Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Mwa, ik verwacht dat FF wel op Glastonbury staan. Dan valt RW mooi tussen Glastonbury en NOS Alive in, waardoor de kansen stijgen. De vraagprijs zal nog steeds wel stevig zijn, maar voor RW nog wel overbrugbaar.
Om de FF drie weken eerder voor Pinkpop naar Europa te laten komen, heeft natuurlijk wel wat meer voeten in de aarde.

Foo Fighters zie ik eigenlijk niet komen. Als je Smeets hoort (wat je er nog van mag geloven) moest toch een aardige zak geld neergelegd worden meer dan normaal. Denk niet dat RW daar makkelijk in toehapt. Of kunnen die oo Classic?

Foo FIghers gaan er staan hoor.

1. Is al van 2005 geleden
2. Stonden voor 2011 geboekt (was nog niet bekend gemaakt) voor de donderdag, maar Foo Fighters hebben het zelf geannuleerd omwille van promotionele activiteiten en dergelijke. Daardoor was er nog geschuif met Linkin Park en Black Eyed Peas.
3. Stonden voor 2015 geboekt (was dan wel al bekend gemaakt), maar Dave Grohl brak een aantal weken ervoor zijn been. Die dag was wel supersnel uitverkocht, op 12 januari al! Ongezien. http://www.standaard.be/cnt/dmf20150112_01469732
4. Om Foo FIghters te kunnen strikken in 2015, is Rock Werchter dus bereid gevonden om het hele festival een weekend naar voor te schuiven!

Mijn conclusie: die gaan er 100% zeker staan.

FF zullen vrij snel aangekondigd worden want Werchter wilt veel tickets verkopen als eindejaarsgeschenk en wat verkoopt beter dan de FF ?
Als er één festival financieel slagkracht heeft is het RW wel hoor (ooit meer als 1 miljoen betaald aan Coldplay).

bcmrmaybe wrote:
Op StuBru heb ik System of a Down nog nooit gehoord. Arcade Fire zo goed als dagelijks.

Op 3fm nog nooit AF gehoord. Zal wel een belgending zijn

n…

Hopelijk houdt dit Belgending wat Nederlanders thuis als ze geboekt worden
1f609.svg

Sorry kon het niet late

Geen zorgen 3FM draait wel degelijk regelmatig Aracde Fire en dat houdt ons niet weg, ook geen smadeloze nederlaag vanavond overigens....

FF zullen vrij snel aangekondigd worden want Werchter wilt veel tickets verkopen als eindejaarsgeschenk en wat verkoopt beter dan de FF ?
Als er één festival financieel slagkracht heeft is het RW wel hoor (ooit meer als 1 miljoen betaald aan Coldplay).
Dat is toch niet belachelijk veel geld voor Coldplay.
Wat je ook van de muziek vindt, het is gewoon een van de grootste en populairste bands ter wereld.

Nu denk ik ook niet dat geld een grote rol gaat spelen bij de boeking van de foo fighters.
Nu vind ik het moeilijk om in te schatten hoeveel FF zal vragen, maar ik denk dat Paul Mccartney bijvoorbeeld wel meer kan vragen.
Zeker op de vorige editie, was toen toch een zeer exclusieve boeking.

Daarnaast verkoopt een dag met de foo fighters wel uit denk ik en onder die groep mensen is toch ook een grote groep volwassenen, die net ff een centje meer op zak hebben tijdens zo'n festival, in vergelijking met bijvoorbeeld coldplay.

Ik hoop in ieder geval dat ze vrijdag (of volgende week vrijdag) worden aangekondigd.
Dan ga ik dit jaar nog wel een weekendkaart kopen waarschijnlijk.

Dus... nog eens een geupdate gokje?

RW:
Do: Netsky - Green Day
Vr: Radiohead - The Killers
Za: System Of A Down - Arcade Fire
Zo: Foo Fighters - The Weeknd

TW Classic:
U2

Graspop:
Linkin Park
Guns 'n Roses
Aerosmith

Pukkelpop:
- Kings Of Leon
- Red Hot Chili Peppers
- The XX

Spanish forum. If 2 out of these 6 played it would be pretty cool; the bands they have photos of on their website are

GREEN DAY
ARCTIC MONKEYS
THE CURE
NICK CAVE
JACK WHITE
ARCADE FIRE

I think Jack White is a headliner these days. Nick Cave isn't though.Foo Fighters are 99.9% playing so you can count them in, though there's no photo of them.

(Staat op het forum van Efestival )

ChiquitaChaser wrote:

Wat je ook van de muziek vindt, het is gewoon een van de grootste en populairste bands ter wereld.
Was, in 2011, nochtans het meeste dat ze ooit aan een band hebben gegeven.
(misschien is dat record nu al verbroken, geen gedacht)

Bastille - Green Day - Netsky
The War On Drugs - The XX - Radiohead
Prophets Of Rage - System Of A Down - Arcade Fire
Royal Blood - The National - Foo Fighters

gerrie wrote:
ChiquitaChaser wrote:

Was, in 2011, nochtans het meeste dat ze ooit aan een band hebben gegeven.
(misschien is dat record nu al verbroken, geen gedacht)
Volgens mij waren de geruchten bij Mccartney dat hij duurder was dan te stones, maar het zijn dus geruchten ( uit de mond van Jan Smeets :-P .
En de stones op pinkpop waren toen 4 miljoen volgens mij.
Maar het kan dat zij beide veel meer kunnen vragen, omdat ze qua naam zo legendarisch zijn.

Maar goed, om terug te komen op de topic, we zijn het er beide over eens dat geld hier waarschijnlijk geen issue zal zijn ;)

Rolling Stones was dacht ik € 2 a 3 miljoen. Paul McCartney € 2 miljoen ofzo.
Rammstein uit mijn hoofd € 1,4 miljoen (ook vanwege het vuurwerk)
Metallica een hele tijd geleden al € 1,2 miljoen.
Coldplay in 2011 op PP voor € 1,3 miljoen.

http://2014.21bis.be/cultuur/2014/4-miljoen-euro-voor-een-optreden-ontdek-de-10-duurste-bands-ter-wereld

Nou zal Radiohead en SOAD ook niet voor niks komen, maar die hanteren geen Rolling Stones of Sir Macca prijzen. Foo Fighters ook niet.

Edit: Sir Macca was op PP volgens Smeets duurder dan the Rolling Stones. Zal dus wel rond de € 3 miljoen zijn.

Spanish forum. If 2 out of these 6 played it would be pretty cool; the bands they have photos of on their website are

GREEN DAY
ARCTIC MONKEYS
THE CURE
NICK CAVE
JACK WHITE
ARCADE FIRE

I think Jack White is a headliner these days. Nick Cave isn’t though.Foo Fighters are 99.9% playing so you can count them in, though there’s no photo of them.

(Staat op het forum van Efestival )

Waarover gaat dit?

Wat denken jullie van queens of the stone age? Als sub dan wel.
Heb gehoord dat ze met nieuw materiaal bezig waren.

Rolling Stones was dacht ik € 2 a 3 miljoen. Paul McCartney € 2 miljoen ofzo.
Rammstein uit mijn hoofd € 1,4 miljoen (ook vanwege het vuurwerk)
Metallica een hele tijd geleden al € 1,2 miljoen.
Coldplay in 2011 op PP voor € 1,3 miljoen.

http://2014.21bis.be/cultuur/2014/4-miljoen-euro-voor-een-optreden-ontdek-de-10-duurste-bands-ter-wereld

Nou zal Radiohead en SOAD ook niet voor niks komen, maar die hanteren geen Rolling Stones of Sir Macca prijzen. Foo Fighters ook niet.

Edit: Sir Macca was op PP volgens Smeets duurder dan the Rolling Stones. Zal dus wel rond de € 3 miljoen zijn.

Eigenlijk vind ik het absurd dat bands zoveel geld vragen..

Wanneer verwachten jullie nog een nieuwe naam? Deze week nog?

Vrijdag kan al niet, aangezien het nationale feestdag is en vandaag zie ik het ook niet gebeuren (Trump gekheid). Morgen misschien?

Of zouden we volgende week gewoon twee headliners krijgen, nog voor de start van de ticket sale op zaterdag?

Boutique gaat de vrijdag in verkoop, dan zal een Twitter en Facebook berichtje er wel bij kunnen zeker?

Zouden de Foo's morgen hun hele tour aankondigen? Aangezien ze met veel waarschijnlijkheid morgen worden aangekondigd voor Mad Cool en Open'er morgen ook met een headliner komt

Volgende week begint dus de kaartverkoop, ben dan wel benieuwd wanneer de verkoop begint voor geregistreerde 2016 tickets. Dat was meestal de zaterdag ervoor

Zal ook een voorzichtige poging wagen.

Do: The National - Green Day - Major Lazer
Vr: Bastille - Radiohead
Za: Blink 182 - SOAD - Arcade Fire
Zo: Prophets of Rage - Foo Fighters

Misschien dat the National als sub iets te optimistisch is, zie ik dit wel gebeuren verder.

Users who are viewing this thread