Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Qua headliners zie ik nog een het volgende:
Do: Greenday – Dance -act ( Netsky)
Vrij: Arcade Fire – Radiohead
Zat: System of a Down – Linkin Park
Zon: Foo Fighters

Het is misschien allemaal wat te mooi om waar te zijn, maar het zou wel kunnen.
Er is ook nog Kings of Leon, maar ik weet het eigenlijk niet zo goed met die band, ben er niet de grootste fan van en zie ze ook geen dag headlinen eigenlijk.

Toch zowat de meest realistische voorspelling die ik hier al gezien heb. Zou volgens mij een mooie line-up zijn en het is misschien niet een goedkope affiche, maar Werchter kan dit soort dingen wel aan. Ik zou enkel nog zeggen dat de donderdag en de zondag nog zouden omgewisseld kunnen worden (Foo Fighters zal de dag nog iets makkelijker uitverkopen dan Green Day geloof ik).

Met die ellendiglange show van Green Day, zie ik er toch wat minder snel een danceact na komen.
Arcade fire misschien eerder op een eigen dag?
Kol is headliner. Ben geen fan van ze, maar zo gaat RW ze wel neerzetten. Evt met een danceafsluiter erna, of als coheadliner.

Foo Fighters stond in 2015 ook gepland voor meer dan 2 uur en daar stond toen nog Chemical Brothers achter als ik mij niet vergis, dus een dance-act na Green Day is nog perfect mogelijk.
Arcade Fire zal denk ik nog net te klein zijn in België om een eigen dag te dragen, nee? Ik geloof dat die nog kunnen samenstaan met Radiohead, of anders dat ze niet komen.

Verder lijkt de kans mij ook groot dat Green Day op Werchter staat. Hoe vreemd zou het anders zijn dat ze in Vorst Nationaal staan, in plaats van het Sportpaleis? Green Day staat daar naar alle vermoeden om een schaarste te creëren, zodat hun Werchter dag makkelijk uitverkoopt.

Nick Cave valt weg, jammer genoeg. had daar perfect kunnen staan. Elbow zie ik ook zeker komen, maar dan wel weer eerder terug op de main. Hetzelfde met Bazart.

Nick Cave staat tot 29 juni inde VS - het is heel onwaarschijnlijk, maar de zondag op Werchter kan dan in principe nog, of hoop ik net iets te veel? :-)

mattman wrote:
Nick Cave valt weg, jammer genoeg. had daar perfect kunnen staan. Elbow zie ik ook zeker komen, maar dan wel weer eerder terug op de main. Hetzelfde met Bazart.

Nick Cave staat tot 29 juni inde VS – het is heel onwaarschijnlijk, maar de zondag op Werchter kan dan in principe nog, of hoop ik net iets te veel?
1f642.svg

Het is niet uitgesloten, maar reken er maar niet op.

Blink-182 op 26 juni in Ahoy, 3 juli naar Engeland. Werchter zou daar dus nog tussen kunnen.

Graspop hint zojuist naar Guns 'n Roses

Het verbaasd mij enorm dat sommigen hier denken dat een Arcade Fire voor een Radiohead zou staan.
Waarom zouden ze het bij RW in hun hoofd halen om de 2 beste huidige (live-)bands op dezelfde dag te plaatsen.

En dat Arcade Fire geen dag zou kunnen dragen.
Vorig jaar op NOS sloten zowel Radiohad als AF een dag af. Festival was zonder moeite volledig uitverkocht.

Enkel hopen dat AF niet zondag wordt gezet, want dan zit ik in Arras voor Radiohead.

Het verbaasd mij enorm dat sommigen hier denken dat een Arcade Fire voor een Radiohead zou staan.
Waarom zouden ze het bij RW in hun hoofd halen om de 2 beste huidige (live-)bands op dezelfde dag te plaatsen.

Vorig jaar op NOS sloten zowel Radiohad als AF een dag af. Festival was zonder moeite volledig uitverkocht.

Enkel hopen dat AF niet zondag wordt gezet, want dan zit ik in Arras voor Radiohead.

Heeft Arcade Fire niet te weinig "hitjes" om een festivals als RW te headlinen? Ik zou het niet erg vinden, maar wel een beetje raar, niet?

Dat ze op NOS headliner waren zegt niets. Pixies was daar 4e grootste naam (de grootste niet headliner zeg maar) deze staat zelfs niet op de Main Stage van Werchter.
Andere dagen waren subheadliners: Tame Impala en M83...

Nope, kunnen perfect een dag dragen.
Als er 1 , van de huidige generatie bands, het wel zou kunnen is het AF wel.

Meeste mensen zullen dat wel denken, van die weinig hits tot ze de nummers horen . Om dan te denken "tiens, is dat ook van hun?"

System Of A Down heeft ook nul hits en die staan er ook als hoofdact. Dusja.

Arcade Fire zie ik echt wel als sterke optie voor deze editie. Is al even geleden en er is geen ander Belgisch festival waar ik ze zie staan. Pukkelpop ja, maar da's te veraf .

Ik denk dat je niet perse 'hits' hoeft te hebben, als je maar wel een grote fanbase hebt die je graag wilt zien. Als je naar graspop gaat kijken, daar staan bijna nooit bands die echt 'hits' hebben, maar het zijn wel hele grote namen binnen de metal muziek. Allen hebben metal bands niet echt hits, als in, die worden niet op de radio gedraaid. SOAD is wel een grote metalband, waar erg veel mensen heel blij mee zijn..

Ik ken alleen AF niet zo goed, dus heb geen idee of die een grote fanbase hebben

Correctie Chop Suey....1 hit meer dan AF :-)

Correctie Chop Suey….1 hit meer dan AF
1f642.svg
Op StuBru heb ik System of a Down nog nooit gehoord. Arcade Fire zo goed als dagelijks.

Arcade fire en SOAD samen een dag co-headlinen? Zijn wel totaal verschillende bands maar dat zie je wel vaker bij RW. Arcade Fire gaat in ieder geval niet sub-headlinen.

Arne wrote:

Heeft Arcade Fire niet te weinig “hitjes” om een festivals als RW te headlinen? Ik zou het niet erg vinden, maar wel een beetje raar, niet?

Dat ze op NOS headliner waren zegt niets. Pixies was daar 4e grootste naam (de grootste niet headliner zeg maar) deze staat zelfs niet op de Main Stage van Werchter.
Andere dagen waren subheadliners: Tame Impala en M83…

Sinds ze in 2011 de grammy voor beste album gewonnen hebben, zijn ze vrij bekend onder het algemene publiek.
En inderdaad de pixies stonden niet op main, ze sloten de Barn zelfs af. (cfr 2014)

En veel liever een AF als headliner dan voor de 10de x Metallica? Wil eigenlijk iemand nog naar die hun gezeur gaan luisteren.

neracroft wrote:
Arne wrote:

Heeft Arcade Fire niet te weinig “hitjes” om een festivals als RW te headlinen? Ik zou het niet erg vinden, maar wel een beetje raar, niet?

Andere dagen waren subheadliners: Tame Impala en M83…

Sinds ze in 2011 de grammy voor beste album gewonnen hebben, zijn ze vrij bekend onder het algemene publiek.
En inderdaad de pixies stonden niet op main, ze sloten de Barn zelfs af. (cfr 2014)

En veel liever een AF als headliner dan voor de 10de x Metallica? Wil eigenlijk iemand nog naar die hun gezeur gaan luisteren.

Direct !
Nieuwe nummers zijn echt wel goed.

Op StuBru heb ik System of a Down nog nooit gehoord. Arcade Fire zo goed als dagelijks.

Op 3fm nog nooit AF gehoord. Zal wel een belgending zijn

n...

Hopelijk houdt dit Belgending wat Nederlanders thuis als ze geboekt worden ;)

Sorry kon het niet late

btw.

http://www.3fm.nl/welkliedjewasdat/zoeken#search

Check eens 7/11 om 22h
of 6/11 17h

Hopelijk houdt dit Belgending wat Nederlanders thuis als ze geboekt worden

Sorry kon het niet late

Mij in ieder geval wel hahahahaha maar goed ik denk dat ze op DTRH staan dus de Nederlanders kunnen daar wel naar toe

Users who are viewing this thread