Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Greenday wel bevestigd op Pinkpop. Terug te komen op SOAD: ik snap niet dat jullie zo positief zijn, ten eerste zie ik door gebrek aan andere grote namen die volgend jaar festivals aan doen , ze gewoon als headliner staan. En laten we eerlijk zijn, als je drie maanden geleden iemand had gevraagd wie verwacht je komend jaar als headliner, dan zal er dus echt niemand zijn geweest die SOAD had genoemd. Als ze in hun topjaren nog niet eens mochten headlinen, waarom 15 jaar later wel. Ze zijn in de tussentijd niet populairder geworden. Het jammere van Werchter is dat ze het met deze soort namen moeten gaan doen, want als ze een grote vis kunnen binnen halen , dan word deze op TW classic of op boutique gezet.

Ik hoop echt op een nieuwe mooie naam in he festivalcircuit want eerlijk gezegd zijn de namen die nog rond circuleren ( green Day, linkin park, KOL) weinig soeps.

Als SOAD de traditionele 'kleinere' headliner is dan zie ik dat volledig zitten. We hebben wat vers bloed nodig in het festivalcircuit. Misschien is het antwoord wel een van de 2 andere headliners op glastonbury?

Ik wacht ook op tournieuws van The National en Arcade Fire.

Even een voorzichtig idee... Dit jaar was de zaterdag de enige dag van Werchter die uitverkocht was. We hadden toen 2 headliners, nl. Red Hot Chili Peppers en Editors. Zou het niet kunnen dat ze dat nu wel door hebben bij Werchter dat ze met énkel System of a Down minder kans hebben om uit te verkopen? Ik verwacht ergens nog wel een populaire naam in hetzelfde genre, die samen met SOAD kunnen co-headlinen. Iets als Linkin Park zou daar bijvoorbeeld nog naast kunnen (ik ga ervan uit dat de meeste Graspop-gangers die liever niet naar GMM zien komen). Nu, ik hoop er niet te hard op, maar de mogelijkheid is er zeker wel. En -dit is misschien wat ver gezocht- SOAD is één van de headliners op Main Square; vorig jaar waren de headliners van daar hoogstens co-headliner op Werchter. Ik heb dus zo mijn redenen om te denken dat we nog een headliner-waardige naam krijgen op zaterdag.

Volgens het tourschema van greenday staan ze op de Werchter zaterdag in hydepark. Dat houdt in dat ze alleen nog op de donderdag kunnen of het festival zondag afsluiten (kan me namelijk niet voorstellen dat ze coheadliner zijn met Radiohead). Ik zie Greenday niet zo snel de donderdag dragen of Werchter afsluiten. Wat jullie?

Als Mackledinges en Florence kunnen afsluiten op zondag kan Green Day dat zeer zeker.

Greenday wel bevestigd op Pinkpop. Terug te komen op SOAD: ik snap niet dat jullie zo positief zijn, ten eerste zie ik door gebrek aan andere grote namen die volgend jaar festivals aan doen , ze gewoon als headliner staan. En laten we eerlijk zijn, als je drie maanden geleden iemand had gevraagd wie verwacht je komend jaar als headliner, dan zal er dus echt niemand zijn geweest die SOAD had genoemd. Als ze in hun topjaren nog niet eens mochten headlinen, waarom 15 jaar later wel. Ze zijn in de tussentijd niet populairder geworden. Het jammere van Werchter is dat ze het met deze soort namen moeten gaan doen, want als ze een grote vis kunnen binnen halen , dan word deze op TW classic of op boutique gezet.

Hun optreden in Vorst in 2015 was op 7 minuten uitverkocht, qua populariteit zit die band wel goed hoor.
Ik zeg niet dat SOAD een Werchter-dag zal uitverkopen maar met een sterke dagprogrammering moet die zaterdag wel vol lopen.

Ik vind het trouwens eens wat anders dan voor de zoveelste keer Kings of Leon of Editors.

Even een voorzichtig idee… Dit jaar was de zaterdag de enige dag van Werchter die uitverkocht was. We hadden toen 2 headliners, nl. Red Hot Chili Peppers en Editors. Zou het niet kunnen dat ze dat nu wel door hebben bij Werchter dat ze met énkel System of a Down minder kans hebben om uit te verkopen? Ik verwacht ergens nog wel een populaire naam in hetzelfde genre, die samen met SOAD kunnen co-headlinen. Iets als Linkin Park zou daar bijvoorbeeld nog naast kunnen (ik ga ervan uit dat de meeste Graspop-gangers die liever niet naar GMM zien komen). Nu, ik hoop er niet te hard op, maar de mogelijkheid is er zeker wel. En -dit is misschien wat ver gezocht- SOAD is één van de headliners op Main Square; vorig jaar waren de headliners van daar hoogstens co-headliner op Werchter. Ik heb dus zo mijn redenen om te denken dat we nog een headliner-waardige naam krijgen op zaterdag.

Ik verwacht dan eerder een naam uit een ander genre dan SOAD. Bv een Major Lazer of Netsky als afsluiter op de main en tijdens SOAD iets hips in the Barn.

Tijdens SOAD iets hips in the Barn lijkt me vragen om problemen...

Edit: zal bij nader inzien wel mee vallen. Kan me herinneren dat een Alt-J, Alabama Shakes en zelfs Elbow nog in de tent hebben gestaan terwijl er nagenoeg niets tegelijk bezig was.

SOAD laten co-headlinen met Linkin Park zie ik best gebeuren tbh en met de aankondiging van Green Day voor PP denk ik dat de kans er inzit dat ze enkel in juni zouden touren, niet?

Electronische acts, genoeg keuze voor in de tenten.. Afsluiter voor donderdag lijkt me Netsky idd
Moderat
Justice
M83
Nick Murphy
Fritz Kalkbrenner
Trentemoller
Deadmau5

Tijdens SOAD iets hips in the Barn lijkt me vragen om problemen…

Edit: zal bij nader inzien wel mee vallen. Kan me herinneren dat een Alt-J, Alabama Shakes en zelfs Elbow nog in de tent hebben gestaan terwijl er nagenoeg niets tegelijk bezig was.

Zoals bijvoorbeeld PJ Harvey en Tame Impala, tijdens RCHP en de Editors afgelopen jaar.

visdave34 wrote:
Tijdens SOAD iets hips in the Barn lijkt me vragen om problemen…

Zoals bijvoorbeeld PJ Harvey en Tame Impala, tijdens RCHP en de Editors afgelopen jaar.
Bon Iver?

Joslittel wrote:
Volgens het tourschema van greenday staan ze op de Werchter zaterdag in hydepark. Dat houdt in dat ze alleen nog op de donderdag kunnen of het festival zondag afsluiten (kan me namelijk niet voorstellen dat ze coheadliner zijn met Radiohead). Ik zie Greenday niet zo snel de donderdag dragen of Werchter afsluiten. Wat jullie?

Als Mackledinges en Florence kunnen afsluiten op zondag kan Green Day dat zeer zeker.

Als de bookers van RW één ding moeten geleerd hebben uit vorig jaar is het dit wel !

De man van Pink heeft zojuist in een interview gezegd dat Pink volgend jaar plant om te touren. Misschien kleine kansmaker als headliner? Er is alleen nog geen albumbevestiging...

De man van Pink heeft zojuist in een interview gezegd dat Pink volgend jaar plant om te touren. Misschien kleine kansmaker als headliner? Er is alleen nog geen albumbevestiging…

Niet als headliner, maar wel als sub. Vorige keer op Werchter was best een leuke show. Mag van mij wel op herhaling.

Foo Fighters posten op hun fb een nachtfoto van europa met de lichtjes van portugal in het rood. Zouden ze dan toch terug komen?? Voor Pinkpop, Werchter, Glastonbury,...

De man van Pink heeft zojuist in een interview gezegd dat Pink volgend jaar plant om te touren. Misschien kleine kansmaker als headliner? Er is alleen nog geen albumbevestiging…

Nee. Pink gaat echt niet een van de headliners zijn op Rock Werchter.

Wow, dat is nog eens verrassend!! (ZIe Foo Fighters nieuws). DAt zou een erg gave headliner zijn om erbij te hebben.

Lynette wrote:

Nee. Pink gaat echt niet een van de headliners zijn op Rock Werchter.

Uhm, t is een grotere naam dan bijv. Florence of SOAD... Ik zie niet in waarom zij niet kan headlinen. De kans dat ze überhaupt komt is klein hoor daar niet van ;)

Wel mooi nieuws over de Foo Fighters zeg! Heb ze een keer gezien, absoluut feest dus zou dat graag nog ff over doen!

Zeer goede show als subheadliner in 2010.

Maar heeft die sindsdien nog iets relevants gedaan?
Ik denk dat ze meer de vergetelput is in gevallen.
Ik zou ze nog eerder een plaatsje lager geven nu (7 jaar later) dan een plaatsje hoger!

Foo Fighters hebben natuurlijk wel nog iets goed te maken!!!
Dit zou wel heel gaaf zijn. Heb ze tijdens hun "Broken Leg" tour in keulen gezien maar ik zou ze nog wel eens willen zien!!!
We wachten af .....

Users who are viewing this thread