Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Van mij mag het !
Als Foo Fightersfan hoop ik dat ze op donderdag komen aangezien naar jaarlijkse traditie ik zondag een wrak ben.
Biffy, kasabian, wolfmother & blink zijn dagelijks leuke opwarmertjes.

ik denk ok Foo fighters, maar de kleuren lijken ook op een cd van the strokes.
Maar ga er vanuit dat het Foo Fighters zijn.

Het is een soort van paarse jam, ik zie niet wat dat met de Foo Fighters te maken heeft. Maar Foo Fighters is wel de meest voor de hand liggende naam om bekend te maken op dit moment.

Pearl = Parel, ook niets met Pearl Jam te maken dus.
Maar moet die foto een hint zijn, kan je u ook afvragen ?

Pearl was de naam van de oma van Eddie en de jam was gewoon jam als in broodbeleg meen ik me te herinneren

Kan idd ook geen hint zijn, maar meer gericht op de nieuwe huisstijl van Open'er.
Daarbij dicht tegen Rock Werchter aan, dus wel zeer interessant wat er komt.
Ik vermoed dat ze achter Mad Cool aanklappen, vandaar dat ik Foo Fighters meest logisch vind.

De naam van de band wordt in maart 1991 veranderd in Pearl Jam. Oorspronkelijk vertelde de groep dat de naam "Pearl Jam" kwam van de overgrootmoeder van Eddie Vedder, genaamd "Pearl" (wat waar is), die een speciaal Indiaans recept zou hebben gehad voor jam. Later bleek dit een grap te zijn geweest. De echte oorsprong ligt bij Jeff Ament, die de naam Pearl voorstelde. Na lang discussiëren besloten ze de naam uit te breiden tot Pearl Jam, met jam in de betekenis van een lang uitgesponnen muzikaal stuk. Ze waren geïnspireerd geraakt bij een optreden van Neil Young. (Wikipedia)

Wat als we nu eens echt Pearl Jam krijgen?

Dan is dat een mooie naam en moesten die samen met de FF op Werchter staan heeft Werchter een sublieme affiche
(en is bovenstaade hint ne slechte :-) )

Dat mapje dat rondgaat waar Polen en Spanje zijn aangeduid klopt niet qua kleur van Portugal. Het rood is veel lichter in de nieuwe landen dan bij Portugal, al kan het natuurlijk maar versta dan niet waarom ook de regio Estland, Letland en Litouwen worden verwerkt en een stukje van Duitsland (Berlijn denk ik?) worden aangeduid. Zo groot is Polen toch niet? haha.. En als je kijkt naar Spanje wordt Barcelona ook gewoon wit gelaten..

Als PJ er staat, staat FF er niet en omgekeerd. Kan me niet inbeelden dat RW én RH én PJ én FF weet te strikken, maar het kan hé

Dat mapje dat rondgaat waar Polen en Spanje zijn aangeduid klopt niet qua kleur van Portugal. Het rood is veel lichter in de nieuwe landen dan bij Portugal, al kan het natuurlijk maar versta dan niet waarom ook de regio Estland, Letland en Litouwen worden verwerkt en een stukje van Duitsland (Berlijn denk ik?) worden aangeduid. Zo groot is Polen toch niet? haha.. En als je kijkt naar Spanje wordt Barcelona ook gewoon wit gelaten..

Als PJ er staat, staat FF er niet en omgekeerd. Kan me niet inbeelden dat RW én RH én PJ én FF weet te strikken, maar het kan hé

Heb het kaartje ook in het Foo Fighters topic gezet.
Er is echter nog onduidelijkheid over de echtheid.
Maar als deze echt is komt er (in ieder geval vandaag) niet een Werchter nieuwtje.

Purple Jam trekt ook gewoon heel erg hard op Pearl Jam. Anders plaats je van z'n leven toch geen boterham met paarse smurrie erop online?

Toen PJ vorige keer op Werchter stonden ( in 2014) hadden Werchter en Opener wel een festival exclusive voor Pearl Jam... Dus wie weet

Maar goed je zou toch denken dat er dan veel meer geruchten zouden zijn bij de PJ community/forum.

Dat is helemaal niet aan de orde. Dus mocht PJ wel aangekondigd worden dan hebben ze het heel erg goed stil gehouden.

Radiohead - Foo Fighters - Pearl Jam - System Of A Down

Zou wel nog eens een vrij onverwachte/orginele/kwaliteitsvolle line up zijn.
Plaats daar nog een Arcade Fire en een goeie dance act bij en je hebt toch een line up om serieus trots op te zijn.

De verkoop verloopte vorig jaar het slechtst in jaren! (oké misschien door terreur grotendeels, misschien investeren ze wat meer in "betere" headliners uit schrik om weer een "slechte" verkoop te hebben.)

Zou leuk zijn als dit zo is, ik kreeg de laatste jaren het gevoel dat Werchter met alles wegkwam en altijd uitverkocht. (lees als: bijna elk jaar Kings Of Leon en Editors, Florence als headliner, Mumford als headliner,...) om nog maar te zwijgen van stoten als Milk Inc, Pharell Williams, Skrillex,...

Radiohead – Foo Fighters – Pearl Jam – System Of A Down

Zou wel nog eens een vrij onverwachte/orginele/kwaliteitsvolle line up zijn.
Plaats daar nog een Arcade Fire en een goeie dance act bij en je hebt toch een line up om serieus trots op te zijn.

De verkoop verloopte vorig jaar het slechtst in jaren! (oké misschien door terreur grotendeels, misschien investeren ze wat meer in “betere” headliners uit schrik om weer een “slechte” verkoop te hebben.)

Zou leuk zijn als dit zo is, ik kreeg de laatste jaren het gevoel dat Werchter met alles wegkwam en altijd uitverkocht. (lees als: bijna elk jaar Kings Of Leon en Editors, Florence als headliner, Mumford als headliner,…) om nog maar te zwijgen van stoten als Milk Inc, Pharell Williams, Skrillex,…

Ik heb het vermoeden dat jullie verwachting op Pearl Jam moeten laten gaan...
Daarbij denk ik dat SOAD geen headliner staat op Rock Werchter, kan gezien Download bijvoorbeeld, maar vermoeden heb ik van niet.
Zoals ik in het Pinkpop topic ook al eens aangaf, ik heb het vermoeden dat we rekening moeten met Kings of Leon. Nieuwe werk wordt al aardig gepusht op radio, niet mijn voorkeur maar begin langzaam te twijfelen hoor.

Users who are viewing this thread