Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

MeukiJam wrote:
Hoewel ik net zie op de website van de foo’s dan Polen nu ook wel degelijk in het rood staat en België niet…

Geen idee waar je dat ziet? Het land naast Portugal is Spanje hé, niet Polen
1f642.svg
portugal, spanje en polen zijn rood hoor, stempel Mad Cool 6 juli zit al in het paspoort.

Daarom zei ik
Ik denk met Mad Cool en Open’er al zekerheid dat het Foo Fighters gaan worden

Net op Stubru verschenen (gaat over The Xx):

Michèle belde met Oliver Sim, de zanger van de band. Ze hadden het over het nummer en de nieuwe plaat, maar Oliver kon ook vertellen dat de band zeer binnenkort naar België komt. Iets om naar uit te kijken dus...

Ik zie trouwens nergens die kaart waar Polen op aangeduid staat, waar vind je die dan? :p

Ik schrijf Arcade Fire alvast op voor Rock Werchter.

Die gaan ze niet mislopen.

Greenday ook bevestigd voor mad cool festival
Arcade Fire gaan ze niet mislopen denk ik.
Greenday, arcade Fire, radiohead, soad, foo fighters lijkt me best een aardig begin :p
Ik ben wel benieuwd wat ze met soad gaan doen, misschien kings of leon of dan arcade fire of misschien wel linkin park erbij?

https://static1.squarespace.com/static/581b9a4915d5dba86e5fb7a5/t/58245638bebafb35137bc0e2/1478776389570/BG.jpg

Dit is de kaart in z'n geheel, je ziet dat ze meer dan alleen Polen hebben opgelicht. Misschien dat ze dit doen om de hele kaart aan het einde rood te krijgen? Dat zou betekenen dat er in elke regio een concert plaats zal vinden. Rock Werchter voor de Benelux?

Zeker omdat ze AF misliepen hun vorige tour en headlinerwaardig zijn. Enige obstakel is misschien dat zij een headliner status opeisen en Werchter die niet kan geven met FF en Green Day erbij?

https://static1.squarespace.com/static/581b9a4915d5dba86e5fb7a5/t/58245638bebafb35137bc0e2/1478776389570/BG.jpg

Dit is de kaart in z’n geheel, je ziet dat ze meer dan alleen Polen hebben opgelicht. Misschien dat ze dit doen om de hele kaart aan het einde rood te krijgen? Dat zou betekenen dat er in elke regio een concert plaats zal vinden. Rock Werchter voor de Benelux?

Dat is wel echt gewoon een kaart van Europa die de lichtvervuiling aangeeft... Daarom dat België ook zo extreem verlicht is t.o.v andere landen.

Kijk hier maar : https://www.spacepage.be/artikelen/waarnemen/lichtvervuiling-en-lichthinder/lichtvervuilingskaarten-van-de-aarde

Net op Stubru verschenen (gaat over The Xx):

Michèle belde met Oliver Sim, de zanger van de band. Ze hadden het over het nummer en de nieuwe plaat, maar Oliver kon ook vertellen dat de band zeer binnenkort naar België komt. Iets om naar uit te kijken dus…
Zou The XX nog Barn afsluiter kunnen zijn? Of is dat echt wel main stage materiaal? Als ik de reacties hier altijd lees, onderschat ik hun populariteit (in Vlaanderen?) altijd gigantisch. Wellicht omdat ik ze zelf dodelijk saai vind...

Zeker omdat ze AF misliepen hun vorige tour en headlinerwaardig zijn. Enige obstakel is misschien dat zij een headliner status opeisen en Werchter die niet kan geven met FF en Green Day erbij?
Hoewel het een wat rare combi is, zouden ze nog best samen met SOAD kunnen 'co-headlinen'. Rare combi's hebben we in het verleden wel vaker gezien.

Ze waren een aantal jaar terug headliner op de main stage van Pukkelpop (en het jaar er voor of er na sub op Werchter dacht ik), met een nieuw album lijken ze me toch echt wel één van de hoogste spots op de main stage in te nemen. Was toen op Pukkelpop volledig in het donker, echt een subliem goed optreden. Eender welke tent zal trouwens véél te klein zijn.

Dit is de kaart in z’n geheel, je ziet dat ze meer dan alleen Polen hebben opgelicht. Misschien dat ze dit doen om de hele kaart aan het einde rood te krijgen? Dat zou betekenen dat er in elke regio een concert plaats zal vinden. Rock Werchter voor de Benelux?
Kreeg die in mijn browser precies niet helemaal te zien, thx!
Als mijn aardrijkskunde een beetje goed is, dan lijkt het toch alsof een deel van Oost-Duitsland ook mee in het rood gekleurd is?

The XX waren sub bij hun laatste passage, speelden toen voor Editors, Chase and Status kwam er wel nog achter. Ik sluit niet uit dat ze een dag afsluiten ipv een ordinaire dance act

Die rode kleur is Polen en dat zal dan vermoedelijk voor Open'er festival zijn. Dat is van 28/6 tot 1/7.

Volgens Smeets touren ze maar 2 weken. RW zal er dus ook wil tussen zitten.

Die rode kleur is Polen en dat zal dan vermoedelijk voor Open’er festival zijn. Dat is van 28/6 tot 1/7.

Volgens Smeets touren ze maar 2 weken. RW zal er dus ook wil tussen zitten.

Een paar weken geleden zat nog iedereen te zeggen ik geloof nooit meer wat Smeets zegt, en nu gelooft iedereen hem wel weer blindelings...

duyck wrote:

Hoewel het een wat rare combi is, zouden ze nog best samen met SOAD kunnen ‘co-headlinen’. Rare combi’s hebben we in het verleden wel vaker gezien.

Praktijk bij Werchter is ook dat ze doorgaans meer dan 4 headliners hebben. Zoals bijvoorbeeld Peppers en Editors vorige keer. Pharrel Williams mocht zich ook headliner noemen, terwijl Mumford & sons daarvoor stond.
SOAD gaat echt wel headlinen, maar best kans dat daarvoor of -na een andere coheadliner staat. (Of een aansprekende populaire danceact).

Een paar weken geleden zat nog iedereen te zeggen ik geloof nooit meer wat Smeets zegt, en nu gelooft iedereen hem wel weer blindelings…

Opsluiten en de sleutel weggooien

Ik neem nooit meer wat aan van Jan Smeets.

Shaverion wrote:

Dat is wel echt gewoon een kaart van Europa die de lichtvervuiling aangeeft… Daarom dat België ook zo extreem verlicht is t.o.v andere landen.

Kijk hier maar : https://www.spacepage.be/artikelen/waarnemen/lichtvervuiling-en-lichthinder/lichtvervuilingskaarten-van-de-aarde

Ik snap dat dit een lichtkaart is maar sommige stukken (waar ze gaan spelen) zijn rood opgelicht. Het stuk van Polen (wss voor Open'er) is groter dan alleen Polen. Dit doet vermoeden dat ze de hele kaart rood willen hebben en er dus in elke regio een concert is.

Ik zie wel wat in The XX na SoaD als afsluiter. Misschien dat ze dan Bon Iver in de Barn rond SoaD kunnen plaatsen. En dan nog iets met wat hardere gitaren voor SoaD. Dat moet een dag toch wel uit kunnen verkopen?

Ik snap dat dit een lichtkaart is maar sommige stukken (waar ze gaan spelen) zijn rood opgelicht. Het stuk van Polen (wss voor Open’er) is groter dan alleen Polen. Dit doet vermoeden dat ze de hele kaart rood willen hebben en er dus in elke regio een concert is.

Ik denk ook dat er steeds meer rood zal bijkomen en dat er vanuit de rode vlekken wordt uitgebreid, een beetje zoals een virus dat zich verspreid. Eerste aankondiging in Portugal (Nos Alive) en nu verspreiding naar Spanje (Mad Cool) + een nieuwe hotspot in Polen (Open'er). De volgende foto zou dan bv Duitsland (Hu/So) en Denemarken (Roskilde) rood erbij kunnen zijn (en hopelijk dan ook snel de Benelux natuurlijk).

Users who are viewing this thread