Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.602
663
Check eens 7/11 om 22h
of 6/11 17h

Oh dat kan wel...IK heb het nog nooit gehoord...ik luister ook niet naar 3fm...hahahaha
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.141
8.821
Eigenlijk vreemd toch, die plaatsing van SOAD. Die worden echt letterlijk NOOIT op de radio gedraaid. Zelfs niet op StuBru.

Zegt toch dat airplay niet alles is.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Niet dat het per se wat hoeft te zeggen, maar SOAD heeft wel meer dan 20 miljoen FB fans, tegenover 12 miljoen voor Radiohead. Dat zegt toch wel wat over hun populairiteit.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Foo Fighters dus in ieder geval in Europa in het RW weekend. Pinkpop heeft tevergeefs geprobeerd ze nog een weekje langer te laten blijven. Kan bijna niet meer mis gaan dan lijkt me?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.141
8.821
Pfff. Liever niet op Rock Werchter. Ik vind ze niet per sé slecht, maar er is te veel hype voor één band.Bizar toch, hoe veel deze band aangevraagd is. Ik hoop echt dat ze niet komen eigenlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.967
6.250
Bij het opstellen van een ad op Fb, kun je de doelgroep selecteren. Ik nam eventjes de proef op de som en nam voor mannen en vrouwen uit elke leeftijdscategorie (13-65) uit België. Daarbij vergeleek ik de interesse voor SOAD & AF met elkaar en kwam uit dat het bereik voor SOAD rond de 82k mensen en AF rond de 33k mensen ligt. (Het bereik van Radiohead ligt overgens op 110k mensen) Qua radiovriendelijkheid heeft AF natuurlijk een streep voor, wanneer draait Stubru nu zo vaak nog harde muziek?

Dat terzijde ben ik afgelopen jaar intensief een aantal bands gaan beluisteren en zo ook AF, bij onder andere Reflektor maar ook The Suburbs en Funeral herkende ik gewoon al een paar nummers zonder te weten dat deze van hen waren.. En dat zal bij andere RW-gangers niet anders zijn, I'm sure.. Het punt is dat er gewoon te veel namen zijn voor te weinig spots. Zo zijn zowel The XX, Arcade Fire, Kings Of Leon headlinerwaardig maar ook Linkin Park, Green Day, Foo Fighters en Pearl Jam (al laat ik die even buiten beschouwing). Je moet al bijna gaan werken met co-headline constructies om zoiets allemaal nog neer te zetten of je moet bands al in de barn gaan proppen en dat is ook niet ideaal..

Laat overigens FF maar afsluiten en zet Green Day op donderdag :idea:
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.025
599
Die hype kunnen ze toch zelf niet veel aan veranderen. Foo Fighters is voor elk festival een fantastische naam. 2 uur lang ouderwetse feel good rock and roll, met de meest charismatische frontman on tour.

En vergeet ook niet dat de laatste Werchter passage inmiddels 12 jaar geleden is...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
910
320
Ik hink een beetje op twee gedachten: aan de ene kant willen ze natuurlijk zondag uitpakken met een knaller van een headliner zoals de Foo Fighters met een vol veld. Maar een kleinere headliner zoals Arcade Fire zorgt er wel voor dat iedereen gespreid naar huis gaat, want velen gaan dan al zondag op tijd weg, dit was volgens mij ook bij Florence and the Machine. Het is natuurlijk ook maar de vraag welke bands beschikbaar zijn, want van het lijstje van een paar weken geleden zijn al vele namen geschrapt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.209
4.360
Gaat je festival als een nachtkaars uit... nee doe dan maar de Foo Fighters.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
Ik zie Major Lazer nog wel in de Barn staan tijdens Radiohead eigenlijk. Hebben alle mensen die Radiohead te moeilijk vinden meteen ook hun pleziertje. En ik zie ze een artiest als Pixies, NIN, Sigur Ros, Moderat of Bon Iver ook absoluut niet gelijk met Radiohead plaatsen.

Blink 182 kan je eveneens in bovenstaande zin invullen, als die per se hun headlinerspot willen.

Major Lazer in de Barn gaat nooit gebeuren. Trekt gewoonweg te veel volk. En Pixies stond in 2014 al eens gelijk met Pearl Jam.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
mattman wrote:
Nick Cave valt weg, jammer genoeg. had daar perfect kunnen staan. Elbow zie ik ook zeker komen, maar dan wel weer eerder terug op de main. Hetzelfde met Bazart.


Nick Cave staat tot 29 juni inde VS – het is heel onwaarschijnlijk, maar de zondag op Werchter kan dan in principe nog, of hoop ik net iets te veel?
1f642.svg

Ik hoop ook nog heel erg op Nick Cave. Maar ik besef dat de kans zeer, zeer klein is. Het is wat ik een aantal weken geleden al postte: 2008 met Grinderman, 2009 met The Bad Seeds, 2011 met Grinderman, 2013 met The Bad Seeds... de laatste tours stond hij er steeds. Maar daar lijkt dit jaar dus verandering in te komen. Was/Is inderdaad ideaal als Barn-headliner, om een soortgelijk magistraal optreden als dat van PJ Harvey te geven.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.165
1.196
Nope, kunnen perfect een dag dragen.
Als er 1 , van de huidige generatie bands, het wel zou kunnen is het AF wel.

Meeste mensen zullen dat wel denken, van die weinig hits tot ze de nummers horen . Om dan te denken “tiens, is dat ook van hun?”

Ik mag toch hopen dat de gemiddelde Werchter-bezoeker bekend is met het werk van Arcade Fire zeg... Wat een band!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.417
650
Kinks wrote:
Wat denken jullie van Smashing Pumpkins? Bijvoorbeeld na SoaD?


Eerder voor de sub op de main of in the Barn.

Vind ik zelfs al hoog gegrepen eigenlijk. Billy Corgan heeft de naam Smashing Pumpkins toch zwaar de dieperik in getrokken en James Iha/D'Arcy zijn nu ook niet zo'n namen die de situatie helemaal veranderen. Ik ben eigenlijk oprecht benieuwd wat er met die reunie zal gebeuren, want die gaan ook niet tevreden zijn met plekjes in het Koninklijk Circus en als headliner op Lokerse Feesten of Dour...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.687
1.221
Niet dat het per se wat hoeft te zeggen, maar SOAD heeft wel meer dan 20 miljoen FB fans, tegenover 12 miljoen voor Radiohead. Dat zegt toch wel wat over hun populairiteit.

En reken daar nog eens bij dat de gemiddelde Arcade Fire fan veel actiever op sociale media is dan de gemiddelde System Of A Down fan als ik me dat goed inbeeld.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.141
8.821
Wanneer verwachten jullie nog een nieuwe naam? Deze week nog?

Vrijdag kan al niet, aangezien het nationale feestdag is en vandaag zie ik het ook niet gebeuren (Trump gekheid). Morgen misschien?

Of zouden we volgende week gewoon twee headliners krijgen, nog voor de start van de ticket sale op zaterdag?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.967
6.250
Waarom zou vrijdag niet kunnen? Vorige week was het toch ook "vakantie"? Ik ben eigenlijk benieuwd met wat volgt want er is niet echt een bepaalde zekerheid meer die je had voor Radiohead en SOAD..
Ik zag trouwens een ad op Fb van een Belgische (franstalige) fanpage van KoL die vroeg voor registratie van opkomende tickets... zaalshows (sportpaleis?) Ookal zeiden ze tegen Stijn Van De Voorde een paar weken terug dat ze deze zomer naar België zouden komen dus dat is dan ook weer een contradictie
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
430
22
Foo Fighters zie ik eigenlijk niet komen. Als je Smeets hoort (wat je er nog van mag geloven) moest toch een aardige zak geld neergelegd worden meer dan normaal. Denk niet dat RW daar makkelijk in toehapt. Of kunnen die oo Classic?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken