leuke optie zijn. Iig leuker dan KoL.

Edit: of Bon Jovi!
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
247
6
Het gaat morgen zeker niet uitverkocht zijn hoor. :)

Zeker niet met bks verkoop die gelijktijdig is.
 

Davidprimer

Playlistbediener
10 nov 2016
22
0
Radiohead en Arcade Fire zijn al genoeg reden voor mij om een combi ticket te kopen morgen!
Nu nog hopen op Alt-J, Phoenix, Fleet Foxes en meer.
Ook Bonobo zou zeer welkom zijn aangezien hij de maanden ervoor ook tourt maar in concertzalen. Helaas mis ik zijn stop in Brussel...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Allemaal veel succes alvast! Voorverkoop om 10 uur.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ook de rest vd groep heeft net de combi's kunnen kopen. Wij kunnen er compleet heen!

Blijf erbij dat Werchter, nu al, een fantastische line-up heeft staan. Als je dit vergelijkt met wat er bekend was vorig jaar bij de start van de verkoop.. beloofd veel goeds.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Ook de rest vd groep heeft net de combi’s kunnen kopen. Wij kunnen er compleet heen!

Blijf erbij dat Werchter, nu al, een fantastische line-up heeft staan. Als je dit vergelijkt met wat er bekend was vorig jaar bij de start van de verkoop.. beloofd veel goeds.

Of ze al hun kruid al verschoten ;) haha! Maar ik ben tot op heden onder de indruk van de line-up. En ik ben denk ik een van de weinigen die hoopt op KOL erbij (A) Dus ook maar een combi gekocht, samen met mijn vriendin. Eerst even in de wachtrij en kwam er stipt 10.00 uur vlot door! Geen probleem dus. Rock Werchter is ook zo immens groot, dat raakt niet heel snel in 1 dag uitverkocht!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Bij mij ook de combi's binnen. Campingtickets kun je alleen nog niet kopen (alleen voor the Hive).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Nog geen dagen uitverkocht?

Het huidige record staat op goed anderhalve maand, met Foo Fighters, Florence en Chemical Brothers reeds bekend voor die dag bij aanvang van de ticketverkoop. Om maar te tonen dat het ook zo'n vaart niet zal lopen ;)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Gelukkig niet. Ik hoop dat Werchter snel uitverkoopt. In februari / maart ofzo.

Dat stressgedoe wat Lowlands, Pinkpop, BKS hebben (gehad) hoeft voor mij niet zo.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Ook hier de kaarten binnen, Combi's! Nu nog hopen op een beetje leuke dagopvulling (Frank Turner, Flogging Molly, Passenger, Fleet Foxes, De Staat, Wolf Alice, The Pretty Reckless), Goede Namen voor laat in the Barn (Duran Duran, Biffy Clyro, Elbow), een paar favorieten met wat geluk (Meg Myers, Mark Knopfler, Roger Hodgson, Biffy Clyro) en nog een goede naam naast Arcade Fire (Neil Young, Bon Jovi?).

Niet teveel gevraagd toch ;P.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Prophets of rage hoop ik toch wel zwaar op. Maar die kunnen natuurlijk zo op GMM staan...
 

oliblan

Playlistbediener
16 feb 2014
12
0
Wauw wat een headliners .Geen gezaag meer over herhaling of zwak aanbod , al deze headliners zijn al een jaar of 5 niet meer op werchter geweest.
Hier zet werchter toch wel even de puntjes op de i na al de kritiek van vorig jaar.

Komt helemaal goed dit jaar.

Graag nog The National als co met AF en dit is de mooiste affiche in jaren!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken