Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Tja, de Foo Fighters. Ik had het niet zien aankomen eerlijk gezegd, maar de puzzelstukjes vallen zo wel mooi op hun plaats.

Dit zal wel die grote Amerikaanse band kunnen zijn (al vind ik ze toch nog vreemd passen op Hellfest).

Dit zal ook wel de reden zijn waarop RW zo lang hun datum stil hield, maar aangezien ik ze nu ook op Glastonbury en Roskilde zie staan, zal Rock Werchter ook wel geluk hebben.

Pinkpop kan misschien wel weer uit de boot vallen, al hoop ik voor hen van niet. De uitspraak van Jan dat FF niet naar de EU komt, blijkt dus onzin.

Green Day - Radiohead - System Of A Down - Foo Fighters is wel -alweer- een sterk rijtje voor Rock Werchter. Verkopen ze wel mee uit, mogelijk zelfs voor de jaarwisseling.

Als RW inderdaad ook de FF heeft, bovenop Radiohead, dan is de kans zeer groot dat ik daar weer eens een heel weekend aanwezig ga zijn. Dan nog dagkaarten voor BKS zien te scoren, Arcade Fire op LL geboekt zien worden en mijn festivalzomer kan niet meer stuk... ?

FF op donderdag lijkt me. En dan green day / linkin park op de zondag, al kan het ook goed zijn dat ze daar een meer pop-gerichte headliner wegzetten zoals robbie williams of lady gaga.

Hoe schatten jullie de kansen in voor Arcade Fire op RW? Nieuw album en tour zitten eraan te komen, maar met de geruchten rond FF en Green Day lijken hun kansen te slinken. Iets anders dan headliner kan ik me niet echt inbeelden bij een band van dit kaliber. Zouden ze samen met SOAD op zaterdag kunnen spelen?

FF -> 7juli op NOS alive (portugal) https://www.flipsnack.com/foofighters/foo-fighters-passport.html

Dus Wechter zal wel een zekerheid zijn zeker ?

U2 geen optie meer? Toch ooit groot geworden op Werchter? Kings of Leon zie ik ook nog naar België komen in 2017 maar mss eens wat anders dan Werchter, de smoelen van de frontstage zullen ze nu ook al wel beu zijn ... en hopelijk arcade fire sub voor Radiohead, zou een prachtig duo zijn!

’t is officieel! Foo Fighters op NOS!!!!
Damn, wat een nieuws! Dan MOETEN ze toch wel op Werchter staan lijkt me... Zou me sterk lijken dat ze in Europa spelen, maar niet op Werchter.

Zoals Mattman zei: Green Day - Radiohead - SOAD - Foo Fighters zou echt wel een heel sterke headliner combinatie zijn! Ikzelf word niet wild van GD, maar die andere 3 compenseren dan ruimschoots.

Heb echt mijn bedenkingen of GD wel headliner gaat zijn op Rock Werchter.
hebben in 2013 toch duidelijk laten zien dat ze die positie niet aankunnen...

denk eerder dat ze GD gaan skippen en het Arcade Fire + sterke sub of coheadliner(Kings Of Leon, Netsky, O&TW, Major Lazer, The National) - Radiohead + The XX - Linkin Park + SOAD - Foo Fighters zal worden :) en ik zou dat eerlijk gezegd geweldig vinden :D

neenee, foo fighters op Donderdag en Arcade Fire sluit zondag af !
(zou persoonlijk één van de beste affiches zijn in mijn werchterbestaan)

Ik zag iemand op efestivals gisteren die het bericht van PP van Nederlands naar Engels vertaalde en dit kwam eruit "Green Day First Headliner Graspop Metal Meeting 2017" haha
Anyways, ik begin meer en meer te geloven dat Green Day niet op Werchter zal staan, met nu Foo Fighters weer in omloop en amper tot geen nieuws rond Pearl Jam, The XX, Arcade Fire en Kings Of Leon staan er nog een pakketje namen klaar voor een beperkt aantal plekjes.. Linkin Park rekende ik overgens niet mee omdat die eerder op GMM zouden staan nadat "de Schuer SOAD heeft gestolen" en omdat ze een tekort aan headliners hebben..

Bastille - KoL - Netsky / Major Lazer
The XX / Arcade Fire / The National - Radiohead
SOAD - Linkin Park / Green Day
The National - Foo Fighters / Pearl Jam

Green Day kan natuurlijk ook gewoon op Pukkelpop staan. Denk dat ze daar trouwens met veel meer gejuich zullen onthaald worden dan - een zoveelste keer - op Werchter. Maar ik verwacht Green Day sowieso op een Belgisch zomerfestival. Misschien kan Dour ook wel weer stunten, zou voor hen dan toch één van de grootste namen ooit zijn.

Green Day kan natuurlijk ook gewoon op Pukkelpop staan. Denk dat ze daar trouwens met veel meer gejuich zullen onthaald worden dan – een zoveelste keer – op Werchter. Maar ik verwacht Green Day sowieso op een Belgisch zomerfestival. Misschien kan Dour ook wel weer stunten, zou voor hen dan toch één van de grootste namen ooit zijn.
Ja, daar zat ik dus ook al aan te denken met dat KoL of Green Day niet op PKP zouden passen maar dat is nog vingerdik kijken en moeilijk te bepalen.. Maar op een Belgisch festival staan, ben ik het eens ja :)

Mij lijkt het niet waarschijnlijk dat Green Day een zalentour in jan/feb, de festivals in jun/begin jul EN de festivals in augustus in Europa gaat doen... Ik verwacht ze eigenlijk nog steeds op Werchter... En anders deze zomer niet in België...

Users who are viewing this thread