Bij het opstellen van een ad op Fb, kun je de doelgroep selecteren. Ik nam eventjes de proef op de som en nam voor mannen en vrouwen uit elke leeftijdscategorie (13-65) uit België. Daarbij vergeleek ik de interesse voor SOAD & AF met elkaar en kwam uit dat het bereik voor SOAD rond de 82k mensen en AF rond de 33k mensen ligt. (Het bereik van Radiohead ligt overgens op 110k mensen) Qua radiovriendelijkheid heeft AF natuurlijk een streep voor, wanneer draait Stubru nu zo vaak nog harde muziek?
Dat terzijde ben ik afgelopen jaar intensief een aantal bands gaan beluisteren en zo ook AF, bij onder andere Reflektor maar ook The Suburbs en Funeral herkende ik gewoon al een paar nummers zonder te weten dat deze van hen waren.. En dat zal bij andere RW-gangers niet anders zijn, I'm sure.. Het punt is dat er gewoon te veel namen zijn voor te weinig spots. Zo zijn zowel The XX, Arcade Fire, Kings Of Leon headlinerwaardig maar ook Linkin Park, Green Day, Foo Fighters en Pearl Jam (al laat ik die even buiten beschouwing). Je moet al bijna gaan werken met co-headline constructies om zoiets allemaal nog neer te zetten of je moet bands al in de barn gaan proppen en dat is ook niet ideaal..
Laat overigens FF maar afsluiten en zet Green Day op donderdag :idea: